Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Jans, deze partij staat voor een totalitair communistisch systeem. Ze willen alle bezit afschaffen en iedereen voeden via de staat. |
Ik meen dat jij al door de staat gevoed word.... En jij bent bang dat je al je 6 schotelantennes moet inleveren + al je 8 televisies, zodat jij geen voetbal meer kan kijken, en met name dames voetbal, die zonder sportbeha sporten? Er is meer op de wereld dan alleen het voetballen...
De VVD zorgt ervoor dat de rijken rijker worden en de armen armer. Niks van eerlijk zullen we alles delen.
Wat verwacht God van ons: Dat we eerlijk alles delen. Lees het verhaal maar van de rijke jongeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:04
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Ik ga blanco stemmen. Het vertrouwen in dat "zootje ongeregeld" in Den Haag is bij mij compleet weg. Toch wil ik invloed hebben, vandaar een blanco stem! |
Daarmee geef je idd aan dat je wel betrokken bent, en het niet eens bent met bijv. de procedure, en ook telt je stem mee in het opkomstpercentage. Je stem heeft alleen geen invloed op de verkiezingsuitslag. De partijen met de meeste stemmen zullen evengoed aan de macht komen. (voor zolang deze regering het gaat volhouden. Ik geef hem bijna 2 jaar )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | (voor zolang deze regering het gaat volhouden. Ik geef hem bijna 2 jaar ) |
Regering is een vrouwelijk zelfstandig naamwoord, hem moet dus haar zijn. .
En aan welke regering denk jij? Welke partijen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik meen dat jij al door de staat gevoed word.... En jij bent bang dat je al je 6 schotelantennes moet inleveren + al je 8 televisies, zodat jij geen voetbal meer kan kijken, en met name dames voetbal, die zonder sportbeha sporten? Er is meer op de wereld dan alleen het voetballen...
De VVD zorgt ervoor dat de rijken rijker worden en de armen armer. Niks van eerlijk zullen we alles delen.
Wat verwacht God van ons: Dat we eerlijk alles delen. Lees het verhaal maar van de rijke jongeling. | We hebben gezien wat dit communisme voor invloed gehad heeft op de mensen. Geen persvrijheid geen vrijheid van mening. Mensen die op deze partij stemmen zouden eens naar de Culturele Revolutie van Mao moeten kijken of Pol Pot. Nee Mariska, een beetje nadenken kan echt geen kwaad. Ik begrijp de SP en de PVV evenmin met hun aversie tegen Europa. Ze zeggen gewoon voor de Bühne dat ze tegen Europa zijn, terwijl ze net zo goed weten dat dat onzin is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 17:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We hebben gezien wat dit communisme voor invloed gehad heeft op de mensen. Geen persvrijheid geen vrijheid van mening. Mensen die op deze partij stemmen zouden eens naar de Culturele Revolutie van Mao moeten kijken of Pol Pot. Nee Mariska, een beetje nadenken kan echt geen kwaad. Ik begrijp de SP en de PVV evenmin met hun aversie tegen Europa. Ze zeggen gewoon voor de Bühne dat ze tegen Europa zijn, terwijl ze net zo goed weten dat dat onzin is. |
Wat is het voordeel van 1 europa? Ik zie alleen vele vette euro's gaan naar landen die het heel moeilijk hebben, waardoor wij moeten gaan bezuinigen.
En denk je nu echt dat er mensen zijn die willen dan NL een comministische staat moet worden op de manier zoals het in Azie is? Of op de manier zoals het oostblok er vroeger eruitzag? Ik denk echt niet dat dat het geval is.
Zolang de VVD aan de macht is, zullen de rijker rijker worden en de armen armer. De zorgkosten zullen onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 17:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is het voordeel van 1 europa? Ik zie alleen vele vette euro's gaan naar landen die het heel moeilijk hebben, waardoor wij moeten gaan bezuinigen.
En denk je nu echt dat er mensen zijn die willen dan NL een comministische staat moet worden op de manier zoals het in Azie is? Of op de manier zoals het oostblok er vroeger eruitzag? Ik denk echt niet dat dat het geval is.
Zolang de VVD aan de macht is, zullen de rijker rijker worden en de armen armer. De zorgkosten zullen onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen. | je ziet wat je wilt zien he. Denk eens na, wij zijn het importland van Europa. Onze economie is voor een groot deel gebaseerd de haven van Rotterdam en het vliegveld Schiphol. Men heeft berekend dat als we uit de euro stappen we maar liefst 20 % van onze totale opbrengst kwijt zijn. Want dan gaat alles via andere havens, waar ze geen importrechten hoeven te betalen. Bovendien zit er nog iets ethisch aan. Wil je alleen maar blijven navelstaren en met je eigen landje bezig zijn of wil je nog een rol van betekenis blijven spelen in de wereld om je heen. Op dit moment zijn we de 16e economie van de wereld. Mede door onze internationale contacten kunnen we veel orders binnenslepen, omdat ze weten dat NL betrouwbaar is en zn schulden terugbetaalt. Op het moment dat we denken een eilandje te zijn in deze wereld gaat de economie nog meer naar beneden.
Je klaagt over de zorgkosten en terecht. Als we uit de euro stappen, kost het zoveel, dat er nog meer zorgkosten zullen komen. Als je je echt zorgen maakt over die kosten, moet je niet met die vreemde voorstellen komen die ons nog meer kosten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hmmmm, heb zelf de test gedaan op stemwijzer en kwam uit op de SP, raar want persoonlijk heb ik niets met de SP, klopt dat wel die testen? |
nee zeker klopt dat niet, je ziet er veel slimmer uit dan iemand die op de sp stemt.
Edit, een grappig bedoeld compliment.
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op zondag 26 augustus 2012, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | je ziet wat je wilt zien he. Denk eens na, wij zijn het importland van Europa. Onze economie is voor een groot deel gebaseerd de haven van Rotterdam en het vliegveld Schiphol. Men heeft berekend dat als we uit de euro stappen we maar liefst 20 % van onze totale opbrengst kwijt zijn. Want dan gaat alles via andere havens, waar ze geen importrechten hoeven te betalen. Bovendien zit er nog iets ethisch aan. Wil je alleen maar blijven navelstaren en met je eigen landje bezig zijn of wil je nog een rol van betekenis blijven spelen in de wereld om je heen. Op dit moment zijn we de 16e economie van de wereld. Mede door onze internationale contacten kunnen we veel orders binnenslepen, omdat ze weten dat NL betrouwbaar is en zn schulden terugbetaalt. Op het moment dat we denken een eilandje te zijn in deze wereld gaat de economie nog meer naar beneden.
Je klaagt over de zorgkosten en terecht. Als we uit de euro stappen, kost het zoveel, dat er nog meer zorgkosten zullen komen. Als je je echt zorgen maakt over die kosten, moet je niet met die vreemde voorstellen komen die ons nog meer kosten. |
Wel grappig chatuliem, want de landen die niet in de Euro zitten,daar gaat het beter mee dan met de landen die er in zitten.
Daarnaast is de huidige situatie puur het wegstromen van onze rijkdom naar armere landen. Die er een (noordelijke) verzorginsstaat op na houden wat ze zich helemaal niet kunnen permitteren. Een munt kan gewoon niet werken met zulke enorme verschillen.
-nu meer in het algemeen De economie word juist verpest door overheidsingrijpen, moet u nagaan, sinds 2006 hebben we een crisis, we zijn nu potdorie 6 jaar verder. Het probleem is alleen maar groter geworden.
Het moet nog beginnen, als u het mij vraagt. Want de situatie is onhoudbaar. Overheden leven op veel te grote voet ze verzaken hun echte taken, om maar sinterklaas te kunnen spelen met uw en mijn centen.
We hebben de meest incompetente leiders, op de meest ongunstigste posities in de meest ongunstigste tijd. En het enigste wat er in hun hoofd omhoog komt is het verzinnen van meer regels, mee beperkingen,meer belastingen. Meer onnozelheden in de vorm van co2 belastingen.
Het heeft nooit gewerkt, maar dat gaat hun niet tegenhouden...
Ok ik stop maar even.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:42
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Wel grappig chatuliem, want de landen die niet in de Euro zitten,daar gaat het beter mee dan met de landen die er in zitten. | Engeland doet het echt niet beter. Dit zijn echter landen die zich het kunnen veroorloven. Maar wij zijn zo afhankelijk van onze import en export dat het voor ons niet verstandig is.
TEAPARTY711 schreef: | Daarnaast is de huidige situatie puur het wegstromen van onze rijkdom naar armere landen. Die er een (noordelijke) verzorginsstaat op na houden wat ze zich helemaal niet kunnen permitteren. Een munt kan gewoon niet werken met zulke enorme verschillen. | het is idd vreemd dat ze een monetaire unie hebben gevormd zonder dat daar grote financiële voorwaarden aan verbonden zijn.
TEAPARTY711 schreef: | -nu meer in het algemeen De economie word juist verpest door overheidsingrijpen, moet u nagaan, sinds 2006 hebben we een crisis, we zijn nu potdorie 6 jaar verder. Het probleem is alleen maar groter geworden.
Het moet nog beginnen, als u het mij vraagt. Want de situatie is onhoudbaar. Overheden leven op veel te grote voet ze verzaken hun echte taken, om maar sinterklaas te kunnen spelen met uw en mijn centen.
We hebben de meest incompetente leiders, op de meest ongunstigste posities in de meest ongunstigste tijd. En het enigste wat er in hun hoofd omhoog komt is het verzinnen van meer regels, mee beperkingen,meer belastingen. Meer onnozelheden in de vorm van co2 belastingen.
Het heeft nooit gewerkt, maar dat gaat hun niet tegenhouden...
Ok ik stop maar even. | Je kunt de fouten die ze gemaakt hebben meteen oplossen. Dat vereist tijd en ruimte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:44
|
|
|
ja maar ondertussen zou ik echt niet meer weten waarop te stemmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:01
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja maar ondertussen zou ik echt niet meer weten waarop te stemmen |
Vanavond is er een debat op tv toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond is er een debat op tv toch??? |
Ja, 20.15 uur RTL4.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:23
|
|
|
oke dan maar kijken he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:41
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oke dan maar kijken he |
Daar wordt je over het algemeen ook niet wijzer van Men stampt de een nog harder de grond in dan de ander... er worden bergen belooft maar niet nagekomen
Pfffffff tis een ratjetoe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daar wordt je over het algemeen ook niet wijzer van Men stampt de een nog harder de grond in dan de ander... er worden bergen belooft maar niet nagekomen
Pfffffff tis een ratjetoe |
ja al weer afgezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja al weer afgezet |
daarom maar niet eens aangezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:57
|
|
|
Van het debat op RTL werd ik ook niet vrolijk. Wel even wennen dat de liberalen en sociaal-democraten wel aanwezig waren en de christen-democraten niet. Samson was terecht winnaar en de enige die zich als premier gedroeg: "Dat worden dan drie gebroken beloftes!" Rutte deed het goed maar Wilders komt niet ver zonder Islam en Marokkanen. Roemer viel me ook tegen.
Thomas, vond het debat maar matig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 26 augustus 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:59
|
|
|
KROX372 schreef: | Ik ben tegen de EU, en in die 22 jaar heeft er nog niet één partij gezegd :als je op mij stemt dan is dat een stem tegen de EU. En nu is Geert de enige die dat zegt, dus stem ik op de PVV.
Maar ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, dus heb ik moeite met mijn keuze. En ik moet hun (of moet ik zeggen: zijn) partijpgm nog lezen, en waarom is dat niet gewoon leesbaar op hun site en moet je dat helemaal downloaden? ff kijken hoe dat bij de andere partijen is.
ik denk dat ik dan toch maar de Jehovah's getuigen ga sympathiseren, die zeggen wij doen niet aan politiek, wij verwachten het Koninkrijk van Jehovah. |
ik heb toch het zeer sterke vermoeden dat er een actief verband is tussen het geloof van Ruud Lubbers: 'vrijmetselarij' geheten en het oprichten van EU. Immers de schrijver van het verdrag van Maastricht, dhr. Maas was ook van hetzelfde houtje. Ook acht ik de rol van de Bilderbergconferenties niet uitgesloten. Waar dhr. Hans van den Broek aan deelgenomen heeft. Ik laat toch mijn enige kans en eerste kans in 22 jaar niet lopen; Het wordt voor mij een principiele stem tegen de EU in. Op de PVV dus. Weg met alle occultisme, te beginnen uit jouw eigen leven.
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op zondag 26 augustus 2012, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Engeland doet het echt niet beter. Dit zijn echter landen die zich het kunnen veroorloven. Maar wij zijn zo afhankelijk van onze import en export dat het voor ons niet verstandig is.
het is idd vreemd dat ze een monetaire unie hebben gevormd zonder dat daar grote financiële voorwaarden aan verbonden zijn.
Je kunt de fouten die ze gemaakt hebben meteen oplossen. Dat vereist tijd en ruimte... |
Engeland misschien niet, Zwitserland wel. Finland ook. Daarbij is het zo dat als Nederland helemaal uit Europa zou gaan, je nog steeds maar 1 grens hebt met Europa. Dus 1 keer import belasting moet betalen. Ongeacht of je dat in de haven van Antwerpen, Rotterdam of aan de grens in Tolkamer doet. Daarnaast ging het jaren goed, misschien wel beter als wij moesten rekenen van onze munt naar bijv. de Duitse munt, dat was voor de Duitsers goedkoper, voor onze export en overslag beter.
Beste chutilem, laat u niet schrik aanjagen door de eurofielen
Er waren voorwaarden, maar onze lijders (Syc!) die hebben geen ruggengraat, en schuiven steeds maar op, verzwakken de eisen. Alles om hun kindje maar te redden. Maar het valt niet te redden. Hoe langer we doormodderen, hoe meer pijn het doet.
Wat stelt u dan voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:18
|
|
|
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/28/van-der-staaij-geen-abortus-na-verkrachting/
Dat is een feit, nounou.
Beetje onhandige uitspraak van van der Staaij, lijsttrekker van de SGP. Hij stelde dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt na een verkrachting. Ik vraag me werkelijk af of de verkrachte vrouwen in het oorlogsgeweld van o.m. Afrika er ook zo over denken. Of meer in onze regio de verkrachte vrouwen in Duitsland door de Russen aan het eind van de oorlog. Er waren zoveel zwangere vrouwen die deze kinderen afstonden dat er in de Russische zone aparte doorgeefluiken werden ingericht. Het is met cijfers onderbouwd ook onjuist. Een onhandige uitspraak van van der Staaij, al respecteer ik zijn vasthoudendheid.
De uitspraak van van der Staaij is hiermee ontkracht:
RIVM: zeven procent van verkrachte vrouwen raakt zwanger
Zeven procent van de vrouwen die zijn verkracht zijn daardoor zwanger geraakt, blijkt uit gegevens op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), zo bericht persdienst Novum. Van alle vrouwen van 15 tot 70 jaar is een procent ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld.
Thomas, stemt geen SGP.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:42
|
|
|
THOMAS968 schreef: | http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/28/van-der-staaij-geen-abortus-na-verkrachting/
Dat is een feit, nounou.
Beetje onhandige uitspraak van van der Staaij, lijsttrekker van de SGP. Hij stelde dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt na een verkrachting. Ik vraag me werkelijk af of de verkrachte vrouwen in het oorlogsgeweld van o.m. Afrika er ook zo over denken. Of meer in onze regio de verkrachte vrouwen in Duitsland door de Russen aan het eind van de oorlog. Er waren zoveel zwangere vrouwen die deze kinderen afstonden dat er in de Russische zone aparte doorgeefluiken werden ingericht. Het is met cijfers onderbouwd ook onjuist. Een onhandige uitspraak van van de Staay al respecteer ik zijn vasthoudendheid.
Zeven procent van de vrouwen die zijn verkracht zijn daardoor zwanger geraakt, blijkt uit gegevens op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), zo bericht persdienst Novum. Van alle vrouwen van 15 tot 70 jaar is een procent ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld.
Thomas, stemt geen SGP. |
In Afrika gebeuren de verkrachtingen vaak in groepen. Evenzo meen ik mij dat te herinneren in Duitsland door de Russen. De gruwel!
Net hoorde ik toevallig op rtl4, dat 12 procent van alle vrouwen sexueel geweld heeft meegemaakt. (verkrachting) en daarvan 7% zwanger werd. Verschrikkelijk.
Daarnaast Kees van der Staaij zei dit in alle liefde naar de slachtoffers toe beste Thomas. Dadelijk word het weer "genieten" om te zien hoe de media zich als wolven storten op die "achterlijke" christenen met hun achterhaald geloof. En dat word door de media ook met veel liefde gedaan, liefde voor het kwaad.
Daar zit een groot verschil.
Vriendelijke groet!,
Teaparty
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:15
|
|
|
Daarnaast Kees van der Staaij zei dit in alle liefde naar de slachtoffers toe beste Thomas. Dadelijk word het weer "genieten" om te zien hoe de media zich als wolven storten op die "achterlijke" christenen met hun achterhaald geloof. En dat word door de media ook met veel liefde gedaan, liefde voor het kwaad.
Daar zit een groot verschil.
Er zit vooral een groot verschil tussen wat ik schrijf en wat jij er van maakt. Ik twijfel niet aan de integriteit van van der Staaij, noch heb ik liefde voor het kwaad. Een aanval op zijn volstrekt onjuiste uitspraak is geen aanval op het Christendom. Die twee dingen moet je niet door elkaar halen.
Wat mij stoort is dat hij dingen beweert die gewoon niet waar zijn. De kans op zwangerschap na verkrachting is aantoonbaar helemaal niet klein, ik heb dat met cijfers aangegeven. Wat van der Staaij zelfs een feit noemt, is helemaal niet waar.
Ik denk dat feiten voor mij wat belangrijker zijn dan voor jou, temeer omdat ik zie dat je reactie gericht is op de boze media die die zich als wolven storten op christenen met een achterhaald geloof. Ik ben wel geen SGP-er en kalk het forum niet vol met bijbelteksten die mijn eigen opvatting en heiligheid kennelijk moeten bevestigen maar ik wens wel tot de christenen gerekend te worden.
Omdat van der Staaij zich daar ook toe rekent, raakt deze domme en feitelijk onjuiste uitspraak ons ook. Een deel van de media zal zich er ongetwijfeld op storten maar dat is ook heel terecht. Je moet als christen-politicus al helemaal geen onwaarheid vertellen en dat doet hij wel. En dat notabene op een uiterst gevoelig onderwerp als verkrachting. Dat mag in sommige kringen gebagatelliseerd worden en stilgehouden, het is en blijft een zwaar geweldsmisdrijf met vaak grote gevolgen voor de meisjes die het treft. Daar hoor je als christen zorgvuldig mee om te gaan. De bevindelijke kerken die hij vertegenwoordigt, hebben al geen beste naam als het gaat om seksuele misdrijven als incest en ander geweld, die veelal stilgehouden worden.
Als het kwaad van de verkrachting en het geven van onjuiste informatie daarover aangepakt wordt, is dat geen liefde voor het kwaad. Van der Staaij had dit als christen-politicus nooit mogen zeggen. Hij had meer liefde voor de waarheid moeten tonen, dan was zijn verder wel duidelijke verhaal meer gerespecteerd geweest.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:18
|
|
|
THOMAS968 schreef: | http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/28/van-der-staaij-geen-abortus-na-verkrachting/
Dat is een feit, nounou.
Beetje onhandige uitspraak van van der Staaij, lijsttrekker van de SGP. Hij stelde dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt na een verkrachting. Ik vraag me werkelijk af of de verkrachte vrouwen in het oorlogsgeweld van o.m. Afrika er ook zo over denken. Of meer in onze regio de verkrachte vrouwen in Duitsland door de Russen aan het eind van de oorlog. Er waren zoveel zwangere vrouwen die deze kinderen afstonden dat er in de Russische zone aparte doorgeefluiken werden ingericht. Het is met cijfers onderbouwd ook onjuist. Een onhandige uitspraak van van de Staay al respecteer ik zijn vasthoudendheid.
Thomas, stemt geen SGP. | Toch mis ik nog een getal, Thomas. Zoals het er nu staat raakt 93% niet zwanger en dan zou VDS gelijk hebben. Als je nu ook kunt weergeven hoe vaak iemand zwanger wordt door liefdevol gemeenschap hebben, dan zien we de verhouding beter.moeilijk opgeschreven, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch mis ik nog een getal, Thomas. Zoals het er nu staat raakt 93% niet zwanger en dan zou VDS gelijk hebben. Als je nu ook kunt weergeven hoe vaak iemand zwanger wordt door liefdevol gemeenschap hebben, dan zien we de verhouding beter.moeilijk opgeschreven, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel |
Van die 93% is een deel te oud om zwanger te worden,grofweg kun je de groep van 42 t/m 70 jaar buiten beschouwing laten,hoe groot die groep is weet ik niet.Als ik er dan rekening mee houd dat een gemiddelde vrouw na elke ovulatie 15% kans heeft op zwangerschap en meerdere malen seks heeft gehad dan kom je ........ is een gokje.......dicht bij die 7% Maar nogmaals,zonder de juiste cijfers is het niet te berekenen Ik vergeet nog 1 ding;van de verkrachtte vrouwen is vast ook een deel beschermd door voorbehoedsmiddelen,daardoor zullen die 7 en 15% nog dichter bij elkaar liggen.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:29
|
|
|
Ik heb even mijn reactie van het topic ``dit vraag ik me af vandaag`` hier naar toe verplaatst,
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:10 TEAPARTY711 schreef: En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt.
JANS221 schreef:
Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties. Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen. ]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch mis ik nog een getal, Thomas. Zoals het er nu staat raakt 93% niet zwanger en dan zou VDS gelijk hebben. Als je nu ook kunt weergeven hoe vaak iemand zwanger wordt door liefdevol gemeenschap hebben, dan zien we de verhouding beter.moeilijk opgeschreven, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel |
Ik snap wel wat je bedoelt in ieder geval. Maar als 7 procent toch zwanger wordt dan heeft van der Staaij mijns inziens niet gelijk, want dat is niet een zeer klein aantal zoals hij zegt. Zwanger worden door liefdevol gemeenschap hebben, is niet op te zoeken, vrees ik, maar wel kun je kijken naar de mate van conceptie onder normale omstandigheden. Verder zijn er leugens, groffe leugens en statistieken zoals we allemaal weten. Cijfers en percentages worden vaak door elkaar gehaald. Maar laten we wel wezen: de meeste malen dat mensen gemeenschap hebben , leidt dat helemaal niet tot zwangerschap en dan is dit aantal wel hoog. Hoog of laag zijn relatieve begrippen maar als inderdaad een op de honderd zwangerschappen een gevolg zijn van seksueel geweld, vind ik dat in ieder geval ook veel.
Ik heb ondanks het gegeven dat ik het zelden met de man eens ben toch een groot respect voor van der Staaij. Toen ik het interview bekeek, dacht ik nog dat hij bedoelde dat het aantal abortussen in Nederland na verkrachting heel gering was. Maar uit de context van het interview is dat niet af te leiden. Hij reageerde op de uitspraak van de republikein Todd Akin die hetzelfde beweerde tot afschuw van veel Amerikanen en bevestigde dat. Bij de SGP zal nu wel de kritiek komen dat hij beter niet voor het oog van de duivel had kunnen verschijnen en dat is dan weer jammer. Het is best moedig van hem om toch op TV te zien te zijn.
En Teaparty, waar lees jij dat mensen zouden vinden dat van der Staaij niet meeleeft met slachtoffers? Ik ben dat nergens tegengekomen behalve in jouw veronderstelling over kennelijke anderen die dat dan wel zouden vinden hierboven.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 20:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er zit vooral een groot verschil tussen wat ik schrijf en wat jij er van maakt. Ik twijfel niet aan de integriteit van van der Staaij, noch heb ik liefde voor het kwaad. Een aanval op zijn volstrekt onjuiste uitspraak is geen aanval op het Christendom. Die twee dingen moet je niet door elkaar halen.
Wat mij stoort is dat hij dingen beweert die gewoon niet waar zijn. De kans op zwangerschap na verkrachting is aantoonbaar helemaal niet klein, ik heb dat met cijfers aangegeven. Wat van der Staaij zelfs een feit nomet is helemaal niet waar.
Ik denk dat feiten voor mij wat belangrijker zijn dan voor jou, temeer omdat ik zie dat je reactie gericht is op de boze media die die zich als wolven storten op christenen met een achterhaald geloof. Ik ben wel geen SGP-er en kalk het forum niet vol met bijbelteksten die mijn eigen opvatting en heiligheid kennelijk moeten bevestigen maar ik wens wel tot de christenen gerekend te worden.
Omdat van der Staaij zich daar ook toe rekent, raakt deze domme en feitelijk onjuiste uitspraak ons ook. Een deel van de media zal zich er ongetwijfeld op storten maar dat is ook heel terecht. Je moet als christen-politicus al helemaal geen onwaarheid vertellen en dat doet hij wel.
Als het kwaad van de verkrachting en het geven van onjuiste informatie daarover aangepakt wordt, is dat geen liefde voor het kwaad. Van der Staaij had dit als christen-politicus nooit mogen zeggen. Hij had meer liefde voor de waarheid moeten tonen, dan was zijn verder wel duidelijke verhaal meer gerespecteerd geweest. Thomas |
Nou allereerst sorry voor hoe ik op u overkwam, dit was niet zo bedoeld. Voor mij was u echt geen niet christen hoor.
Ik vind het geen domme en onjuiste uitspraak, 7% van 12% is nog steeds niet veel. Als je 1000 man heb, dan is daar 12 % van 120 en daar 7% van is 8 a 9. Natuurlijk is ieder getal erin wat een vrouw voorstelt verschrikkelijk. Dus ik vind het feitelijk wel juist.
En ja, leer mij de media kennen, mijn reactie op de media blijft. Het zijn haters van het licht. Kies veel liever voor een SGP dan de kant van de media die er alles aan doen om dit op te blazen om mee te kunnen steken. Dan halen ze 1 expert voor de camera en die mevrouw klonk heel objectief en kundig, maar hoe komt van der Staaij dan aan zijn opmerking?
Er zijn altijd meerdere onderzoeken aanwezig, die elkaar soms tegenspreken. dhr. van der Staaij die weet vast en zeker over wat er in Amerika is gebeurd met die uitspraak. En zal dat niet lichtzinnig zeggen. Zijn motieven weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed niks boos.
En ik weet zeker beste Thomas, dat u dat ook niet vermoed.
Vr. groet,
Teaparty
edit Quote: | En Teaparty, waar lees jij dat mensen zouden vinden dat van der Staaij niet meeleeft met slachtoffers? Ik ben dat nergens tegengekomen behalve in jouw veronderstelling over kennelijke anderen die dat dan wel zouden vinden hierboven. |
Dat zag ik al aan de nieuwsaankondiging van het rtl nieuws, van wat ze er van probeerden te maken, dat de "buitenlandse" media het over zijn uitspraak hebben. Beste Thomas, in uw ogen ben ik misschien een jongeling en zou ik bescheiden mijn mond moeten houden, dat klopt misschien, maar ik ken de klappen van de media zweep wel zo'n beetje.
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:04
|
|
|
De uitspraak is al te lezen bij Associated Press in Amerika. Todd Akin heeft zijn uitspraken inmiddels teruggenomen wat het voor van der Staaij nog pijnlijker maakt.
Dutch Candidate Echoes Akin Rape Pregnancy Comment
THE HAGUE, Netherlands August 28, 2012 (AP)
A conservative candidate for parliament in Dutch national elections has agreed with remarks by U.S. congressman Todd Akin, who claimed that women have a natural defense mechanism that usually prevents them from becoming pregnant in cases of "legitimate rape."
Kees van der Staaij, leader of the small Christian fundamentalist SGP party, said Tuesday that after a woman is raped "the chance of pregnancy is very small."
He says he opposes abortion even when a woman was raped.
Akin's remarks caused a storm of protest in the U.S. and he has since said he was wrong, though he still opposes abortion.
Van der Staaij was quickly critized by Dutch leftist parties, who called for him to retract the remarks he made on television station RTL-Z.
Dutch national elections are Sept. 12. 10:49 AM EDT Aug 28, 2012 This man is not living in nowerdays life.He still thinks womens rights are nothing more as doing the dishes and get pregnant as much as possible. Women are not welcome in his party!Glad to know on forehand this party won't get much seats at the Sept 12th elections!!
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:26
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De uitspraak is al te lezen bij Associated Press in Amerika. Todd Akin heeft zijn uitspraken inmiddels teruggenomen wat het voor van der Staaij nog pijnlijker maakt.
Dutch Candidate Echoes Akin Rape Pregnancy Comment
THE HAGUE, Netherlands August 28, 2012 (AP)
A conservative candidate for parliament in Dutch national elections has agreed with remarks by U.S. congressman Todd Akin, who claimed that women have a natural defense mechanism that usually prevents them from becoming pregnant in cases of "legitimate rape."
Kees van der Staaij, leader of the small Christian fundamentalist SGP party, said Tuesday that after a woman is raped "the chance of pregnancy is very small."
He says he opposes abortion even when a woman was raped.
Akin's remarks caused a storm of protest in the U.S. and he has since said he was wrong, though he still opposes abortion.
Van der Staaij was quickly critized by Dutch leftist parties, who called for him to retract the remarks he made on television station RTL-Z.
Dutch national elections are Sept. 12. 10:49 AM EDT Aug 28, 2012 This man is not living in nowerdays life.He still thinks womens rights are nothing more as doing the dishes and get pregnant as much as possible. Women are not welcome in his party!Glad to know on forehand this party won't get much seats at the Sept 12th elections!!
Thomas. |
Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen...... |
Doe 'm de groeten en mijn leedwezen Ach nou ja, ook weer triest wat de gevolgen voor hem zijn, hij wordt nu bewaakt , valt ook niet mee...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|