Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 12:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.
Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven?? Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel. Sta jij ook in voor de gevolgen? Of zal dat dan ook wel toevallig Gods wil geweest zijn?
Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.
Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole. Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.
10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen. |
Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)
En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...
Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:31
|
|
|
ROADY641 schreef: | Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)
En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...
Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar... | Maar jij bent jezus niet??
Persoonlijk denk ik dat er veel wonderen geweest zijn zoals ook beschreven staat in de bijbel. Ik geloof ook dat er nu nog wonderen gebeuren.... Voor genezing maar ook andere zaken is gebed belangrijk, daar ben ik het ook over eens. Maar.... denk dat God geen shows en andere geplande gebedsdiensten hiervoor nodig heeft..... Ben huiverig voor zulke dingen... Ben het ook oneens met de opmerking om antidepressiva te laten staan omdat je anders 'niet voldoende vertrouwen zou hebben....' Bewezen is dat het ernstige gevolgen kan hebben als je hier acuut mee stopt, vind het dus zelfs een gevaarlijke opmerking om het zo te stellen! Ik denk dat het belangrijker is om eens na te denken hoe het komt dat de inname van antidepressiva explosief toeneemt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 19:16
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Maar jij bent jezus niet?? Ben het ook oneens met de opmerking om antidepressiva te laten staan omdat je anders 'niet voldoende vertrouwen zou hebben....'
Bewezen is dat het ernstige gevolgen kan hebben als je hier acuut mee stopt, vind het dus zelfs een gevaarlijke opmerking om het zo te stellen! Ik denk dat het belangrijker is om eens na te denken hoe het komt dat de inname van antidepressiva explosief toeneemt!! |
Beweerde ik Jezus te zijn? Rare opmerking van je Cootje... Ik volg Hem, dat wel. En ik gehoorzaam Hem. Dat ook...
Je laatste opmerking, daar is het mij allemaal om begonnen. Beetje stof tot nadenken, juist omdat het mij bekend is dat mensen wel heel makkelijk anti-depressiva innemen (en artsten het wel heel makkelijk voorschrijven).
En je moet de dingen niet in een ander licht plaatsen dan dat ik bedoelde... "om antidepressiva te laten staan omdat je anders niet genoeg vertrouwen zou hebben" zeg je...
Ik zette slechts een stelling neer: laat je antidepressiva staan OMDAT je op God vertrouwt... Dat is vanuit een totaal andere hoek bekeken... Durf je dat aan met God? Laat je je uitdagen door wat God in Zijn Woord zegt? Durf je te gaan staan op de vele beloftes die God ons aanreikt? Juist als het gaat om depressie of angsten...
Vanuit de ervaring die ikzelf heb: ik HEB het aangedurfd met Hem. En God heeft Mij niet laten vallen in dat vertrouwen. Integendeel! Hij is ECHT te vertrouwen. Ja, Vader is goed voor Zijn kinderen, als we Hem echt willen gehoorzamen.
En geheel ten overvloede zeg ik bij dit topic: elk mens is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet, of wat ie niet doet. Het lijkt me erg logisch dat ALS je een dergelijk medicijn gebruikt, dat je inderdaad afbouwt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:18
|
|
|
ROADY641 schreef: | Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)
ik schrik niet zo gauw op cm, een van de redenen dat ik hier al 4 en n half jaar zit is dat je hier op cm van die heerlijke malloten met van die heerlijk maffe ideeen tegenkomt...
Nah, niet overdrijven he... op je profiel staat hbo opleiding, dus geen universitaire medische studie, neem ik aan Daarbij hebben we weleens gechat en weet ik dus welk werk jij doet, alle respect hoor, maar dat was nog geeneens in de medische sfeer. Ik wed dat de gemiddelde moeder wiens kind ooit de mazelen heeft gehad of een tand door de lip is gevallen, meer verstand van medische zaken heeft dat jij.
Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar... |
Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan. Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan. Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had! |
Wie is Jezus voor jou Pieter? Je draait er weer mooi omheen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:49
|
|
|
ROADY641 schreef: | Wie is Jezus voor jou Pieter? Je draait er weer mooi omheen... |
Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren... |
Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen. Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.
Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:09
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen. Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.
Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.
|
Commentaar vanuit gezond verstand is beter dan commentaar met uit zn verband gerukte bijbelteksten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:10
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik zette slechts een stelling neer: laat je antidepressiva staan OMDAT je op God vertrouwt... Dat is vanuit een totaal andere hoek bekeken... Durf je dat aan met God? Laat je je uitdagen door wat God in Zijn Woord zegt? Durf je te gaan staan op de vele beloftes die God ons aanreikt? Juist als het gaat om depressie of angsten...
Vanuit de ervaring die ikzelf heb: ik HEB het aangedurfd met Hem. En God heeft Mij niet laten vallen in dat vertrouwen. Integendeel! Hij is ECHT te vertrouwen. Ja, Vader is goed voor Zijn kinderen, als we Hem echt willen gehoorzamen.
En geheel ten overvloede zeg ik bij dit topic: elk mens is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet, of wat ie niet doet. Het lijkt me erg logisch dat ALS je een dergelijk medicijn gebruikt, dat je inderdaad afbouwt... |
Roady, heel goed als jij op deze manier je depressie hebt overwonnen.
Je hebt wel gelijk dat de husartsen heel veel AD's of benzo's voorschrijven en het vaak dan jaren zo laten. De mensen die dan maar verder aanmodderen en op de koop toe ook nog eens een medicatie verslaving hebben.
Anderzijds kan je het hebben van een depressie niet generaliseren. Want je hebt mensen met depressieve klachten en mensen die een ernstige depressie hebben. Ik geloof zeker dat je het goed bedoelt en dat vertrouwen blijven op God het allerbelangrijkste is. Maar één ding moet je niet vergeten en dat is dat als mensen een ernstige depressie hebben, logica niet meer op de eerste plaats staat of zelfs niet eens meer aanwezig is. Niet omdat de mensen niet meer na kunnen denken, maar omdat de depressie alles vertroebelt ook het denken. En ja, ook het contact met God vertroebelt en dit kan hele ernstige en angstige geloofsproblemen geven. Dit gaat vaak samen met een psychose en suicidale gedachten. Ik kan verder niet in details treden, maar zonder medicatie zouden de consequenties voor deze mensen en hun familie erg verdrietig zijn.
Ik las ook eerder dat je zoiets schreef als "kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. En dat je dat de slapste smoes zou vinden om niet jezelf te hoeven aanpakken." Nou, met alle respect, maar dit is echt een heel domme opmerking Roady. Want bepaalde vormen van depressies kunnen wel degelijk erfelijk zijn en daar wil je echt niet mee belast zijn. Kunnen die mensen (die b.v. erfelijk belast zijn hun medicatie) afbouwen. Jammer genoeg niet....onbreekt het hun aan vertrouwen in God? Nee...maar je vraagt toch ook niet aan iemand met diabetes om de insuline af te bouwen.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op dinsdag 27 september 2011, 00:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:39
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Roady,
Kan alleen maar zeggen , God wil ons genezen in lichaam, ziel en geest.
Daarop spreek ik God aan, daarop geeft God mijn zijn belofte
Alles wat mensen daartussen doen is niet mijn verantwoordelijkheid.
Ik volg mijn weg met Jezus, daarin is hij toegwijdt aan mij en ben ik toegewijdt aan hem
Amen |
Hallo LJ
Natuurlijk is het jou verantwoording van je mede mens en naaste want dat is het grote gebod. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 09:19
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo LJ
Natuurlijk is het jou verantwoording van je mede mens en naaste want dat is het grote gebod. Sjalom. Martin |
Martin.
Ik snap jou antwoordt niet echt.
In mijn toewijding aan Jezus ga ik heel ver, dat weet Jezus dat weet ik, daarin hoef ik geen verantwoordelijkheid aan deze wereld af te leggen.
Ervaar dat nadere christenen een andere diepte hebben , dat is ok.
Ik ga mijn diepte met Jezus.
Martin, weet dat jezus mij de opdracht geeft om vanuit die diepte anderen te ontmoeten en te ervaren, daarin ervaar ik bijzondere ontmoetingen.
Martin, mensen moeten zelf een keuze maken voor Jezus, dat is en blijft een persoonlijke verantwoordelijkheid.
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:43
|
|
|
Roady, ik vind het jammer dat je niet meer op CM bent. Ik vind je stukje over angst wel herkenbaar. Na de zondeval is angst helaas een realiteit geworden. Angst hoort bij de gebrokenheid van de wereld. Pas als we leven op de nieuwe aarde en in de nieuwe hemel, zal iedereen volledig zonder angst leven. Ik zie daar naar uit!
‘k Kreeg laatst het boekje Cappucino van Max Lucado. Daar staat een stukje in, wat ik met jullie wil delen. ’t Is overigens niet bedoeld als kritiek op mensen die naar een psycholoog gaan en/of medicijnen gebruiken. Persoonlijk vind ik het een bemoedigend stukje.
HOE HEEFT JEZUS de verschrikking van het kruis verdragen? Hij ging eerst met zijn angst naar de Vader. Dat is onder woorden gebracht in Psalm 56:3: ‘In mijn bangste uur vertrouw ik op u.’ ‘Vader, alstublieft, neem deze lijdensbeker van mij weg. ‘De eerste die zijn angst te horen krijgt, is zijn Vader. Hij had ook naar zijn moeder toe kunnen gaan. Hij had zijn discipelen in vertrouwen kunnen nemen. Hij had mensen bij elkaar kunnen roepen om een bidstond te houden. Dat zou helemaal niet vreemd zijn geweest onder de omstandigheden, maar dat deed Hij niet. Hij ging eerst naar zijn Vader. Wat hebben wij toch de neiging om eerst elders naar toe te gaan. Eerst een fikse borrel in de kroeg, dan naar de psycholoog. We pakken een doe-het-zelf boek, of we gaan naar een vriend in de buurt. Jezus niet. De eerste die Hij iets vertelt over zijn angst is zijn Vader in de hemel.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|