ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3999 4000 4001 4002 4003 4004 4005 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36

I'm in, en de houtskool ligt al in de auto Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36

ROELANDE345 schreef:
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk

Ten delen heb je gelijk, en ongelijk, maar daar ben ik voor mij wel uit,
1+1=2
elke man zijn eigen vrouw, en andersom ook, komt daar een ander tussen dan is het overspel.
Hier in als het om vrijwillige sex gaat, pleegt zowel de zoon als de vrouw overspel (en dat noemt men hoererij
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:37

GERRIT084 schreef:
Ten delen heb je gelijk, en ongelijk, maar daar ben ik voor mij wel uit,
1+1=2
elke man zijn eigen vrouw, en andersom ook, komt daar een ander tussen dan is het overspel.
Hier in als het om vrijwillige sex gaat, pleegt zowel de zoon als de vrouw overspel (en dat noemt men hoererij

Ja klopt helemaal Gerrit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:46

LIEKE000 schreef:
Verraste, verbaasde smiley

Neem dan TOCH maar HONING .........!!!!!!
Dat is heerlijk zoet en bevat GEEN verkeerde stoffen ......sterker nog !!!!

Het is goed voor je !!!! Lachende smiley .... Lachende smiley met blinkend witte tanden ..... Kwijlende smiley ... Kussende smiley

Ja inderdaad het perfecte zoetmiddel
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:52

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

Werkt koffiedik in je gootsteen idd ontstoppend, of juist verstoppend?
(voor ik het zelf uitprobeer...... Knipoog smiley)

Pas op he niet koffiedik kijken Knipoog smiley

Trouwens heb geen idee of dat werkt maarre Heide is toch onze expert Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:55

HEIDE115 schreef:
zeker weten,en lig ik met een slaapzak voor die winkel die ochtend Knipoog smiley ...Yes

Ik ga die avond daarvoor al op wacht...

Man wat hilarisch! Je moet wat doen, Yes, met dat schrijverstalent!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:55

Wow Yes wist niet dat jij zo'n dikke duim had Knipoog smiley
Super dit ik kijk al uit naar het vervolg Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:56

PETRA411 schreef:
houd op over azijn, is wel heel verleidelijkalser ergens een spin in een slaapzak ligt te slapen om gewapend met azijn, en boek... ghe ghe

azijn helpt om te ontkalken
goed ook voor je wasmachine 1 keer per jaar met fles azijn aanzetten
koffiezetapparaat ontkalken

wat is een huisvrouw zonder azijn?

Ik vermoed dat sommige huisvrouwen (al dan niet CM-leden) die azijn drinken... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:57

WILLEMIJN232 schreef:
Heej Erika, leuk dat je terug bent! Is er soms een aanbieding dat er ineens zoveel oude leden nieuw binnenkomen?
ik had het toevallig nog met Yes over jou en prompt ben je er weer!

Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Jups ik is er weer ach heb het 10 weken zonder jullie volgehouden denk ga maar weer eens kijken...

Tja en met dit baggerweer wat mot een mens anders he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:01

TINK100 schreef:
tussen de druppels is het droog.....

Boze smiley Moest ik een Tink-figuur hebben dan zou ik zeker tussen de druppels kunnen lopen...En moest ik zoveel eten als jij konden ze me door de regen rollen...pfffff, tussen de druppels is het droog Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:03

THOMAS968 schreef:
Het staat volledig vast dat de oorzaak van homoseksualiteit, net als van heteroseksualiteit in de hersenen terug te vinden is. In eerdere topics is dat te lezen. Dat is aangeboren en je verandert er niks aan. Je kunt bidden er van af te komen maar de kans op verandering is even groot dat je bidt om niet meer hetero te zijn. De praktijk zou dus worden dat je een homo of lesbienne een seksueel leven ontzegt. Alle mensen die een goed of normaal seksueel leven hebben of hebben gehad, weten dat dat een onmogelijke eis is. Geen wonder dat deze andersgeaarde broeders en zusters zich niet thuis voelen in een kerk van mensen die kennellijk van de liefde voor de medemens niets begrepen hebben en ze gewoon laten barsten. Accepteer je homofiele medechristen als broeder en zuster en laat het oordelen eindelijk eens aan God zelf over.

Thomas, it aint heavy, he 's your brother.

Ff een vraagje, Thomas: iemand die hetero is en nooit een partner heeft gehad, wordt ook een seksueel leven ontzegd toch? En ook zij kiezen er niet bewust voor, ook zj hebben dat kruis te dragen, toch?
Waarom wordt dat wel als normaal gezien?
Is het voor deze mensen geen onmogelijke eis dan?
Hoe moeten zij daar mee omgaan dan?

Zomaar ff een paar vragen en, ja, vragen die bij mij leven.

Verder vind ik je verhaal helder en duidelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:03

ERIKA129 schreef:
Pas op he niet koffiedik kijken Knipoog smiley

Trouwens heb geen idee of dat werkt maarre Heide is toch onze expert Smiley die vol vragen zit

JA OP GEDIED VAN SENSEO WEET IK NU ALLES Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:06

JOSINA022 schreef:
Ik ga die avond daarvoor al op wacht...

Man wat hilarisch! Je moet wat doen, Yes, met dat schrijverstalent!

ZEKER WETEN JOSIEN..MAAR VOLGENS MIJ GAAT HIJ DIT OOIT NOG WORDEN..KHEB EEN PITTIG VERMOEDEN
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:13

HEIDE115 schreef:
ZEKER WETEN JOSIEN..MAAR VOLGENS MIJ GAAT HIJ DIT OOIT NOG WORDEN..KHEB EEN PITTIG VERMOEDEN

Als we maar genoeg zeuren... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:15

JOSINA022 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:17

JANE866 schreef:
"Voor altijd uit het oog, maar niet uit het hart"

Mag ik zeggen dat ik het mooi geschreven vind?
En wat moeten zulke herinneringen dierbaar voor je zijn ...

Dapper hoe je eea deelt en het verlies (misschien steeds weer) een plekje geeft.

@jane;

Helaas voor altijd uit het oog,maar ze is in mijn hart altijd bij me.De herinneringen koester ik zeer zeker....
Ik mag weten dat ze bij haar Hemelse Vader is waar ze zolang naar verlangd heeft,en met haar geliefden..
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

HEIDE115 schreef:
Mooi!

@Heide;

Dank je wel hoor
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

JOSINA022 schreef:

Boze smiley ...ik vraag auteursrechten voor het gebruiken van mijn schrijfsels...dan kan ik ook eens maandagse zondagsschoenen kopen...pffff
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:22

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik vraag auteursrechten voor het gebruiken van mijn schrijfsels...dan kan ik ook eens maandagse zondagsschoenen kopen...pffff

Voel je je tekort gedaan? Jaloers? Ach... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:22

FRANKT627 schreef:

haha © Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:23

HARALD940 schreef:
Mijn reactie was niet om je persoonlijk aan te vallen, maar je tot nadenken te stemmen.> sorry, maar mij tot nadenken te stemmen, laat me niet lachen. Ik heb gelezen wat je denkt. Jouw denken en mijn denken komen niet overeen dat mogen toch wel duidelijk zijn, hé. Dus laat mij denken wat ik denk en ik laat jouw denken wal je wilt denken. Dat heet respect hebben voor elkaars denken. En daarvoor hoeft men niet persoonlijk te worden aub !

Jou geloof is je recht inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen >(?? Gefrustreerde smiley , dit is dus persoonlijk worden en voor mij dus invullen. Pardon!, heb je mij dit ergens zien schrijven of wel??? Kan je dit ergens lezen waar ik dit heb neer gepend??????? Dus ik vraag me dan af waarom dit nodig is om te zeggen van je geloof dit of je geloof dat....!!! Dit is een discussie over sex homo en niet over mijn geloof of mijn geloof dit of dat, phfff. Het is een informatie uitwisseling met respect voor elkaars meningen.

In je reactie heb je het over oordelen, en noem je een paar teksten die daar over zouden gaan. 1kor6: 3+5, 1kor 6 :9> 10, 1kor5:11, efe2:1-3.
En je zegt daarop, kijk in de bijbel veroordelen ze, dus mogen wij het ook.

Ik heb die teksten aangehaald om aan te geven dat ook paulus een oordeel velt dus als je het mij vraagt, zoals paulus zegt kunnen wij niet over de dingen van het leven oordelen hoe willen we dan over engelen oordelen, zoals paulus zegt.

Paulus oordeelt over een man die met zn stiefmoeder naar bed gaat dus paulus oordeelt over: 1. sex voor het huwelijk en 2. incest en 3. onzedelijkheid/ sexueel immoreel gedrag . Dus,Ja,als hij dat doet mogen wij dat ook als kinderen Gods (1kor2), alleen als maatstaf de bijbel gebruiken zoals ik al eerder aangaf. Zo denk ik daarover en jij mag anders daarover denken!

1kor 2: >10 Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. 11 Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. 12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.

Mijn reactie daarop aan jou was om daar de verantwoordelijkheden
(mij verantwoordlijkheden aangeven: mag ik vragen wie jij dan bent om zich geroepen te voelen om dat te doen? Ik denk dat het forum er ook niet is om de ander op verantwoordlijkheden te wijzen! Je kan hooguit je mening over het onderwerp neerpennen en daarmee uit. Maar mij op verantwoordelijkheid wijzen is 1. hoogmoed, 2. ik ben geen klein kind, 3 ik weet zelf wel waar ik het over heb. Dus! wie ben jij? )

aan te geven die bij veroordelen horen, want als Jezus zegt in Matt 7:1 en 2:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden

maar als je verder leest in mat 7:2-5> Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 4 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? 5 Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.

Gezien de tekst hierboven eerst de balk uit je eigen ogen zodat je scherp kan zien wat de ander doet, en ik zelf niet aan homo praktijden doe, ben ik dus goed wel in staat om op basis van de bijbel daarover tot een conclusie te komen of tot een oordeel daarover te komen. Want als we het goede van het kwade niet kunnen onderscheiden is men nog een baby in Christus. Een baby kan zn linker- niet van zn rechter hand onderscheiden.

maar als je het mij vraagt: indien iemand een oordeel velt over een situatie op basis van de bijbel dan is die niet zelf aan het oordelen als je het mij vraagt maar de bijbel. Maar dan snapt men hier niet.

En Rom 12:19b Het is aan Mij om wraak te nemen, Ik zal vergelden. Wraak nemen is gelijk aan (ver)oordelen. ?????? wie neemt er wraak? wijkt af van het onderwerp. wat heeft mijn mening over homo sex te maken met wraak? )

Wie zijn jij en ik dan om tegen iemand te zeggen; met deze levensstijl en toch in God gelovend word je niet behouden. de bijbel geeft daar de openbaring over en is daar ook duidelijk over. De oude mens houdt ervan om het vlees te behagen de nieuwe geestelijke mens houdt ervan om God te behagen. Alleen zij die de wil van God doen komen in het koninkrijk van God dan moet ik denken dan de 10 maagden, 5 wijs en 5 dwaas zie mat 25.

Daarbij kunnen wij mensen niet altijd een goed oordeel over iemand vellen, wij zien de buitenkant aan van een geloof, God ziet het hart aan van een geloof.

idd ziet God het hart aan. maar zoals paulus ook zegt: mensen kunnen we voor de gek houden maar God niet. Maar paulus zegt ook dat aan de vruchten van de boom wij mensen kunnen zien met wat voor boom we te maken hebben. m.a.w uit iemands levenstijl kunnen we het zien. En paulus zegt ook dat men met de mond (lippen kan geloven) en met het hart kan geloven. m.a.w. als we met de mond geloven dan is ons levenstijl niet gelijk aan wat we geloven. geloven we met het hart dan is ons levenstijl er ook naar en in lijn met de bijbel. Paulus zegt ook dat het vlees God niet kan behagen. vlees staat voor alles wat niet God behaagt maar de mens, om het even zo te zeggen. Paulus zegt ook dat we God in geest en waarheid moeten aanbidden. Als iemand God in geest en waarheid aanbidt is dat te merken in zn levenstijl, in zijn doen en laten, hoe die praat, waar die voor staat dan is alles in lijn met de bijbel. Onze tekort komingen heb ik hier dan even buiten beschouwing gelaten.

En wie zijn wij: het onze plicht om als kind van God als we zien dat een broeder in zonde vervalt hem daarop aan te spreken als God dat van ons vraagt. Doen we dat niet dan worden wij daarvoor aansprakelijk gesteld als hij in die zonde sterft. Ik denk dat ik dit niet zo goed verwoord maar er staat ook het een en ander daarover in de bijbel.

Jezus zei in Joh 8:11 Ik veroordeel u ook niet, als Jezus, terwijl Hij ook het hart kan aanzien, al het oordelen aan de Vader overlaat, voor wie maakt het dan rechtsgeldig om te oordelen over de mens?
Hier heb ik al het 1 en ander over geschreven, ik ga niet weer in herhaling.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:30

Oke op dit topic weten ze overal een oplossing voor zag ik Clown smiley

Ik heb een grote droogloopmat bij de achterdeur liggen, heel fijn voor de inloop, maarrrrrrr........ er komen zo gruwelijk veel pluisjes vanaf, als ik hem zuig zit mn zuigmond onder de pluizen.

Iemand hier een oplossing voor?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:33

ERIKA129 schreef:

Ik heb een grote droogloopmat bij de achterdeur liggen, heel fijn voor de inloop, maarrrrrrr........ er komen zo gruwelijk veel pluisjes vanaf, als ik hem zuig zit mn zuigmond onder de pluizen.

Andere soort mat kopen? Lachende smiley En ga me niet zeggen dat dat geen oplossing is Gefrustreerde smiley

Maarre...wat dacht je van een dweil eroverheen leggen? Die kun je nog wassen ook! Knipoog smiley

En voordat Frank met commentaar komt Boze smiley ...ik bedoel niet dat Erika een dweil is Clown smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 24 juni 2012, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:43

HEIDE115 schreef:
ik begrijp jou juist heel goed..over deze reactie.

Wel, als jij dat zegt. Ik heb het idg niet over onze gebreken. Dat is een discussie apart als je het mij vraagt.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:48

TINK100 schreef:
zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???

Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:53

ERIKA129 schreef:

Hoi Erika...

Is het wat om de mat voor het stofzuigen met een vochtige zeem af te nemen?
Vaak blijft daar al heel wat aan hangen......
En anders de mat niet meer stofzuigen, maar uitkloppen..
Of een nieuwe kopen....das nog leuker... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:56

FLOWERFUL304 schreef:
Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.

En wordt die homo door die verandering dan een hetero???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:57

Ik heb warrempel ook wat.

Ik heb straks wat rozen weggegooid.....die stonden in een mooie
lange vaas, die mega smal is en vrij hoog.
Onderin de vaas blijft troep liggen, en dat krijg ik er niet uit...
Ook niet als ik er even gloor inspuit.......
Hoe kom ik op de bodem van mn vasie??
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:59

XABIA794 schreef:
Toch even aanhalen dat dit een proces is van jaaaaren... en ALLEEN God kan die verandering brengen. op één klap? Nee!!! zo werkt God niet persé. Bij de ene wel en bij de andere niet. En in al die jaren van herstel, is er nog vaak terugval. en het gebeurt zelfs dat het niet verandert.
Om te stellen dat hij geen kind van de Here is.
Inderdaad overtuigd de Geest van zonde. maar uit eigen kracht zal dat niet lukken.
God gaat met ieder een eigen weg, dat is nu net die unieke identiteit die je in Hem hebt. Daarom dat alles in Zijn hand is, en een ander in Zijn plaats dit niet kan bepalen;

het kan een proces van jaren zijn maar God kan dat ook wel in 1 klap doen. Het is net hoe God dat wilt doen en wat de persoon nodig heeft of aan kan. God is soverein maar houdt wel rekening met wat wij aankunnen. Terugval kan maar hoeft niet.

En als dat niet verandert (in zijn homo praktijken?) dan is dat toch ook wel duidelijk als je het mij vraagt. Maar iemand die wedergeboren is kan nooit meer hetzelfde blijven. Maar God weet precies wie Hem zullen gehoorzamen en wie niet. Daarom geeft hij ook zijn Geest alleen aan hen die Hem zullen gehoorzamen, staat geschreven.

En voor de rest gaat God idd met ieder zn weg.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:03

MARIANNE338 schreef:
Ik heb warrempel ook wat.

Ik heb straks wat rozen weggegooid.....die stonden in een mooie
lange vaas, die mega smal is en vrij hoog.
Onderin de vaas blijft troep liggen, en dat krijg ik er niet uit...
Ook niet als ik er even gloor inspuit.......
Hoe kom ik op de bodem van mn vasie??

Misschien een nachtje met chloor laten staan?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3999 4000 4001 4002 4003 4004 4005 ... 6194 Volgende
Pagina 4002 van 6194