ChristianMatch

Forum

Is de Bijbel onduidelijk?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 08:51

[quote=LISA610]
Samenwonen edn net doen of je getrouwd bent is hypocriet, je wilt een vluchtweg cree-eren voor als het mogelijk mis zou gaan en dat is een methode van het vlees, die bij mij dan rujim 4 jaar zou hebben geduurd en dat is natuurlijk onzin..en zonde, dan neem ik liever en beter de verantwoordelijkheid van het huwelijk en handel van daar uit..ook bij " mislukking"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 09:04

[quote=CHRISTEN307]

Wie heeft het hier over samenwonen?
Jij veroordeelt nu mensen die samen wonen.
Maar jij bent nog gehuwd en bent al aan het daten.

In mijn ogen kan beiden niet.

Jij praat in ieder topic jezef schoon.
Jij bent vrij van alle zonden.
Jij bent de enige die de waarheid in pacht heeft.

Ik zelf ben absoluut geen heilige.
Ik erken mijn fouten en gebreken.
Is soms vrij lastig jezelf in de ogen kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 09:07

CHRISTEN307 schreef:
Verder lezen en tegen wie heeft Jezus het dan voornamelijk en wat geeft Hij een bepaalde groep " toehoorders" een scherp oordeel zoals:
volgers van de vader der leugen, witgepleisterde graven, sluwe vos, hardnekkigen en onbesnedenen van hart, verachters van God, (Paulus brieven)wolven, dus Jezus oordeelt en roept op om niet te oordelen over iets of iemand, als jezelf hetzelfde doet of erger....

Ik lees nu verder..: "3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?

5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:22

[quote=CHRISTEN307]

Jij schrijft dit naar aanleiding van het feit dat ik schreef dat er in mijn ogen niets mis mee is dat Jolan haar partner eerst goed wil leren kennen, voordat zij besluit om met hem te trouwen en (hopelijk) de rest van haar leven met hem te delen. Maar waaruit maak jij op dat zij samenwoont? Ze geeft in haar profiel alleen maar aan dat ze een relatie heeft en dat zij anderhalf jaar samen is met haar vriend die ze via CM heeft leren kennen. Er staat nergens in haar profiel dat zij samenwoont, laat staan dat ze doet alsof ze getrouwd is. Het lijkt me dan ook dat je een beetje een voorbarige conclusie trekt en op grond daarvan sta je blijkbaar (alweer) met een oordeel klaar.

Wat samenwonen betreft, ik ken een paar mensen die jarenlang hebben samengewoond en dan toch uit elkaar gaan. Die mensen zijn niet gaan samenwonen omdat ze het even wilden uitproberen, maar omdat zij oprecht van elkaar hielden toen zij die stap zetten. Als de relatie dan eindigt is dat net zo heftig als een scheiding, zeker als er ook kinderen bij betrokken zijn. De praktijk is dan dus niet zoveel anders als wanneer die mensen wel getrouwd waren geweest, er is evengoed sprake van een gebroken gezin, pijn en verdriet. Op dat moment ga ik niet met een wijzend vingertje klaar staan en zeggen: zie je wel dat jullie toch hadden moeten trouwen, dan was het anders gelopen. Op die momenten sla ik mijn armen om mijn vrienden en hun kinderen en bied ik hen een luisterend oor, een open hart en alle hulp die ik ze kan geven om er op een zo goed mogelijke manier doorheen te komen. Volgens mij hebben ze daar meer aan dan aan een veroordeling. En juist ook op dat punt lijkt de Bijbel mij meer dan duidelijk: ask yourself, what would Jesus do..?

Hoe dan ook, wat ik met de bijdrage heb willen aangeven waarop jij reageert is niet zozeer dat het van belang is wat Jolan al dan niet verkeerd doet in jouw ogen. Ik heb eerder geprobeerd om jou een spiegel voor te houden. Zo nu en dan lijkt het erop dat je meer bezig bent met anderen te vertellen wat zij verkeerd doen, dan naar jezelf te kijken. Dus nogmaals: eerst die balk uit je eigen ogen halen Christen, dan kun je daarna de splinter in andermans ogen veel beter zien zodat je niets beschadigd als je die probeert te verwijderen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:14

[quote=LISA610]
Weer gelijk Lisa...Das ook de reden dat we besloten hebben...eerst terdege elkaar goed te leren kennen...Geen overhaaste dingen...
Natuurlijk kan het dan nog fout gaan....
Eerst dat binnenste....Praten met elkaar....maar bovenal...samen met God!!!
En dan zullen we nog veel struikelen, maar ook daar mag je je Hulp en bijstand van Boven verwachtten...
En Hij zal een ootmoedige bidder niet laten staan...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:41

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 5 augustus 2011, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:49

[quote=CHRISTEN307]

Nou ja, dat kan en mag je vinden natuurlijk.........Maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn om de reden van de ander te veroordelen? Het is altijd vrij makkelijk op op voorhand van alles al te vinden maar de praktijk van het leven kan veel weerbarstiger zijn......
Als ik zo je bijdrages lees moet jij dat ook wel ondervonden hebben toch?
Het is niet aan ons om op andere levenswijzen kritiek te hebben alleen omdat het je eigen visie niet is.......
En wat in de Bijbel staat? Tja, er zijn niet voor niets zoveel vertalingen en verschillende meningen over de Bijbel.......
Ik heb soms wel eens het idee dat je op CM continu een tentamen Bijbelkennis aan het doen bent, zovaak wordt er de Bijbel bij gehaald......
ik denk zelf dat je als christen niet zo gauw moet oordelen en altijd moet proberen oprecht naar de ander te blijven kijken........dan ben je iets wat op een christen lijkt........
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:57

Ik las vanmiddag de EO gids en daar stond een stukje in over samen wonen en ik begreep er uit dat dit nergens in de bijbel verboden word ik weet ook niet of het toen in het oude testament al bestond .
En als ik me kan herrinneren zou dit op radio 5 zondag avond bepraat worden maar dat weet ik niet zeker.
Sjalom.
Martinb
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5