ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GLENNY451

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:42

Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk.
SOLAFIDE630 schreef:
In mijn optiek is het plan van de Schepper zoveel mogelijk mensen te redden door geloof in Zijn Zoon Jezus Christus en dat die mensen dan geen zondig leven meer willen voeren, maar de zonde juist willen afleggen. Dat zal wel met vallen en opstaan gebeuren, lijkt me, maar in ieder geval zijn het mensen, die zonde zonde willen blijven noemen en niet een leven willen leven, dat zondig genoemd kan worden.

Een homosexueel huweliijk is in ieder geval m.i. een verbintenis, dat niet naar de wil van God is, omdat het m.i. een zondige levensverbintenis is van twee mensen van dezelfde sexe.

Ik ben het daarom eens met de Paus.

Iets voldoet aan het doel van dat plan, wanneer mensen een geheiligd en gereinigd leven willen nastreven tot eer en glorie van de Here Jezus Christus en de zonde uit eigen vrije wil willen afleggen en niet willen blijven volharden in een zondige levenstijl. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 13:29

GLENNY451 schreef:
Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk.

Dank je Glenny. Lachende smiley

Ik zou er eigenlijk nog iets aan toe willen voegen aan mijn opmerkingen, n.l.: in mijn optiek is een huwelijksluiting tussen 2 homosexuelen dus een teken van een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kan voor God m.i. nooit aannemeljk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:20

GLENNY451 schreef:
Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend!
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GLENNY451

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 18:18

Henk niet om het beter te weten maar Vicaris fili i Dei betekent toch echt "plaatsvervanger van God!
Dat is toch echt de titel die hij zich aanmatigt. Deze tekst staat zelfs in het vaticaan!
Wat betreft Petrus, dat heeft de rooms-katholieke kerk zich ook toegeeigend want de schrift zegt toch duidelijk dat Petrus voor de besnedenen, joden verordineerd was door God en Paulus moest naar de heidenen.
Paulus was in Rome geweest (zie de brieven) en Petrus? Dat is nog maar de vraag.
HENK710 schreef:
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 20:11

GLENNY451 schreef:
Henk niet om het beter te weten maar Vicaris fili i Dei betekent toch echt "plaatsvervanger van God!
Dat is toch echt de titel die hij zich aanmatigt. Deze tekst staat zelfs in het vaticaan!
Wat betreft Petrus, dat heeft de rooms-katholieke kerk zich ook toegeeigend want de schrift zegt toch duidelijk dat Petrus voor de besnedenen, joden verordineerd was door God en Paulus moest naar de heidenen.
Paulus was in Rome geweest (zie de brieven) en Petrus? Dat is nog maar de vraag.

Hier een link:

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/plaatsvervanger.pdf

Een artikel over
Wie is de Plaatsvervanger van Christus?
De Rooms-katholieke paus of de Heilige Geest?
Door Richard Bennett, voormalig katholiek priester

En inderdaad Petrus was naar de besnedenen gezonden:

Gal 2,7
Integendeel, toen ze inzagen dat mij de verkondiging onder de heidenen was toevertrouwd, zoals aan Petrus de verkondiging onder de besnedenen

Gal 2,8
– want zoals God Petrus kracht had gegeven voor zijn werk onder de Joden, zo had hij mij kracht gegeven voor mijn werk onder de onbesnedenen –

Hieronder nog een artikel over Vicarius Filii Dei (van het internet afgeplukt)

Vicarius Filii Dei is een titel die behoord zou hebben aan Petrus en betekent "plaatsvervanger van de zoon gods". Er wordt (vooral door Zevende-Dag Adventisten en andere protestanten) gezegd dat de paus (de opvolger van Petrus) ook deze titel draagt. De Rooms-Katholieke Kerk ontkent dit echter. De titel wordt genoemd in de Donatio Constantini, een vervalst document uit de 8ste eeuw waarin Keizer Constantijn de wereldijke macht van het West-Romeinse Rijk nalaat aan Paus Sylvester I. Dit document zou ook nog tijdens de hoge Middeleeuwen regelmatig gebruikt worden door pausen om hun wereldlijk gezag te laten gelden. Wanneer de letters van Vicarius Filii Dei (als Romeinse cijfers) bij elkaar worden opgeteld is de uitkomst van de optelsom 666, het nummer van de Antichrist. Naast de claim van sommige protestanten dat de paus de titel van Vicarius Filii Dei draagt zou deze titel ook op de pauselijke tiara (die sinds Paus Paulus VI niet meer wordt gedragen) staan. Ook zouden nog altijd pausen gekroond worden met de tiara waar de titel opstaat, terwijl alle oude tiara's door de soldaten van Napoleon werden vernield in het begin van de 19de eeuw. Uit dit alles leiden sommige protestanten af dat de paus de Antichrist is. De realiteit zit echter anders in mekaar. Er zijn talloze bewijzen voor het feit dat de titel niet op de tiara staat. Het is dus vooral een geloofszaak voor de Zevende-Dags Adventisten en andere protestanten.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 23 januari 2010, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 21:43

GLENNY451 schreef:
Gaat zeker niet om beter weten, Glenn, dat geldt wederzijds. En nu ik Sola haar reactie gelezen heb (en dan met name het citaat), denk ik dat het verhaal dat ik ken van enkele katholieken toch niet helemaal dekkend is voor het totale verhaal. Dus dank voor de aanvulling.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 23 januari 2010, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:37

HENK710 schreef:
Gaat zeker niet om beter weten, Glenn, dat geldt wederzijds. En nu ik Sola haar reactie gelezen heb (en dan met name het citaat), denk ik dat het verhaal dat ik ken van enkele katholieken toch niet helemaal dekkend is voor het totale verhaal. Dus dank voor de aanvulling.

You are welcome, Henk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:48

Welterusten! Huichelaars

kijk sola; je leert het echt nog wel joh;
iets aardigs zeggen en anders je mond houden....

jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:51

HANNAH810 schreef:
Welterusten! Huichelaars

Slapen was dacht ik niet het scheppingsdoel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Al is het wel zeer gezond om tot je doel te komen door ook goed te rusten! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 1 februari 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:03

SOLAFIDE630 schreef:
Hieronder nog een artikel over Vicarius Filii Dei (van het internet afgeplukt)

Vicarius Filii Dei is een titel die behoord zou hebben aan Petrus en betekent "plaatsvervanger van de zoon gods". Er wordt (vooral door Zevende-Dag Adventisten en andere protestanten) gezegd dat de paus (de opvolger van Petrus) ook deze titel draagt. De Rooms-Katholieke Kerk ontkent dit echter. De titel wordt genoemd in de Donatio Constantini, een vervalst document uit de 8ste eeuw waarin Keizer Constantijn de wereldijke macht van het West-Romeinse Rijk nalaat aan Paus Sylvester I. Dit document zou ook nog tijdens de hoge Middeleeuwen regelmatig gebruikt worden door pausen om hun wereldlijk gezag te laten gelden. Wanneer de letters van Vicarius Filii Dei (als Romeinse cijfers) bij elkaar worden opgeteld is de uitkomst van de optelsom 666, het nummer van de Antichrist. Naast de claim van sommige protestanten dat de paus de titel van Vicarius Filii Dei draagt zou deze titel ook op de pauselijke tiara (die sinds Paus Paulus VI niet meer wordt gedragen) staan. Ook zouden nog altijd pausen gekroond worden met de tiara waar de titel opstaat, terwijl alle oude tiara's door de soldaten van Napoleon werden vernield in het begin van de 19de eeuw. Uit dit alles leiden sommige protestanten af dat de paus de Antichrist is. De realiteit zit echter anders in mekaar. Er zijn talloze bewijzen voor het feit dat de titel niet op de tiara staat. Het is dus vooral een geloofszaak voor de Zevende-Dags Adventisten en andere protestanten.

Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:01

HANNAH810 schreef:
Welterusten! Huichelaars

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:14

HENK710 schreef:
Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover.

Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste.

Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 10:19

Het onderwerp homohuwelijk vind ik moeilijk.

Aan de ene kant, als er liefde is tussen twee mensen, waarom zouden zij dit dan niet mogen uiten? (het huwelijk is daar dan slechts een formaliteit) Ik weet dat er in de Christelijke wereld anders over gedacht wordt, volgens mij kan iemand die homosexuele gevoelens heeft daar niets aan doen. Zouden zij dan geen recht hebben op een levenspartner en de liefde die wij allemaal nastreven?

Aan de andere kant wijst de bijbel homosexualiteit af. (volgens mij vooral in het oude testament, maar als iemand een nieuwe testamentarische tekst heeft, hoor ik deze graag)

Dus mijn gevoelens over homosexuelen zijn een beetje dubbel (ik ken een homostel die samenleven en willen trouwen) maar ik kan hen niet veroordelen (of zelfs afwijzend staan tegenover) omdat zij uit liefde samenwonen. Als zij dit kunnen verantwoorden tegenover God, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben? Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar blij zijn voor het geluk dat ze hebben gevonden.

(en als je denkt dat het voor een Christen moeilijk is om iemand te vinden om je leven te delen, ga eens met een homo of een lesbienne praten)

Ik ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met homo- of lesbiennestellen in jullie omgeving.

groetjes,

Vincent

Laatst aangepast door
VINCENT394
op dinsdag 2 februari 2010, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 13:28

HANNAH810 schreef:
Welterusten! Huichelaars

je snapt me niet sola?
dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten.... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 13:42

VINCENT394 schreef:
Het onderwerp homohuwelijk vind ik moeilijk.

Aan de ene kant, als er liefde is tussen twee mensen, waarom zouden zij dit dan niet mogen uiten? (het huwelijk is daar dan slechts een formaliteit) Ik weet dat er in de Christelijke wereld anders over gedacht wordt, volgens mij kan iemand die homosexuele gevoelens heeft daar niets aan doen. Zouden zij dan geen recht hebben op een levenspartner en de liefde die wij allemaal nastreven?

Aan de andere kant wijst de bijbel homosexualiteit af. (volgens mij vooral in het oude testament, maar als iemand een nieuwe testamentarische tekst heeft, hoor ik deze graag)

Dus mijn gevoelens over homosexuelen zijn een beetje dubbel (ik ken een homostel die samenleven en willen trouwen) maar ik kan hen niet veroordelen (of zelfs afwijzend staan tegenover) omdat zij uit liefde samenwonen. Als zij dit kunnen verantwoorden tegenover God, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben? Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar blij zijn voor het geluk dat ze hebben gevonden.

(en als je denkt dat het voor een Christen moeilijk is om iemand te vinden om je leven te delen, ga eens met een homo of een lesbienne praten)

Ik ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met homo- of lesbiennestellen in jullie omgeving.

groetjes,

Vincent
Ik denk dat er een denkfout zit in je redenering. Als ik alleen met mensen omga met wie ik het eens ben hoe ze leven wordt mijn kringetje wel erg klein. Sommige sektes zijn daar een voorstander van bv. Jehova Getuigen, maar ik bepaald niet.
Je kunt vrienden zijn met mensen hoewel je het niet eens bent met de manier waarop ze leven. De vraag is, moet je daar een oordeel over hebben of moet je ook de mens er achter zien.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 16:54

HANNAH810 schreef:
je snapt me niet sola?
dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;

Jezus zei in Matth.15 :

dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten.... Slapende smiley

Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt. Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:27

PIETER649 schreef:
(....)
Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken.
Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke?

Hulde!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:48

HANNAH810 schreef:
je snapt me niet sola?

Jezus zei in Matth.15 :

dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten....

Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt.
Laatst aangepast door SOLAFIDE630

dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....

stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?

ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;

ik lag en sliep gerust,
van 's Heeren trouw bewust,
tot ik verfrist ontwaakte
want God was aan mijn zij,
Hij ondersteunde mij,
in t leed dat mij genaakte

ik zal vol heldenmoed
daar mij Zijn hand behoed
tien duizenden niet vrezen
schoon ik van alle kant
geweldig "aangerand"
en fel geprangt moog' wezen....

dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
snap je nu beter wat ik bedoelde, sola?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 2 februari 2010, 17:50
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:33

HENK710 schreef:

Perfect, Henk, dat vind ik mooi gepareerd.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:43

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
je snapt me niet sola?

Jezus zei in Matth.15 :

stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?

ik lag en sliep gerust,
Hij ondersteunde mij,

ik zal vol heldenmoed
schoon ik van alle kant
geweldig "aangerand"

dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.

Hou je wel van jezelf, Solafide?
Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven?
Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem.
Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:53

SOLAFIDE630 schreef:
Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste.
Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.

SOLAFIDE630 schreef:
Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien. Knipoog smiley
Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van....
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:17

MIEKE364 schreef:
Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.

Hou je wel van jezelf, Solafide?
Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven?
Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem.
Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt.

Ik wil van de Here Jezus houden Mieke........en mijn leven om Zijnentwil verliezen, want dan alleen zal ik het leven behouden.

Maar ik vrees, dat je dit wel niet zult begrijpen......daar je m.i. zeer occult belast bent en in mijn visie al helemaal de bijbel niet naar behoren kunt lezen.

Je bent het spoor m.i. behoorlijk bijster.

De bijbel kun je alleen maar DOOR DE HEILIGE GEEST lezen en jij geeft je over aan allerlei zaken, zoals Yoga, dat zijn oorsprong heeft uit een andere en duistere geestelijke wereld. In ieder geval komt het niet van de Heilige Geest, de Geest, die de Here Jezus heeft gezonden en HEM ALLEEN MAAR VERHEERLIJKT.

Maar jouw smaad is mij als muziek in mijn oren, want er staat:
Lucas 6 : 22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen.
23 Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap, want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Vergeet niet dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld.

God heeft je lief, Mieke.......Gods zegen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:20

HENK710 schreef:
Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.

Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van....

Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:25

SOLAFIDE630 schreef:
Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen..... Knipoog smiley

Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:30

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
je snapt me niet sola?

Jezus zei in Matth.15 :

ik lag en sliep gerust,
Hij ondersteunde mij,

ik zal vol heldenmoed
schoon ik van alle kant
geweldig "aangerand"

Ach Hannah...niet iedereen heeft dezelfde gaven en.... ik ben ook niet volmaakt, verre van dat...ik ben maar een beperkt en zondig mens, die de Here Jezus iedere seconde van de dag weer nodig heeft.

Ik zou zeggen, als je dat mist hier...... dan kun jij mooi hier je gaven met gulheid uitdelen en iedereen hier goede nacht toezingen...ga je gang, zou ik zo zeggen....ik hou je in ieder geval niet tegen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:41

HENK710 schreef:
Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?

Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.

Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden.

Als jij je voor alles en nog wat wil openstellen,( zoals Reiki bijv.)....ga je gang...dat moet je zelf weten...maar ik heb die behoefte niet. Ook jij bent m.i. als jij je met Reiki bezighoudt het spoor behoorlijk bijster

Ook vind ik, dat jij met je Reiki praktijken je teveel openstelt voor dingen, die niet van de Heilige Geest zijn en dat vind ik erg jammer. Wat mij betreft kun je Mieke een hand geven!

Jullie zullen elkaar wel erg goed begrijpen, denk ik........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:48

SOLAFIDE630 schreef:
Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?

Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.

Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden.

Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.

Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:13

HENK710 schreef:
Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.

Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren Knipoog smiley

Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:17

SOLAFIDE630 schreef:
Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet. Knipoog smiley Clown smiley

Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:29

HENK710 schreef:
Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

Ik bepaal zelf wel, waar ik mijn oor te luister leg, Henk....... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 Volgende
Pagina 5 van 15