ChristianMatch

Forum

kennen jullie dat?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 399 400 401 402 403 404 405 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:37

PEACEDOVE820 schreef:
Toch maar tekst weg gehaald wist niet wat ik er mee wilde nl......

Ja... dat ken ik ook..... dat ik eerst heel bevlogen een tekst zit te typen en achteraf de tekst maar weghaal omdat ik bij nader inzien de tekst niet zo'n goed idee vind..... (of omdat ik niet goed wist wat ik ermee wilde.)

t Kost wel een berg tijd, haha

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:37

ARIENNEZ498 schreef:
Klinkt goed Sola, bedankt voor de tip! Lachende smiley

Dacht ik ook en.........Graag gedaan Ariennez Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 7 april 2010, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:42

MARIJAN072 schreef:
Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Met elkaar gaan bidden!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:48

WILMA729 schreef:
Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa:
" heeft u er een dubbeltje bij?"
Ik zei, neee
dubbeltjes bestaan niet meer.

Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Engeltje smiley
Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders Smiley die vol vragen zit

Nou....gewoon....de dubbeltjes en de heitjes in euro's Clown smiley

offuhhhh....nieuwe namen verzinnen, want we hebben geen 25 cent munten meer en 2,50 euro-munten ....tja.....

Misschien een wedstrijd uitschrijven voor wie de meest originele en pakkende namen kan verzinnen......?

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 7 april 2010, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 15:00

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij gaat het heel goed op CM. Er worden helemaal geen verbeterpunten meer ingebracht. Ga zo door luitjes! Lachende smiley Clown smiley

We zijn allemaal vrolijk, vanwege de lente, die nu eindelijk is aangebroken en de winter nu voorgoed heeft weggedrukt.......... Lachende smiley

Het is hier stralend weer in ieder geval.....geweldiggggggggg waaaauuuuuuuw Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 15:24

PEACEDOVE820 schreef:
Toch maar tekst weg gehaald wist niet wat ik er mee wilde nl......

nee dat ken ik niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
maar als jij al niet weet wat je ermee wilt weet ik het al helemaal niet denk ik Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 16:05

wat moet je nou gaan denken van dit:

http://www.evo.hr/cat/

zet wel je geluid aan Clown smiley

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 7 april 2010, 16:07
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 16:29

Bij het opruimen van papieren kwam ik deze bewerking van Psalm 23 tegen.
Overal in huis heb ik papiertjes, overgeschreven dingetjes van teksten, psalmen etc.liggen, die ik denk later nog eens te gebruiken.
Wat mij trof was de zin over de uitnodiging aan de tafel.
Daarom heb ik dit gedicht niet bij Gedichten neer gezet, maar hier.

Psalm 23

Mijn herder is de Heer,
het zal mij nooit aan iets ontbreken.

Hij brengt mij in een oase van groen,
daar strek ik mij uit aan de rand van het water,
daar is het goed rusten.
Ik kom weer tot leven, dan trekken wij verder,
vertrouwde wegen, Hij voor mij uit.
Want God is zijn naam.

Al moet ik het duister in van de dood,
ik ben niet angstig, U bent toch bij me,
onder uw hoede durf ik het aan.

Gij nodigt mij aan uw eigen tafel,
en allen die tegen mij zijn
moeten het aanzien: dat Gij mijn bedient,
dat Gij mij zalft, mijn huid en mijn haren,
dat Gij mijn beker vult tot de rand.

Overal komen geluk en genade
mij tegemoet, mijn leven lang.
En altijd kom ik terug in het huis
van de Heer, tot in lengte van dagen.
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY563

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 16:57

Lachende smiley

Laatst aangepast door
JENNY563
op woensdag 7 april 2010, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:09

CROSSROAD317 schreef:
Misschien wel het beste wat je kunt doen, genieten van het zonnetje.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/34671-stemproblemen-bij-docenten.html

Bedankt voor deze link, m'n stem is zeker iets om zuinig op te zijn. Dus zulke tips kunnen nooit kwaad. 't Dringt nu pas tot me door, hoe afhankelijk ik er van ben.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:09

gaan jullie daten? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt een formaline date Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:10

MARY052 schreef:
Met elkaar gaan bidden!! Knipoog smiley

Je brengt me nu pas Geschokte, onthutste smiley op een idee, Mary. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:10

maar euhm wat moet ik dan kunnen eigenlijk? of juist niet?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:11

SOLAFIDE630 schreef:
We zijn allemaal vrolijk, vanwege de lente, die nu eindelijk is aangebroken en de winter nu voorgoed heeft weggedrukt.......... Lachende smiley

Het is hier stralend weer in ieder geval.....geweldiggggggggg waaaauuuuuuuw Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Aha, komt het daardoor! Knipoog smiley Lachende smiley Eens kijken of we de zomer gezellig doorkomen, wat mij betreft wel! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:12

RELLOK036 schreef:
maar euhm wat moet ik dan kunnen eigenlijk? of juist niet?

Tis wel een hele moeilijke opdracht hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik kan het niet! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:14

RELLOK036 schreef:
gaan jullie daten? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt een formaline date Clown smiley

Bij voorbaat geslaagd hoor, Rell! Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:15

CARIEN982 schreef:
Veluwe is ook heel mooi om te fietsen lijkt mij.
Ik ga naar Landgoed "t Loo en dat ligt in Oldebroek, moet een heel mooi park zijn. Coole smiley met zonnebril

Het park ken ik niet, de omgeving van 't Loo wel. 't Is heel mooi daar, maar dat is de hele Veluwe hè. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:16

RELLOK036 schreef:

Skaten wil ik wel met Marijanne, maar daten...bietje raar of niet? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:17

MARIJAN072 schreef:
Het park ken ik niet, de omgeving van 't Loo wel. 't Is heel mooi daar, maar dat is de hele Veluwe hè. Knipoog smiley

Het is van Landal Green Parcs.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:17

MARIJAN072 schreef:
Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust).
Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Knipoog smiley Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ?
Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:18

CARIEN982 schreef:
Skaten wil ik wel met Marijanne, maar daten...bietje raar of niet? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar Carien, date betekent gewoon afspraak hoor. Dus.......
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:18

vroeg paulus ook niet ergens in zijn brieven om verlossing van iets wat hem kwelde? maar niet gebeurde... hij zegt er later op dat ie blij is dat het niet gebeurde want anders zou hij hoogmoedig worden...
Dan ken ik nog ene Joni Mitchel als tiener sprong zijn in ondiep water en brak haar nek... ze bad en bad dat God haar mocht genzen van haar gebroken nek....God deed het niet later zei ze dat ze blij was dat haar nek gebroken was anders kon ze God niet dienen en mensen bereiken en aanraken zoals ze nu deed...
God laat dus soms lijkt het wel niks van zich horen of doet niet wat je ziet als kwelling of demoon of last of wat dan ook maar heeft een ander doel voor ogen wat wij op dat moment niet zien....
Als ik kijk naar mijn eigen leven kan ik kijken naar bv de scheiding van me ouders.... of de dood van me broer... God kon het voorkomen zeer zeker maar deed het niet.... waarom? Ik zou het niet weten, wel weet ik dat het me oa (zijn ook andere dingen gebeurd) gevormd heeft tot de persoon die ik nu ben. en ik ben blij zoals ik nu ben... dus ik kan zeggen ja God geneest maar soms niet zoals wij dat willen of graag zien
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:19

CARIEN982 schreef:
Tis wel een hele moeilijke opdracht hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik kan het niet! Huilende smiley, smiley in tranen
ooooooooow weer eens schouder nodig? want ik wete het ook nie
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:19

MARIJAN072 schreef:
Maar Carien, date betekent gewoon afspraak hoor. Dus.......

Okeeej... verkeerd begrepen dan

Wij gaan daten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:27

kiek weer geregeld des moei, en det mit dit moei weer Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:32

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

Hee Chat, weet je nou zelf geen antwoord op de vragen die je hier stelt ?
Enne ... andere beschadigen is nooit goed he' ... wat je dan ook meegemaakt hebt, dat mag nooit een excuus zijn.
Ik heb ook wel een trauma meegemaakt... dat blijft je bij, alleen is het gezond om ervoor te zorgen dat je je leven daardoor niet laat beheersen.
Het trauma krijgt mij er niet meer onder... maar heeft wel gevolgen gehad voor wie ik vandaag ben.
Ik geloof dat een trauma voort kan komen uit de verkeerde keuzes van mensen en dat God liefde is en helemaal niet wil dat mensen ergens een trauma aan over houden.
God is liefde... dat is ook de weg naar herstel... naar bevrijding... Gods liefde kan juist ook zichtbaar zijn in mensen... mensen die bereidt zijn er voor iemand te zijn, of alleen maar te luisteren... dat kan iemand helpen in zijn of haar proces om gehoord te worden... zijn of haar verhaal kwijt te kunnen... denk dat het daar meestal mee begint.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:33

MARIJAN072 schreef:
Aha, komt het daardoor! Knipoog smiley Lachende smiley Eens kijken of we de zomer gezellig doorkomen, wat mij betreft wel! Lachende smiley

ze zeggen dat we een warme zomer krijgen... Clown smiley
... hopelijk raakt men niet oververhit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:14

MARISKA601 schreef:
wat moet je nou gaan denken van dit:

http://www.evo.hr/cat/

zet wel je geluid aan Clown smiley

Tja, hum, ik vind de muppets toch leuker.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:17

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust).
Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Knipoog smiley Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ?

Nee, juist niet gaan fluisteren! Dat is helemaal funest voor je stem!
Gewoon stil zijn en je stembanden de gelegenheid geven om te herstellen. Desnoods een sjaaltje om je nek doen, als je naar buiten gaat. En verder: gebarentaal gebruiken!

Hier kun je natuurlijk wel eindeloooooos doorkletsen! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 7 april 2010, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:18

SUSANNAH475 schreef:

Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 399 400 401 402 403 404 405 ... 6194 Volgende
Pagina 402 van 6194