ChristianMatch

Forum

Zingen in de kerk.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 10:47

CHATULIEM619 schreef:
Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt.

Jammer dat je zo gemeentes cq leider afkraakt chat,dit riekt mijns inziens een beetje van de farizeer en de tollenaar,ziet eens hoe goed ik ben en hoe waardeloos de ander is.ieder verwerkt het op zijn eigen manier toch en heeft zelf een relatie met God als het goed is.
Heb je er met de persoon zelf over kunnen praten want nu had de duvel dus lekker invloed zodat jij kon gaan balen,terwijl men als 1e toch zelf een relatie met God heeft.
de ene x spreekt een dienst mij ook meer aan dan een andere x maar daarmee is de ander toch niet per definitie gemakzuchtig of gebedsarm of noem maar op.we blijven mensen hoor en niemand is perfect zolang we nog hier op aard zijn? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 10:52

CHATULIEM619 schreef:
In mijn ogen hoeft er geen oorlog te komen hoor. Laat de stroom maar eens uitvallen, moet je dan eens zien of mensen dan nog in aanbidding gaan...het zal in elk geval meer vanuit hun hart zijn.

Kijk een oorlog hoeft voor mij ook niet, maar het gaat er meer om, op welke momenten wij denken, God meer menen nodig te hebben. En dan meer in zijn algemeenheid.
Ook voor een stroom uitval, zijn alternatieven, nee dan meer iets wat ons allen zou treffen. Je vrijheid in moeten leveren bv, of niet meer te eten hebben (armoede) .
De meeste eensgezindheid verkrijg je door ellende, dan kan die ook nog nut hebben.
En dat bedoel ik eigenlijk wat in de vorige eeuw, eigenlijk de mensen algemeen bij elkaar bracht.
Juist de kerken stroomden weer vol, en na gelang het weer beter ging, even zo weer leger.
In de jaren 70 tot 85 hoorde je bij ons in het dorp, op bouw steigers nog wel eens een radio galmen, die op de E.O was afgestemd. (fruitmand)
Tegenwoordig kan je in bepaalde gemeentes (kerkelijk) de mensen op 1 hand tellen.
En dat terwijl er zo,n 10 jaar geleden nog stoelen moesten worden bij gezet.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 10:52

ik ken ook niet alle liederen en oude of nieuwe berijmingen,ben uiteindelijk rk opgegroeit en later tot inkeer gekomen wat betrefd mijn leven.het gaat er mijns inziens om hoe je zelf een relatie hebt met God.
denken jullie dat het God wat uitmaakt hoe iemand zingt of aanbid .
Het gaat er toch om hoe de hartsgesteldheid is en de een uit dit via de oude psalmen en berijmingen en de ander via nieuwe liederen .
er staat ook in God woord zingt de Here een nieuw lied ,er staat niet dat iedereen dat lied dan maar moet leren want dan is het geen nieuw lied meer Knipoog smiley

samen zingen is wel fijn Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 28 november 2011, 10:56
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:23

GRACE585 schreef:
Jammer dat je zo gemeentes cq leider afkraakt chat,dit riekt mijns inziens een beetje van de farizeer en de tollenaar,ziet eens hoe goed ik ben en hoe waardeloos de ander is.ieder verwerkt het op zijn eigen manier toch en heeft zelf een relatie met God als het goed is.
Heb je er met de persoon zelf over kunnen praten want nu had de duvel dus lekker invloed zodat jij kon gaan balen,terwijl men als 1e toch zelf een relatie met God heeft.
de ene x spreekt een dienst mij ook meer aan dan een andere x maar daarmee is de ander toch niet per definitie gemakzuchtig of gebedsarm of noem maar op.we blijven mensen hoor en niemand is perfect zolang we nog hier op aard zijn? Engeltje smiley
Jammer dat je zo reageert Grace, ik denk dat je niet goed begrijpt waarom ik zo reageer. Ik constateer dat de evangelische beweging hard op weg is om net zo traditioneel te worden als andere kerkelijke stromingen.
Toen ik in de jaren 80 bij de pinksterbeweging kwam, was ik meer onder de indruk van de diensten dan de huidige. Hoewel het allemaal veel professioneler is dan vroeger, het gaat ten koste van de waarachtigheid.
Laatst zag ik een advertentie: gevraagd een voorganger: HBO diploma, moet goed kunnen managen, moet goed vergadering kunnen leiden en o, ja, moet een goed woord kunnen spreken. In mijn ogen is dat omgekeerde wereld. De eerste vraag die je zou moeten stellen, is, heeft hij een roeping/bediening? En ik zie voldoende gemeentes, waarvan ik niet eens weet of de voorganger wel een bediening heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:27

CHATULIEM619 schreef:
Jammer dat je zo reageert Grace, ik denk dat je niet goed begrijpt waarom ik zo reageer. Ik constateer dat de evangelische beweging hard op weg is om net zo traditioneel te worden als andere kerkelijke stromingen.
Toen ik in de jaren 80 bij de pinksterbeweging kwam, was ik meer onder de indruk van de diensten dan de huidige. Hoewel het allemaal veel professioneler is dan vroeger, het gaat ten koste van de waarachtigheid.
Laatst zag ik een advertentie: gevraagd een voorganger: HBO diploma, moet goed kunnen managen, moet goed vergadering kunnen leiden en o, ja, moet een goed woord kunnen spreken. In mijn ogen is dat omgekeerde wereld. De eerste vraag die je zou moeten stellen, is, heeft hij een roeping/bediening? En ik zie voldoende gemeentes, waarvan ik niet eens weet of de voorganger wel een bediening heeft.

Volkomen gelijk!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:30

ZEELAND736 schreef:
Volkomen gelijk!!!!!!!!!
dank je Zeeland. Ik kijk op dit moment naar Family7. En "toevallig" genoeg heeft Kees Goedhart er ook over. Hij noemt het het altaar van het praisecultuurtje. En dan gaat het niet om aanbidding naar God toe, maar meer om je lekker daarbij te voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:33

CHATULIEM619 schreef:

ok op dit punt kan ik het wel gedeeltelijk met je eens zijn,maar is dit idd ook niet in de meeste traditionele kerken zo dat een aanstelling veelal als een baan gezien wordt.
en idd de lauwheid slaat meer toe,en je merkt idd echt wel dat wanneeer er iemand op de kansel staat of het zijn/haar roeping en hoe iemand ook in het dagelijkse leven is en of je voorgangersschap enkel een baantje is want aan de vruchten kent men de boom.
maar teld dit ook niet voor alle christenen ben je een groepene en geredde door Hem of volg je enkel je familie traditie,dit teld mijns inziens in elke kerkgemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 11:35

GRACE585 schreef:
ok op dit punt kan ik het wel gedeeltelijk met je eens zijn,maar is dit idd ook niet in de meeste traditionele kerken zo dat een aanstelling veelal als een baan gezien wordt.
en idd de lauwheid slaat meer toe,en je merkt idd echt wel dat wanneeer er iemand op de kansel staat of het zijn/haar roeping en hoe iemand ook in het dagelijkse leven is en of je voorgangersschap enkel een baantje is want aan de vruchten kent men de boom.
maar teld dit ook niet voor alle christenen ben je een groepene en geredde door Hem of volg je enkel je familie traditie,dit teld mijns inziens in elke kerkgemeente.
Daarom heb ik het heel specifiek benoemd bij twee gemeentes. En eerlijk gezegd, het is jaren geleden dat ik in een gemeente kwam, zonder dat ik daar moest spreken. En ik ben gewoon geschrokken....
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 12:00

CHATULIEM619 schreef:
Daarom heb ik het heel specifiek benoemd bij twee gemeentes. En eerlijk gezegd, het is jaren geleden dat ik in een gemeente kwam, zonder dat ik daar moest spreken. En ik ben gewoon geschrokken....

tja we zijn niet van de wereld maar leven wel in de wereld chat,mij is niks meer vreemd,schrik niet meer zo maar vind het idd wel triest.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 17:47

GRACE585 schreef:
tja we zijn niet van de wereld maar leven wel in de wereld chat,mij is niks meer vreemd,schrik niet meer zo maar vind het idd wel triest.

Juist omdat we ook al niet meer schrikken...vind ik het zo erg....
In de thuiszorg kom ik bij een variateit aan geloofsovertuigingen...
Gelukkig mag ik ervaren(vooral toch ouderen) dat ze toch ook al vaak uitgesloten zijn van de kerkgang(wel kunnen luisteren via de kerkradio)dat ze ook bij het ouderworden dit horen ...ervaren...en beleven.
En is er een gesprek met de kinderen of kleinkinderen over de kerkgang of het geloof...deinzen ze terug...als ze ook al horen hoe die er dan een generatie jonger alweer over denken!!!!
Omdat ik nog niet gelijk mee waai met alle winden...en nog echt probeer voor mijn geloof uit te komen, mag ik er vaak fijne gesprekken hebben!!!!!!!! Zo mag ik een zegen voelen in mijn werk..
Vanmorgen zei mijn 83 jarige client: Ineke je mag vandaag de dag niet eens meer verdriet hebben!!!!!!
JA MAM ZO IS NU EENMAAL HET LEVEN!!!!!!!!(zeggen de kinderen)
OOk rouwen kan en mag haast niet meer...

Ik vind dit erg...en ja...ook ik kan en mag niet eens meer alles zeggen....
Maar in mijn werk mag ik het gelukkig nog wel...das fijn...
Het zijn soms fijne gesprekken.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:21

ZEELAND736 schreef:
Juist omdat we ook al niet meer schrikken...vind ik het zo erg....
In de thuiszorg kom ik bij een variateit aan geloofsovertuigingen...
Gelukkig mag ik ervaren(vooral toch ouderen) dat ze toch ook al vaak uitgesloten zijn van de kerkgang(wel kunnen luisteren via de kerkradio)dat ze ook bij het ouderworden dit horen ...ervaren...en beleven.
En is er een gesprek met de kinderen of kleinkinderen over de kerkgang of het geloof...deinzen ze terug...als ze ook al horen hoe die er dan een generatie jonger alweer over denken!!!!
Omdat ik nog niet gelijk mee waai met alle winden...en nog echt probeer voor mijn geloof uit te komen, mag ik er vaak fijne gesprekken hebben!!!!!!!! Zo mag ik een zegen voelen in mijn werk..
Vanmorgen zei mijn 83 jarige client: Ineke je mag vandaag de dag niet eens meer verdriet hebben!!!!!!
JA MAM ZO IS NU EENMAAL HET LEVEN!!!!!!!!(zeggen de kinderen)
OOk rouwen kan en mag haast niet meer...

Ik vind dit erg...en ja...ook ik kan en mag niet eens meer alles zeggen....
Maar in mijn werk mag ik het gelukkig nog wel...das fijn...
Het zijn soms fijne gesprekken.

als ik bedoel dat ik er niet van schrik is dit niet omdat ik het normaal vind hoor zeeland, ik zie het wel degenlijk,maar je kan het niet altijd zeggen wel ervoor bidden en zelf het goede voorbeeld geven.
fijn dat jij zo op je werk een getuige mag zijn.
en idd mensen zijn ook niet meer gewent om met ouder worden ,sterven en rouw om te gaan.
als voorbeeld; kijk maar hoeveel mensen aan hun lichaam spijkeren om vooral niet ouder te lijken,botox en medisch ingrijpen als facelift ed ,buikcorecties na zwangerschappen,borst corecties en noem maar op.
heel triest al deze ontwikkelingen.
dan denk ik geef mij maar een verweerde kop zie je dat iemand geleefd heeft en geen plastic faces.
ik denk dan durf je leven te leven met God en laat je leiden door Zijn Geest ,maskers op zijn er al genoeg,tijd voor maskers af.
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 01:04

Met een bandje op een podium is in principe ook niets mis mee. Maar het moet natuurlijk wel gaan om de Eer van Zijn Naam, en daar hoort ook samenzang bij. Ik zag een tijdje terug een programma over dat ze een skatebaan in een Kerk hadden aangelegd om zo mensen te kunnen trekken, iets wat zeker niet in een Kerk thuishoort. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5