Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:57
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13. Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen.
GrZing! |
Dat is een mooie vraag Zinga......welke werken...... Goede vraag om eens over na te denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:00
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ook geen ORT meer dan |
Ja, zondags werken verdient wel goed.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is een mooie vraag Zinga......welke werken...... Goede vraag om eens over na te denken.... |
Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn. |
En dat "slaafse" werk mag dus niet op zondag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En dat "slaafse" werk mag dus niet op zondag? |
Het hangt ervan af, wat voor jezelf als slaafse daden voelt of ervaart. dat verschilt per persoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:32
|
|
|
MAR907 schreef: | Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!! |
tis maar net wat je er in WIL lezen he... dat jouw stekels al overeind gaan staan als je alleen nog maar de naam van de poster hebt gelezen, das jouw probleem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | tis maar net wat je er in WIL lezen he... dat jouw stekels al overeind gaan staan als je alleen nog maar de naam van de poster hebt gelezen, das jouw probleem |
Heb je koorts ofzo??? Ben in aanraking geweest van 10.0000 volt of meer???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Heb je koorts ofzo??? |
kweenie, zal es opletten of het erger word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Zo zou je het idd kunnen zien. Helemaal als je naast de tekst in Hebreeën bijv. de tekst van Galaten 3:10-12 zet. En er zijn er overigens nog veel meer die hetzelfde zeggen.
Slaafs en gebonden... maar NIET in de zorg...
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op maandag 13 september 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:39
|
|
|
Zo voelt dat af en toe wel Mar, maar wees maar blij dat we het doen.... Stel je voor dat jou op sabbath wat overkwam.....dan ben je maar wat blij dat er mensen in de zorg werken......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 13 september 2010, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:47
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zo zou je het idd kunnen zien. Helemaal als je naast de tekst in Hebreeën bijv. de tekst van Galaten 3:10-12 zet. En er zijn er overigens nog veel meer die hetzelfde zeggen.
Slaafs en gebonden... maar NIET in de zorg...
GrZ! |
Precies Zinga, zorg hoort geen betaalde baan te zijn!!! Zorg hoort uit liefde gegeven te worden...vanwege uit behoefte (armoe)....
[i]Onvoorwaardelijke[/i] liefde wie kent dat nog?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:48
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies Zinga, zorg hoort geen betaalde baan te zijn!!! Zorg hoort uit liefde gegeven te worden...vanwege uit behoefte (armoe)....
[i]Onvoorwaardelijke[/i] liefde wie kent dat nog????? |
Ik bedoelde iets heel anders Mar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo voelt dat af en toe wel Mar, maar wees maar blij dat we het doen.... Stel je voor dat jou op sabbath wat overkwam.....dan ben je maar wat blij dat er mensen in de zorg werken...... |
Willemijn, ik verwacht het niet van mensen handen maar van God alleen.... Dat is tot nu toe voor mij persoonlijk zo gebleken. Hij zorgt voor mij en geeft mij die mensen welke weten, wat ware liefde inhoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:58
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies Zinga, zorg hoort geen betaalde baan te zijn!!! Zorg hoort uit liefde gegeven te worden...vanwege uit behoefte (armoe)....
[i]Onvoorwaardelijke[/i] liefde wie kent dat nog????? |
Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten...... Zie om naar de ander dat kan je onbetaald doen en dat hoort ook zo..... Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik...... Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten...... Zie om naar de ander dat kan je onbetaald doen en dat hoort ook zo..... Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik...... Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet..... |
kom gerust n dagje stage lopen willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten...... Zie om naar de ander dat kan je onbetaald doen en dat hoort ook zo..... Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik...... Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet..... |
Weet je waarom??? Omdat mijn vrouw juist in het weekend aan het werk moest omdat de welvaarende verpleegkundigen en zorgkundigen weekend vrij moesten hebben met de gevolgen vandien voor ons gezin.....
Dat is slaafs....
Wat nog veel erger is dat in de huidige maatschappij diegene die juist zorg nodig hebben, aan hun lot over gelaten worden....en dat noemd zich CDA....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | kom gerust n dagje stage lopen willemijn |
Zal wel gezellig zijn, of laat je me dan gelijk keihard werken
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 13 september 2010, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zet op mijn kalender de maandag als eerste dag neer. Dan is de zondag de 7de dag. Dan is de zondag de rustdag. Makkelijker kan ik het voor mij zelf niet maken. |
Maar sommige kalenders beginnen met de zondag als eerste dag. Leuk voor een topic. Bij welke dag begint de weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:17
|
|
|
MAR907 schreef: | Weet je waarom??? Omdat mijn vrouw juist in het weekend aan het werk moest omdat de welvaarende verpleegkundigen en zorgkundigen weekend vrij moesten hebben met de gevolgen vandien voor ons gezin.....
Dat is slaafs.... |
Jouw vrouw MOEST vast niet vaker in t weekend werken dan de cao voorschreef... En dat dat vanwege welvarender collega's was, staat ook al niet in de cao
Ik snap het dus niet helemaal, kun je wat duidelijker zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zal wel gezellig zijn, of laat je me dan gelijk keihard werken |
ik vind de juiste combi... ik zorg dat je doodmoe, maar voldaan richting huis gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:20
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13. Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen.
GrZing! |
Moeilijk stukje en heb het gelezen. En begrijp he took een beetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Moeilijk stukje en heb het gelezen. En begrijp he took een beetje. |
Begrijp je ook welke werken er bedoelt worden? Ben wel nieuwsgierig of je er hetzelfde uithaalt als ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Moeilijk stukje en heb het gelezen. En begrijp he took een beetje. |
Laat ik deze tekst dan eens hier neer plakken...
Hebreeën 4:1-13 1 Laten wij daarom op onze hoede zijn, dat niemand van u, terwijl nog een belofte van tot zijn rust in te gaan bestaat, de indruk zou wekken achter te blijven. 2 Want ook ons is het evangelie verkondigd evenals hun, maar het woord der prediking was hun niet van nut, omdat het niet met geloof gepaard ging bij hen, die het hoorden. 3 Want wij gaan tot [de] rust in, wij, die tot geloof gekomen zijn, zoals Hij gesproken heeft: gelijk Ik gezworen heb in mijn toorn: Nooit zullen zij tot mijn rust ingaan, en toch waren zijn werken van de grondlegging der wereld af gereed. 4 Want Hij heeft ergens van de zevende dag aldus gesproken: En God rustte op de zevende dag van al zijn werken; 5 en hier wederom: Nooit zullen zij tot mijn rust ingaan. 6 Aangezien nog te wachten is, dat sommigen tot die rust zullen ingaan, en zij, die het evangelie eerst ontvangen hebben, niet ingegaan zijn wegens hun ongehoorzaamheid, 7 stelt Hij wederom een dag vast, heden, als Hij door David na zo lange tijd spreekt, zoals boven gezegd werd: Heden, indien gij zijn stem hoort, verhardt uw harten niet. 8 Want indien Jozua hen in de rust gebracht had, zou Hij niet (meer) over een andere, latere dag gesproken hebben. 9 Er blijft dus een sabbatsrust voor het volk van God. 10 Want wie tot zijn rust is ingegaan, is ook zelf tot rust gekomen van zijn werken, evenals God van de zijne. 11 Laten wij er dus ernst mede maken om tot die rust in te gaan, opdat niemand ten val kome door dit voorbeeld van ongehoorzaamheid te volgen. 12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; 13 en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen.
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op maandag 13 september 2010, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:43
|
|
|
Het gaat hier over de rust/vrede die je in God vindt. Letterlijk rusten over je werken waarin je vrede/rust kunt vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 21:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | Jouw vrouw MOEST vast niet vaker in t weekend werken dan de cao voorschreef... En dat dat vanwege welvarender collega's was, staat ook al niet in de cao
Ik snap het dus niet helemaal, kun je wat duidelijker zijn? |
blijbaar heb je inderdaad onder stroom gestaan.
De meesten die in de zorg werken, hebben niks met de CAO, maar doen gewoon hun werk. Waarom??? Omdat het om mensen gaat..... Behalve diegene die het doen voor geld.....
maar dit is duidelijk off-topic..... ik laat het hier bij.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:36
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het gaat hier over de rust/vrede die je in God vindt. Letterlijk rusten over je werken waarin je vrede/rust kunt vinden. |
Als je het in zn verband leest (dus ook Hebr. 3 erbij betrekt) dan zie ik een tegenstelling tussen ingaan in de rust van God en niet ingaan in de rust van God. Degenen die niet ingingen in de rust waren degenen die Hem niet geloofden. Ingaan in de rust van God houdt dus in: geloof in Jezus Christus. Hierdoor worden wij behouden en kunnen wij ingaan in de rust van God. Dit betekende ook het einde van het verkrijgen van rechtvaardiging door de werken van de wet (lees Galaten). Ik denk dat in Hebreeën de werken der wet worden bedoelt, daar waar staat dat wij daarvan tot rust mogen komen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:44
|
|
|
[quote=LEPELTJE037]Als we werkelijk God willen dienen, zoals Hij dat van ons vraagt...quote]
Ik dien God dmv mijn werk. Ik geloof dat God mij in de zorg geplaatst heeft om zo God te dienen via mijn werk.
Ieder mens heeft zijn gaven en talenten van God gekregen en ik heb de gave gekregen om te kunnen zorgen voor minder bedeelden. Mensen die die zorg heel erg nodig hebben.
"Wat je aan de minste van mijn broeders hebt gedaan, dat heb je ook aan Mij gedaan.
Ik verzorg mensen met een meervoudige beperking. Het niveau is laag, zintuigelijk niveau ("baby") niveau. Deze mensen zijn afhankelijk van sondevoeding, luiers, kwijlslabben etc. Ze zijn dus zo zwaar gehandicapt dat ze niet meer thuis kunnen wonen. Moet ik dan tegen de ouders zeggen: ik mag je kind op zondag geen eten geven??
Jij geeft je kinderen toch ook eten op zondag? Ik sta, qua verzorging, in de schoenen van de ouders.
Ik kan zo nog véél meer voorbeelden op noemen, zoals meerdere mensen dat al hebben gedaan, maar dat doe ik niet.
Je hebt mij heel erg gekwetst door te zeggen dat ik schijt heb aan God door te gaan werken in de zorg en daardoor ook op zondag moet werken.
Let wel: de zorg wordt erg slecht betaald, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. Nee iedereen die in de zorg werkt, doet dat uit compassie voor de medemens. En wanneer je een Christen vraagt waarom er voor de zorg gekozen is, zul je veelal te horen krijgen: omdat God mij daar geplaatst heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:47
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Amen Josina!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:47
|
|
|
MAR907 schreef: | blijbaar heb je inderdaad onder stroom gestaan.
De meesten die in de zorg werken, hebben niks met de CAO, maar doen gewoon hun werk. Waarom??? Omdat het om mensen gaat..... Behalve diegene die het doen voor geld.....
maar dit is duidelijk off-topic..... ik laat het hier bij. |
ik vraag iets op een vriendelijke toon omdat ik iets niet begrijp, heeft niets met stroom te maken.
jij veroordeelde in die bijdrage de ex-collega's van je vrouw min of meer tot verantwoordelijk voor haar dood, dat vond ik nogal schokkend. zeker nu jij in deze bijdrage de betrokkenheid van deze collega's ter discussie steld, vind ik ook nogal schokkend.
en nee, deze schokkende zaken hebben niets met electra te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 22:53
|
|
|
[quote=MAR907]Als de "kerk" zondags de gehandicapten zouden verzorgen!!! was het dus ook niet nodig geweest dat de wereld hun moet helpen.quote]
Niet iedereen kan gehandicapte mensen verzorgen: sondevoeding toedienen, medicijnen toedienen, injecties, infusen etc etc. Toch fijn dat er mensen zijn die daarvoor een opleiding gevolgd hebben.
Kom jij, als lid van een kerk, bij mij op mijn werk "m'n jongens" uit de stront halen? En dan echt letterlijk de luiers verschonen!!
|
|
Naar boven |
|
|