Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:43
|
|
|
XABIA794 schreef: | zo lees jij het, en zo lees ik het niet. Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid. |
Met alle respect maar met de Bijbelse waarheid valt nou eenmaal niet te marchanderen. En dus heeft Flowerfull gelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | zei ik toch
|
Dan hjad je gelijk, lol
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:45
|
|
|
PETRA411 schreef: | ja darom de tip hoe jemoet binnenkomenwant ga jij op de brandweer wachten alsje kind daar ligt ik niet hoor. zo komtde brandweer binnen laag voor de steekvlammen backdrafts enzo, normaal ga je er niet in,maar stelje kind is daar? ken je het effe beter weten |
Dat is idd ook wel het gruwelijkst denkbare scenario idd. En als vader/moeder kies je dan toch voor je kind, ipv je ratio Maar voor ál die andere gevallen: niet die deur openmaken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:46
|
|
|
BEUN656 schreef: | Om maar even met die eerst regel te beginnen. Dat is wel zo, zie Hebreeen 13:4. En dan, mensen zeggen hier openlijk, wellicht met de Bijbel in de handen, dat sex buiten het huwelijk wel kan. En dat is fout! En dat blijf ik zeggen! Al crashed de server van CM van mijn reacties! Interesseert me geen bal! God verbied sex buiten het huwelijk! PUNT! En als je wilt weten waarom, dan onderzoek je dat maar! |
Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!
En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:49
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!
En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie. |
ik ben het met je eens Willem!!! eindeloos gezever over het zelfde punt, een discussie is het niet eens meer te noemen..... ieders haan kraait koning...ik heb gelijk, mijn mening is de juiste en mijn waarheid is de enige.......pfff...ik geef op.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:49
|
|
|
HERMAN968 schreef: | b
-aan eenvoudigen zoals een van onze grote waterdragers hier op forum- |
?wie noem je hier eenvoudig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:50
|
|
|
PETRA411 schreef: | ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus |
we denken idd verschillend (nog wel dan) maar ik heb ook niet altijd zo naar dit soort dingen op deze manier gekeken. Mijn kijk is gaan veranderen toen ik de bijbel begon te lezen enzo en me af begon te vragen hoe God tegen dit soort dingen aankijkt. In het oude testament heb ik kunnen ontdekken waar hij wel en niet van houdt. En omdat ik met Hem een verbond heb hou ik rekening met waar Hij wel en niet van houdt. Ik wil Hem pleasen niet mezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | ?wie noem je hier eenvoudig? |
Diegene die in de val van de constructie lopen van 'sex voor het huwelijk", dat hier volmondig wordt geproclammeerd. Mensen op verkeerd spoor zette, jawel. Leanne. En dat vind ik helemaal ongepast !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 24 juni 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:54
|
|
|
TINK100 schreef: | maar die ander bepaalt zelf wat goed is... |
En dat is nou de mens ten voeten uit... Zelf uitmaken wat hij/zij wil. Zelf uitmaken wanneer hij/zij sex heeft of niet. Dat is dus marchanderen met de Bijbel en dus vijandschap tegen God! Maar vergis je niet, zo zit elk mens in elkaar en dus ik ook. Ik ben net zo zondig als jij alleen ik probeer de stelling te bestrijden dat sex voor het huwelijk wel kan. Ben ik dan beter? Nee! Maar ik zal ten alle tijde de misstanden in deze discussie te vuur en te zwaard te lijf gaan! Want nogmaals: God verbied sex buiten het huwelijk in Zijn Woord.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:56
|
|
|
MARSJG370 schreef: | Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit. |
Het is dat ik toevallig op het sex forum had gelezen waar jij voor staat. Het is wat jij snor noemt, zou ik zeggen!!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op zondag 24 juni 2012, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:57
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Diegene die in de val van de constructie lopen van 'sex voor het huwelijk", dat hier volmondig wordt geproclammeerd. Mensen op verkeerd spoor zette, jawel. Leanne. En dat vind ik helemaal ongepast ! |
En wie mag die eenvoudige persoon,die waterdrager op dit forum(zoals je zelf zegt) dan wel zijn?(is mijn vraag zo begrijpelijker?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:58
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | we denken idd verschillend (nog wel dan) maar ik heb ook niet altijd zo naar dit soort dingen op deze manier gekeken. Mijn kijk is gaan veranderen toen ik de bijbel begon te lezen enzo en me af begon te vragen hoe God tegen dit soort dingen aankijkt. In het oude testament heb ik kunnen ontdekken waar hij wel en niet van houdt. En omdat ik met Hem een verbond heb hou ik rekening met waar Hij wel en niet van houdt. Ik wil Hem pleasen niet mezelf. |
we denken inderdaad verschillend,maar hebben ook veel denken gemeen met elkaar,net zo als al die andere cristenen op dat sexvoorhuwelijk topic, het is jammer dat het communiceren zo moeilijk gaat met elkaar. we horen niet tegenover elkaar te staan maar met elkaar. ondanks we op verschillende punten van mening verschillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:04
|
|
|
PETRA411 schreef: | we denken inderdaad verschillend,maar hebben ook veel denken gemeen met elkaar,net zo als al die andere cristenen op dat sexvoorhuwelijk topic, het is jammer dat het communiceren zo moeilijk gaat met elkaar. we horen niet tegenover elkaar te staan maar met elkaar. ondanks we op verschillende punten van mening verschillen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En wie mag die eenvoudige persoon,die waterdrager op dit forum(zoals je zelf zegt) dan wel zijn?(is mijn vraag zo begrijpelijker?) |
Dat is niet waarover het gaat, is niet zo van belang. Het gaat om diegenen die mensen op verkeerd bijbelspoor brengen. Ziet ge ? Die zeggen "sex mag want staat in de Bijbel" . Zijn wschlk mensen die zelf boter op het hoofd hebbe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:06
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!
En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie. |
Nou, ik had volgens mij al een goeie reactie gegeven op wat je gisteren zei. Maar jij blijft doorzagen. En dan Hannah: heb je haar reacties naar mij eens gelezen voordat je eenzijdig oordeelt? En ik maak A, zelf uit of ik al of niet aan deze discussie meedoe, en B vind ik dat heel veel reacties hier voluit onbijbels zijn en dat vind ik verschrikkelijk als dat op een Christelijke datingsite gebeurt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:06
|
|
|
Wat een ontzettend gehakketak op de dag des Heren......en dat mag wel?
Iedereen slaat iedereen met Bijbelteksten om de oren, wel leerzaam in ieder geval..... En laat een ieder denken wat hij wil , het is nog altijd een persoonlijke keus en je moet jezelf verantwoorden tegenover God.....niet iemand anders voor jou......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08
|
|
|
HERMAN968 schreef: | b
Je pint je teveel vast op interpretatie Willem. Doorheen -van kaft tot kaft- is duidelijk dat sex iets speciaals is voor God. Het is valse leer om door te geven -aan eenvoudigen zoals een van onze grote waterdragers hier op forum- dat God akkoord is met wat jij allemaal zo mooi tracht te verkopen. |
Ik ga niet zeggen dat jij een valse leer verkondig hier, maar wel, dat hoe je hier nu weer op reageer, verre van respectvol is. En daarnaast, van kaft tot kaft heb ik de Bijbel gelezen, zelfs vele malen, en tevens zo goed als alle "oudvaders" die bij het vertalen van de Bijbel betrokken zijn. Daarnaast de werken van Augustinus, Calvijn, Luther, Melangton, enz. Weet echt wel enigzins wat er geleerd word, als ik het zo mag zeggen. En als dat gebasseerd is op een valse leer, mag jij je huiswerk nog even gaan doen. Daarnaast, zo mag ik aan den lijve ervaren, dat God, welke ik dagelijks zoek, en wat mijn hoogste Goed is, en al mijn verlangen naar Hem uitga momenteel, ook dat mag een valse leer zijn.
Maar ik weet, dat God, die mij ziet, mijn leven leid, mij ook zal bewaren om zo liefdeloos Zijn Woord hier te noemen, en Zijn Woorden neer te zetten, om medemensen op te leggen wat ze zouden moeten geloven, om ons af te trekken van alles, wat Hij ons gegeven heeft.
Ik zeg hier, gegrond op Gods Woord, dat ik hier geen valse leer verkondig. En je mag mij, gemotiveerd, een antwoord geven, en anders hou je stil over valse leer, en wat dies meer zij. De duivel praat nog met meer respect over Gods Woord, dat jij hier doet. En hij kent God, en hij beeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Die zeggen "sex mag want staat in de Bijbel" . Zijn wschlk mensen die zelf boter op het hoofd hebbe. |
Precies, ik bedoel maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:09
|
|
|
BEUN656 schreef: | Precies, ik bedoel maar... |
Lariekoek......
Wie ben jij om dat over een ander te beweren?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 24 juni 2012, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:10
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dat is niet waarover het gaat, is niet zo van belang. Het gaat om diegenen die mensen op verkeerd bijbelspoor brengen. Ziet ge ? |
Nee,het gaat om het onnodig openbaar kwetsen van mensen.Het is gericht tegen een bepaald lid,iemand die ik zeer waardeer en waar ik tegenop kijk vanwege haar principes ..........o.a. in geestelijk opzicht is het een rijk mens.
Ik mag hopen dat je met een andere uitleg komt en je uitspraak niet voortkomt uit hoogmoed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen Frank? Is misschien een wat luchtiger onderwerp dan homo's of sex voor het huwelijk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee,het gaat om het onnodig openbaar kwetsen van mensen.Het is gericht tegen een bepaald lid,iemand die ik zeer waardeer en waar ik tegenop kijk vanwege haar principes ..........o.a. in geestelijk opzicht is het een rijk mens.
Ik mag hopen dat je met een andere uitleg komt en je uitspraak niet voortkomt uit hoogmoed. |
Geen zorg Leanne, er zijn er meerder, die als dansend doorheen de site gaan. Op de maat van de aangevers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee,het gaat om het onnodig openbaar kwetsen van mensen.Het is gericht tegen een bepaald lid,iemand die ik zeer waardeer en waar ik tegenop kijk vanwege haar principes ..........o.a. in geestelijk opzicht is het een rijk mens.
Ik mag hopen dat je met een andere uitleg komt en je uitspraak niet voortkomt uit hoogmoed. |
Over wie hebben jullie het nu????? Enne principes zijn wel makkelijker om op te schrijven dan om ze te hebben .........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:14
|
|
|
XABIA794 schreef: | zo lees jij het, en zo lees ik het niet. Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid. weet je, ik ben hier echt niet bezig voor een welles nietes debat te houden. een forum dient om elkanders mening "onderbouwd" te delen. van enkelen hoor ik hier grote kreten van HET STAAT ER... PUNT UIT maar degelijke teksten die stralen vanuit liefde voor je medemens Ik wacht nog steeds uitspraken, dat het geen bal uitmaakt wat een ander denkt of voelt neeeehhh, het is belangrijker dat je je kan beheersen op alle gebied.
en het ergste van al is, dat die paar hier niet eens WETEN hoe anderen er mee omgaan. Als men echt wil weten waarom iemand een bepaalde keuze maakt, getuigt het van liefde iemands verhaal eerst aan te horen alvoor men iemand naar de hel verwijst |
Ik heb jou versie toch niet ontkent??? Welles nietes debat??? En dan boos??? Ik sta hiervan te kijken. Mag ik dan niet schrijven dat jouw schrijven over dat overspel mij juist vertelt dat sex voor het huwelijk bedoelt is??? En dan gelijk weer dat jouw versie de enige........ Tjee!!
Sorry , maar ik denk dat ik iets gemist heb. Maar goed, maakt niet uit. Ieder moet het voor zichzelf weten, hoor!! Maakt mij helemaal niet uit!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op zondag 24 juni 2012, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:15
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik had volgens mij al een goeie reactie gegeven op wat je gisteren zei. Maar jij blijft doorzagen. En dan Hannah: heb je haar reacties naar mij eens gelezen voordat je eenzijdig oordeelt? En ik maak A, zelf uit of ik al of niet aan deze discussie meedoe, en B vind ik dat heel veel reacties hier voluit onbijbels zijn en dat vind ik verschrikkelijk als dat op een Christelijke datingsite gebeurt. |
Ik lees wel. Daarnaast, het is hier een Christelijk forum. Ik blijf niet doorzagen, maar vraag wanneer JIJ nu is doet wat je beloofd heb. Is volgens mij geheel Bijbels, dat indien je beloofd je ook betaald (doet wat je beloofd) En als jij dan een zuster wil neerzetten als beneden jou niveau, dan kan ik zeggen, zie je eigen niveau is. Is aan het begin van dit forum dat je zou onderbouwen wat je zei, en nu, tientallen pagina's verder, kom je nog steeds met het zelfde standpunt zonder nadere onderbouwing. En kan me voorstellen dat je dat verschrikkelijk vind, en dat dat op een Christelijke datingsite gebeurd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
|
|
|
YES356 schreef: | ja en bedankt!!!! Ik zie er tegen op het vervolg waar ben ik aan begonnen? |
ja hange!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Over wie hebben jullie het nu????? Enne principes zijn wel makkelijker om op te schrijven dan om ze te hebben ......... |
Klopt Willemijn, ben blij met hetgeen je zegt. Als God zegt dat sexualiteit een speciale plaats heeft dan is dit -ook voor mij- niet gemakkelijk om hem hierin te eren. En hoe doet een christen dat ? That's the point.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 24 juni 2012, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
|
|
|
Beste mensen,
We hebben dit topic even laten lopen, in de hoop dat jullie er samen uitkomen. Hiermee bedoelen we niet dat je op een zelfde visie moeten uitkomen, maar dat je bepaalde visies naast elkaar kan laten staan en hierover kan praten.
Het topic wordt gesloten omdat er geen vruchtbare discussie meer uit voortkomt. We hebben verschillende verzoeken binnengekregen om het topic niet te verwijderen, omdat er interessante en leerzame visies naar voren zijn gekomen en het prettig kan zijn om deze terug te kunnen lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:18
|
|
|
Ik heb nog enkele vragen
wie komt morgen mijn ramen lappen? en wie komt de was doen?
weltrusten........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb nog enkele vragen
wie komt morgen mijn ramen lappen? en wie komt de was doen?
weltrusten........ |
ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|