Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:21
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Voor iedereen...... een hele grote knuffel, omdat jullie zo lief zijn. |
k'heb net een nieuw schaap gekocht, maar een knufel krijgt tie niet volgens mij ist een homo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf |
Haha, ik heb 't gelezen hoor! Maar met fluisteren kom ik ook niet zover, ben ik bang.
En Sussannah, bedankt voor andere - wel nuttige - tips! Goed trouwens, dat je de diepere oorzaak noemt. 't Komt misschien ook wel een beetje van de stress. In de link van Cross staat ook dat je niet mag schreeuwen , maar wat doe je als je boven de (ver)bouwgeluiden (op 't werk) uit wilt komen. Op vrijdag moet ik naar een andere lokatie, maar nog steeds binnen het gebouw. Dus of dat wat oplost. En ik krijg het gevoel dat ik in m'n uppie, nou ja....met hulp van de kids , alles (alle troep) moet verhuizen. Bedankt voor je sterkte! Het komt vast goed allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:23
|
|
|
INKA401 schreef: | k'heb net een nieuw schaap gekocht, maar een knufel krijgt tie niet volgens mij ist een homo |
Huh je had toch een schaap gekocht Zeker weten dat het dan geen ram is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:24
|
|
|
Frituren: het vervolg.
Radeloos, redeloos en bijna reddeloos werd ik van alle sites waarop frituurpannen over elkaar heen buitelen. Er is altijd wel een slimmerd die de minpuntjes weet te benoemen, waarbij ik dan denk: die toch maar niet.
Ook op sites van Otto of Wehkamp werd ik niet veel wijzer. Niet dat ik ze daar ooit zou bestellen, maar de keuze wordt dan wat overzichtelijker.
Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de .......... gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan.
De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in .....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op woensdag 7 april 2010, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:26
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Huh je had toch een schaap gekocht Zeker weten dat het dan geen ram is |
Hoe zit dat eigenlijk? Noem je een ram ook een schaap of niet? 'k Heb ergens het gevoel dat er iets niet klopt aan de opmerking van Inka.
'k Weet het inmiddels; een schaap is een ram of een ooi. Dus kan zowel vrouwelijk als mannelijk zijn. Sorry, heb geen boerderij-achtergrond.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:26
|
|
|
IMRE695 schreef: | Frituren: het vervolg.
Radeloos, redeloos en bijna reddeloos werd ik van alle sites waarop frituurpannen over elkaar heen buitelen. Er is altijd wel een slimmerd die de minpuntjes weet te benoemen, waarbij ik dan denk: die toch maar niet.
Ook op sites van Otto of Wehkamp werd ik niet veel wijzer. Niet dat ik ze daar ooit zou bestellen, maar de keuze wordt dan wat overzichtelijker.
Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de mileustraat gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan.
De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in ..... |
Dus je kunt in HD door het kijkglaasje kijken, of de frites al bruin zijn .... Waarom dan niet de nw trend gevolgd en 3D gekocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe zit dat eigenlijk? Noem je een ram ook een schaap of niet? 'k Heb ergens het gevoel dat er iets niet klopt aan de opmerking van Inka. |
Hm, dat valt nog mee dan, ik heb soms het idee dat er iets niet klopt aan Inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hm, dat valt nog mee dan, ik heb soms het idee dat er iets niet klopt aan Inka |
Inka weet waarschijnlijk zeker dat het een ram is, anders klopt z'n opmerking niet. Jammer voor die ram dan, want als hij homo is wil hij vast graag een knuffel van Inka.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dus je kunt in HD door het kijkglaasje kijken, of de frites al bruin zijn .... Waarom dan niet de nw trend gevolgd en 3D gekocht |
Dan moet je met zo'n eng rood-groen brilletje op je friet op eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:43
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ooooooooow weer eens schouder nodig? want ik wete het ook nie |
Gee wit ok niks worre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen? |
Ik vraag mij af hoe serieus ik Ds. Vos daarin moet nemen of hij werkelijk bevrijd wil worden. Als hij zich daarvan bewust was geweest stond hij niet op de kansel. De tegenstander van God wil niets liever om het ware geloof uit deze wereld te drijven. Dus beginnend in de 'kerk'. Want dat houd hem toch tegen?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:10
|
|
|
WILMA729 schreef: | Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt. |
Ik wou anders een .... aantrekken met een serieus gezicht.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:16
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee Chat, weet je nou zelf geen antwoord op de vragen die je hier stelt ? Enne ... andere beschadigen is nooit goed he' ... wat je dan ook meegemaakt hebt, dat mag nooit een excuus zijn. Ik heb ook wel een trauma meegemaakt... dat blijft je bij, alleen is het gezond om ervoor te zorgen dat je je leven daardoor niet laat beheersen. Het trauma krijgt mij er niet meer onder... maar heeft wel gevolgen gehad voor wie ik vandaag ben. Ik geloof dat een trauma voort kan komen uit de verkeerde keuzes van mensen en dat God liefde is en helemaal niet wil dat mensen ergens een trauma aan over houden. God is liefde... dat is ook de weg naar herstel... naar bevrijding... Gods liefde kan juist ook zichtbaar zijn in mensen... mensen die bereidt zijn er voor iemand te zijn, of alleen maar te luisteren... dat kan iemand helpen in zijn of haar proces om gehoord te worden... zijn of haar verhaal kwijt te kunnen... denk dat het daar meestal mee begint. | Ik geloof in volledige bevrijding van geest ziel en lichaam. god kan mensen genezen van hun pijn, zonde en verleden. Dat is voor mij de basis van mijn verkondiging. Ik ben het met ds Vos eens, dat zijn godsbeeld verkeerd was. Een bestraffende God, die alleen met op onze zonde wijst, is ook niet mijn God. Mijn God is nl, mijn Vader, Zijn liefde is groter dan mijn zonden. En Zijn genezing is groter dan mijn verwondingen. Ik geloof dat God trauma's weg kan nemen, maar dat gebeurt vaak met een strijd. Ook heeft het te maken met vergeving, en vaak ook met bevrijding. Kortom het is een weg die de mens gaat met God. soms gaat deze genezing met sprongen, soms geleidelijk, maar in je relatie met God zul je uiteindelijk een stuk bevrijding ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:20
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe zit dat eigenlijk? Noem je een ram ook een schaap of niet? 'k Heb ergens het gevoel dat er iets niet klopt aan de opmerking van Inka.
'k Weet het inmiddels; een schaap is een ram of een ooi. Dus kan zowel vrouwelijk als mannelijk zijn. Sorry, heb geen boerderij-achtergrond. |
Hier spreekt een deskundige! Hoe zie of merk je dat een schaap een ram is?
Als je het schaapje optilt..... en je schud hem ff wat door elkaar, als je hoort rammelen dan is het een???? Juist een ram zo doe ik het altijd. en het klopt meestal nog ook
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op woensdag 7 april 2010, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:56
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Toch maar tekst weg gehaald wist niet wat ik er mee wilde nl...... |
Wie weet kan juist een gedachtenwisseling met anderen je verder op weg brengen hierin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:56
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Toch maar tekst weg gehaald wist niet wat ik er mee wilde nl...... |
Waar ging het dan over? Misschien dat wij je kunnen helpen? Ik zou zeggen.... gooi gewoon in de groep als je wilt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:00
|
|
|
WILMA729 schreef: | Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa: " heeft u er een dubbeltje bij?" Ik zei, neee dubbeltjes bestaan niet meer.
Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders |
ik noem die 10 eurocent gewoon een duppie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:02
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dan moet je met zo'n eng rood-groen brilletje op je friet op eten. |
ben dan beniewd of de mayo er groen uitziet groene mayo hoef ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
|
Wat zou er gebeuren als je je 'probleem' voorlegt aan de klas... Volgens mij vinden kinderen dat heel erg interessant en komen ze spontaan met allerlei goede ideeën... Ze hebben ongetwijfeld met je te doen en willen toch allemaal de juffrouw helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:11
|
|
|
Bevrijding !
De Grootste God is Abraham's Vader, elke and' re godheid is een smader. Hij schiep het heelal zo prachtig met Kracht, al wat je ziet is door Hem voortgebracht !
Bomen, dieren en die vele mensen, Hij staat te luisteren naar hun wensen, Die wil Hij schenken zeker en gewis, als er geen ongehoorzaamheid meer is.
Als je ook bereidt bent Hem te geven, je hart en zinnen, je eigen leven. Dan pas gaat Zijn Wereld voor je open, Hij laat dan satan, een blauwtje lopen !
Met deze hulp dan, aan jouw gegeven Koers je naar bevrijding en 'n heerlijk leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof in volledige bevrijding van geest ziel en lichaam. god kan mensen genezen van hun pijn, zonde en verleden. Dat is voor mij de basis van mijn verkondiging. Ik ben het met ds Vos eens, dat zijn godsbeeld verkeerd was. Een bestraffende God, die alleen met op onze zonde wijst, is ook niet mijn God. Mijn God is nl, mijn Vader, Zijn liefde is groter dan mijn zonden. En Zijn genezing is groter dan mijn verwondingen. Ik geloof dat God trauma's weg kan nemen, maar dat gebeurt vaak met een strijd. Ook heeft het te maken met vergeving, en vaak ook met bevrijding. Kortom het is een weg die de mens gaat met God. soms gaat deze genezing met sprongen, soms geleidelijk, maar in je relatie met God zul je uiteindelijk een stuk bevrijding ervaren. |
Ik geloof pas dat je na je dood echt volledig ben je bevrijd van alles. In het dagelijks leven is het , hoe gaan wij met de trauma's om? Wat doen we ermee. Het ene trauma is het andere niet. Uit mijn ervaring zeg ik:
Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn. Zonder acceptatie kom je niet verder.
De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren? Wat is de bedoeling ervan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren? Wat is de bedoeling ervan? |
Waarom God overal de schuld van geven Daar wordt ik verdrietig van. Hij heeft juist Zijn Zoon daarvoor opgegeven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:27
|
|
|
heb ik ook vaak hoor, wil ik iets neerzetten en dat lukt dan niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn. Zonder acceptatie kom je niet verder.
De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren? Wat is de bedoeling ervan? |
Als je je richt op acceptatie van het gebeurde, ga je al niet meer zozeer die waaromvraag benadrukken. Acceptatie heeft iets in zich van het willen leren van het gebeurde, waardoor je als het ware al een soort antwoord krijgt op de waaromvraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:28
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Waar ging het dan over? Misschien dat wij je kunnen helpen? Ik zou zeggen.... gooi gewoon in de groep als je wilt |
Ben mn eitje inmiddels kwijt En heb mn rust met God gevonden
Laatst aangepast door
|
PEACEDOVE820
|
op woensdag 4 augustus 2010, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:30
|
|
|
MAR907 schreef: | Waarom God overal de schuld van geven Daar wordt ik verdrietig van. Hij heeft juist Zijn Zoon daarvoor opgegeven!!! |
Ik kan boos worden op zulke reacties.
Heb jij zelf nooit die vragen? Waarom liet God dat en dat allemaal toe?
Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 7 april 2010, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:34
|
|
|
Zeer legitieme gevoelens en vragen, Peacedove. Gevoelens en vragen die ook zeker ruimte verdienen. Het is niet goed om ze op te kroppen, want juist dan loop je risico erin vast te lopen. En dat is vaak toch al een beetje je gevoel op die bewuste momenten.
Ook al weet je wellicht best dat God dichtbij is, toch kan Hij op dergelijke momenten erg ver weg voelen, omdat het onbegrip van mensen je totaal in bezit neemt. En met zo'n rechtzaak wordt er toch elke keer weer een stukje opengemaakt dat je eigenlijk liefst af wilt sluiten, want je bent tenslotte niet voor niets uiteen.
Blijf vooral je vragen stellen. Aan mensen, aan God, maakt niet uit. Maak van je hart geen vat dat elk moment kan ontploffen, maar zorg voor voldoende ventilatie. Hier op CM vind je in elk geval mensen die jouw ventieltje wel willen zijn als je het even nodig hebt. Richt je op die mensen, op mensen die je lucht en levensruimte geven en niet op de mensen die je de adem en levensruimte ontnemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik kan boos worden op zulke reacties.
Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd? |
Ook dit is een situatie die je moet leren accepteren, ondanks alle moeiten die ermee gepaard gaan. Het kan in elk geval, om even mijn opmerking in de vorige reactie te volgen, jou doen beseffen dat mensen elkaar soms echt hard nodig hebben, wat toch ook een van de scheppingsdoelen van de mens is. Tegelijk doet het je mogelijk beseffen dat het mensenleven aan afbraak onderhevig is geworden en dat we echt afhankelijk zijn van God voor verzekering van onze Toekomst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:41
|
|
|
Richt je op die mensen, op mensen die je lucht en levensruimte geven en niet op de mensen die je de adem en levensruimte ontnemen.[/quote]
Laatst aangepast door
|
PEACEDOVE820
|
op woensdag 4 augustus 2010, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik kan boos worden op zulke reacties.
Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd? |
Wat denk je dat ik die vraag niet gesteld heb naar God toen mijn vrouw zich heeft opgehangen? Had Hij het niet tegen kunnen houden??? (natuurlijk) Zo zijn er meerdere vandiezelfde vraagstelingen.
De antwoorden ligt niet bij God maar bij mijzelf.
Hoe ga ik ermee om, de beproevingen doorstaan samen met Hem. Hij weet immers, wat het beste voor mij is en/of een ander? Zou ik het dan zelf het beter weten? ik denk het niet. God laat 'dingen' toe om ervan te leren zodat je eigen relatie met Hem nog dichter wordt. Hij vormt je tot nieuwe dingen in het leven.
Jezus heeft heel vaak gezegd, "Uw geloof heeft u behouden" Dat is de kracht die de Heer geeft en dat wens ik iedereen toe. De vraag waarom? Vraag maar waartoe.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|