ChristianMatch

Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 07:57

JOL252 schreef:
Doet me denken aan onverdiend, genade... 100 procent...
Dit is er ook: matth.5 Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Idd, Jol! Gaaf hè? Iedere keer weer die liefdevolle armen om je heen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:00

[quote=FRANKT627]

In de Bijbel is genoeg te lezen over straffen die God geeft, lees alleen maar 's de geschiedenis van Ananias en Safira.

Maar ik geloof dat vandaag de dag God niet meer zo straft, maar Hij idd ziekte e.d. wil gebruiken tot eer van Hem!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:10

[quote=JOSINA022] In de Bijbel is genoeg te lezen over straffen die God geeft, lees alleen maar 's de geschiedenis van Ananias en Safira.

Maar ik geloof dat vandaag de dag God niet meer zo straft, maar Hij idd ziekte e.d. wil gebruiken tot eer van Hem!
--------------------------------

Josina, je moet ook eens meer studie lezen over de Bijbel. De mensen ten tijde van het OT geloofde werkelijk dat alles een straf van God was. Als er een vulkaanuitbarsting was dachten ze ook dat God het deed omdat de ene opzettelijk zijn wegenbelasting niet betaalde of omdat de ander de fiscus had bedrogen. Ik bedoel maar dat ze voor elke misstap een natuurverschijnsel als een straf van de Heer aanschouwde.

Het is God alle oneer aandoen door te denken dat Hij mensen laat ziek worden. Hij laat de ziektes niet zomaar toe om ons het als een straf op te leggen. Vertel zomaar eens iets tegen kersverse ouders die hun pasgeboren kindje zien lijden en sterven door een ziekte...om maar één voorbeeld te noemen. Als je de enge ziektes aan God gaat toemeten dan zijn we ook niet verwijderd van de oorlogen en andere onmenselijke praktijken die er nu plaats vinden en waar de geschiedenisboeken mee volstaan.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 4 juli 2012, 08:11
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:15

Hij zal Zijn volk niet eindeloos kastijden,
Noch eeuwiglijk Zijn gramschap ons doen lijden;
Hij is het, die ons Zijne vriendschap biedt.
Hij handelt nooit met ons naar onze zonden;
Hoe zwaar, hoe lang wij ook Zijn wetten schonden,
Hij straft ons, maar naar onze zonden niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:21

[quote=FRANKT627]Josina, je moet ook eens meer studie lezen over de Bijbel. De mensen ten tijde van het OT geloofde werkelijk dat alles een straf van God was. Als er een vulkaanuitbarsting was dachten ze ook dat God het deed omdat de ene opzettelijk zijn wegenbelasting niet betaalde of omdat de ander de fiscus had bedrogen. Ik bedoel maar dat ze voor elke misstap een natuurverschijnsel als een straf van de Heer aanschouwde.

Het is God alle oneer aandoen door te denken dat Hij mensen laat ziek worden. Hij laat de ziektes niet zomaar toe om ons het als een straf op te leggen. Vertel zomaar eens iets tegen kersverse ouders die hun pasgeboren kindje zien lijden en sterven door een ziekte...om maar één voorbeeld te noemen. Als je de enge ziektes aan God gaat toemeten dan zijn we ook niet verwijderd van de oorlogen en andere onmenselijke praktijken die er nu plaats vinden en waar de geschiedenisboeken mee volstaan.

Als je goed leest, Frank, geloof ik ook dat God vandaag de dag niet meer op die manier straft, maar je kunt er niet omheen dat in de Bijbel wel degelijk naar voren komt dat God strafte. Zowel in het oude als in het nieuwe testament.
En dan bedoel ik niet het feit dat mensen toen al snel dachten dat alles een straf van God was, maar echt straffen door God gegeven.

In het oude testament lees je over de zondvloed als straf, in het nieuwe testament worden Ananias en Safira met de dood gestraft tgv hun leugens.

Maar voor mij is God een liefdevolle God, waar ik bij mag schuilen. En ik geloof zeker niet dat God mij het afgelopen jaar gegeven heeft als straf. Wel geloof ik dat God mij iets wil zeggen met mijn ziek-zijn, dat hij dat wil gebruiken tot eer van Hem!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:21

ZEELAND736 schreef:

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:22

[quote=JOSINA022]

ZO IS HET JOSINA
Naar boven

Auteur Bericht
LOUIS164

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:49

[quote=DJES101]

Het lijkt me nuttiger om af te vragen hoe de ziekte in de wereld is gekomen.
Onze zonde..... ! lees genesis 3.
Ook handig om te lezen is joh 9. Hier een kleine aanhaling: "
De genezing van de blindgeborene
1 En in het voorbijgaan zag Hij iemand die blind was van de geboorte af.
2 En Zijn discipelen vroegen Hem: Rabbi, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders, dat hij blind geboren zou worden?
3 Jezus antwoordde: Hij heeft niet gezondigd en zijn ouders ook niet, maar dit is gebeurd, opdat de werken van God in hem geopenbaard zouden worden. ""

Betreffende gehoorzaamheid
Lees: Jakobus 4 vers 17 hier staat:
""Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.""

Vergeet ook niet: God is van eeuwigheid tot in der eeuwigheid Dezelfde.
en
Lees is een keer handelingen 15 over het opleggen van lasten en wetten,
en het antwoord van de apostelen daarop.

Onthoud ook is gewoon dat ene simpele vers, ik herhaal:
Jakobus 4 vers 17:
""Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.""

Mocht u nog vragen wat dan het goede is:
lees markus 12 : 30-31
""30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.""

Prettige dag gewenst en doe het goede !!
Alain

Laatst aangepast door
LOUIS164
op woensdag 4 juli 2012, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:58

ZEELAND736 schreef:

Zijn kastijden zijn zijn volk niet vreemd
te voelen dat God voorbij kan gaan
Hij wacht op de thuis komst van verloren zonen en dochters
Hoe groot,hoe veel onze zonden ook zijn
HIJ straf ons,gelijk een vader doet.

Hier valt een mens er buiten
en daarom.uit Hem,door Hem..en daarom ook tot Hem zijn alle dingen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 09:10
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20

Weer terug dus naar de vraag die ik Flower stelde: hoe zij jij die harde manier van leren? [quote=JOSINA022]

De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:37

[quote=FLOWERFUL304]De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.[einde quote Flowerfull]

Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?
En ik zou dan verkeerde dingen gezaaid hebben en nu ziekte oogsten?

Pfft...heftig...

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 4 juli 2012, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:46

[quote=JOSINA022]

Ik denk dat je dingen die je overkomen niet als zonden moet zien.....
Ik vind dat juist zo triest als mensen dat doen en dat zo ervaren......Als ik maar beter geleefd had was dit of dat niet gebeurd????
Ieder mens heeft in zijn leven met tegenslag te maken, en ieder mens heeft ook zijn eigen verdriet..je kan dan niet in gradaties denken van die heeft een erger leed dan de ander....soms voelt dat zo....maar weet jij veel wat die ander innerlijk aan verdriet heeft? Of wat voor verborgen leed hij/zij meedraagt?
En als mensen hun leven bijna ondragelijk willen maken door dit soort dingen te denken en te ervaren? Is ook een keus......
Ik ben blij dat een ieder zo zijn levenspad heeft en dat God er voor zorgt dat het altijd weer goed komt, op Zijn manier........en dat is weleens anders dan wij voor ogen hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:00

[quote=WILLEMIJN232]

Ben het helemaal met je eens hoor! Ik was alleen op zoek naar hoe Flowerfull erover dacht en dat is mij inmiddels duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:36

Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...

Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet in en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 4 juli 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:53

JOL252 schreef:
Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...

Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, wel of niet en bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

Mooi, Jol, ik kan het alleen maar be-amen!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:53

JOL252 schreef:

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet in en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

word er niet ergens in prediker al aan gegeven dat God het laat regenen over slechte en goede mensen en de zon doet opgaan over goede en slsechte mensen....wwat hebben de slechte dan voor op ons, goede mensen??? helemaal nix, zij ontvangen nu hun loon al, maar wij hebben ons loon in de hemel......

en zoals heel prediker er vol van staat...er is een tijd van ...... en een tijd van........ God geeft ons mogelijkheden.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:57

god heeft ons ook geboden gegeven voor ons eigen best wil,die ons beschermen. tenminste zo denk ik erover.
Naar boven

Auteur Bericht
ANOLI142

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:50

JOSINA022 schreef:
Idd, Jol! Gaaf hè? Iedere keer weer die liefdevolle armen om je heen!

Ik denk dat het belangrijk is dat we mekaar gaan respecteren zoals we zijn!!! Want er is geen veroordeling voor wie in Christus is!!! God houdt van de mens maar niet van de daden die we verrichten... Heb uw naaste lief als u zelf is het gebod die wij na moeten leven omdat God liefde is!!!
En als wij van elkaar houden stelen we ook niet van elkaar en liegen we ook niet tegen elkaar, vermoorden we elkaar niet etc etc etc Liefde...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:58

PETRA411 schreef:
matteus 22 vers 37-40

Gij zult de here uw god liefhebben,met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod.
het tweede,daaraan gelijk is; gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

en als we de liefde van god in ons hebben, veranderen we van zelf, als ik naar mezelf kijk, ben ik positief verandert door me geloof, sommigge dingen wil ik niet meer doen, en je ogen gaan ook meer open voor het leed van anderen, en dan denk ik weer aan god die de wetten in ons hart schrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35

Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?

Pfft...heftig...
[quote=JOSINA022]

Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:48

PETRA944 schreef:
God heeft ons ook geboden gegeven voor ons eigen best wil,die ons beschermen. tenminste zo denk ik erover.

juist! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 07:41

[quote=FLOWERFUL304]Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.[qoute=FLOWERFUL304]

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 08:54

[quote=JOSINA022]

pffff......een vloek...t moet niet veel gekker worden.....
Josina, sterkte met alles waar ze in het ziekenhuis bezig zijn....ik bid voor herstel.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:04

[quote=TINK100]

Dank, Tink!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:05

[quote=JOSINA022]

graag gedaan....... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:14

[quote=FLOWERFUL304]Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.

Pfft...heftig..

er werd een keer een man bij Jezus gebracht, ik dacht dat hij blind was...kan ook verlamd zijn hoor, maakt niet veel uit....( zoek maar even op) de farizeen vroegen aan Jezus: wie heeft er gezondigd, de man of zijn ouders, of miss zijn familie, opa en oma's......want er moet een reden voor zijn dat deze man niet kan zien......wie is de schuldige?
Doch Jezus zei niks tegen de farizeen, keek de man vol MEDELIJDEN aan en zei, gaat heen, u kunt zien.......
Het gaat er niet om OF en Wie er gezondigd heeft.......
God schiep de mens en zag dat het goed was.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:18

[quote=FLOWERFUL304]
Ik vind het zeer spijtig dat je dit zo ervaart.
Die vloek zou dus versterkt worden door alle foute dingen uit jouw leven én die uit je voorgeslacht?Dan moet je leven op aarde toch al een hel zijn als er nooit vergeving geweest zou zijn?
Na je zondes is er die vergeving en mag je verder,sterker en vol goede moed,een sterk mens wordt daar niet door verslagen,er is maar Eentje die je daar voor nodig hebt en die vraagt niet het onmogelijke.

Geniet van het leven en de mooie dingen die je gegeven zijn,dat weggooien is pas echt zonde Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:27

Als Jezus in je leven is gekomen Josina...dan veranderen toch dingen???
Dan veranderd een mens toch ook???
Dan wil jij die oude manier van leven niet meer....
En als je dan vraagt om alles wat verkeerd is geweest..dan is er vergeving...altijd bij HEM geweest...

Maar wil dat zeggen dat ziekte...ongeval...en andere zaken....voorgoed voorbij zijn???
O. nee....!!!
Maar je mag dan toch weten dat er een Helper is...
Hier op aarde zal dat volmaakte leven niet zijn...
Immers God spreekt zelf van moeite en verdriet!!!
Maar Hij heeft beloofd...gezegd....dat we dat allemaal in ZIJN Handen mogen leggen...
En dan nog...(ik wel hoor) struikelen we dagelijks in veel dingen...
Soms hebben we dan even een ""wenkje"" nodig van Zijn Alvermogen...

Dat doet God niet uit wraak...of uit lust tot plagen...
Nee...opdat we ons oog maar op HEM mogen slaan...

Dan beloofd God ons ook geen ""kalme reis"" op deze wereld....
Maar wel een behouden aankomst...
In de wereld zul je verdrukking hebben...(misschien om je geloof...misschien dan ook die ziekte)
Hij beloofd....Wie Mij zoeken...zullen mij vinden...
Maar dan moet ik ook ZOEKEN...niet afwachten...

Zeg ik niet speciaal tegen jouw...is voor ieder mens...
Omdat het Gods woord is...

Ik denk dan vaak aan Job...
Moet je toch niet indenken dat het MIJ zou moeten overkomen(wat wel kan)
""Zegen God en sterf..."" opperde zijn vrouw!!!!

Zijn woorden waren...
""Zouden alleen de goede dingen van God komen...en de kwade niet""

Job bleef volharden in het vertrouwen op God...
En het kwam goed....

Soms zeg ik weleens...Jobs geduld...heb ik niet...
Salomo"s wijsheid ook niet...

Maar al wat mij ontbreekt...(zegt God)
Schenk ik je...zo je er om smeekt....

MILD EN OVERVLOEDIG!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:45

flowerfull het kan zijn een vloek, bitterheid etc... met andere woorden dat je ziek bent is je eigen schuld,of als er iets mis gaat in je leven?
ik geloof ook in vloeken,we kunnen iemand vervloeken en zegenen en ja iemand kan inderdaad wel es ziek worden door een vloek, maar zoals jij het schrijft is het als of er staat, oorzaak van ziek zijn, door vloek, bitterheid etc. met andere woorden je eigen schuld.

ten eerste zijn we door het geloof in jezus, vande wet van de vloek,naar de wet van het leven gegaan
ten twede, mijn kleindochtertje ging dood,eh niks vloek, of door bitterheid ofzo van ouders
Als iemand zoals jou zulk soort woorden tegen me dochter zou spreken echt Boze smiley
nu schrijf je ook ergens tegen josine, als of het haar eigen schuld is dat ze niet volop gezond is. Boze smiley

zit aan paulus te denken, hij werd in de gevangenis gegooid, zie het alvoor me dat mensen zouden hebben gezegd of gedacht in die tijd, tja paulus je zal wel zonde hebben gedaan ofzo,dat het je niet mee zit en dat je nu in de gevangenis zit.of nog een verre vloek van je voorvaderen.
zo denken sommigge cristenen ook nog in deze tijd.
niks zonde, niks bitterheid of whatever,waar door paulus in de gevangenis zat.

en job,job overkwam van alles, verloor van alles,werd ziek. en lag het aan job? job was een man gods toch?

Laatst aangepast door
PETRA944
op donderdag 5 juli 2012, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:48

Bedoel je mij Petra???
Nee toch???

Het was als bemoediging bedoeld voor Josina hoor...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 12 Volgende
Pagina 5 van 12