ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4005 4006 4007 4008 4009 4010 4011 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:03

HERMAN968 schreef:
Deze reactie vind ik niet ok Marsj ! Is helemaal niet opbouwend naar het forum toe

helemaal me eens Herman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:06

FLOWERFUL304 schreef:
hebr 13:4> nbg 4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen

het bed onbezoedeld> heeft met sex in het huwelijk te maken.

Heel goed. Dank je.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:10

PETRA411 schreef:
flowerful ik vind dit stuk van je mooi geschreven en ben het met alle dingen die hier staan eens.
ik zie sex voor het huwelijk in bepaalde gevallen niet als zonde ja. en over homofili denk ik zo mijn dingen er over, maar of het zo is, of ikhet goed zie?? Wijselijk probeer ik me uit deze discussie te houden, maar lees de meningen van anderen. ben nog moe van de discussie sex voor het huwelijk Knipoog smiley

Jezus houd van alle mensen,wij hoeven zijn liefde niet te verdienen met daden enhoe we zijn of hoeveel werken we hebben,(wilniet zeggen dat we ermaar oplosmogen leven) dat is allemaal genade.Hij heeft het kruis gedragen voor zondaren.
En iedereen is welkom bij jezus, ook homo,s
Ik ben er wel van overtuigd dat als ik zondig ik daardoor minder vervuld ben van de heilige geest,gelukkig is jezus daar om me zonden te vergeven. vond de regel uit debijbel effe moeilijk, dat god zijn geest geeft aan wie hem gehoorzamen, dacht hoe moet ik dat opvatten? want zonder zonde ben ik niet.

dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. De 5 dwaas konden niet meer binnen in het koninkrijk.

maar zoals ik al zei: "zolang er leven is is er hoop". die 5 dwasen zijn wijs geworden want ze waren olie gaan kopen. Ze hebben welles waar de 1e komst van Jezus gemist maar zullen als ze wijs blijven en vol houden dan zullen ze Zijn 2e komst niet missen. Maar makkelijk zullen ze het niet hebben totaan zn 2e komst. Want houden ze niet vol dan zullen ze het koninkrijk niet halen, helaas. Ook een hele discussie op zich.

jakobus 1:13-15> 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: ‘Die verleiding komt van God.’ Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht. 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:11

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... Boze smiley

blijf nou maar gewoon hier,dat russchisch is een erg moeilijke taal hoor.
En wil je dat wel echt wokken met een vrouw die een badmuts op heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:15

ERIKA129 schreef:
dan gaat het zo va woeshhhhhhhhhhhhhhh.....
Keuken van Heideman in de fik en heide erbij en dat brand toch al zo lekker dus nie doen he Knipoog smiley
Gewoon deksel erop of met weet ik wat afdekken...
gebruik gewoon van dat allesovertreffendeafdekgebeurenfolie of zo Clown smiley

jij praat er wel heel makkelijk over Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:15

FLOWERFUL304 schreef:
hebr 13:4> nbg 4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen

het bed onbezoedeld> heeft met sex in het huwelijk te maken.

het woordje "want" geeft de reden aan dat het voorgaande is opgeschreven, flowerfull;

bovendien lees ik die tekst als dat een huwelijk eervol is, en er geen begrenzing is qua beleving. (tenzij je over de grens van je partner gaat; dat zou niet vanuit liefde zijn.)
je bent echter wel levenslang verbonden met je partner; er past geen derde persoon in dat plaatje.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:16

HANNAH810 schreef:
ik versta het heldere nederlands van de meeste cm-leden prima, beun!!
en kan hun gedachtengang ook volgen.

jouw dialect versta ik niet; in mijn ogen is dat geen nederlands, maar de refindimaanse versie van midianistisch!!

wat betreft je laatste belediging aan mij wil ik graag het volgende aan je kwijt; ik hoorde deze week een spreuk die ik met je delen wil;

soms is de domheid van mensen te groot, om haar met intelligentie te bestrijden. Engeltje smiley

hannah; rechterflank reformatorisch. maar dan wel in een heel andere stijl dan beun.

.

Precies, lees de kleine lettertjes en je komt tot de conclusie dat jij ooit ook een Bonder was... En ja, wat voor één he...

En over intelligentie gesproken... Misschien heb jij wel een grotere geest dan ik en daar zou ik nog wel eens een hele leuke spreuk op los kunnen laten... Read my mind zou ik zo zeggen... Clown smiley

En wat jouw spreuk betreft: I can't wait... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:19

BEUN656 schreef:
Precies, lees de kleine lettertjes en je komt tot de conclusie dat jij ooit ook een Bonder was... En ja, wat voor één he...

En over intelligentie gesproken... Misschien heb jij wel een grotere geest dan ik en daar zou ik nog wel eens een hele leuke spreuk op los kunnen laten... Read my mind zou ik zo zeggen... Clown smiley

En wat jouw spreuk betreft: I can't wait... Knipoog smiley

tegen domheid kun je niet op?????
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:22

FLOWERFUL304 schreef:
het gaat hier niet om dat ieder in zn waarde laten of wat die wil doen.
Ieder moet dat voor zichzelf weten hoe men als christen met het sex voor het huwelijk wil omgaan. Deze discussie over sex is niet om mensen te vertellen wat men ermee moet doen of niet. Maar een discussie daarover met mensen met verschillende visies over sex moet toch vreedzaam mogelijk zijn zonder dat iemand zich daarover aangesproken voelt of het zich persoonlijk maakt of aan trekt.

Maar het is gewoon een discussie over sex voor het huwelijk bijbels is of niet? Sex voor het huwelijk is niet bijbels, sex in het huwelijk is bijbels.

sex is hoe dan ook bijbels.......door God aan ons gegeven, dus....maak er gebruik van...
maar......
sex vertaal ik met lust...iets goedkoops....ik prefereer liefde, genegenheid......tussen 2 mensen die van elkaar houden, al dan niet getrouwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

bij brand,je moet naar een andere kamer,daar ligt help jekind bv
voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler
is de deur heeeel warm,gebruik hem als schild als je de deur openmaakt

als er veel rookvorming is laag blijven er kunnen backdraft flasover,rollover komen. Dus ga bukkend laag de kamer in.
want jij doet de deur open en dan komtdaar misschien die flasover rollover of backdraft.
houd je trui voor je mond bij veel rook,daar kunnen je longen door weg branden

en natuurlijk niet vergeten de brandweer te bellen haha
jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer Knipoog smiley
leer veel van hem over brand
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

TINK100 schreef:
tegen domheid kun je niet op?????

Die van Hannah? Veel te weinig niveau! Begin ik niet eens aan...

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 22:24
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:23

ROELANDE345 schreef:
kan ik al kaartjes bestellen

voorinschrijving begint pas over een jaartje of wat, ahhhh...

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 24 juni 2012, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:24

FLOWERFUL304 schreef:
dat geeft dan wel aan dat sex in het huwelijk bedoeld is.

zo lees jij het, en zo lees ik het niet.
Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid.
weet je, ik ben hier echt niet bezig voor een welles nietes debat te houden.
een forum dient om elkanders mening "onderbouwd" te delen.
van enkelen hoor ik hier grote kreten van
HET STAAT ER... PUNT UIT
maar degelijke teksten die stralen vanuit liefde voor je medemens Smiley die vol vragen zit Ik wacht nog steeds
uitspraken, dat het geen bal uitmaakt wat een ander denkt of voelt Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
neeeehhh, het is belangrijker dat je je kan beheersen op alle gebied.

en het ergste van al is, dat die paar hier niet eens WETEN hoe anderen er mee omgaan. Als men echt wil weten waarom iemand een bepaalde keuze maakt, getuigt het van liefde iemands verhaal eerst aan te horen alvoor men iemand naar de hel verwijst
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:25

BEUN656 schreef:
Goed, ik zal je ff bijlichten... God noemt seks buiten het huwelijk hoererij. En volgens mij mag je aannemen dat Hij dat niet voor niets heeft gedaan. Toch...? Of gaat God hier over een grens...? Knipoog smiley

Nergens noemt God dat zo, en met zoveel woorden Beun.
Toen David met Bathseba overspel bedreven had, staat er later van, dat dit kwaad was in Gods ogen. Maar één vers eerder staat dat God hem "uws heren vrouwen in de schoot" gegeven had. We hebben het hier dus over meerdere vrouwen. En die had God hem gegeven.
Tegelijk, toen Absalom tot hen was ingegaan, leefden die vrouwen allen als weduwen.
Toen de fariezeen de vrouw tot Jezus brachten, in overspel gegrepen, kwamen zij tot Jezus, om Zijn oordeel te horen. Maar dat was diep hun bedoeling helemaal niet. Ze wilden Jezus veroordelen met het oordeel wat zij dachten dat Hij geven zou.
Ze wisten dus, dat Jezus liefdevol met mensen omging, niet met het wetboek iedereen om de oren te slaan, maar liefdevol, met als doel, het eeuwig heil van de mens op het oog te hebben.
Wat ik hiermee zeggen wil, God vraagt van ons, om Hem lief te hebben in alles, en onze naaste als ons zelf.
En daarnaast, sommige dingen zijn letterlijk zo beschreven, sommige dingen niet. Ik denk, dat als God van ons eist dat we op een bepaalde manier met sexualiteit omgaan, dat Hij dat ook zou hebben laten beschrijven. Net als Hij wel omschrijft dat we waardevol met onze vrouw en man omgaan.

Maar als jij vind dat in de Bijbel daar wel een andere mening over staat, en God wel omschrijft wanneer er sprake mag zijn van sexuelaliteit, dan mag je mij dat gegrond gemotiveerd aangeven. Vind het jammer, dat je de bal nu weer bij de andere kant neer legt, en vervolgens door gaat met het opleggen van jou meningen
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:26

TINK100 schreef:
al dan niet getrouwd.....

Kijk, en daar zit dus de angel van het marchanderen met de Bijbel. Dit is echt het toppunt! Openlijk zeg je gewoon dat sex buiten het huwelijk moet kunnen. Waar is jouw Bijbel dan?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:26

PETRA411 schreef:
voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler

als er veel rookvorming is laag blijven er kunnen backdraft flasover,rollover komen. Dus ga bukkend laag de kamer in.
want jij doet de deur open en dan komtdaar misschien die flasover rollover of backdraft.

jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer Knipoog smiley

Wat voelt het veilig hiiiiieeeeerrrrrr

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:28

HERMAN968 schreef:
Think, Ik geef je volledig gelijk dat iedereen dient te beslissen, doe ik ook trouwens. Maar ik -als christen in gebrokenheid- ga niet beweren dat God voor sex voor het huwelijk is. En dan nog wel staven met Bijbelteksten. Dat is gewoon de Bijbel scheeftrekken, supit. En dat zijn cm-mers die in het groot van de toren blazen met een geleerde theoriën. Petrus en de apostelen waren gewone mensen, toch. Dat is hetgeen dat hier aan de orde is. Verlegen lachende smiley

Heb je hier kijk op Think. Zou me plezieren iets te horen.
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:30

FLOWERFUL304 schreef:
dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. de 5 dwaas konden niet meer binnen.

ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:32

HERMAN968 schreef:
Heb je hier kijk op Think. Zou me plezieren iets te horen. Engeltje smiley

AMOS 5 : 13
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:33

WILLEM618 schreef:
Nergens noemt God dat zo, en met zoveel woorden Beun.

Maar als jij vind dat in de Bijbel daar wel een andere mening over staat, en God wel omschrijft wanneer er sprake mag zijn van sexuelaliteit, dan mag je mij dat gegrond gemotiveerd aangeven. Vind het jammer, dat je de bal nu weer bij de andere kant neer legt, en vervolgens door gaat met het opleggen van jou meningen

Om maar even met die eerst regel te beginnen. Dat is wel zo, zie Hebreeen 13:4. En dan, mensen zeggen hier openlijk, wellicht met de Bijbel in de handen, dat sex buiten het huwelijk wel kan. En dat is fout! En dat blijf ik zeggen! Al crashed de server van CM van mijn reacties! Interesseert me geen bal! God verbied sex buiten het huwelijk! PUNT! En als je wilt weten waarom, dan onderzoek je dat maar!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:35

HEIDE115 schreef:

Lachende smiley

ha ha ha jaaa heavy he die backdrafts enzo,helpt wel goed tegen spinnen die op het plafond zitten.haha
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:35

HEIDE115 schreef:

Lachende smiley

ha ha ha jaaa heavy he die backdrafts enzo,helpt wel goed tegen spinnen die op het plafond zitten.haha
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:37

BEUN656 schreef:
Kijk, en daar zit dus de angel van het marchanderen met de Bijbel. Dit is echt het toppunt! Openlijk zeg je gewoon dat sex buiten het huwelijk moet kunnen. Waar is jouw Bijbel dan?

het gaat er om dat jij jouw mening probeerd op te dringen aan een ander.....maar die ander bepaalt zelf wat goed is...en zal dan ook zelf met God in het reine moeten komen. Waar mijn bijbel ligt gaat jou helemaal , totaal niks maar dan ook niks aan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:37

PETRA411 schreef:

ff aanvullinkje: is de deur héél warm..... maak hem dan NIET open! Kennelijk is het vuur al te groot, waardoor je als burger niet in staat bent om te blussen. Op de brandweer wachten dus!
Door de deur te openen, voeg je zuurstof aan de brand toe, wat hem nog heviger kan maken, en jou erbij in een steekvlam te verschroeien......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:39

BEUN656 schreef:

En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden (matt 23:12)

want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden (Luc. 18: 14)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:40

HEIDE115 schreef:
dat was ff tussendoor voor onze YES!!!!

Knipoog smiley

ja Verraste, verbaasde smiley en bedankt!!!! Boze smiley Ik zie er tegen op het vervolg Clown smiley waar ben ik aan begonnen? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:41

BEUN656 schreef:

het is niet haar domheid waar ik aan refereer..... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 24 juni 2012, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:42

ROELANDE345 schreef:
zwaar onder de gordel Marsjg

BEHOORLIJK ZWAAR!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:43

STEENTJE178 schreef:
ff aanvullinkje: is de deur héél warm..... maak hem dan NIET open! Kennelijk is het vuur al te groot, waardoor je als burger niet in staat bent om te blussen. Op de brandweer wachten dus!
Door de deur te openen, voeg je zuurstof aan de brand toe, wat hem nog heviger kan maken, en jou erbij in een steekvlam te verschroeien......

ja darom de tip hoe jemoet binnenkomenwant ga jij op de brandweer wachten alsje kind daar ligt ik niet hoor. zo komtde brandweer binnen laag voor de steekvlammen backdrafts enzo, normaal ga je er niet in,maar stelje kind is daar? ken je het effe beter weten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:43

BEUN656 schreef:
Om maar even met die eerst regel te beginnen. Dat is wel zo, zie Hebreeen 13:4. En dan, mensen zeggen hier openlijk, wellicht met de Bijbel in de handen, dat sex buiten het huwelijk wel kan. En dat is fout! En dat blijf ik zeggen! Al crashed de server van CM van mijn reacties! Interesseert me geen bal! God verbied sex buiten het huwelijk! PUNT! En als je wilt weten waarom, dan onderzoek je dat maar!
b

Je pint je teveel vast op interpretatie Willem. Doorheen -van kaft tot kaft- is duidelijk dat sex iets speciaals is voor God. Het is valse leer om door te geven -aan eenvoudigen zoals een van onze grote waterdragers hier op forum- dat God akkoord is met wat jij allemaal zo mooi tracht te verkopen. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4005 4006 4007 4008 4009 4010 4011 ... 6194 Volgende
Pagina 4008 van 6194