ChristianMatch

Forum

Humanisme
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:37

MAR907 schreef:
Ha Arend, geloven in de Here Jezus is juist daarin geloven dat niet realistisch is.....

Al het andere is realistisch, of te wel zichtbaar, of innerlijk in het vlees en/of spiritueel waarneembaar. Hetzij de zon, boom of boeddhabeelden enz.....

Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....

Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:18

AREND003 schreef:
Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je?

In mijn ervaring is Jezus heel erg zichtbaar. Zichtbaar in de dingen die Hij voor mij gedaan heeft en nog doet. God werkt vaak door andere mensen heen, door wat iemand zegt of doet, door een preek of een lied etc, etc.

Het is wel zo dat je Jezus moet willen zien, er dus open voor staan en aan Hem vragen of Hij zich zichtbaar wil maken.

Maar uiteraard is dit mijn ervaring en bescheiden mening.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:00

AREND003 schreef:
Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn??
Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood?

Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.

En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.

En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan?
Met heel je hart? vol schuld en zondebesef?
Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.

alsnog een vriendelijke groet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:40

AREND003 schreef:

Lees jij wel wat ik schrijf of zeg ?????? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij heb je een muur om je heen waardoor je niet hoort wat een ander zegt. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Hoe zou dan een antwoord bij je binnen komen Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:34

MAR907 schreef:
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg ?????? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij heb je een muur om je heen waardoor je niet hoort wat een ander zegt. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Hoe zou dan een antwoord bij je binnen komen Smiley die vol vragen zit

Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:38

DAVID923 schreef:
Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.

En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.

En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan?
Met heel je hart? vol schuld en zondebesef?
Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.

alsnog een vriendelijke groet.

Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:41

AREND003 schreef:
Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!

Naar wie of wat heb je gezocht Arend?

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 22:37

AREND003 schreef:
Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood?

Hij schreef het niet, maar liet het schrijven Knipoog smiley
Waarom? Om het mensenleven in een bepaald referentiekader te plaatsen, waarbinnen de mens zelf verder mag bouwen aan zijn/haar leven...en ja, daar hoort ook eigen interpretatie van dat boek van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:49

AREND003 schreef:

ik bedoel de Jezus van de Bijbel, die voor de zonden is gestorven. niet de Jezus die je als accessoire bij je leven wilt. Heb je je zonde en schuld voor de Heer beleden? geloof je dat Jezus voor de zonden is gestorven, etc etc, om maar aan te geven dat ik het heb over de Jezus van de bijbel, niet het (GODS)beeld wat jij misschien hebt.

Als iemand oprecht de here zoekt laat Hij zich vinden, dat geloof ik, al zeg ik als calvinist dat die aanzet al van de here is, bewerkt in je hart, omdat je van nature de Heer niet zoekt, maar dat is een ander en meer theologisch topic.

Verder, op basis van empirisch onderzoek, je eigen woorden in deze topic, denk ik dat je geen wedergeboren christen bent, dus...geen christen bent. wat ik natuurlijk spijtig vind!

En het zou me ook niet verbazen als je hier gewoon loopt te trollen (zieken) want ik heb een periode op het freethinkers forum gezeten, en herken je stijl.

groet.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 7 december 2010, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:25

DAVID923 schreef:
ik bedoel de Jezus van de Bijbel, die voor de zonden is gestorven. niet de Jezus die je als accessoire bij je leven wilt. Heb je je zonde en schuld voor de Heer beleden? geloof je dat Jezus voor de zonden is gestorven, etc etc, om maar aan te geven dat ik het heb over de Jezus van de bijbel, niet het (GODS)beeld wat jij misschien hebt.

Als iemand oprecht de here zoekt laat Hij zich vinden, dat geloof ik, al zeg ik als calvinist dat die aanzet al van de here is, bewerkt in je hart, omdat je van nature de Heer niet zoekt, maar dat is een ander en meer theologisch topic.

Verder, op basis van empirisch onderzoek, je eigen woorden in deze topic, denk ik dat je geen wedergeboren christen bent, dus...geen christen bent. wat ik natuurlijk spijtig vind!

En het zou me ook niet verbazen als je hier gewoon loopt te trollen (zieken) want ik heb een periode op het freethinkers forum gezeten, en herken je stijl.

groet.

Dat hij loopt te zieken is mij ook duidelijk....
Ik herken het ook van andere forums waarin zulke personen zijn... Knipoog smiley
Zelf ben ik ook forum's beheerder geweest, het is aan de team van CM om hier wat mee te doen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 december 2010, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:37

AREND003 schreef:
Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen!

en een paar reacties eerder zeg je dat je geen antwoord krijgt; nou breekt mn klomp!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:20

HANNAH810 schreef:
en een paar reacties eerder zeg je dat je geen antwoord krijgt; nou breekt mn klomp!!

Heb jij klompen Hannah???

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 december 2010, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 12:07

MAR907 schreef:

Heb jij klompen Hannah???

't zou me niks verbazen. en 't zou haar nog elegant staan ook Clown smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 8 december 2010, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 12:36

Verlegen lachende smiley ehm.......ja! witte klompen.......

working on a farm, remember?

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 8 december 2010, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 13:03

HANNAH810 schreef:

.

mevroUUUUUwtje cowgirl .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 13:28

waarom hannah nu zo plagen..ze gaf toch een serieuse reactie?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:47

HENDUK927 schreef:
waarom hannah nu zo plagen..ze gaf toch een serieuse reactie?

Ik vind mevroUUUUUwtje cowgirl, al dan niet op witte klompen, veel te jong, daarom (en daarmee) plaag ik haar graag

(Of zou ik geen kans bij haar maken omdat ik te oud ben) Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:12

HANNAH810 schreef:

Wel bijzonder, hoe hou jij je klompen wit op een farm???

.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:31

waarom moet het altijd zo met deze geintjes eindigen, ontopic? of sluiten?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:48

DAVID923 schreef:
waarom moet het altijd zo met deze geintjes eindigen, ontopic? of sluiten?

Humor hoort er ook tussen door, nu weer ontopic....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 december 2010, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:53

HENK710 schreef:
Hij schreef het niet, maar liet het schrijven Knipoog smiley
Waarom? Om het mensenleven in een bepaald referentiekader te plaatsen, waarbinnen de mens zelf verder mag bouwen aan zijn/haar leven...en ja, daar hoort ook eigen interpretatie van dat boek van Knipoog smiley

Hij liet het schrijven dmv een speciale manier! Staat er niet: de heilige mensen Gods, door de Heilige Geest gedreven zijnde, hebben het geschreven!

Dus...dan kan en mag ik dat op m'n eigen manier invullen? Heel erg bedankt, want dat probeer ik te doen en dat doe ik ook!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:55

HANNAH810 schreef:

Hoho! Ik heb niet gezegd van wie ik de antwoorden binnenkrijg! Misschien kun je ook wel antwoord binnen krijgen door realistisch na te denken! Toch?

Laatst aangepast door
AREND003
op woensdag 8 december 2010, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:07

@ David

Met m'n iPad kan ik helaas niet quoten, dus ik doe het even zo op je reactie!

Besef je niet dat jij totaal geen idee hebt van mijn Godsbeeld? Daardoor gebruik je ook het woord misschien!

Dat je de Here (Here is trouwens met een hoofdletter), niet zoekt, zegt dat wat over jezelf of over de Here?

In jouw ogen ben ik geen wedergeboren christen, maar wat zijn jouw maatstaven, en ja, als je die hebt, waarom zijn ze op mij van toepassing?

Trollen doe ik absoluut niet! Ik ben gewoon op zoek naar antwoorden! En ja...ik had al aangegeven dat ik lid ben van het freethinkerforum! Dus zo uniek is je vinding ook weer niet!

Maar van mij ook een hartelijke groet!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:09

MAR907 schreef:
Humor hoort er ook tussen door, nu weer ontopic....

Haha, korte quotes lukt wel! En ja....humor is onontbeerlijk in ons leven! En inderdaad, weer ontopic! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:24

AREND003 schreef:
Hij liet het schrijven dmv een speciale manier! Staat er niet: de heilige mensen Gods, door de Heilige Geest gedreven zijnde, hebben het geschreven!

Dus...dan kan en mag ik dat op m'n eigen manier invullen? Heel erg bedankt, want dat probeer ik te doen en dat doe ik ook!

Dat heet levensruimte die God juist aan de mens gegeven heeft om zijn eigen leven vorm te geven. Knipoog smiley Hij heeft tenslotte mensen gemaakt en geen robots. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:27

HENK710 schreef:
Dat heet levensruimte die God juist aan de mens gegeven heeft om zijn eigen leven vorm te geven. Knipoog smiley Hij heeft tenslotte mensen gemaakt en geen robots. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat begrijp ik! Daarom maak ik er ook gebruik van! Alleen het "matcht" zo weinig!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:31

AREND003 schreef:
Dat begrijp ik! Daarom maak ik er ook gebruik van! Alleen het "matcht" zo weinig!

Tja, wat heet 'matchen'? Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:35

HENK710 schreef:
Tja, wat heet 'matchen'? Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Hallo! Je weet toch wel wat "matchen" is Henk? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
AREND003
op woensdag 8 december 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:51

AREND003 schreef:
Hallo! Je weet toch wel wat "matchen" is Henk? Knipoog smiley

Geweldig hoe jij dat doet.... Knipoog smiley

Ik zie de humor daarvan wel in....
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:49

MAR907 schreef:
Geweldig hoe jij dat doet.... Knipoog smiley

Ik zie de humor daarvan wel in....

Dat klopt Henk! Humor is echt de basis van mijn leven! Maar je moet er wel open voor staan! Durf gewoon het verleden achter je te laten! Durf eens te kijken naar die hele mooie toekomst! Maar dat durven veel mensen niet! Die blijven lekker hangen in hun "eigen wereldje"! Durf eens een keer buiten jezelf naar jezelf te kijken! Wat een heerlijk gevoel! Maar dat is mijn mening!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6