Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:53
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat een supermooie tekst! Ik kende dit lied nog niet. |
Ik moet de laatste tijd nogal vaak op begrafenissen spreken en soms haal ik er wel eens iets uit, merkwaardig genoeg. Dan is het inderdaad Kyrie Eleison, voorgoed.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 20:27
|
|
|
Voor mij de 5de maand:
http://www.youtube.com/watch?v=uWeqeQkjLto&feature=fvst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 20:30
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=LXPCR5JgJUg&feature=related
Hij blijft mooi !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 20:45
|
|
|
Voor de Limburgers onder ons:
http://www.youtube.com/watch?v=cJ7Ggo7kgkQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 21:30
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=BWP-AsG5DRk&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:16
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=cHjL5U7f8J8&feature=PlayList&p=306135D5F3172866&playnext=1&playnext_from=PL&index=40
Jeugdsentiment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:43
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=yRm_TRVrHPc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 21:15
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=2XyzLp06Etc&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:35
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=NCH4z0UJbj4&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 13:10
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=xfVJ11GXzXQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 21:40
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=9f2ZUWiIBXQ&feature=channel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 23:21
|
|
|
Het was kerstochtend 1961 Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken Hij liep vast wel ergens op het gras
Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje 'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee We zochten samen, samen tot de koffie De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet
Want ik had het hok toch goed dichtgedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!" Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!
En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan En geschreeuwd: "Flappie was van mij!" Nog heel lang voor 't raam gestaan Maar 't hok stond er maar verlaten bij
Het was tweede kerstdag 1961 Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg
http://www.youtube.com/watch?v=3jvH1CadyNo
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 februari 2010, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 09:06
|
|
|
Arme flappie.
Ik vind het wel een leuk liedje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 23:09
|
|
|
Mijn favouriete liedje van Boudewijn de Groot:
Vrijgezel
Er was een tijd voor ik jou kende dat ik leeg maar vol ellende vloekend op de hele bende in een kroeg te wachten zat tot het meisje van mijn dromen op een dag voorbij zou komen. En ik liet mijn tranen stromen als ik weer een kater had. En dat mijn geliefde vrienden waarmee ik de muzen diende en geen rooie cent verdiende ook al had ik nee gezegd 's avonds aan kwamen gelopen om een praatje aan te knopen en dan 's morgens straal bezopen op de stoep werden gelegd.
Er was een tijd dat ik het meeste te vertellen had op feesten waar ik met verlichte geesten vaak de politiek besprak. Waarin wij ons nooit vergisten, mensen die het beter wisten, waren allemaal fascisten die het aan verstand ontbrak.
Toen ik naar mijn navel staarde en mij communist verklaarde en met alle andere baarden op de bom te wachten zat. Toen die maar niet wilde vallen hoorde men al spoedig lallen en we lagen met zijn allen wereldvredig op de mat.
In die tijd kon ik de vrouwen met een kennersoog beschouwen en ik wilde nimmer trouwen, want dat kwam me niet van pas. 'k Wilde enkel samenwonen met een zwartgeklede schone om de burgerij te tonen hoe ruimdenkend ik wel was.
Maar het was niet te vermijden dat ik eenzaam was bij tijden zodat ik vertwijfeld vrijde met een meisje van ballet. Elke schoonheid snel verdorde 's morgens bij het wakker worden met de peuken op de borden en de kruimels in het bed.
Op een dag kwam ik jou tegen, lief en klein en zo verlegen, druipend in de lenteregen in de grote vreemde stad. Jij wist niets van provoceren en je wilde me bekeren en ik liet me alles leren als ik maar jouw liefde had.
Nu zit ik de krant te lezen en een burgerman te wezen. 'k Hoef geen honger meer te vrezen maar toch denk ik soms met spijt aan de tijd voor ik jou kende, aan de vrolijke ellende, aan de artistieke bende van de goede oude tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 16:33
|
|
|
Over Boudewijn gesproken...
Quote: | Verdronken vlinder
Zo te sterven op het water met je vleugels van papier Zomaar drijven na 't vliegen in de wolken drijf je hier Met je kleuren die vervagen zonder zoeken zonder vragen Eindelijk voor altijd rusten en de bloemen die je kuste Geuren die je hebt geweten Alles kan je nu vergeten Op het water, wieg je heen en weer Zo te sterven op het water met je vleugels van papier
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladen wiegen Maar zo hoog kan ik niet komen Dus ik vlieg maar in m'n dromen Altijd ben ik voor het leven op de vlucht Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht
Om te leven, dacht ik, je zou een vlinder moeten zijn Om te vliegen heel ver weg van alle leven alle pijn Maar ik heb niet langer hinder van jaloersheid op een vlinder Als zelfs vlinders moeten sterven laat ik niet mijn vreugd bederven Ik kan zonder vliegen leven Wat zal ik nog langer geven Om een vlinder die verdronken is in mei Om te leven hoef ik echt geen vlinder meer te zijn Tekst: Lennaert Nijgh Muziek: Boudewijn de Groot |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 19:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Over Boudewijn gesproken... |
http://www.youtube.com/watch?v=RuzURu2pAIk
op de 1 of andere manier wil dat quoten niet maar hier de link naar verdronken vlinder...
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op woensdag 10 februari 2010, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 19:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn favouriete liedje van Boudewijn de Groot:
Vrijgezel
Er was een tijd voor ik jou kende dat ik leeg maar vol ellende vloekend op de hele bende in een kroeg te wachten zat tot het meisje van mijn dromen op een dag voorbij zou komen. En ik liet mijn tranen stromen als ik weer een kater had. En dat mijn geliefde vrienden waarmee ik de muzen diende en geen rooie cent verdiende ook al had ik nee gezegd 's avonds aan kwamen gelopen om een praatje aan te knopen en dan 's morgens straal bezopen op de stoep werden gelegd.
Er was een tijd dat ik het meeste te vertellen had op feesten waar ik met verlichte geesten vaak de politiek besprak. Waarin wij ons nooit vergisten, mensen die het beter wisten, waren allemaal fascisten die het aan verstand ontbrak.
Toen ik naar mijn navel staarde en mij communist verklaarde en met alle andere baarden op de bom te wachten zat. Toen die maar niet wilde vallen hoorde men al spoedig lallen en we lagen met zijn allen wereldvredig op de mat.
In die tijd kon ik de vrouwen met een kennersoog beschouwen en ik wilde nimmer trouwen, want dat kwam me niet van pas. 'k Wilde enkel samenwonen met een zwartgeklede schone om de burgerij te tonen hoe ruimdenkend ik wel was.
Maar het was niet te vermijden dat ik eenzaam was bij tijden zodat ik vertwijfeld vrijde met een meisje van ballet. Elke schoonheid snel verdorde 's morgens bij het wakker worden met de peuken op de borden en de kruimels in het bed.
Op een dag kwam ik jou tegen, lief en klein en zo verlegen, druipend in de lenteregen in de grote vreemde stad. Jij wist niets van provoceren en je wilde me bekeren en ik liet me alles leren als ik maar jouw liefde had.
Nu zit ik de krant te lezen en een burgerman te wezen. 'k Hoef geen honger meer te vrezen maar toch denk ik soms met spijt aan de tijd voor ik jou kende, aan de vrolijke ellende, aan de artistieke bende van de goede oude tijd |
http://www.youtube.com/watch?v=BHQc62FoTxs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 19:25
|
|
|
Nog een mooie van Boudewijn
Na 22 jaren in dit leven, maak ik het testament op van mijn jeugd. Niet dat ik geld of goed heb weg te geven, voor slimme jongen heb ik nooit gedeugd. Maar ik heb nog wel wat mooie idealen, goed van snit hoewel ze uit de mode zijn. Wie ze hebben wil, die mag ze komen halen, vooral jonge mensen vinden ze nog fijn. Aan mijn broertje dat zo graag wil gaan studeren, laat ik met plezier 't adres na van mijn kroeg, waar 'k teveel dronk om een vrouw te imponeren, en daarna de klappen kreeg waarom ik vroeg. En dan heb ik nog een stuk of wat vriendinnen, die welopgevoed en zeer verstandig zijn, en waarmee je dus geen donder kunt beginnen, maar misschien krijgt iemand anders ze wel klein.
Voor mijn neefjes zijn mijn onvervulde wensen, wel wat kinderlijk, maar ach ze zijn zo diep. Ik behoorde immer tot die groep van mensen, voor wie 't geluk toch altijd harder liep. Aan mijn vrienden laat ik gaarne het vermogen, om verliefd te worden op een meisjeslach. Zelf ben ik helaas een keer teveel bedrogen, maar wie het eens proberen wil die mag. Mijn vriendinnetje, ik laat je alle nachten, dat ik tranen om jouw ontrouw heb gestort, maar onthou dit wel, ik zal geduldig wachten tot ik lach omdat jij ook belazerd wordt. En de leraar die me altijd placht te dreigen : jongen, jij komt nog op het verkeerde pad, kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dit wil zeggen : hij heeft toch gelijk gehad.
Voor mijn ouders is het album met de plaatjes, die zo vals getuigen van een blijde jeugd Maar ze tonen niet de zouteloze praatjes, die een kind opvoeden in eer en deugd En verder krijgen ze alle dwaze dingen terug, die ze mij teveel geleerd hebben, die tijd Ze kunnen mij tenslotte ook niet dwingen, groot te worden zonder diep berouw en spijt En dan heb ik ook nog enkele goede vrienden, maar die hebben al genoeg van mij gehad Dus ik gun ze nu het loon dat ze verdienden : alle drank die ze van mij hebben gejat Verder niets, er zijn alleen nog een paar dingen, die ik houd omdat geen mens er iets aan heeft Dat zijn mijn goede jeugdherinneringen, die neem je mee zolang je verder leeft.
http://www.youtube.com/watch?v=mdhQ3oZ2-YQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 19:35
|
|
|
Sorry kan het niet laten Nog een Boudewijn
Sexuele voorlichting
De sexuele voorlichting, dat is een zeer gewichtig ding. Wie dacht dat alles zo maar ging, is een conservatieveling. De ooievaar heeft afgedaan, waar komen de kindertjes nu vandaan? Wat moeten we met de toestand aan? Dat kan toch zo niet verder gaan?
Er zit een dominee in de tv, die wijst op de gevaren. Die knikt van ja en schudt van nee maar kan ze niet verklaren. Want vroeger mocht hij verkonden: de hele zaak is een zonde. Vandaag de dag gaat dat niet meer, dat mag je niet meer zeggen. Maar hoe moet een dominee, lieve Heer, de zaak nu uit gaan leggen?
De avond daarna dan komt de pastoor die eens met ons gaat praten. Hij vindt het kan er nog wel mee door, maar hou het in de gaten. Want ook voor hem is het moeilijk, want vroeger was het verfoeilijk. Maar nu moet er water in de wijn, nu moet hij voor gaan lichten. Maar voor een pastoor zal dat moeilijk zijn, zo'n zaak te gaan belichten.
De humanist heeft de volgende beurt, die zegt zelfs vieze woorden, zodat heel Holland zachtjes kleurt, want zulks is erger dan moorden. Maar hij heeft toch iets eerlijkers, hij zegt: er is niets heerlijkers. We komen er doodgewoon rond voor uit, dat mag zo vreemd niet heten. En zelfs moet de allerjongste spruit elk detail reeds weten.
De sexuele voorlichting dat is een zeer gewichtig ding...
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op woensdag 10 februari 2010, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 19:46
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Sorry kan het niet laten Nog een Boudewijn
Sexuele voorlichting
De sexuele voorlichting, dat is een zeer gewichtig ding. Wie dacht dat alles zo maar ging, is een conservatieveling. De ooievaar heeft afgedaan, waar komen de kindertjes nu vandaan? Wat moeten we met de toestand aan? Dat kan toch zo niet verder gaan?
Er zit een dominee in de tv, die wijst op de gevaren. Die knikt van ja en schudt van nee maar kan ze niet verklaren. Want vroeger mocht hij verkonden: de hele zaak is een zonde. Vandaag de dag gaat dat niet meer, dat mag je niet meer zeggen. Maar hoe moet een dominee, lieve Heer, de zaak nu uit gaan leggen?
De avond daarna dan komt de pastoor die eens met ons gaat praten. Hij vindt het kan er nog wel mee door, maar hou het in de gaten. Want ook voor hem is het moeilijk, want vroeger was het verfoeilijk. Maar nu moet er water in de wijn, nu moet hij voor gaan lichten. Maar voor een pastoor zal dat moeilijk zijn, zo'n zaak te gaan belichten.
De humanist heeft de volgende beurt, die zegt zelfs vieze woorden, zodat heel Holland zachtjes kleurt, want zulks is erger dan moorden. Maar hij heeft toch iets eerlijkers, hij zegt: er is niets heerlijkers. We komen er doodgewoon rond voor uit, dat mag zo vreemd niet heten. En zelfs moet de allerjongste spruit elk detail reeds weten.
De sexuele voorlichting dat is een zeer gewichtig ding... |
Nummer 7 van de Psalmen van nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:02
|
|
|
Boudewijn de Goot
Avond
Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken En te hopen dat je licht het doet Laat buiten de stormwind nu maar razen in het donker Want binnen is het warm en licht en goed
Hand in hand naar buiten kijkend waar de regen valt Ik zie het vuur van hoop en twijfel in je ogen En ik ken je diepste angst
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
En als je 's morgens opstaat ben ik bij je En misschien heb ik al thee gezet En als de zon schijnt buiten gaan we lopen door de duinen En als het regent gaan we t'rug in bed
Uren langzaam wakker worden, zwevend door de tijd Ik zie het licht door de gordijnen En ik weet, 't verleden geeft geen zekerheid
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
Ik doe de lichten uit en de kamer wordt nu donker Een straatlantaarn buiten geeft wat licht En de dingen in de kamer worden vrienden die gaan slapen De stoelen staan te wachten op 't ontbijt En morgen word ik wakker met de geur van brood en honing De glans van gouden zonlicht in je haar
En de dingen in de kamer, ik zeg ze welterusten Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel
Maar de dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn Zonder jou
En je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:05
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=wXSTe9YMCKo&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:09
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4&NR=1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:13
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=DvJ2f-9-6o0&feature=PlayList&p=D10D1DC1E4126549&playnext=1&playnext_from=PL&index=3
Deze hoort gewoon op deze site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:23
|
|
|
MARIO216 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=DvJ2f-9-6o0&feature=PlayList&p=D10D1DC1E4126549&playnext=1&playnext_from=PL&index=3
Deze hoort gewoon op deze site |
Humor Mario
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:33
|
|
|
Van de CD Dicterbij van Ralph van Manen, het lied Vroeger.
Weet je nog dat vroeger alles anders leek dan nu We konden altijd blijven dromen Buiten was de speelplaats, het leven was een spel Waaraan geen einde leek te komen
De wereld was een paradijs Het leven een ontdekkingsreis
Naar dat leven wil ik soms wel even terug Los van alle vragen sla ik in mijn droom die brug Naar dat leven, los van alle ruis Het verleden wordt weer heden Ik ben weer thuis
De wereld was vol mensen en we hoorden bij elkaar We waren onbezorgd en zagen nog geen kleuren Oorlogje spelen, zonder gevaar We waren veilig, niets kon ons gebeuren
Die onbezorgdheid van een kind Is wat ik zoek en nergens vind
Naar dat leven wil ik soms wel even terug Los van alle vragen sla ik ing mijn droom die brug Naar dat leven, los van alle ruis Het verleden wordt weer heden Ik ben weer even thuis Ik zou wel willen dat het was zoals toen, Een traan verdween door je moeders zoen
En als troost een koekje en een kopje thee Daarna op de fiets met je vader mee Je kleine handen stevig in z'n zij Er was geen papa zo sterk als die van mij Hij was groot en ik was klein en zo zou het altijd zijn!
Die onbezorgdheid van een kind Is wat ik zoek, is wat ik zoek en nergens vind
Naar dat leven.....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|