Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 00:00
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Van je zelf houden is niks verkeerds aan. Je kan het op verschillende manieren doen.
1. Goede lichamelijke verzorging. 2. Je zelf goed kleden. 3. Gezond eten. 4. Zorgen voor een net huishouden. 5. Af en toe eens iets voor je zelf kopen, wat je anders nooit doet.
Wie deze dingen doet houd van zichzelf. |
Mariska...leuk om dit te lezen haha, ik voldoe overal aan.... dus?
Ik hou van mij zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 02:48
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Mariska...leuk om dit te lezen haha, ik voldoe overal aan.... dus?
Ik hou van mij zelf. |
Ja ik ook gelukkig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 03:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt. |
hier stel je wat Chat. narcisten houden inderdaad van zichzelf maar dan ook echt alleen van zichzelf omdat ze volledig op zichzelf gericht zijn.
Je kan en mag ook van jezelf houden zonder daar trots op te hoeven zijn. gewoon omdat je jezelf hebt aanvaard zoals je bent.
waarbij je jezelf soms voor je zwakke punten op je kop geeft en soms jezelf figuurlijk over je bol aait. (kop op of ik hou toch wel van je). daar is niets verkeerd aan vind ik zelf.
en juist omdat je van jezelf je zwakke en sterke punten kunt accepteren ben je ook meer geneigt (denk ik zomaar) om de zwakke en sterke punten van de ander de accepteren (en te respecteren).
en persoonlijk denk ik dat God dit dan wel zo bedoeld heeft.
Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. niets narcistisch aan.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 27 februari 2011, 03:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 08:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Van je zelf houden is niks verkeerds aan. Je kan het op verschillende manieren doen.
1. Goede lichamelijke verzorging. 2. Je zelf goed kleden. 3. Gezond eten. 4. Zorgen voor een net huishouden. 5. Af en toe eens iets voor je zelf kopen, wat je anders nooit doet.
Wie deze dingen doet houd van zichzelf. |
eigenlijk vind ik dat op nummer 1 hoort te staan
1. jezelf vergeven dat je niet volmaakt bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 08:46
|
|
|
REBECCA667 schreef: | eigenlijk vind ik dat op nummer 1 hoort te staan
1. jezelf vergeven dat je niet volmaakt bent. |
Er zouden best meer dingen in dat rijtje passen denk ik. en de volgorde , maakt mij weing uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 09:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zouden best meer dingen in dat rijtje passen denk ik. en de volgorde , maakt mij weing uit. | Als ik het rijtje zo lees zouden er dan ook losers op cm zijn zoals ik want niet iedereen heeft zo'n ideaalbeeld. Maar ik blij dat God ook van losers houd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 11:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt. |
Narcisten houden alleen van zichzelf. Je kunt ook van jezelf houden én van anderen. Is het niet zo dat je moeilijk liefde kunt geven, als je niet van je zelf houdt?
Gelukkig houdt God van ons allemaal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:13
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja ik ook gelukkig |
Mijn ervaring is dan ook,
als je veel liefde geeft, ontvang je het dubbel terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:20
|
|
|
Wat een gevaarlijke uitspraak Chat... Een narcist ziet en bewondert alleen zichzelf... dat kun je m.i. niet vergelijken met iemand die leert dat hij of zij er mag zijn, en vanuit die basis juist in liefde uit kan reiken naar de ander.
Voor een narcist houdt het op bij zichzelf, niet in staat zich in te leven in een ander. En daarom mag je dan ook zeggen dat dat idd. een houding is die in strijd is met de houding die God van ons vraagt... omdat narcisten niet verder kijken dan zichzelf. (Er is een beeld van een narcist die in het water kijkt en uiteindelijk verdrinkt in zijn eigen spiegelbeeld...).
Dat is dus totaal iets anders dan iemand die een gezonde eigenwaarde heeft en van daar uit mensen kan bemoedigen en kan reiken naar de ander. En geloof me, een gezond eigenwaarde komt je niet altijd aanwaaien...( ik kan het weten...), maar ik heb het wel moeten leren, dat ik de moeite waard ben, juist ook voor God. Die basis is van cruciaal belang wil je uberhaupt kunnen uitreiken naar de ander. Dankzij God weet ik wat liefde is en heb ik van mezelf leren houden... !! En vanuit die basis kan ik juist ook geven naar de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:46
|
|
|
Ik knap af op leugens in n vriendschap / relatie. Ik ben erg vergevelijk, probeer altijd wel t positieve in een mens voorop te stellen. Doch is mijn ervaring dat van leugens komen vaak meer leugens, en dan miss nog roddels om je eigen leugens te verbloemen/goed te praten... Geen goede basis voor zowel vriendschap als relatie.
Sus mooie bijdrage, bedankt voor je openheid, veel liefs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:13
|
|
|
laat mij een voorbeeld geven Chat hoe ik dit zie: ik ga dagelijks iemand verzorgen, voor en na het werk, probeer er zoveel mogelijk te zijn en alles goed te doen, tot ik zo moe ben dat ik het gevoel heb er bij te vallen, niet meer te kunnen, dan vraag ik iemand anders om het eens over te nemen, zodat ik zelf eens tot rust kan komen (als je dan het geluk hebt dat iemand kan en wil overnemen) als ik dan een dag of twee dagen later opnieuw paraat ben, vind ik mij geen narcist, maar ik vind bovenstaand wel een voorbeeld van ook van mezelf te houden, om van daaruit van anderen te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 16:36
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Als ik het rijtje zo lees zouden er dan ook losers op cm zijn zoals ik want niet iedereen heeft zo'n ideaalbeeld. Maar ik blij dat God ook van losers houd |
Losers Daniel??????????????
Hoe kom je er nu bij om jezelf een loser te noemen. Kinderen van God zijn bij voorbaat al geen losers.
Kijk eens in de spiegel en zeg eens tegen jezelf... ik hou van jouw.
het werkt echt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 16:41
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Wat een gevaarlijke uitspraak Chat... Een narcist ziet en bewondert alleen zichzelf... dat kun je m.i. niet vergelijken met iemand die leert dat hij of zij er mag zijn, en vanuit die basis juist in liefde uit kan reiken naar de ander.
Voor een narcist houdt het op bij zichzelf, niet in staat zich in te leven in een ander. En daarom mag je dan ook zeggen dat dat idd. een houding is die in strijd is met de houding die God van ons vraagt... omdat narcisten niet verder kijken dan zichzelf. (Er is een beeld van een narcist die in het water kijkt en uiteindelijk verdrinkt in zijn eigen spiegelbeeld...).
Dat is dus totaal iets anders dan iemand die een gezonde eigenwaarde heeft en van daar uit mensen kan bemoedigen en kan reiken naar de ander. En geloof me, een gezond eigenwaarde komt je niet altijd aanwaaien...( ik kan het weten...), maar ik heb het wel moeten leren, dat ik de moeite waard ben, juist ook voor God. Die basis is van cruciaal belang wil je uberhaupt kunnen uitreiken naar de ander. [color=#FF0000]dankzij God weet ik wat liefde is en heb ik van mezelf leren houden... !! En vanuit die basis kan ik juist ook geven naar de [b]ander.[/b] [/color] |
ben het helemaal met je een Suus.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 27 februari 2011, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 16:50
|
|
|
REBECCA667 schreef: | Losers Daniel??????????????
Hoe kom je er nu bij om jezelf een loser te noemen. Kinderen van God zijn bij voorbaat al geen losers.
Kijk eens in de spiegel en zeg eens tegen jezelf... ik hou van jouw.
het werkt echt. |
Ik noem me bewust hier een loser daar veel vrouwen van alle tijden een idiaallijst heeft die ze letterlijk hier neerschrijven. Dan ben ik liever een loser dan aan zulke lijsten te moeten voldoen. Dus vrouwen dan weet je tenminste dat je met een man zonder ideaalbeeld te doen hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:17
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik noem me bewust hier een loser daar veel vrouwen van alle tijden een idiaallijst heeft die ze letterlijk hier neerschrijven. Dan ben ik liever een loser dan aan zulke lijsten te moeten voldoen. Dus vrouwen dan weet je tenminste dat je met een man zonder ideaalbeeld te doen hebt |
deze ideaallijst zegt meer over de benoemer op zich dan over de ander Daniel. Het gaat hier over de mate waarop of waarom iemand zegt van zichzelf te houden.
Niet als lijst waar de ander in hun ogen aan behoort te voldoen. Je kan zeggen dat deze hele "discussie" gaande is in de verkeerde topic.
deze topic voortzetten in een nieuwe topic mensen?
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 27 februari 2011, 17:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:29
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik noem me bewust hier een loser daar veel vrouwen van alle tijden een idiaallijst heeft die ze letterlijk hier neerschrijven. Dan ben ik liever een loser dan aan zulke lijsten te moeten voldoen. Dus vrouwen dan weet je tenminste dat je met een man zonder ideaalbeeld te doen hebt |
De lijst die ik hier opsomde heeft te maken met houden van je zelf. Als je niet werkt aan die punten, hou je niet van je zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:35
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Narcisten houden alleen van zichzelf. Je kunt ook van jezelf houden én van anderen. Is het niet zo dat je moeilijk liefde kunt geven, als je niet van je zelf houdt?
Gelukkig houdt God van ons allemaal! | Nee het is niet moeilik een ander liefde te geven als je niet van jezelf houdt. Ik ken talloze voorbeelden van mensen die niet van zichzelf houden en de ander toch kunnen vergeven en liefhebben. Ik lees in het gebod geen voorwaarde, en een ieder die dat wel doet moet zich eens achter de oren krabben en vragen waar hij mee bezig is. God gebiedt ons nl. de ander lief te hebben, en daar gaan mensen mij te gemakkelijk aan voorbij. Bovendien is het een heerlijk excuus: ik hou niet van mezelf, dus hoef ik ook niet van de ander te houden....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 27 februari 2011, 17:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee het is niet moeilik een ander liefde te geven als je niet van jezelf houdt. Ik ken talloze voorbeelden van mensen die niet van zichzelf houden en de ander toch kunnen vergeven en liefhebben. Ik lees in het gebod geen voorwaarde, en een ieder die dat wel doet moet zich eens achter de oren krabben en vragen waar hij mee bezig is. God gebiedt ons nl. de ander lief te hebben, en daar gaan mensen mij te gemakkelijk aan voorbij. Bovendien is het een heerlijk excuus: ik hou niet van mezelf, dus hoef ik ook niet van de ander te houden.... |
Hoe kun je water putten uit een bron zonder water?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:45
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Hoe kun je water putten uit een bron zonder water? | Ik geloof nl dat het nooit zo is, dat iemand niet van zichzelf houdt. Het feit dat men het al zegt, betekent dit meer zelfliefde dan je je kunt voorstellen. Mensen die zeggen niet van zichzelf te houden, zijn vaak in de praktijk narcisten. Ze willen niet overgeven aan de ander, ze willen zelf liefde opeisen. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet van zichzelf hield...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof nl dat het nooit zo is, dat iemand niet van zichzelf houdt. Het feit dat men het al zegt, betekent dit meer zelfliefde dan je je kunt voorstellen. Mensen die zeggen niet van zichzelf te houden, zijn vaak in de praktijk narcisten. Ze willen niet overgeven aan de ander, ze willen zelf liefde opeisen. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet van zichzelf hield... |
voorbeelden te over Chat.
ik vind mijn .............. te klein. te groot. ik vind mijn neus niet mooi.
plastische chirurgie is er rijk mee geworden. Er zijn mensen die zich helemaal verliezen in het geven aan andere mensen en zichzelf daarbij helemaal weggeven omdat ze niets overhielden voor zichzelf. je kunt zeggen dat die mensen niet van zichzelf houden.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 27 februari 2011, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 17:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof nl dat het nooit zo is, dat iemand niet van zichzelf houdt. Het feit dat men het al zegt, betekent dit meer zelfliefde dan je je kunt voorstellen. Mensen die zeggen niet van zichzelf te houden, zijn vaak in de praktijk narcisten. Ze willen niet overgeven aan de ander, ze willen zelf liefde opeisen. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet van zichzelf hield... |
Ik geloof wel dat het kan..niet van jezelf houden.. Wat denk je van kinderen die misbruikt zijn, de misbruikers..gepesten en pesters.. en zo kan ik doorgaan..
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet van zichzelf houden... wat denk je van het aantal zelfmoorden? en pogingen daartoe? ten diepste houden ze niet van zichzelf...
Narcisten? die houden juist alleen van zichzelf en nooit van de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 18:58
|
|
|
REBECCA667 schreef: | [/color]voorbeelden te over Chat.
ik vind mijn .............. te klein. te groot. ik vind mijn neus niet mooi.
plastische chirurgie is er rijk mee geworden. Er zijn mensen die zich helemaal verliezen in het geven aan andere mensen en zichzelf daarbij helemaal weggeven omdat ze niets overhielden voor zichzelf. je kunt zeggen dat die mensen niet van zichzelf houden. | Is het dan zo dat iemand helemaal niet van zichzelf houdt? Mensen die p.c. willen ondergaan zijn juist ijdel...grootste vorm van narcisme
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:00
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik geloof wel dat het kan..niet van jezelf houden.. Wat denk je van kinderen die misbruikt zijn, de misbruikers..gepesten en pesters.. en zo kan ik doorgaan..
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet van zichzelf houden... wat denk je van het aantal zelfmoorden? en pogingen daartoe? ten diepste houden ze niet van zichzelf...
Narcisten? die houden juist alleen van zichzelf en nooit van de ander. | Toch hebben ze wel degelijk een stuk liefde voor zichzelf. Lees maar eens wat Mariska heeft geschreven over liefde voor jezelf. Ik vind de uitspraak dat iemand niet van zichzelf houdt, en daarom niet van de naaste hoeft te houden veel te overdreven. We kunnen wel een hele discussie gaan houden over houden van jezelf. Maar het is misschien verstandiger om eens de nadruk te leggen op datgene wat veel belangrijker is dan jezelf, je naaste..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 27 februari 2011, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is het dan zo dat iemand helemaal niet van zichzelf houdt? Mensen die p.c. willen ondergaan zijn juist ijdel...grootste vorm van narcisme |
sorry maar denk dat je'r volledig naast zit hierin. moest men tevreden zijn met zichzelf zou men net niet naar een p.c gaan... dit is meestal een gevolg van een maatschappelijk beeld wat opgelegd wordt hoe men er zou moeten uitzien volgens bepaalde normen. Als je gelooft dat God je maker is, is het een logische gedachte dat je Gods creatie niet in twijfel zou mogen brengen en je juist wel van jezelf zou moeten kunnen houden zoals Hij het bedoeld heeft. van jezelf houden is een heel proces en juist het grote obstakel in deze tijd. moesten mensen meer tevreden zijn met zichzelf zouden ze ook niet zo gejaagd zijn naar bevestiging en invulling...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:51
|
|
|
Hoewel een narcist egocentrisch is, heeft zij/hij weinig tot geen inlevings vermogen. Lijkt niet door te hebben wanneer ze een ander pijn doen, maar veelal belangrijker is,om de aandacht op haar/hem zelf te laten richten... en excuses zijn er meestal niet, wel woorden als "dit is de waarheid, echt waar" of "ik snap er niks van", als jij t tegendeel beweerd. Gevoel van schuld is er niet echt, och dat ligt immers bij iemand anders!!!
Ze weten buitenstaanders hèèl goed naar hun hand te draaien en in zichzelf te laten geloven, ze zijn slimmer dan menig denkt, maar hun denken is totaal anders gericht dan normaal gesproken.
Maar op zo'n iemand knapt tenslotte iedereen af...vroeg of laat, en hopelijk niet te laat!
Lijkt me beter verder te gaan met; waar knappen we op af. normaal gesproken dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:43
|
|
|
XABIA794 schreef: | sorry maar denk dat je'r volledig naast zit hierin. moest men tevreden zijn met zichzelf zou men net niet naar een p.c gaan... dit is meestal een gevolg van een maatschappelijk beeld wat opgelegd wordt hoe men er zou moeten uitzien volgens bepaalde normen. Als je gelooft dat God je maker is, is het een logische gedachte dat je Gods creatie niet in twijfel zou mogen brengen en je juist wel van jezelf zou moeten kunnen houden zoals Hij het bedoeld heeft. van jezelf houden is een heel proces en juist het grote obstakel in deze tijd. moesten mensen meer tevreden zijn met zichzelf zouden ze ook niet zo gejaagd zijn naar bevestiging en invulling... | Volgens mij maken we het veel zwaarder dan dat het is. Dat komt door de tijdgeest, we hebben niets meer te klagen, dus we zoeken wel iets. Het valt me op dat het juist in onze welvaartsstaat een probleem lijkt te zijn. Moet je eens aan een autochtone Ghanees vragen of hij van zichzelf houdt. Hij zal je stomverbaasd aankijken. Ik vind het echt overdreven dat mensen zoveel bezig zijn met hun eigen kleine probleempjes en dat tot een drama maken. De behoeftenhiërarchie van Maslov is toch altijd weer treffend met zulke antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch hebben ze wel degelijk een stuk liefde voor zichzelf. Lees maar eens wat Mariska heeft geschreven over liefde voor jezelf. Ik vind de uitspraak dat iemand niet van zichzelf houdt, en daarom niet van de naaste hoeft te houden veel te overdreven. We kunnen wel een hele discussie gaan houden over houden van jezelf. Maar het is misschien verstandiger om eens de nadruk te leggen op datgene wat veel belangrijker is dan jezelf, je naaste.. |
Maar je naaste is die vijand van je, aan wie jij nu zo'n bloedhekel hebt... Hoe ga jij met die naaste om?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 27 februari 2011, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:55
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar je naaste is die vijand van je, aan wie jij nu zo'n bloedhekel hebt... Hoe ga je met die naaste om? | Vraag maar aan Corry ten Boom...Die heeft zich nooit afgevraagd of ze genoeg van zichzelf hield om haar kampbeul te vergeven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 27 februari 2011, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vraag maar aan Corry ten Boom... |
Dacht dat jij het wilde weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vraag maar aan Corry ten Boom...Die heeft zich nooit afgevraagd of ze genoeg van zichzelf hield om haar kampbeul te vergeven. |
Omdat ze haar God liefhad boven alles en zichzelf accepteerde zo ze was ( quote Rebecca 03.28 ) met al haar fouten en tekortkomingen....( liefde voor zichzelf dus ) kon ze haar kampbeul vergeven. God boven alles, dan jezelf en dan de naaste...je ergste vijand idd.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 27 februari 2011, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|