Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:31
|
|
|
MARIAN519 schreef: | 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. 17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. 18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. 19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren. 20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is. 21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan. 22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Dit was Gods straf, zoals in de Bijbel staat. Ik weet dat het de dood is voor ons, omdat het zijn zonder God in dit leven altijd een dood leven is, het is namelijk God Die leven geeft en als je daarin niet gelooft is er geen echt volledig leven.
Mensen komen tot geloof als ze geloven in Jezus, de Zoon van God. |
Genesis 2: 16 En de HEERE God gebood de mens: Van alle bomen van de hof mag u vrij eten, 17 maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven. Dus sterven is een lichamelijke dood. God had de mens geschapen met eeuwig leven, maar door de zonde is dat eeuwige leven opgehouden.
Zo lees ik het...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:42
|
|
|
JAN786 schreef: | Genesis 2: 16 En de HEERE God gebood de mens: Van alle bomen van de hof mag u vrij eten, 17 maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven. Dus sterven is een lichamelijke dood. God had de mens geschapen met eeuwig leven, maar door de zonde is dat eeuwige leven opgehouden.
Zo lees ik het... |
En dat eeuwige leven kunnen wij weerkrijgen als we in Jezus Christus als onze Zaligmaker geloven.. en dan gelooft iedereen anders, op zijn manier. Mijn moeder bleef haar hele leven wachten op een daadkrachtige bekering, terwijl ze een gelovige vrouw was en dichtbij God leefde, maar volgens haar opvoeding moest er iets ingrijpends gebeuren, ze moest op de knieën en huilend en met diep berouw tot besef van haar zonden komen, Nu heb ik die ervaring zelf wel gehad, maar ik geloof dat God met ieder een andere weg gaat. In de Evangeliën lezen we daar genoeg voorbeelden van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:48
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En dat eeuwige leven kunnen wij weerkrijgen als we in Jezus Christus als onze Zaligmaker geloven.. en dan gelooft iedereen anders, op zijn manier. Mijn moeder bleef haar hele leven wachten op een daadkrachtige bekering, terwijl ze een gelovige vrouw was en dichtbij God leefde, maar volgens haar opvoeding moest er iets ingrijpends gebeuren, ze moest op de knieën en huilend en met diep berouw tot besef van haar zonden komen, Nu heb ik die ervaring zelf wel gehad, maar ik geloof dat God met ieder een andere weg gaat. In de Evangeliën lezen we daar genoeg voorbeelden van. |
Mee eens! God gaat met ieder van Zijn kinderen Zijn eigen weg zodat ze afhankelijk blijven van Hem en zich niet aan anderen gaan spiegelen. Iedereen gelooft wel hetzelfde alleen de manier hoe we tot dat geloof komen is verschillend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:50
|
|
|
JAN786 schreef: | Mee eens! God gaat met ieder van Zijn kinderen Zijn eigen weg zodat ze afhankelijk blijven van Hem en zich niet aan anderen gaan spiegelen. Iedereen gelooft wel hetzelfde alleen de manier hoe we tot dat geloof komen is verschillend. |
Mooi, zo zie ik het ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:07
|
|
|
JAN786 schreef: | God straf was de dood! Zo serieus nam Hij de zonde.
Marian komen mensen tot geloof zonder dat zij persoonlijk ervaren hebben dat zij met hun zonden ook de dood verdient hebben? |
God zegt zelf dat de dood Hem geen behagen schept; Hij kwam Zelf met een oplossing... uit Liefde !!!!!! (Geen chantage... want de mens was al veroordeeld, Jezus Christus is gekomen om de weg voor mensen vrij te maken, voor een ieder die in Hem gelooft !!).
Ik geloof dat als je Jezus Christus aanneemt als je persoonlijke Zaligmaker en Verlosser je niet in je tekortkomingen hoeft te blijven hangen, want ook al was jij veroordeeld, Jezus is in jouw plaats gegaan als je Hem aanneemt en daarom mag je als gelovig mens VRIJ zijn !!
Ezechiël 18:32 Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here HERE; daarom bekeert u, opdat gij leeft.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 maart 2011, 21:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:14
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | God zegt zelf dat de dood Hem geen behagen schept, daarom kwam Hij Zelf met een oplossing... uit Liefde !!!!!! (Geen chantage... want de mens was al veroordeeld, Jezus Christus is gekomen om de weg voor mensen vrij te maken, voor een ieder die in Hem gelooft !!).
Ik geloof dat als je Jezus Christus aanneemt als je persoonlijke Zaligmaker en Verlosser je niet in je tekortkomingen hoeft te blijven hangen, want ook al was jij veroordeeld, Jezus is in jouw plaats gegaan als je Hem aanneemt en daarom mag je als gelovig mens VRIJ zijn !!
Ezechiël 18:32 Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here HERE; daarom bekeert u, opdat gij leeft. |
Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel? en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:30
|
|
|
JAN786 schreef: | Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel? en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder? |
pfff dat haal jij er weer uit dus...
Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... vanuit die insteek en vanuit liefde hoop ik dat mensen het raakt en tot inkeer komen. God is een liefdevolle God, maar ook een rechtvaardig God en Jezus zei ook dat Hij de enige weg is, dus daar zal ik mensen wel op wijzen, maar doe dat liever vanuit een bewogenheid naar mensen toe. Uiteindelijk kan ik alleen getuigen en niet overtuigen... maar ik geloof dat God bij machte is om veel meer te doen dan wij bidden of beseffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:40
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | pfff dat haal jij er weer uit dus...
Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... vanuit die insteek en vanuit liefde hoop ik dat mensen het raakt en tot inkeer komen. God is een liefdevolle God, maar ook een rechtvaardig God en Jezus zei ook dat Hij de enige weg is, dus daar zal ik mensen wel op wijzen, maar doe dat liever vanuit een bewogenheid naar mensen toe. Uiteindelijk kan ik alleen getuigen en niet overtuigen... maar ik geloof dat God bij machte is om veel meer te doen dan wij bidden of beseffen. |
Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.
Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen? Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:40
|
|
|
Quote: | Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... |
daarvoor? waarvoor? dit misschien?
1 tess 1:10
Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
want je antwoord jan dan met joh 3:16, maar in dat zelfde hoofdstuk staat:
36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:43
|
|
|
DAVID923 schreef: | daarvoor? waarvoor? dit misschien?
1 tess 1:10
Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
want je antwoord jan dan met joh 3:16, maar in dat zelfde hoofdstuk staat:
36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. |
Zie je dus dat hier de liefde weer bovenaan staat en pas in vers 36 de toorn komt? Die komt ook altijd als aan de liefde géén gehoor wordt gegeven. En altijd als een waarschuwing, terwijl de hele bijbel spreekt van Gods liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:45
|
|
|
JAN786 schreef: | Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.
Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen? Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben? |
Dan begin je met ze te vertellen van Gods liefde, er zijn teksten te over in de Bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:15
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dan begin je met ze te vertellen van Gods liefde, er zijn teksten te over in de Bijbel. |
En als niemand Gods liefde wil? Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:42
|
|
|
DAVID923 schreef: | sorry Lisa, ben niet zo van de dokter phil discussie`s, toetst toch liever alles aan de Bijbel. | Ik denk dat het wat genuanceerder ligt dan dat jij hier beschrijft. Meestal wordt de Bijbel door een bepaalde theologische bril gelezen. Eerlijk gezegd kun je de visie op de Bijbel niet loszien van datgene wat je geleerd is. Ik las ook weer een voorbeeld door al die Bijbelteksten heen: Joh 15 schreef: | Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. | Deze tekst is gebruikt om vooral de predestinatie te verdedigen. Het staat echter in een andere contekst, nl. Jezus heeft het tegen Zn discipelen die op het punt staan uitgezonden te worden....Je kunt deze tekst dus ook interpreteren als een persoonlijke boodschap en opdracht naar de discipelen toe. Het is beide Bijbels te verdedigen, en het is maar net met welke theologische bril je er naar kijkt.
Elke theologie heeft ook te maken met een Godsbeeld. En naar dat Godsbeeld vraag ik dus. Hoe heeft datgene wat je geleerd is, invloed gehad op je kijk naar God. Zie je Hem als een straffende willekeurige God, of zie je Hem als een liefdevolle God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:47
|
|
|
JAN786 schreef: | En als niemand Gods liefde wil? Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven? |
We kunnen het alleen maar uitdragen.... nooit opdringen.. en we kunnen bidden, voorbede doen, wat je zelf al aangaf..er is geen machtiger wapen dan het gebed..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 19 maart 2011, 23:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:48
|
|
|
JAN786 schreef: | En als niemand Gods liefde wil? Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven? | Zou het niet alleen maar oppervlakkig geluk zijn, die je verwart met het naar zn zin hebben? Veel mensen beseffen wel dat hun leven niet af is, als ze God niet kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou het niet alleen maar oppervlakkig geluk zijn, die je verwart met het naar zn zin hebben? Veel mensen beseffen wel dat hun leven niet af is, als ze God niet kennen. |
Ben dit ten dele met jou eens Chat. Mensen die God niet kennen beseffen vaak wel dat er iets ontbreekt in hun leven en proberen dan juist het ene gat met het andere gat te vullen middels het vervullen van behoeften die tijdelijke genoegens geven maar vervolgens weer een andere leegte lijken te creeëren. De vraag is of zij beseffen dat hun leven niet af is als ze God niet kennen... of juist doordat zij God niet kennen. Denk dat het juist daarom zo belangrijk is om de blijde boodschap te blijven verkondigen, door te getuigen in plaats van te overtuigen en door mensen te blijven helpen om te groeien in het geloof door hen op een liefdevolle manier terecht te wijzen, zonder meteen met een omhoog wijzend vingertje voor ze te gaan staan en hen het gevoel te geven dat zij worden veroordeeld en min of meer gedwongen worden om te gaan geloven..
Toch leuk om te zien hoe de verschillende topics onderling samenhangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:25
|
|
|
Quote: | Elke theologie heeft ook te maken met een Godsbeeld. En naar dat Godsbeeld vraag ik dus. Hoe heeft datgene wat je geleerd is, invloed gehad op je kijk naar God. Zie je Hem als een straffende willekeurige God, of zie je Hem als een liefdevolle God. |
het gaat er niet om hoe ik wil of vind dat God moet zijn maar wat de Bijbel openbaart.
straffend en willekeurig gaan niet hand in hand, is niet aan elkaar verbonden zoals je misschien suggereert door je zinsopbouw.
God is al Zijn eigenschappen tegelijk, Heilig en rechtvaardig (waar uit toorn en straf kan voortkomen) en Liefde (zie het kruis).
en/en niet of/of.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou het niet alleen maar oppervlakkig geluk zijn, die je verwart met het naar zn zin hebben? Veel mensen beseffen wel dat hun leven niet af is, als ze God niet kennen. |
mensen willen het vaak ook neit weten:
Joh 7,7 U kan de wereld niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van haar getuig, dat haar werken boos zijn.
joh 3:
19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 15:22
|
|
|
DAVID923 schreef: | het gaat er niet om hoe ik wil of vind dat God moet zijn maar wat de Bijbel openbaart.
straffend en willekeurig gaan niet hand in hand, is niet aan elkaar verbonden zoals je misschien suggereert door je zinsopbouw.
God is al Zijn eigenschappen tegelijk, Heilig en rechtvaardig (waar uit toorn en straf kan voortkomen) en Liefde (zie het kruis).
en/en niet of/of. |
Het gaat er idd niet om hoe jij (ok ik) wilt of vindt dat God moet zijn, maar juist om hoe God is. En ja, dat wordt inderdaad geopenbaard in de Bijbel. Maar hoe jij het ook wendt of keert, uit jou bijdragen spreekt meer het beeld van een toornige, straffende en veroordelende God. Je zegt dan wel dat God ook liefde is, in mijn belving geef jij een heel eenzijdig beeld van God. Je hebt meerdere malen aangegeven dat je wat tegenwicht probeert te geven en op zich is daar niets mis mee. Je lijkt er echter wel behoorlijk in door te slaan, niet alleen op dit topic maar ook in andere discussies. Vandaar de vraag wat het woord "genade" jou zegt en dan in het bijzonder de genade van God voor heel zijn schepping en alles en iedereen wat daarop leeft. En probeer dat nou eens wel te beantwoorden vanuit jou persoonlijke beleving en ervaring zonder er weer meteen een heel theologisch verhaal van te maken.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 20 maart 2011, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 15:40
|
|
|
Quote: | En probeer dat nou eens wel te beantwoorden vanuit jou persoonlijke beleving en ervaring zonder er weer meteen een heel theologisch verhaal van te maken.
|
nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:20
|
|
|
JAN786 schreef: | Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.
Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen? Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben? |
JAN786 schreef: Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel?en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder?
SUSANNAH475 schreef: pfff dat haal jij er weer uit dus...
Jij haalt uit mijn stukje een conclusie die ikzelf helemaal niet op die manier heb gegeven. Ik heb het nergens gehad over dat ongelovigen niet naar de hel zouden gaan, en ook heb ik het nergens gehad dat er buiten Jezus om verlossing zou zijn... maar dat haal jij er blijkbaar uit ?
Ik denk alleen dat het niet de goede manier is om het op die manier te benaderen, wat ik al zei, ik doe het liever uit een bewogenheid naar mensen toe. God is allereerst een liefdevolle God; ik denk als je hem allereerst als een oordelende God gaat neerzetten mensen eerder wegvluchten voor zo'n God.
God is idd. ook rechtvaardig, maar juist Jezus heeft ons laten zien dat God een God is vol ontferming en bewogenheid en vanuit die insteek mag je van Hem vertellen... Daarin mag je ook naar voren brengen dat Jezus de enige weg is, maar zelf lijkt het me belangrijk dat je dit vanuit liefde doet/ brengt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:22
|
|
|
DAVID923 schreef: | het gaat er niet om hoe ik wil of vind dat God moet zijn maar wat de Bijbel openbaart.
en/en niet of/of. | Predestinatie heeft iets enorm wreeds in zich. En in onze menselijke ogen is er ook sprake van willekeur, als mensen het als absolute waarheid zien en hanteren. Het is wreed ten opzichte van de ander, want het heil is hem waarschijnlijk niet gegund. Maar het is ook wreed ten opzichte van de gelovige, want het neemt de keuzevrijheid van het individu weg. Een mens die niet kan kiezen wordt beroofd van het belangrijkste in zijn leven. Niet voor niks spreekt de Bijbel dat in het paradijs de keuze van de mens al aanwezig was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Predestinatie heeft iets enorm wreeds in zich. En in onze menselijke ogen is er ook sprake van willekeur, als mensen het als absolute waarheid zien en hanteren. Het is wreed ten opzichte van de ander, want het heil is hem waarschijnlijk niet gegund. Maar het is ook wreed ten opzichte van de gelovige, want het neemt de keuzevrijheid van het individu weg. Een mens die niet kan kiezen wordt beroofd van het belangrijkste in zijn leven. Niet voor niks spreekt de Bijbel dat in het paradijs de keuze van de mens al aanwezig was... |
Waarom zou je nog voor iemand bidden Chatuliem als het toch al zou vaststaan ? Ik geloof dat de mens verantwoordelijk is voor zijn keuze... !! Ik ben tegen predestinatie, zeker vanuit de mens bezien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:48
|
|
|
Quote: | Ik ben tegen predestinatie |
hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
@chat:
om calvijn te quoten:
“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zondag 20 maart 2011, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:18
|
|
|
[quote=DAVID923]hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
Moet het nu gelijk weer op zo'n neerbuigende toon David?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:28
|
|
|
Ik snap echt de zin" van deze welles/nietes spelletjes niet. Evangeliseren is een genadegave. als je met deze praat ooit aan de slag wil gaan in evangelisatie kom je echt geen meter verder, je kan op deze manier geen mens overtuigen. Of is het hier nu de bedoeling om christenen te toetsen of ze wel christen genoeg zijn, of wel of niet, half of geheel gered zijn? Kan je pas een ongelovige overtuigen met het prediken van de hel? Ga eens voor de aardigheid de straat op tussen bijvoorbeeld daklozen en probeer voor hen nu eens een licht te zijn. Wat je zou "moeten" zijn als je 't begrepen hebt. Of tenminste als Jezus de leiding heeft in je leven. Ieder die Hem aanneemt krijgt genadegaves. dus je kan hier ook weer eindeloos elkaar gaan overtuigen wat het belangrijkste is. Laat ieder zijn en doen wat hem gegeven is. 't zou soms verlegen zijn als niet christenen dit forum moeten lezen... wat dus wel degelijk mogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:45
|
|
|
DAVID923 schreef: | hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
@chat:
om calvijn te quoten:
“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’ |
Als jij voor bent, prima David, maar kom dan met goede argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks kan aanvangen met een spreuk van Calvijn, ik heb liever een tekst uit de bijbel, en dan graag niet uit z'n verband gerukt, en mogelijk onderbouwd waarom...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 maart 2011, 19:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:52
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Als jij voor bent, prima David, maar kom dan met goede argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks kan aanvangen met een spreuk van Calvijn, ik heb liever een tekst uit de bijbel, en dan graag niet uit z'n verband gerukt, en mogelijk onderbouwd waarom... |
WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol!
heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness...
dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:03
|
|
|
DAVID923 schreef: | WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol!
heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness...
dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet... |
Sorry, maar ik snap niet waarom je nu zo onaardig doet. Meningsverschillen mogen er zijn, gedachten uitwisselen met anderen doe ik graag, maar ik kan er meer mee als het bijbels onderbouwd is, dat geldt niet alleen voor jou maar voor ieder hier op het forum. Blijkbaar heb je hier e.e.a. over geplaatst en heb ik dit gemist, maar ik vind dat nog geen reden om op deze manier te reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:14
|
|
|
DAVID923 schreef: | WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! hoe durft ze!! als ze nu man was, oke........... zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol! ja, vind je het lollig? heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, klinkt mij in de oren als; waar blijft de erkenning voor mijn goede daden.... en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness... doesn't sound that good to me!! dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet... |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|