Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:53
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Think, de discussie gaat niet over goed of slecht, maar de misbruik van de Bijbel om zichelf goed te praten dat sex toch mag buiten het huwelijk. En dat dit een moeilijk haalbare kaart is kan ik gerust inkomen, ook bij mij. Maar geeft dit dan toe, en modelleert Gods woord niet. |
ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen. Maar God zei tegen hem: ga want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen? Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:53
|
|
|
TINK100 schreef: | wanneer is je eerste huiskamer..eh...slaapkamer concert??? |
slaapkamerconcert? ik huur de arena af!!, (Wibi dan maar opgeschoven naar later in het jaar ) maar natuurlijk eerst wat lessen volgen...
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 24 juni 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:54
|
|
|
JOL252 schreef: | turfje 1 turfje 2 turfje 3 |
Jollie Turf om de bocht...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:57
|
|
|
TINK100 schreef: | Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!
het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen..... |
Goed, maar dat kan toch ook in bedekte termen? Iedereen die een beetje met z'n beide beentjes in het leven staat weet wel wat er te koop is hoor! Daar hebben we YES helemaal niet voor nodig. Zeker niet op een Christelijke datingsite.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:58
|
|
|
TINK100 schreef: | ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen. Maar God zei tegen hem: ga want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen? Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is |
Ik geef je volledig gelijk dat iedereen dient te beslissen, doe ik ook trouwens. Maar ik -als christen in gebrokenheid- ga niet beweren dat God voor sex voor het huwelijk is. En dan nog wel staven met Bijbelteksten. Dat is gewoon de Bijbel scheeftrekken, supit. En dat zijn cm-mers die in het groot van de toren blazen met een geleerde theoriën. Petrus en de apostelen waren gewone mensen, toch. Dat is hetgeen dat hier aan de orde is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie ! |
Verderop zeg je dat het niet een discussie is over goed en slecht/fout....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:03
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nee, het gaat niet om de vergelijkingen van meningen maar het louter ventileren van meningen. Wat dat betreft kan je stellen dat hier zowel Bijbels als onbijbelse meningen worden gegeven. Heel jammer...
Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.
Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u! |
Ik snap er geen ene zak meer van. God heeft de sex zelf uitgevonden, en als de mens het anders zou interpreteren had hij er allang een stokje voor gestoken, en als er nog iemand gaat lopen zeiken over dat HOMO"S dan door aids worden afgemaaid, nou dat is niet zo, dat komt in alle lagen van de mensheid voor, het kan zelfs een ieder van jullie overkomen. Trouwens sex is heerlijk, probeer het eens uit, een ieder van jullie die hier een hoop ophef over maakt, komen jullie soms vreselijk sex te kort ofzo?? en bagataliseren jullie het dan maar uit jaloezie dat anderen het wel hebben, in welke vorm of op wat voor manier dan ook...... Als jullie, de heer of de bijbel zo blijven misbruiken als dat jullie nu doen, zal er van een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie nooit ene donder terecht gaan komen, want wie wil er nou continu afgezeken en bekritiseerd worden in zijn relatie, en dan ook nog van die unheimliche krampachtige sex men wat hebben jullie een klote leven zeg......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:03
|
|
|
JOL252 schreef: | Verderop zeg je dat het niet een discussie is over goed en slecht/fout.... | [color=#0000FF][i] Sorru Jo, dat heet mss wat onduidelijk overkomt. Het is zo dat diegene die de Bijbel omvormen van verkeerde premissen vertrekken om zichzelf wit te wassen van zonde. En nogmaals iedereen moet zelf op de blaren gaan zitten, dat is niet mijn probleem. Wel dat christenen elkaar opbouwen en de deur niet openzetten voor foutieve leer. [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:04
|
|
|
TINK100 schreef: | ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen. Maar God zei tegen hem: ga want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen? Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is |
Dat tekstgedeelte staat in handelingen11 Maar er staat iets anders;God zei; wat ik gereinigd heb, mag u niet voor onrein houden. Petrus kon nml niet geloven dat het heil ook voor onbesneden zou zijn. Hij zou nooit bij een niet-Jood naar binnen zijn gegaan zonder dit visioen. Heeft niet iets te maken met zelf kiezen of iets goed of fout is denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | idd thanks
Het hele stuk en, Met name: 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie ! |
Juist Herman! Now we are talking dude!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Sorru Jo, dat heet mss wat onduidelijk overkomt. Het is zo dat diegene die de Bijbel omvormen van verkeerde premissen vertrekken om zichzelf wit te wassen van zonde. En nogmaals iedereen moet zelf op de blaren gaan zitten, dat is niet mijn probleem. Wel dat christenen elkaar opbouwen en de deur niet openzetten voor foutieve leer. [/i][/color] |
Weet je wel hoe Yes of een ander daar echt over denkt? Er zijn zoveel aannames dat je zelf niet meer weet waarschijnlijk, waar alles begonnen is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.
Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.
Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.
Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.
Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc
Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen. |
Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:11
|
|
|
JOL252 schreef: | turfje 1 turfje 2 turfje 3 |
Slaat nergens op overigens. Herman geeft hier gewoon zijn mening en zegt gewoon ff waar de discussie eigenlijk over gaat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:11
|
|
|
MARSJG370 schreef: | Ik snap er geen ene zak meer van. God heeft de sex zelf uitgevonden, en als de mens het anders zou interpreteren had hij er allang een stokje voor gestoken, en als er nog iemand gaat lopen zeiken over dat HOMO"S dan door aids worden afgemaaid, nou dat is niet zo, dat komt in alle lagen van de mensheid voor, het kan zelfs een ieder van jullie overkomen. Trouwens sex is heerlijk, probeer het eens uit, een ieder van jullie die hier een hoop ophef over maakt, komen jullie soms vreselijk sex te kort ofzo?? en bagataliseren jullie het dan maar uit jaloezie dat anderen het wel hebben, in welke vorm of op wat voor manier dan ook...... Als jullie, de heer of de bijbel zo blijven misbruiken als dat jullie nu doen, zal er van een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie nooit ene donder terecht gaan komen, want wie wil er nou continu afgezeken en bekritiseerd worden in zijn relatie, en dan ook nog van die unheimliche krampachtige sex men wat hebben jullie een klote leven zeg...... |
Vraag is Mars hoe gaat een Christen om met sex voor het huwelijk ? Als alles mag dan doet hij hetzelfde als de gewone mens, en zondigt hij. Hoe blijft men God ere.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:12
|
|
|
MARSJG370 schreef: | Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit. |
zwaar onder de gordel Marsjg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:14
|
|
|
KEITH722 schreef: | slaapkamerconcert? ik huur de arena af!!, (Wibi dan maar opgeschoven naar later in het jaar ) maar natuurlijk eerst wat lessen volgen... |
kan ik al kaartjes bestellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Is jouw fiets nooit ongesteld dan? Of moet ik óók nog gaan uitleggen wat een fiets is?? |
ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 juni 2012, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:16
|
|
|
Ik weet niet of ik reageer in discussie vorm dan is dat niet mijn bedoeling maar wil wel even iets gezegd hebben als je een topic hier over leest Liefde is de eerste plaats om iemand te ontmoeten en lief te hebben zoals God ons ook eerst lief had en wij Hem hebben aangenomen Ik vind zelf sex heeft niets met liefde te maken in eerste instantie en mensen zijn de weg kwijt als je sex hebt dat het dan één zijn zal worden Nou ik bemerk dat dat niet brengt wat ik nodig heb als christen Ik heb God nodig Zijn onvoorwaardelijke liefde en als ik die heb gekregen zal al het andere er bij gegeven worden en dan zal de Heer met zijn goed vinden mij zijn kado geven om daar van te mogen genieten. Maar voor nu kies ik voor Jezus en wil ik Hem volgen en dienen met het verlangen in mijn hart ooit op aarde geluk te vinden maar geluk hangt niet af van sex maar van geven nemen en elkaar dienende in de vreze gods Dat is mijn wens voor nu later en naar de eeuwigheid toe Zijn weg voor mij is bij Hem bekend niets van mij zelf kan daar iets aan toevoegen. Zeker sex niet Zijn liefde voor mij door mij om uit te delen en uit te gaan zijn heerlijkheid te verkondigen dat is mijn droom dat is mijn verlangen dat is meer dan bevrediging dan sex en klaar komen Sorry voor dit schrijven maar ik geloof meer in de genade en bevrediging van de HEER dan al het wereldse dat ja zeker zullen sommige zeggen ook God heeft gegeven ja dat klopt maar dan wel zoals Hij bedoelt heeft en niet IK JIJ WIJ toch Wens ieder die dit leest dat Jezus je geneest van lust sex buiten t huwelijk om dat is zo dom pijnlijk voor Hem die alles gemaakt heeft Zijn plan door t woord word mij duidelijk Hij is het die geneest . Ik laat me kneden Zijn plan staat vast dat is voor mij nu geen last maar zijn woord is waar dit wil ik U mee geven een goed gebaar lees je bijbel bid elke dag hoop dat je het van Hem ontvangen mag liefde sex alles op zijn tijd dan is er geen verscheuring meer en over treden we geen wet Als God geeft is het goed hoop voor allen die dit lezen dat je dat doet..
Veel van Gods zegen boven alles wens ik U toe allen die dit lezen Je mag uit genade leven
Liefs Anita uit mijn hart made bij the Lord Blessings for all
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:17
|
|
|
hebr13:4 > gnb 4 Houd in alle omstandigheden het huwelijk in ere en bewaar de huwelijkstrouw ongeschonden. Wie in ontucht leven en wie overspel plegen, zullen door God veroordeeld worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:18
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Vraag is Mars hoe gaat een Christen om met sex voor het huwelijk ? Als alles mag dan doet hij hetzelfde als de gewone mens, en zondigt hij. Hoe blijft men God ere. |
ieder mens is gewoon. Als we dat nou allemaal zouden accepteren en aanvaarden. De 1 heeft zijn geloof in GOD, en de ander in mohammed of pietje puk, laat een ieder in zijn waarde en laat diegeen doen en geloven in wat hij of zij wil, want ieder heeft zijn visie daar in, want wie zegt dat GOD boven andere heiligen staat??? Omdat het in de bijbel staat???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:19
|
|
|
Dank je Anita voor je lieve reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:19
|
|
|
MARSJG370 schreef: | ieder mens is gewoon. Als we dat nou allemaal zouden accepteren en aanvaarden. De 1 heeft zijn geloof in GOD, en de ander in mohammed of pietje puk, laat een ieder in zijn waarde en laat diegeen doen en geloven in wat hij of zij wil, want ieder heeft zijn visie daar in, want wie zegt dat GOD boven andere heiligen staat??? Omdat het in de bijbel staat??? |
Ja inderdaad ; daarom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
wokken dr zijn er zat die dat willen hier hoor met jou kijk maar ff in de agenda
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
Ja Frank..ik op een noordpoolse datings site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:22
|
|
|
hahahahahahaha.....tsja, dat je dat niet 20 topics eerder bedacht had!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 24 juni 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:23
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik weet niet of ik reageer in discussie vorm dan is dat niet mijn bedoeling maar wil wel even iets gezegd hebben als je een topic hier over leest Liefde is de eerste plaats om iemand te ontmoeten en lief te hebben zoals God ons ook eerst lief had en wij Hem hebben aangenomen Ik vind zelf sex heeft niets met liefde te maken in eerste instantie en mensen zijn de weg kwijt als je sex hebt dat het dan één zijn zal worden Nou ik bemerk dat dat niet brengt wat ik nodig heb als christen Ik heb God nodig Zijn onvoorwaardelijke liefde en als ik die heb gekregen zal al het andere er bij gegeven worden en dan zal de Heer met zijn goed vinden mij zijn kado geven om daar van te mogen genieten. Maar voor nu kies ik voor Jezus en wil ik Hem volgen en dienen met het verlangen in mijn hart ooit op aarde geluk te vinden maar geluk hangt niet af van sex maar van geven nemen en elkaar dienende in de vreze gods Dat is mijn wens voor nu later en naar de eeuwigheid toe Zijn weg voor mij is bij Hem bekend niets van mij zelf kan daar iets aan toevoegen. Zeker sex niet Zijn liefde voor mij door mij om uit te delen en uit te gaan zijn heerlijkheid te verkondigen dat is mijn droom dat is mijn verlangen dat is meer dan bevrediging dan sex en klaar komen Sorry voor dit schrijven maar ik geloof meer in de genade en bevrediging van de HEER dan al het wereldse dat ja zeker zullen sommige zeggen ook God heeft gegeven ja dat klopt maar dan wel zoals Hij bedoelt heeft en niet IK JIJ WIJ toch Wens ieder die dit leest dat Jezus je geneest van lust sex buiten t huwelijk om dat is zo dom pijnlijk voor Hem die alles gemaakt heeft Zijn plan door t woord word mij duidelijk Hij is het die geneest . Ik laat me kneden Zijn plan staat vast dat is voor mij nu geen last maar zijn woord is waar dit wil ik U mee geven een goed gebaar lees je bijbel bid elke dag hoop dat je het van Hem ontvangen mag liefde sex alles op zijn tijd dan is er geen verscheuring meer en over treden we geen wet Als God geeft is het goed hoop voor allen die dit lezen dat je dat doet..
Veel van Gods zegen boven alles wens ik U toe allen die dit lezen Je mag uit genade leven
Liefs Anita uit mijn hart made bij the Lord Blessings for all |
De oester ging open
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja Frank..ik op een noordpoolse datings site | ......Op zoek naar een Eskima???? Of een ijsberinnetje???
Maar ehm.....ontopic maar weer!!
Op naar huishoudelijke vragen..... wie biedt??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 24 juni 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
|
|
MARSJG370 schreef: | Ik snap er geen ene zak meer van. God heeft de sex zelf uitgevonden, en als de mens het anders zou interpreteren had hij er allang een stokje voor gestoken, en als er nog iemand gaat lopen zeiken over dat HOMO"S dan door aids worden afgemaaid, nou dat is niet zo, dat komt in alle lagen van de mensheid voor, het kan zelfs een ieder van jullie overkomen. Trouwens sex is heerlijk, probeer het eens uit, een ieder van jullie die hier een hoop ophef over maakt, komen jullie soms vreselijk sex te kort ofzo?? en bagataliseren jullie het dan maar uit jaloezie dat anderen het wel hebben, in welke vorm of op wat voor manier dan ook...... Als jullie, de heer of de bijbel zo blijven misbruiken als dat jullie nu doen, zal er van een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie nooit ene donder terecht gaan komen, want wie wil er nou continu afgezeken en bekritiseerd worden in zijn relatie, en dan ook nog van die unheimliche krampachtige sex men wat hebben jullie een klote leven zeg...... |
Goed, gelezen. Om te beginnen met je vocabulaire. Die is alles, behalve Christelijk. Dan, God heeft inderdaad de seks uitgevonden maar er ook bij gezegd dat dat binnen een huwelijk moet blijven met één partner. Pas dan krijg je echt een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie. Daar gaat de discussie over. Dank u!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:25
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk. Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel. Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk |
idd
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|