ChristianMatch

Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4002 4003 4004 4005 4006 4007 4008 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:07

JOL252 schreef:
Als we nou es eraf halen dat mensen "persoonlijk" reageren.. en niet steeds in de aanval of de verdediging... hoe open zou een gesprek dan worden?

Wb gehoorzaamheid: gehoor geven aan het grootste wat ons is gegeven: verzoening en heling van de kloof tussen God en mens. 100 procent genade is wat Jezus voor ons heeft volbracht. Daar mag niemand iets van roven of afdoen. 100 procent is 100 procent. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen terug schrikken van heel wat uitspraken hier en onzeker worden over hun relatie met God die ons zoveel autonomie heeft gegeven en de mogelijkheid om in vrijheid en onbevangen vertrouwen te wandelen en te leven. Niet als argument om dan ook maar een losbandig leven te leiden. Maar in vertrouwen leven met Hem die jouw leven zeker weten leidt en Gods genoeg is om je in liefde, en niet in aanklacht en verwijt, bij te sturen en te schaven... Zijn stem is liefdevol, Zijn klank uitnodigend en vrij van manipulatie en dwang. Als Hij binnenkomt zegt Hij allereerst: vrede zij jou.

Dankje Jol,mooi geschreven,
en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor,
maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen?
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:07

HEIDE115 schreef:
willen jullie ff het licht uit doen,als jullie weg gaan

groetjes Heide Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Zieke smiley Coole smiley met zonnebril Slapende smiley Verraste, verbaasde smiley

Ow ga je nu al dan??
Dacht dat jij nog effe wat wijsheid erbij kwam leveren Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:08

FLOWERFUL304 schreef:
is niet gek, hé., ik raak wat geiriteerd door al dat persoonlijk gedoe van mensen. Men moet op een volwassen manier en met respect voor elkaars meningen met elkaar kunnen discussieren zonder persoonlijk te worden naar iemand. Zonder dingen in te vullen voor die persoon van jouw mening is .... of jouw geloof is.... of als je niet weet waar je over praat..... etc etc. phfff. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier.

Is waar Flowerfull.

Maarre goed voorbeeld doet goed volgen
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:10

steed komt de tekst , heb elkander lief zoals je je zelf lief heb.

dit gebod is voor elkander, voor mensen die mens zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:11

ERIKA129 schreef:
Ow ga je nu al dan??
Dacht dat jij nog effe wat wijsheid erbij kwam leveren Lachende smiley

dat was ff tussendoor voor onze YES!!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:11

PETRA411 schreef:
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??

We hoeven niet te twijfelen aan dit:
Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:13

JOL252 schreef:
Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..

Mooi Jol!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:14

JOL252 schreef:

Gelukkig maar he Jol
Hij blijft getrouw
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:15

Ik ga ook voor je bidden, en geniet van alle fijne dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:17

We zijn toch Kampioen geworden en niet zo maar een Kampioen, nee WERELDKAMPIOEN. Wereldkampioen robotvoetbal.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:21

LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

Goed, ik zal je ff bijlichten... God noemt seks buiten het huwelijk hoererij. En volgens mij mag je aannemen dat Hij dat niet voor niets heeft gedaan. Toch...? Of gaat God hier over een grens...? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 24 juni 2012, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

JANS221 schreef:
Goed Beun, jij gaat morgen informatie inwinnen, ik wacht even je antwoord af.
En als je toch informatie gaat inwinnen over Hebr. 13 vers 4, kan je dat dan ook gelijk doen over die tekst uit 1 Kor. 6:19? Helaas begrijp ik ook niet, wat die tekst heeft te maken met het verbod op sex voor het huwelijk. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Je zegt zelf dat die tekst een waarschuwing is tegen zondige lusten. (Gelukkig bestaan er ook nog lusten die niet zondig zijn.)

En voor wat betreft je vraag aan mij………als jij onder Hedonisme verstaat dat het genot het hoogste goed is, dan vind ik dat geen christelijke levensstijl. Wel vind ik dat een christen genieten mag. Genieten en een christelijke levensstijl gaan goed samen. Vanwaar je vraag over Hedonisme eigenlijk?

Wat 1 kor 6:19 betreft.Denk dat je vers 18 erbij moet lezen.
uit 1 Kor 5 ;1 en 2 en 1 kor 7 :1 en 2 kun je opmaken dat de Bijbel sex buiten het huwelijk hoererij noemt. Dus dan heeft die tekst daar dus alles mee te maken lijkt mij. Of hoe lees jij die tekst dan Jans?
overigens denk ik ook dat een Christen van het leven mag genieten. (Of misschien zelfs wel moet genieten)

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 24 juni 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:23

XABIA794 schreef:
of toeval bestaat...
Ik ging vandaag naar een conferentie, alles goed gepland, maar toch nog wat hektisch bij het vertrekken, zoals steeds moeten vrouwen altijd nog wat doen aleer ze vertrekken toch?
ik had de route al op routeplanner bekeken voor de afstand en tijd te bepalen. Normaal 1 uur en een kwart.
steek ik mijn tomtom in en stuurt hij me andere kant uit.. Twijfelende smiley
weergave 3 kwartier Verraste, verbaasde smiley wow, dat is heel wat beter...
richting eindhoven en dan richting maaseik
eenmaal de ring van eindhoven voorbij stond hij ineens weer op 3 kwartier Smiley die vol vragen zit
Dat kon toch niet?
begon ik me daar toch te ergeren. ik wou op tijd zijn.
Gelukkig waren we er net op tijd toen de spreker het Woord nam. tijdens de lunch hoorde ik vage verhalen over files van meer dan een uur.
Nadien, toen ik dan weg naar huis nam, langs de andere weg die ik normaal 's morgens had willen nemen, zag ik een kilometers lange file op de andere rijstrook... maw
ik kwam ineens tot het besef, dat als ik vanmorgen niet naar men tomke had geluisterd dan had ik daar ook ingestaan.

Zeg nu eerlijk.. toeval?
God zorgt echt in alle details voor je Knipoog smiley

ja mooi he

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:24

HEIDE115 schreef:
zelf ben ik ook totaal niet voor al het oordelen
anders was mijn eerste reactie hier ook niet..voorzichtig!
Maar het is niet zo. dat dat betekend dat iedereen maar
een antwoordtje mag verzinnen..niet gebaseerd op Gods woord.

God is geen lieveheersbeesje..
die altijd alleen maar zachtjes zegt..niet doen hoor?
ja..de weg is nauw ik weet het,maar neem het niet zo nauw!

en anders had paulus rustig op zijn paardje verder gereden

En wanneer we Jezus zien..hij joeg de kooplieden eve de kerk uit
en daar gingen al die vredes duiven..fladder de fladder..

dankje ook mooi gezegd heide
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:25

LEANNE226 schreef:
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

ik ben het met je eens Leanne.......je word onder de zelfde noemer geplaats als hoereerder of vreemdganger....dat vind ik echt te ver gaan.....zeker als de ander jou niet kent.....
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:27

LEANNE226 schreef:

Nee, het gaat niet om de vergelijkingen van meningen maar het louter ventileren van meningen. Wat dat betreft kan je stellen dat hier zowel Bijbels als onbijbelse meningen worden gegeven. Heel jammer...

Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:33

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen.....
Daar ging ook mijn stuk over wat Thomas voor mij erop heeft gezet.......en dat staat helemaal los van het onderwerp......
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:34

Zouden er in 2020 nog discussies nodig zijn;))?

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:37

LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:38

HEIDE115 schreef:
Zouden er in 2020 nog discussies nodig zijn;))?

die van sex voor het huwelijk wel denk ik Knipoog smiley
zou je vraag niet een nieuwe discussie starten, dan over eindtijd theroieen?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:38

ik kom hier anders nooit zodoende dat mijn mooiste moment al afgelopen woensdagmorgen was toen mijn "nieuwe" piano op een speciale plank netjes door de piano-verhuizers over de onderkant van het raamkozijn naar binnen werd gegleden en met wat mankracht zacht op de vloer landde en zo goed als niet ontstemd was door de verhuizing!! (spaart weer stemkosten Knipoog smiley )

kortom: i luv it when a plan comes together Lachende smiley

groete,

k.

Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 24 juni 2012, 22:24
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:39

BEUN656 schreef:
Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:41

PETRA411 schreef:
die van sex voor het huwelijk wel denk ik Knipoog smiley
zou je vraag niet een nieuwe discussie starten, dan over eindtijd theroieen?

ik vroeg het me zelf af hier..maar pak een stoe;))))l..

Slapende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:45

LEANNE226 schreef:
Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie

ik denk dat ieder datgene moet doen wat hij of zij goed vind om te doen.....en een ander kan en mag daar niet over oordelen. En dat gebeurd nu wel!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:47

KEITH722 schreef:
ik kom hier anders nooit zodoende dat mijn mooiste moment al afgelopen woensdagmorgen was toen mijn "nieuwe" piano op een speciale plank netjes door de piano-verhuizers over de onderkant van het raamkozijn naar binnen werd gegleden en met wat mankracht zacht op de vloer landde en zo goed als niet ontstemd was door de verhuizing!! kortom: i luv it when a plan comes together Lachende smiley

groete,

k.

wanneer is je eerste huiskamer..eh...slaapkamer concert??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:48

PETRA411 schreef:

ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.

Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.

Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.

Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.

Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc

Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:48

TINK100 schreef:
ik denk dat ieder datgene moet doen wat hij of zij goed vind om te doen.....en een ander kan en mag daar niet over oordelen. En dat gebeurd nu wel!!!

Think, de discussie gaat niet over goed of slecht, maar de misbruik van de Bijbel om zichelf goed te praten dat sex toch mag buiten het huwelijk. En dat dit een moeilijk haalbare kaart is kan ik gerust inkomen, ook bij mij. Maar geeft dit dan toe, en modelleert Gods woord niet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:51

LEANNE226 schreef:

Ik kan het helaas niet meer prive doen te veel verstuurd, maar je kan het nu eenmaal niet netter maken dan het is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:52

HERMAN968 schreef:
Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !

turfje 1
turfje 2
turfje 3
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4002 4003 4004 4005 4006 4007 4008 ... 6194 Volgende
Pagina 4005 van 6194