Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:32
|
|
|
CARIN303 schreef: | En daardoor ben ik niet naar de picknick gegaan omdat het hier droog zou blijven ( geen onweer dus) wat gebeurt er......Ede droog en hier de halve middag onweer en plensbuien. Buienradar BEDANKT!!! |
Carin,met jou kan ik praten........ Ik dacht hetzelfde toen ik thuis was......!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Carin,met jou kan ik praten........ Ik dacht hetzelfde toen ik thuis was......! |
Ja hè, toch de volgende keer mee dus met het etentje en het terras,kletsen we verder!! Gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:36
|
|
|
WILLEMIEN943 schreef: | Ja, laten we inderdaad eens wat vriendelijker doen zeg! Ik heb me wel eerder verbaast over hoe er gereageerd wordt hier door sommige mensen. Er wordt vaak niet goed gelezen, waardoor er onbegrip ontstaat en op een verkeerde manier wordt gereageerd. De een valt de ander persoonlijk aan of de een voelt zich door de ander persoonlijk aangevallen. We zijn allemaal verschillend in geloofsbeleving, achtergrond, afkomst. Zo zijn Rotterdammers, zoals ik, vrij direkt, zonder dat ze het kwaad bedoelen bijvoorbeeld. Mijn oprechte excuses als ik iemand heb beledigd. Ik probeerde wat neer te zetten om er over na te denken, maar misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik schrijf niets meer, om mezelf en anderen niet tot ergenis te wekken. De liefde van God moge over ons allen schijnen. |
Op je vragen is van verschillende kanten goed gereageerd, hooguit vanuit verschillende invalshoeken. Zolang mensen hun eigen standpunt niet beschouwen als het standpunt van God zelf - en ik zie ook wel dat dat gebeurt, is er niks aan de hand. En intenties horen niet in het geding te zijn. Je doet niets fout en stelt een normale vraag, toch?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:56
|
|
|
David: aids en andere soa``s zijn, denk ik, idd een straf van God, ze kwamen na de seksuele revolutie die in de jaren 60/70 begon en steeds gekker werd, denk dat sodom en gomorra rooie oortjes krijgen als ze in amsterdam rondlopen.
Nou je historisch besef vraagt om enige bijschaving. De teruggekomenen van de Kruistochten brachten de geslachtsziekten op grote schaal mee Europa in. En dat staat wel vast. Merkwaardige opvatting van een Kruistocht overigens maar dat terzijde. Soa's ontstonden echt niet na de seksuele revolutie, dat is pure onzin, hou je aan de feiten. Aids is nu levensbedreigend maar dat waren traditionele geslachtsziekten zoals druipers ook voor de uitvinding van de antibiotica. Medicijnen die natuurlijk verder een zegen zijn geweest voor veel kwalen, zoals voor longontsteking om maar eens wat te noemen.
Thomas, we dwalen wel weer af van het onderwerp.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 11 juli 2010, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 01:11
|
|
|
CARIN303 schreef: | Goed plan David, thanx
Dus.....lang leve onze homo broers en zussen |
ja hoor....een ieder wens ik een lang leve.... alhoewel....iemand die met voorbedachte rade.... (dat zou zomaar een nieuw topic kunnen worden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:35
|
|
|
Voor mij persoonlijk weet ik niet wat ik grievender vind. De arrogantie van de humanist, die geen enkel principieel standpunt duldt of de arrogantie van de westerling, die ons noordelingen afschildert als achterlijk volk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 09:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij persoonlijk weet ik niet wat ik grievender vind. De arrogantie van de humanist, die geen enkel principieel standpunt duldt of de arrogantie van de westerling, die ons noordelingen afschildert als achterlijk volk. |
Misschien moet je het eens zien als dat een ieder zijn of haar eigen manier heeft van dingen duidelijk maken, kun je zelf ook wel over meepraten geloof ik...Ieder mens heeft principes en niemand is achterlijk! Eén ding enkel, waar je rekening mee mag houden is dat je op een website zit en de woorden die je zegt NOOIT helemaal goed over kunt brengen, das dus een onmogelijke taak. Maar dit betekent niet dat je de woorden niet zorgvuldig kunt kiezen...leg iets desnoods nog wat meer uit dan je face to face zou doen. We hebben hier op CM namelijk alleen maar woorden, terwijl in de praktijk communicatie uit zoveel meer bestaat! Elkaar continu de schuld toeschuiven en nét even een extra schepje bovenop de discussie doen om dit te versterken, werk in mijn ogen ook niet bepaald productief
Enneh...ontopic: Ik hoop dat we allemáál lang leven
Sorry Carin, kon het even niet laten
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 11 juli 2010, 09:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 09:57
|
|
|
tomas, ik had het over aids en de nieuwe soa`s, maar aids is zeker pas na de seksuele revolutie gekomen. niet zo tof doen he, je snapte wel wat ik bedoelde.
ik geloof ook dat God de hand in alles heeft, van aids tot tsunamies. God laat niet met zich sollen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 10:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | tomas, ik had het over aids en de nieuwe soa`s, maar aids is zeker pas na de seksuele revolutie gekomen. niet zo tof doen he, je snapte wel wat ik bedoelde.
ik geloof ook dat God de hand in alles heeft, van aids tot tsunamies. God laat niet met zich sollen! |
kijk en hier heb ik het dus moeilijk mee, (word eigenlijk boos om dergelijke woorden,)
Dus God heeft de hand in :
- aardbevingen - tsunamies - hongersnoden - orkanen - aids - kanker doden van 6jr
God is dan een wrede God.....die t zooitje niet onder controle heeft
Ik geloof echt wel dat God dergelijke dingen zou kunnen doen. Maar ik geloof dat wij op een wereld wonen waar deze dingen gewoon gebeuren. Waar op die momenten wij mekaar als mensen moeten helpen.
Ja God heeft deze wereld geschapen, maar God is geen wrede God, die - ff een golfje naar indonesie ....hhaaaa 100.000 doden - met zijn vinger eens Haiti aanraakt...hahhaha 300.000 dood.. - laat ik eens flink blazen....dat is leuk...kijk 10.000 doden - weet je wat leuk is....een enge ziekte, waar ze nog geen medicijn voor hebben....ben ik goed in...de pest snappen ze al, nu doe ik aids.....tegen de tijd dat ze die snappen doe ik weer een andere
boodschap van mij aan die god die je je dan voorhoud:...... - 30 dagen t licht van de zon uitdoen...gaat nog veel beter - de ozon laag helemaal weg werkt ook erg leuk....huidkanker duurt ff voordat het er is...maar t resultaat is geweldig.
ik weet dat ik nu wel tientallen verbitterden over mij heen krijg...misschien wel een blog....maar ik word echt boos om te zeggen dat God straffen stuurt, waar onschuldigen aan sterven.
Sorry, ik weet dat ik nu het in het extreme trek.
En dan erbij zeggen dat God niet met zich laat sollen....
mijn gedicht van vorige week:
zoveel leven in een wereld vol met dood een kind sterft bij haar moeder op schoot een bom scheurt families uit mekaar iemand denkt voor de hemel ben ik klaar
onze heer regeert verheven is de zoon onze heer regeert eeuwig op de troon
de aarde buigt onder de druk van haar bestaan 300.000 nooit meer onder t puin vandaan duizenden sterven door liefde en de daad zodra door hiv t laatste stukje leven 'uit'gaat
een half volgroeide baby, nooit meer verwacht koelbloedig, als ongewenst om t leven gebracht velen vinden dit een menselijk recht als een baby oneerlijk om t leven vecht
Ik kende iemand die zwaar kerkelijk was, iets van oud gereformeerd. Zijn broer kreeg een ongeluk, Dan is het die broers zijn eigen schuld, omdat hij de dag ervoor een televisie had gekocht. God straft die dingen af, was de boodschap. pffffffffffffffffffffffff
God's straf stond op Gogoltha. Daar liet God de aarde schudden, om het voorhangsel van de tempel te laten scheuren, om te laten zien dat de weg naar God vrij is....door de dood van onze Verlosser.
En weet je.....er stonden doden op, door die aardbeving !!!
Ja God is een Heilig God die niet met zich laat spotten. Als de ongerechtigheid te groot word, zal God deze aarde er van verlossen.
God laat de wereld zoals de wereld is. t Kwade zal de wereld nog verder verpesten. En dat zal tot een climax komen....de wederkomst van Jezus. En ja....God zal dan zijn engelen sturen, die dergelijke dingen zullen doen, zoals beschreven in openbaringen.
Maar God is en blijft een God die HET leven heeft geschapen. God wil NIET de dood. Wij kunnen altijd dit Leven aangrijpen en weten dat wij dan bij de LEVENDE horen. En dat alle tranen van onze ogen zullen worden gewist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 10:58
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | kijk en hier heb ik het dus moeilijk mee, (word eigenlijk boos om dergelijke woorden,)
- aardbevingen - tsunamies - hongersnoden - orkanen - aids - kanker doden van 6jr
Ik geloof echt wel dat God dergelijke dingen zou kunnen doen. Maar ik geloof dat wij op een wereld wonen waar deze dingen gewoon gebeuren. Waar op die momenten wij mekaar als mensen moeten helpen.
Ja God heeft deze wereld geschapen, maar God is geen wrede God, die - ff een golfje naar indonesie ....hhaaaa 100.000 doden - met zijn vinger eens Haiti aanraakt...hahhaha 300.000 dood.. - laat ik eens flink blazen....dat is leuk...kijk 10.000 doden - weet je wat leuk is....een enge ziekte, waar ze nog geen medicijn voor hebben....ben ik goed in...de pest snappen ze al, nu doe ik aids.....tegen de tijd dat ze die snappen doe ik weer een andere
boodschap van mij aan die god die je je dan voorhoud:...... - 30 dagen t licht van de zon uitdoen...gaat nog veel beter - de ozon laag helemaal weg werkt ook erg leuk....huidkanker duurt ff voordat het er is...maar t resultaat is geweldig.
ik weet dat ik nu wel tientallen verbitterden over mij heen krijg...misschien wel een blog....maar ik word echt boos om te zeggen dat God straffen stuurt, waar onschuldigen aan sterven.
zoveel leven in een wereld vol met dood een kind sterft bij haar moeder op schoot een bom scheurt families uit mekaar iemand denkt voor de hemel ben ik klaar
de aarde buigt onder de druk van haar bestaan 300.000 nooit meer onder t puin vandaan duizenden sterven door liefde en de daad zodra door hiv t laatste stukje leven 'uit'gaat
een half volgroeide baby, nooit meer verwacht koelbloedig, als ongewenst om t leven gebracht velen vinden dit een menselijk recht als een baby oneerlijk om t leven vecht
Ik kende iemand die zwaar kerkelijk was, iets van oud gereformeerd. Zijn broer kreeg een ongeluk, Dan is het die broers zijn eigen schuld, omdat hij de dag ervoor een televisie had gekocht. God straft die dingen af, was de boodschap. pffffffffffffffffffffffff
God's straf stond op Gogoltha. Daar liet God de aarde schudden, om het voorhangsel van de tempel te laten scheuren, om te laten zien dat de weg naar God vrij is....door de dood van onze Verlosser.
Ja God is een Heilig God die niet met zich laat spotten. Als de ongerechtigheid te groot word, zal God deze aarde er van verlossen.
God laat de wereld zoals de wereld is. t Kwade zal de wereld nog verder verpesten. En dat zal tot een climax komen....de wederkomst van Jezus. En ja....God zal dan zijn engelen sturen, die dergelijke dingen zullen doen, zoals beschreven in openbaringen.
Maar God is en blijft een God die HET leven heeft geschapen. God wil NIET de dood. Wij kunnen altijd dit Leven aangrijpen en weten dat wij dan bij de LEVENDE horen. En dat alle tranen van onze ogen zullen worden gewist. |
AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 11:29
|
|
|
DAVID923 schreef: | tomas, ik had het over aids en de nieuwe soa`s, maar aids is zeker pas na de seksuele revolutie gekomen. niet zo tof doen he, je snapte wel wat ik bedoelde.
ik geloof ook dat God de hand in alles heeft, van aids tot tsunamies. God laat niet met zich sollen! |
Oke David,er zijn meer ziektes,zoals MS,die pas sinds enkele tientallen jaren bekend zijn.MS maakt je zwaar gehandicapt,is een enorm zware jarenlange pijnlijke en verdrietige lijdensweg tot de dood je verlossing geeft............ misschien kun jij mij vertellen waarom mijn liefste daar mee gestraft is?Dat zou een heleboel "waarom" vragen voor mij oplossen.......
(ik ben niet boos hoor,ik vind je wel errug ...... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 11:36
|
|
|
Hey David,
Volgens mij bedoel je het allemaal erg goed,het komt er soms wat krom uit ( eh...recht in jouw ogen ). Maar omdat je zo enthousiast de bijbel er telkens bij haalt met haar teksten een leuke uitdaging voor je in het volgende stukje. Teksten zijn geheel bijbel getrouw, maar de uitvoering??? Het is een brief naar een radiostation in Amerika, verklaart misschien een beetje de plaatsen en landen! En btw. ik denk dat je face to face ( wat Tessybear al noemde) een leuk gesprek met je zou kunnen voeren en kom je ongetwijfeld goed over! Groetjes Carin
Beste Dr. Laura,
Bedankt voor je delen in de kennis van Gods wetten. Ik heb heel veel geleerd van je show en ik probeer deze kennis te delen met zoveel mogelijk mensen. Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie. Toch heb ik advies van u nodig met betrekking tot andere elementen van Gods wet en over hoe ik deze moet opvolgen.
1. In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijk en vrouwelijk, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Mexicanen en niet op Canadezen. Kun je dat uitleggen? Waarom kan ik geen Canadezen bezitten? 2. Ik zou mijn dochter graag willen verkopen als slaaf, zoals dat als sanctie staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn? 3. Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd. 4. Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heer een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan? 5. Ik heb een buurman die perse op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen? 6. Een vriend van me vindt dat zelfs al is het eten van zeevruchten een gruwel – Lev. 11:10, het is minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Ik ben het daar niet mee eens. Kun je hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid? 7. In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier? 8. De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden? 9. Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel football spelen als ik handschoenen draag? 10. Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)
Ik weet dat u deze dingen goed bestudeerd hebt en heel veel kennis op dit gebied hebt, dus ik ben ervan overtuigd dat u me kunt helpen. Nogmaals bedankt om ons eraan te helpen herinneren dat Gods woord eeuwig en onveranderlijk is.
Uw aanbiddende fan, Homer Simpson-Caldwell
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 11:44
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | kijk en hier heb ik het dus moeilijk mee, (word eigenlijk boos om dergelijke woorden,)
Maar God is en blijft een God die HET leven heeft geschapen. God wil NIET de dood. Wij kunnen altijd dit Leven aangrijpen en weten dat wij dan bij de LEVENDE horen. En dat alle tranen van onze ogen zullen worden gewist. |
Jonathan; ik denk dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat een God die straft d.m.v. o.a. natuurgeweld een wrede God is die de zaken niet onder controle heeft. Daarna zeg je dat deze dingen "gewoon gebeuren" zonder kennelijke inbreng van God (heeft Hij dan de zaken wel onder controle?). En tenslotte geloof je wel in de oordelen die in de eindtijd over de aarde zullen komen, waarbij je in het midden laat of God dan wel of niet wreed is en de zaken onder controle heeft.
Hoe weten wij wanneer die eindtijd is gekomen? Wanneer is de maat vol voor God en begint Hij met de straffen? Aan wie is het om die tijd te bepalen? Zou het kunnen zijn dat die tijd reeds is aangevangen, hoewel nog 'bescheiden in omvang' (in vergelijking met openbaringen) en dat rampen vanaf nu in omvang en frequentie zullen toenemen?
Jij hebt het over onschuldigen die omkomen, maar niemand is onschuldig voor God.
Hebben wij wel enig idee hoeveel onrecht en vreselijke zaken er allemaal op de wereld gebeuren? Wij vernemen via de media hiervan een schijntje, maar God ziet alles, tot in de kleinste details, dag en nacht. En het grootste gedeelte van de mensheid lijdt. Onder honger of ziekte of onderdrukking. Gevolgen van het mismanagement van deze aardbol door de mens.
Kunnen wij voor God bepalen wanneer de maat vol is?
En, hoewel het niet mijn favoriete stukken zijn, de bijbel staat vol met oordelen van God. God is de rechter van het heelal en dus ook van de aarde. Dat facet wordt tegenwoordig weinig belicht omdat het niet strookt met ons menscentrale denken. Maar wij zijn niet het middelpunt. God heeft zichzelf niet int leven geroepen terwille van ons. Wij zijn geschapen terwille van Hem.
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 11 juli 2010, 11:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:12
|
|
|
Wordt hierbij niet de tegenstander van God vergeten?? Ik moet denken aan het boek Job. God heeft alles in Zijn hand, maar satan is nog heerser over deze wereld, en zal alles in het werk stellen om ons van God weg te houden, totdat Jezus terug komt. Het is aan ons welke keuze we maken. Zoeken wij bij rampen en de tegenslagen in ons leven de Heer of keren we ons van Hem af??
[quote Zinga} En, hoewel het niet mijn favoriete stukken zijn, de bijbel staat vol met oordelen van God. God is de rechter van het heelal en dus ook van de aarde. Dat facet wordt tegenwoordig weinig belicht omdat het niet strookt met ons menscentrale denken. Maar wij zijn niet het middelpunt. God heeft zichzelf niet int leven geroepen terwille van ons. Wij zijn geschapen terwille van Hem.
GrZing
Helemaal mee eens!
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 11 juli 2010, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij persoonlijk weet ik niet wat ik grievender vind. De arrogantie van de humanist, die geen enkel principieel standpunt duldt of de arrogantie van de westerling, die ons noordelingen afschildert als achterlijk volk. |
En jij zegt nooit wat negatiefs over een andere overtuiging? Doe nu niet net of jij nooit wat provocerends zegt Chatuliem dat is niet fair!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 11 juli 2010, 12:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:31
|
|
|
Ik wordt er niet boos om eerder verdrietig dat iemand zo kan denken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:39
|
|
|
[quote=JONATHAN890]kijk en hier heb ik het dus moeilijk mee, (word eigenlijk boos om dergelijke woorden,)
johnathan
ik krijg hier kippevel van als ik lees wat je nu schrijft het komt ergens vandaan heeft met het verleden te maken maar sta jij op tegen God durf jij God te tarten ik vind je een fijne knul zo ik je leerde kennen maar dit kan ik toch niet waarderen in je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:56
|
|
|
behalve de vreugdetranen... (sorry Jonathan, ik kon het niet laten... )
Het enige wat ik nog kwijt wil is dit:
AMEN ... onze God, de Schepper van hemel en aarde is een God die het goede voor ons zoekt
En idd. de straf heeft Jezus al voor ons gedragen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:04
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jonathan; ik denk dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat een God die straft d.m.v. o.a. natuurgeweld een wrede God is die de zaken niet onder controle heeft. Daarna zeg je dat deze dingen "gewoon gebeuren" zonder kennelijke inbreng van God (heeft Hij dan de zaken wel onder controle?). En tenslotte geloof je wel in de oordelen die in de eindtijd over de aarde zullen komen, waarbij je in het midden laat of God dan wel of niet wreed is en de zaken onder controle heeft.
Hoe weten wij wanneer die eindtijd is gekomen? Wanneer is de maat vol voor God en begint Hij met de straffen? Aan wie is het om die tijd te bepalen? Zou het kunnen zijn dat die tijd reeds is aangevangen, hoewel nog 'bescheiden in omvang' (in vergelijking met openbaringen) en dat rampen vanaf nu in omvang en frequentie zullen toenemen?
Jij hebt het over onschuldigen die omkomen, maar niemand is onschuldig voor God.
Hebben wij wel enig idee hoeveel onrecht en vreselijke zaken er allemaal op de wereld gebeuren? Wij vernemen via de media hiervan een schijntje, maar God ziet alles, tot in de kleinste details, dag en nacht. En het grootste gedeelte van de mensheid lijdt. Onder honger of ziekte of onderdrukking. Gevolgen van het mismanagement van deze aardbol door de mens.
En, hoewel het niet mijn favoriete stukken zijn, de bijbel staat vol met oordelen van God. God is de rechter van het heelal en dus ook van de aarde. Dat facet wordt tegenwoordig weinig belicht omdat het niet strookt met ons menscentrale denken. Maar wij zijn niet het middelpunt. God heeft zichzelf niet int leven geroepen terwille van ons. Wij zijn geschapen terwille van Hem.
GrZing |
w8 ff... Waarom of-of ? Waarom niet en-en ?
Ik geloof namelijk dat God het fijn vindt om relatie met de (individuele) mens te hebben... wij mensen mogen er ook voor God zijn, ja dat is zeker waar... maar God is er zeker ook voor ons !! Het ultieme bewijs is Jezus... zoveel geeft God om ons... zoveel zijn wij als mens waard voor Hem.
Ik vind het zelf erg belangrijk om die balans te zien !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:15
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | w8 ff... Waarom of-of ? Waarom niet en-en ?
Ik geloof namelijk dat God het fijn vindt om relatie met de (individuele) mens te hebben... wij mensen mogen er ook voor God zijn, ja dat is zeker waar... maar God is er zeker ook voor ons !! Het ultieme bewijs is Jezus... zoveel geeft God om ons... zoveel zijn wij als mens waard voor Hem.
Ik vind het zelf erg belangrijk om die balans te zien !!! |
Welke balans? Dat God alles voor ons heeft overgehad, zelfs voor ons aan een kruis is gestorven en dat wij nu al onze verlanglijstjes bij Hem mogen inleveren?
Dat Hij onze zonden heeft gedragen en wij Hem nu voorschrijven wat wel en wat niet zondig is? Dat God toch ook zeker in deze tijd van verlichting Zijn gedachtengoed een beetje behoort aan te passen?
Dat God weliswaar rechter van het ganse heelal is, maar wij bepalen wanneer Hij in die functie mag gaan staan, wie Hij mag veroordelen en waarom?
De zaken zijn sinds de zondeval HEEL ERNSTIG uit balans en God heeft een enorme voorsprong op ons betreffende liefde, heilig zijn en opoffering.
Een echte balans zoals binnen een relatie met gelijkwaardige partners kan er niet zijn: God is nog altijd God en Hij staat boven de mens.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:16
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Welke balans? Dat God alles voor ons heeft overgehad, zelfs voor ons aan een kruis is gestorven en dat wij nu al onze verlanglijstjes bij Hem mogen inleveren?
Dat Hij onze zonden heeft gedragen en wij Hem nu voorschrijven wat wel en wat niet zondig is? Dat God toch ook zeker in deze tijd van verlichting Zijn gedachtengoed een beetje behoort aan te passen?
Dat God weliswaar rechter van het ganse heelal is, maar wij bepalen wanneer Hij in die functie mag gaan staan, wie Hij mag veroordelen en waarom?
De zaken zijn sinds de zondeval HEEL ERNSTIG uit balans en God heeft een enorme voorsprong op ons betreffende liefde, heilig zijn en opoffering.
Een echte balans zoals binnen een relatie met gelijkwaardige partners kan er niet zijn: God is nog altijd God en Hij staat boven de mens.
GrZing |
precies!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:22
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Welke balans? Dat God alles voor ons heeft overgehad, zelfs voor ons aan een kruis is gestorven en dat wij nu al onze verlanglijstjes bij Hem mogen inleveren?
GrZing |
ben het geheel met je eens zinga het is niet de mens die regeert al zouden we dat wel willen God van de troon af en wij dr op maar het is de drie enige God die de Koning is van de aarde en als we dat eens echt zagen zouden we ons heel klein voelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:24
|
|
|
GrZing |
Ben het helemaal met je eens!!! Fijn dat jij dit zo goed onder woorden kunt brengen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:31
|
|
|
GrZing |
Waarom voelt dat nou voor mij als een mokerslag ? Blijkbaar begrijp je niet hoe ik het bedoel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:49
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jonathan; ik denk dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat een God die straft d.m.v. o.a. natuurgeweld een wrede God is die de zaken niet onder controle heeft. Daarna zeg je dat deze dingen "gewoon gebeuren" zonder kennelijke inbreng van God (heeft Hij dan de zaken wel onder controle?). En tenslotte geloof je wel in de oordelen die in de eindtijd over de aarde zullen komen, waarbij je in het midden laat of God dan wel of niet wreed is en de zaken onder controle heeft.
|
God heeft deze wereld geschapen en Hij keek naar alles wat Hij gemaakt had en zag dat het ZEER GOED was. God schiep de mens en gaf hen een opdracht : Bevolk de aarde en breng haar onder je gezag. Maar de mens luisterde naar een andere stem en kwam hierdoor onder een ander gezag te staan. Toen sprak God over de aarde en zei tegen de mens : Vervloekt is de akker om wat jij gedaan hebt, zwoegen zul je om er van te eten, je hele leven lang. Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. Zweten zul je voor je brood (Gen 3: 17-19)
God gaf de aarde toen dus een ander aangezicht. Vervloekt is de akker, dorens en distels zal het voortbrengen. Dat staat in schril contrast met hetgeen van een 2 hoofdstukken eerder in Genesis.
De wereld waar wij nu dus op leven is niet meer de wereld zoals God hem voor ons bedoeld heeft. Maar gaat gebukt onder een andere heerser. Laat God alle onbegrijpelijke diepe sporen van verdriet en geweld dan gebeuren of laat Hij het toe?
Job 1:11 Maar als u uw hand naar hem uitstrekt en aantast wat hem toebehoort, zal hij u ongetwijfeld in uw gezicht vervloeken.’ 12 Toen zei de HEER tegen Satan: ‘Goed, met alles wat van hem is mag je doen wat je wilt, maar raak Job zelf niet aan.’ Hierop vertrok Satan.
Satan vroeg aan God om Zijn hand uit te strekken, maar God liet het en gaf Job over aan satan. Satan liet een vreselijk leed nederdalen over Job.
Een vreselijk leed daalt ook steeds neer over ons mensen hier op aarde. Zo erg dat mensen God vervloeken, God gaan zien als een wreed God, die met zijn 'almacht' de touwtjes niet in handen heeft. Of God helemaal niet meer zien, omdat men gewoonweg helemaal niet meer in Hem gelooft. God spreekt in Job38 en verder dan tegen Job. Hij laat zien de goede dingen, laat zien dat de mens maar nietig is, laat zien dat de hele schepping is bedacht door een almachtige, onnaspeurbare, wijze God. Maar God zegt niet tegen Job....die dingen daar straf ik jullie allemaal mee. Er staan in de Bijbel een aantal keren dat God het niet meer kon aanzien en zijn toorn liet gelden. De dagen van Noach, de dagen van Sodom en Gommora. God liet daar zijn recht gelden, maar verloste telkens degene eruit die bij Hem wel genade vonden. Noach vond genade bij God. Lot vond genade bij God. Ook de hele stad Nineve vond genade bij God.
ZINGA672 schreef: | Hoe weten wij wanneer die eindtijd is gekomen? Wanneer is de maat vol voor God en begint Hij met de straffen? Aan wie is het om die tijd te bepalen? Zou het kunnen zijn dat die tijd reeds is aangevangen, hoewel nog 'bescheiden in omvang' (in vergelijking met openbaringen) en dat rampen vanaf nu in omvang en frequentie zullen toenemen?
GrZing |
Er is al heel veel leed over de aarde gegaan. Heel veel ziektes hebben miljoenen mensen gedood. De pest ging in de middeleeuwen rond en doodde velen. Een ziekte die wij hier niet meer kennen. Hongersnoden hebben hele bevolkingen gedood. Hele beschavingen verdwenen door natuurgeweld. Dat zijn gewoon dingen die hier gebeuren op aarde. Dorens en distels, pijn en verdriet ze horen er helaas bij. Maar het is niet wat God wilde hoe het zijn zou.
God heeft in het oude testament regelmatig geoordeeld en gestraft. De kanaannieten mochten het land niet meer bewonen, maar God had een ander volk op die plaats in gedachten. God leidde Zijn volk naar die plaats toe, verwijderde de kanaanieten/amorieten omdat hun kwaad té groot was geworden (gen 15:16)
Onderweg naar dat land toe heeft God Zijn wil en wetten gegeven aan dat volk, met als doel dat het een Heilig volk zou zijn. God gaf hen leefregels, die als ze die zouden volgen, ze niet zouden lijden onder de pijn en verdriet van deze wereld. Ik geloof stellig dat als wij mensen die regels collectief zouden volgen dat het dan goed zou gaan. Zo wilde God het ook met Zijn volk Israel. God gaf hun regels, adviezen. Waarom...omdat het hen goed zou gaan. Goed?....ja in een wereld die niet goed is. Maar door te leven naar God's wil zou het wel goed gaan.
God's opdracht aan ons is dat wij onze naasten liefhebben, dat wij de zwakken en armen onderhouden, dat wij mekaar helpen. Er is zoveel goeds wat wij mogen ontvangen van God. Maar wat verlangt God wat wij ermee doen? Geven maakt gelukkiger dan te ontvangen.
Wij worden door God geroepen mekaar te steunen, het leed en pijn voor mekaar te verzachten. te delen in het goede, in de zegeningen die wij ontvangen. Er hoeft geen honger te zijn. Er hoeft geen malaria te zijn, als wij delen in de zegeningen die wij ontvangen. Er hoeft geen Aids te zijn, als wij naar God's geboden zouden luisteren. Als wij mensheid monogaam zouden zijn zouden er geen soa's zijn.
En dan nog zijn er ziektes die gebeuren.
En er zijn onschuldigen. Nee niet als het aankomt op of wij God wel of niet als verlosser zullen aannemen. God heeft zich op vele manieren kenbaar gemaakt. (rom 1) Nee wij staan niet onschuldig tegenover God. Maar wij hebben geen schuld op onze schouders als wij die hebben neergelegd bij het kruis. Op dat moment zijn wij wel onschuldig tegenover God. Maar wat betreft het leed wat hier op aarde geschiedt. Ja dan zijn er veel onschuldigen. Kinderen die van de honger sterven in de armen van hun moeder. Honderduizenden die omkomen bij een aardbeving en ander natuurgeweld. God heeft het leven geschapen...niet de dood. De dood kwam als gevolg van de zonde in de wereld.
En omdat er een schuld bij ons ligt, heeft God een verlosser gegeven. Die schuld is komen te hangen aan het kruis. Daar werd de straf gekruisigd, daar werd recht gesproken. Daar ligt onze keuze...wel of niet de schuld aanvaarden. Daar is verlossing van de straf. En ja ik geloof dat in de eindtijd God wel zijn straffende hand laat gaan, wel een leed over Zijn aarde loslaat. En ik weet, en niemand weer, zelf Jezus weet niet wanneer de maat vol is. Dat ligt bij God.
Wel weten wij dat het goed komt en God een nieuwe aarde zal scheppen.
Openb 21: 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:08
|
|
|
GrZing |
Wat heeft dit eigenlijk met het stukje van Susannah te maken ??? Waar komt ineens het woord verlanglijstje vandaan??? Waar komt ineens het invullen van wat wel/niet zonde is vandaan??? Waar komt de vraag van wijziging van God's wil vandaan??? Waar komt ineens vandaan dat gesteld word dat de mens bepaald???
Volgens mij heeft Suus het over dat wij kinderen van God mogen zijn en dat Hij onze vader wil zijn. Die balans. Dat God een relatie met ons wil en ons die mogelijkheid gegeven heeft.
Nee God is niet ons vriendje, God is een heilig God en hij wil ook dat wij dat zijn. Dat we ons anders gedragen dan als wij in een nieuw leven met Hem stappen. Als wij de oude natuur , de zonde, weggedaan hebben. God is naast ons komen staan, door mens te worden. Wie Jezus heeft gezien heeft de vader gezien (Joh13) Wie Zijn liefde heeft gezien, heeft de liefde van de Vader gezien. Die liefde bestond uit het feit dat Hij zijn leven gaf voor zijn vrienden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:12
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wat heeft dit eigenlijk met het stukje van
Nee God is niet ons vriendje, God is een heilig God en hij wil ook dat wij dat zijn. Dat we ons anders gedragen dan als wij in een nieuw leven met Hem stappen. Als wij de oude natuur , de zonde, weggedaan hebben. God is naast ons komen staan, door mens te worden. Wie Jezus heeft gezien heeft de vader gezien (Joh13) Wie Zijn liefde heeft gezien, heeft de liefde van de Vader gezien. Die liefde bestond uit het feit dat Hij zijn leven gaf voor zijn vrienden. |
kijk jonathan dat klinkt al weer heel anders dan in vorige stukje nu ken ik je weer een beetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:16
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wat heeft dit eigenlijk met het stukje van Susannah te maken ??? Waar komt ineens het woord verlanglijstje vandaan??? Waar komt ineens het invullen van wat wel/niet zonde is vandaan??? Waar komt de vraag van wijziging van God's wil vandaan??? Waar komt ineens vandaan dat gesteld word dat de mens bepaald???
Volgens mij heeft Suus het over dat wij kinderen van God mogen zijn en dat Hij onze vader wil zijn. Die balans. Dat God een relatie met ons wil en ons die mogelijkheid gegeven heeft.
Nee God is niet ons vriendje, God is een heilig God en hij wil ook dat wij dat zijn. Dat we ons anders gedragen dan als wij in een nieuw leven met Hem stappen. Als wij de oude natuur , de zonde, weggedaan hebben. God is naast ons komen staan, door mens te worden. Wie Jezus heeft gezien heeft de vader gezien (Joh13) Wie Zijn liefde heeft gezien, heeft de liefde van de Vader gezien. Die liefde bestond uit het feit dat Hij zijn leven gaf voor zijn vrienden. |
tnx !! Jij snapt me !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:17
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | kijk jonathan dat klinkt al weer heel anders dan in vorige stukje nu ken ik je weer een beetje |
als je iets niet snapt mag je het me gewoon vragen hoor. Ik ben niet zo heel anders dan dat je denkt.
En mijn vorige stukje is niet zo raar.... gewoon lezen en nadenken, en eventueel vragen.
Wat ik overal mee wil zeggen is dat God's liefdevolle hand groter is dan God's straffende hand. De straf is dood, die hoeft er niet te zijn voor ons, ja wij zijn schuldig tegenover de Heiligheid van God, maar wij zijn onschuldig als Jezus naast ons komt staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Wat ik overal mee wil zeggen is dat God's liefdevolle hand groter is dan God's straffende hand. De straf is dood, die hoeft er niet te zijn voor ons, ja wij zijn schuldig tegenover de Heiligheid van God, maar wij zijn onschuldig als Jezus naast ons komt staan. |
en nu ben ik het geheel et je eens
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|