Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hallo Chat,
Ik vind het juist heel positief dat we de dogmatische dwang een beetje gaan verlaten. de nadruk lag misschien wel te veel op het Woord, is historisch wel te verklaren maar de kerken zijn nu een beetje aan het zoeken naar een nieuw evenwicht denk je niet? Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet vanuit het hoofd. En kijk naar een kerkdienst, daar is toch ook ruimte voor meditatie en gebed en wat denk je van de opwekkingsliederen waar mensen in overgave zijn? Hoe wil je dat dan noemen? Ik denk dat hetjuist belangrijk is om stil te worden in jezelf, om geconcentreerd aandachtig en open te zijn. Waarin je de aanwezigheid kan ervaren van een God in wie wij"leven en bewegen". Wat het Thomasevangelie treft; dat moet je niet verwarren met een Thomasviering. in een Thomasviering is ruimte voor een persoonlijke zegen, zingen, schilderen of een gesprek. |
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet vanuit het hoofd. |
Er staat anders in de bijbel, dat je de Heer moet liefhebben zowel met je hoofd, je verstand dus, als met je hart, met heel je ziel en met heel je kracht........
Marcus 12 :
28 Een van de schriftgeleerden die naar hen geluisterd had terwijl ze discussieerden, en gemerkt had dat hij hun correct had geantwoord, kwam dichterbij en vroeg: ‘Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’
29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.’
32 De schriftgeleerde zei tegen hem: ‘Inderdaad, meester, wat u zegt is waar: hij alleen is God en er is geen andere god dan hij, 33 en hem liefhebben met heel ons hart en met heel ons inzicht en met heel onze kracht, en onze naaste liefhebben als onszelf betekent veel meer dan alle brandoffers en andere offers.’ 34 Jezus vond dat hij verstandig had geantwoord en zei tegen hem: ‘U bent niet ver van het koninkrijk van God.’ En niemand durfde hem nog een vraag te stellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hallo Chat,
Ik vind het juist heel positief dat we de dogmatische dwang een beetje gaan verlaten. de nadruk lag misschien wel te veel op het Woord, is historisch wel te verklaren maar de kerken zijn nu een beetje aan het zoeken naar een nieuw evenwicht denk je niet? Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet alleen vanuit het hoofd. En kijk naar een kerkdienst, daar is toch ook ruimte voor meditatie en gebed en wat denk je van de opwekkingsliederen waar mensen in overgave zijn? Hoe wil je dat dan noemen? Ik denk dat hetjuist belangrijk is om stil te worden in jezelf, om geconcentreerd aandachtig en open te zijn. Waarin je de aanwezigheid kan ervaren van een God in wie wij"leven en bewegen". Wat het Thomasevangelie treft; dat moet je niet verwarren met een Thomasviering. in een Thomasviering is ruimte voor een persoonlijke zegen, zingen, schilderen of een gesprek. | Aan de ene kant redeneer je de Geest uit de gemeente en je haalt vreemde geesten binnen? De geloofsbeleving is goed samen met een bijbels fundament te doen. In de eerste gemeente was er sprake van een intense geloofsbeleving gepaard gaande met wonderen en tekenen. Waarom gaan jullie daar dan niet naar op zoek? Op zoek naar de kracht van Gods Geest? Waarom kies je dan bewust ergens voor waar de bijbel absoluut op tegen is? Is er dan helemaal geen gezag meer van Gods Woord over? Wordt dan het woord van God vervangen door de norm van de mens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Aan de ene kant redeneer je de Geest uit de gemeente en je haalt vreemde geesten binnen? De geloofsbeleving is goed samen met een bijbels fundament te doen. In de eerste gemeente was er sprake van een intense geloofsbeleving gepaard gaande met wonderen en tekenen. Waarom gaan jullie daar dan niet naar op zoek? Op zoek naar de kracht van Gods Geest? Waarom kies je dan bewust ergens voor waar de bijbel absoluut op tegen is? Is er dan helemaal geen gezag meer van Gods Woord over? Wordt dan het woord van God vervangen door de norm van de mens? |
strakke bijdrage chat.. zeker die laatste zin!!! zullen we het nog es over die hoedjes hebben, met deze bijdrage van jou in het achterhoofd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Aan de ene kant redeneer je de Geest uit de gemeente en je haalt vreemde geesten binnen? De geloofsbeleving is goed samen met een bijbels fundament te doen. In de eerste gemeente was er sprake van een intense geloofsbeleving gepaard gaande met wonderen en tekenen. Waarom gaan jullie daar dan niet naar op zoek? Op zoek naar de kracht van Gods Geest? Waarom kies je dan bewust ergens voor waar de bijbel absoluut op tegen is? Is er dan helemaal geen gezag meer van Gods Woord over? Wordt dan het woord van God vervangen door de norm van de mens? |
ik kan alleen maar voor mijzelf spreken en getuigen. Toen ik een hele tijd geleden me ietwat op zijlijn interesseerde in verkeerde geestelijke zaken, heb ik 1 ding heel sterk gemerkt. Mijn gebedsleven raakte er door zwaar verstoord. Ik ben diverse keren stoned geweest, occulte dingen gezien, wist ook van t bestaan van God in mijn leven, maar dat gevoel van God in mijn leven verdween naar achtergrond
God heeft mij laatste half jaar teruggepakt, Hij laat niet los, wat zijn hand is begonnen. God vult nu mijn leven met Zijn Geest, en daar is geen ruimte meer voor die andere dingen. En te meer ik mijn leven overgeef aan Hem, des te gaver wordt het.
En over de kerkelijke beleving, als we God aan t werk laten in ons leven en in de kerk, dan zal je eens zien wat een verandering dat te weeg brengt. De kerk waar ik zit, is door God's Geest zo veranderd. Van de bedoeling van 1 van de 2 gebouwen te sluiten, komen we nu ruimte te kort. Dat is pas gaaf om te zien, mensen die geraakt worden door de Geest en van norse stugge kerkgangers, veranderen in mensen die vol overgave God prijzen en aanbidden en van kerkgangers gelovigen worden die hun taak in de wereld en maatschappij zien. Dat getuigt pas naar buiten. Niet dat vrome gedoe, daar zien de mensen niets in, maar hun honger naar geestelijke dingen zien ze dan, en vinden t dan bij God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:01
|
|
|
Heb het hele stuk gelezen en ik vind het i.e.g. een goed artikel. Ze mogen alleen de gulden wel eens gaan vervangen voor de euri's ... hi Best geniepig hoe zo'n onschuldig lijkende gymnastiekoefening een dwaling kan zijn, namelijk van God af ... De moeite waard om te lezen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Heb het hele stuk gelezen en ik vind het i.e.g. een goed artikel. Ze mogen alleen de gulden wel eens gaan vervangen voor de euri's ... hi Best geniepig hoe zo'n onschuldig lijkende gymnastiekoefening een dwaling kan zijn, namelijk van God af ... De moeite waard om te lezen ... |
------------------------------------------------------------------------------------- je moet het wel aan kunnen om zulke dingen te lezen, als je weet dat het niet geod is, waarom zou je dan bewust het kwade opzoeken? of speel je graag met vuur?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:11
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | ------------------------------------------------------------------------------------- je moet het wel aan kunnen om zulke dingen te lezen, als je weet dat het niet geod is, waarom zou je dan bewust het kwade opzoeken? of speel je graag met vuur? |
Wie heeft het hier over BEWUST HET KWADE OPZOEKEN.....? Dat is totaal niet van toepassing hier door dit stuk, dat op een christelijke site staat, te lezen.....
Het dient juist ter waarschuwing........en dat lijkt mij alleen maar goed.!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:13
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | ------------------------------------------------------------------------------------- je moet het wel aan kunnen om zulke dingen te lezen, als je weet dat het niet geod is, waarom zou je dan bewust het kwade opzoeken? of speel je graag met vuur? |
onderzoekt alle dingen en behoudt t goede. Dat betekent niet dat je alles maar moet gaan doen. Sommigen hebben t voor je uitgezocht, en natuurlijk is dat een mening, Een ieder denke er t zijne van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:42
|
|
|
t'is alleen maar informatie hoor Roeltje, je ziet een artikel op de site van "Promise" als je op die link klikt die Jonathan stuurde. Snap je ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 11:56
|
|
|
PIETER649 schreef: | strakke bijdrage chat.. zeker die laatste zin!!! zullen we het nog es over die hoedjes hebben, met deze bijdrage van jou in het achterhoofd? | Je bent helaas van het forum af, maar toch zal ik deze vraag beantwoorden. Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | onderzoekt alle dingen en behoudt t goede. Dat betekent niet dat je alles maar moet gaan doen. Sommigen hebben t voor je uitgezocht, en natuurlijk is dat een mening, Een ieder denke er t zijne van. | Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën. Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:57
|
|
|
Hoewel ik normaal heel erg open sta voor verschillende meningen en erg voor vrijheid ben, heb ik heel veel moeite met waarzeggers en/of occulte zaken.
Om heel eerlijk te zijn, als het bovennatuurlijk is en het is niet God, wil ik er niets mee te maken hebben. Dit heeft te maken met angst om ergens in verzijld te raken wat ik niet begrijp en waar ik mogelijk te maken krijg met entiteiten die niet God's liefde hebben.
Ook God begrijp ik niet, maar ik Vertrouw op Zijn liefde. Voor de rest heb ik graag een goeie verklaring voor wat er speelt.
Ik heb geen behoefte aan mysticisme in mijn dagelijks leven, dan kijk ik wel een film of lees ik een spannend boek, dank u wel.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 17:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën. Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek." |
Bedoel te zeggen, mbt het artikel van de site van promise, dat daarin veel staat te lezen over yoga, en daar iemand op reageerde dat je dat niet moet lezen, Ik vind t juist wel goed om dat soort artikelen na te lezen. Van dergelijke dingen te leren is iets heel anders dan je daadwerkelijk bezig te houden met die dingen. Snap je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën. Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek." |
Je kunt je ogen voor deze dingen sluiten Chat, maar deze mensen komen je kerk zometeen binnen. Dan moet je wel onderscheid van geesten hebben. En weten waar je over praat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:50
|
|
|
JILL658 schreef: | Je kunt je ogen voor deze dingen sluiten Chat, maar deze mensen komen je kerk zometeen binnen. Dan moet je wel onderscheid van geesten hebben. En weten waar je over praat. |
Gelukkig is dat voor sommigen een gave van de Geest.
Andere hebben weer veel leukere gaven, zoals geweldig muziek kunnen maken en God daarin groot maken. Anderen weer gave om te dienen, of te profeteren, of .......... etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:52
|
|
|
JILL658 schreef: | Je kunt je ogen voor deze dingen sluiten Chat, maar deze mensen komen je kerk zometeen binnen. Dan moet je wel onderscheid van geesten hebben. En weten waar je over praat. | Ik heb het alleen over deze bijbeltekst. De contekst is belangrijk vind ik, omdat mensen dit vaak als een aanleiding zien om zich bezig te houden met deze zaken. Het onderscheiden van geesten geeft juist de mogelijkheid te weten wat niet goed is zonder dat je pcies de achtergronden weet. Het is een bovennatuurlijke ervaring, die ervoor zorgt dat je kunt onderscheiden of iets goed of niet goed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:27
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Hoewel ik normaal heel erg open sta voor verschillende meningen en erg voor vrijheid ben, heb ik heel veel moeite met waarzeggers en/of occulte zaken.
Om heel eerlijk te zijn, als het bovennatuurlijk is en het is niet God, wil ik er niets mee te maken hebben. Dit heeft te maken met angst om ergens in verzijld te raken wat ik niet begrijp en waar ik mogelijk te maken krijg met entiteiten die niet God's liefde hebben.
Ook God begrijp ik niet, maar ik Vertrouw op Zijn liefde. Voor de rest heb ik graag een goeie verklaring voor wat er speelt.
Ik heb geen behoefte aan mysticisme in mijn dagelijks leven, dan kijk ik wel een film of lees ik een spannend boek, dank u wel.
Vincent |
Ik wil jullie allemaal graag attent maken op een bijbelstudie van Wilkin van der Kamp over occultisme. Het gaat om 4 audio cd's met als titel "De geheime wereld achter occultisme" http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=51&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=321
Uitgave via Crosslight media Postbus 32 7120 AD Aalten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:00
|
|
|
Goed he Cross, Wilkin is in Rottedam dit weekend ga ik heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:08
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren? Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt) |
Begrip voor iemand, die zich met occulte zaken bezighoudt en die beweert, dat daarvoor binnen het geloof ook alle ruimte is? Hoe bedoel je?
Zoiets lees ik niet in mijn bijbel.
Ik lees wel, dat je iets moet weerleggen.
Had jij Jezus dan zoiets ook dan verweten, toen Hij tegen Petrus zei: Ga weg achter mij satan, want gij zijt mij tot aanstoot, want je bent niet bedacht op de wil van God, maar op de wol van mensen?
Inderdaad.....als je gelooft in Jezus Christus dan worden er stellingen ingenomen.....of je bent in het licht....of in de duisternis.... Zo is het Arjan.
Ik geloof, dat je werkelijk niet weet, waar je het over hebt. Je kunt niet ergens ertussen zitten.
Ook Paulus waarschuwde voor mensen met dwaalleringen en daarbij noemde hij man en paard en waarschuwde voor deze mensen in niet mis te verstane woorden.
Maar jij schijnt een apart evangelie te hebben.....maar hou die dan maar voor jezelf...heb ik geen behoefte aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:29
|
|
|
gaat niet lukken arjan..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Begrip voor iemand, die zich met occulte zaken bezighoudt en die beweert, dat daarvoor binnen het geloof ook alle ruimte is? Hoe bedoel je?
Zoiets lees ik niet in mijn bijbel.
Ik lees wel, dat je iets moet weerleggen.
|
Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:06
|
|
|
Kan iemand mij uitleggen wat yoga te maken heeft met occultisme? Het is toch gewoon een soort van ochtendgymnastiek?
Wat betreft waarzeggers en ouja-borden kan ik meegaan in alle kritiek, maar we moeten ook uitkijken om alles wat anders is dan onze westerse cultuur meteen te bestempelen als occult.
Vincent -die compleet clueless is wat betreft yoga.
Edit: heb de link van Jonathan gelezen. Ik vind het een beetje vergezocht, maar ik kan erin komen dat sommige mensen het een reden vinden om het niet te doen.
Voor mijzelf is het geen issue, ik noem het wel gewoon ochtendgymnastiek en houd me ver van alle spirituele bijgedoe.
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op donderdag 11 maart 2010, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:24
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Kan iemand mij uitleggen wat yoga te maken heeft met occultisme? Het is toch gewoon een soort van ochtendgymnastiek?
Wat betreft waarzeggers en ouja-borden kan ik meegaan in alle kritiek, maar we moeten ook uitkijken om alles wat anders is dan onze westerse cultuur meteen te bestempelen als occult.
Vincent -die compleet clueless is wat betreft yoga. |
Hangt het er niet gewoon vanaf hoe je het woord yoga zelf invult? Voor de een is zijn het ontspanningsoefeningen zonder verder zweverig gedoe, en voor de ander is het aanbidden van iets blijkbaar. Als je op internet kijkt zie je ook tig vormen van yoga bestaan.
Zo'n zelfde soort discussie was er onlangs in de chatroom ook over Reiki, omdat het woord reiki viel in een gesprek over innerlijke kracht , wat heel anders bedoelt werd dan het beoefenen van Reiki, vliegen de beschuldigingen van satansaanbidding opeens door chatroom. T is net wat voor naam je het beestje geeft, volgens mij weet iedereen echt wel hoe ver je gaan kan met zoiets en past iedere christen die aan yoga doet echt wel op dat je geen afgoden aanbid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:02
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! |
Nee, inderdaad je houdt je niet bezig met yoga..... dat merk ik. Lees je eens wat beter in of verdiep je eens in zaken alvorens hierover zo te praten, zoals je hier nu doet.
Hier heb ik niets aan en niemand iets.
Er is toch echt wel gepoogd om op een goede manier hierover te praten...o.a. door Chatuliem, maar dan krijgt hij ook de volle laag over zich heen....arme Chat......
Je mag tegenwoordig gewoon niets meer aan de kaak stellen...dat is er aan de hand...... alles moet je tegenwoordig maar accepteren en dat is onbijbels en m.i. uit den boze Arjan,....maar nogmaals ik lees andere dingen in de bijbel en die is voor mij nog altijd de enige leidraad voor mijn leven.
Als je Jezus volgt, dan zul je vervolgt worden en dan zul je vijanden krijgen...dat is nu eenmaal zo.
Jezus zei: Wee u, wanneer IEDEREEN wel van u spreekt.
Helaas kun je niet met iedereen goede maatjes blijven. Lees de bijbel maar eens goed hierover na.........
Er woedt een strijd in de hemelse gewesten....en ik wil graag bij de Heer blijven...heel dicht bij Hem......en zal me echt niet door een ander me mee willen laten slepen in iets, wat ik niet voor de Heer kan verantwoorden........en kan daar dan ook geen goedkeuring aan geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hangt het er niet gewoon vanaf hoe je het woord yoga zelf invult? Voor de een is zijn het ontspanningsoefeningen zonder verder zweverig gedoe, en voor de ander is het aanbidden van iets blijkbaar. Als je op internet kijkt zie je ook tig vormen van yoga bestaan.
Zo'n zelfde soort discussie was er onlangs in de chatroom ook over Reiki, omdat het woord reiki viel in een gesprek over innerlijke kracht , wat heel anders bedoelt werd dan het beoefenen van Reiki, vliegen de beschuldigingen van satansaanbidding opeens door chatroom. T is net wat voor naam je het beestje geeft, volgens mij weet iedereen echt wel hoe ver je gaan kan met zoiets en past iedere christen die aan yoga doet echt wel op dat je geen afgoden aanbid. |
Ja, ja.....nou echt Annette....je kunt zo niet met occulte zaken omgaan. Want dat zgn. je weet wel tot hoever je gaan kunt, is echt onzin...dat weet je n.l. niet ALS MENS.
Het betreft zaken van de onzienlijke wereld en als je de duivel een voet geeft, nou binnen de kortste keren is hij bij je binnen....daar gaat het nou juist om.
En nogmnaals...ik heb zo mijn ervaringen met duistere geeste gehad en dat was niet leuk....dus ik hou mij verre van zaken als yoga, reiki, homeopathie e.d., want dat is allemaal zo occult als het maar even zijn kan.
Ik heb het trouwens niet nodig, want Jezus is mijn geneesheer (en dat kan ik gelukkig uit ERVARING zeggen) en de Enige Die ik nodig heb en mij kan geven wat ik nodig heb. Ik wil alleen Zijn vrijheid en geef me alleen aan Hem over, want ik weet, dat Ik bij Hem goed geborgen ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:21
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking. |
Dat heb je wat mij betreft zeer treffend getypeerd Chat........daar ben ik hewt helemaal mee eens........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:09
|
|
|
Crossroad,
Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. ... Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking. |
Heftige bijdrage Chatuliem, maar ik ben het met je eens dat dat moet kunnen... Ik deel je mening. Ik lees regelmatig bijdragen op het forum waaruit blijkt dat mensen veel op het eigen hart en inzicht vertrouwen.
Ik geloof dat de Heilige Geest in mijn hart woont, maar daarmee ben ik er niet. In mijn hart is continu strijd om wie er op de troon zit: Hij of ik. Ik ontken of onderschat die strijd liever niet...
Jer. 17:9 Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het, wie zal het kennen? (NBV) In de SV staat het zelfs zo... Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het, wie zal het kennen?
Alleen op God kan en wil ik mijn vertrouwen stellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:22
|
|
|
solofide, ik weet dat je erg je best doet om Gods woorden te verdedigen; al denk ik niet dat God verdediging nodig heeft; je vraagt ons om de bijbel eens na te lezen;
Jezus zei: Wee u, wanneer IEDEREEN wel van u spreekt. Helaas kun je niet met iedereen goede maatjes blijven. Lees de bijbel maar eens goed hierover na.........
en sola; nu loop ik al sinds de tijd dat ik een slaapliedje voor je zong, met de gedachte te spelen om een bijbeltekst in te voegen, die misschien je stijl van spreken zou kunnen veranderen....waar je een stukje inzicht uit zou kunnen halen, misschien......
lees hem eens na, t gaat over iemand die zich met andermans doen bemoeit.....en je vind het in 1 petrus 4 vers 14 en 15
daar gaat het namelijk over wat je zegt; je bent zalig als je gesmaad wordt om Christus wil; met vers 15 als uitzondering
ik hoop dat je er iets aan zult hebben, en dat meen ik oprecht. t zou je misschien meer vreugde in je leven op kunnen leveren.. en al doe ik wel eens pittig tegen je, dat zou ik je wel gunnen!!
(en nu maar hopen dat het goed valt bij je...... )
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|