Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Chat , waarom gebruik jij de term demonen? Zie jij homoseksualiteit als iets demonisch? In mijn ogen is ds Vos bevrijd.. bevrijd van zijn zonden. ds. Vos ziet zichzelf ook als bevrijd. | Is bevrijding hetzelfde als acceptatie? Ik denk het dus niet. Hij is bevrijd van de schuldgevoelens, maar zoals hij zelf zei; kon hij niet tegen het beest op wat in hem was. hij erkent ook dat toen hij eenmaal uit de kast kwam, hij als een beest geleefd heeft. Of dat nu demonisch is naar de letterlijke zin van het woord, weet ik niet. Maar hij vertelt wel dat hij volledig gegrepen was door zijn begeertes. Het overweldigde hem en hij kon het niet langer meer onderdrukken. Trek zelf maar je conclusies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:44
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Toen we de guldens hadden zeiden we toch ook niet 70 guldens, maar 70 gulden |
Toch kan het allebei Solafide... Het eerste zegt iets over het aantal munten, het andere over de waarde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is bevrijding hetzelfde als acceptatie? Ik denk het dus niet. Hij is bevrijd van de schuldgevoelens, maar zoals hij zelf zei; kon hij niet tegen het beest op wat in hem was. hij erkent ook dat toen hij eenmaal uit de kast kwam, hij als een beest geleefd heeft. Of dat nu demonisch is naar de letterlijke zin van het woord, weet ik niet. Maar hij vertelt wel dat hij volledig gegrepen was door zijn begeertes. Het overweldigde hem en hij kon het niet langer meer onderdrukken. Trek zelf maar je conclusies. |
Menigeen gebruikt de term het beest in mij, als ze zich te buiten willen gaan. Dieren denken niet na, die volgen hun instinct. Ik denk dat ds Vos dat bedoeld heeft. En niet dat hij door een demoon was bezeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:51
|
|
|
snik snik , ik val uit de boot dus ? te oud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Menigeen gebruikt de term het beest in mij, als ze zich te buiten willen gaan. Dieren denken niet na, die volgen hun instinct. Ik denk dat ds Vos dat bedoeld heeft. En niet dat hij door een demoon was bezeten. | Ik heb ook niet gezegd dat hij door demonen was bezeten. Maar wel, dat zijn zgn. bevrijding gepaard ging met beestachtig leven. En dat ik dat geen bevrijding kan noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:02
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch kan het allebei Solafide... Het eerste zegt iets over het aantal munten, het andere over de waarde... |
Wat heet, het kan allebei....natuurlijk kan het...maar het gaat er toch aleen maar om een valutawaarde aan te geven......
Niemand zei vroeger 1000 guldens......waarom dan wel euri.... en ik vraag me dan wel af....waar komt deze uitgang i vandaan. Het kan net zo goed euro's zijn. Alsof het woord uit het latijn zou komen en daardoor een i als meervoudsuitgang zou krijgen...... en volgens mij krijgen in het Latijn alleen maar de woorden op -US de uitgang van -i in het meervoud zoals medicus - medici. Het woord EURO heeft echter geen uitgang op -US dus dan krijgt het in principe geen -i in het meervoud.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb ook niet gezegd dat hij door demonen was bezeten. Maar wel, dat zijn zgn. bevrijding gepaard ging met beestachtig leven. En dat ik dat geen bevrijding kan noemen. |
Ik zie bij hem iets van bekering in.en daar is hij in de loop der tijd mee bezig geweest. Hij heeft zijn homofiele geaardheid geaccepteerd. En dat gaf bij hem een gevoel van bevrijding. Hij voelde ik mag een homo zijn. Dat haal ik uit het hele stuk wat ik eerder geciteerd heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Zo vaak gebruiken we hem niet... Maar er is genoeg vettere hap dan wat er uit een frituurpan komt. |
Ja....en vergeet vooral ook niet de gebakjes en andere zoete lekkernijen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:11
|
|
|
.-.-.-.-.-.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 6 april 2010, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:16
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja....en vergeet vooral ook niet de gebakjes en andere zoete lekkernijen.... |
das ook niet gezond, maar ook lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:16
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | zie knuffelhoekje carien |
Maris..nou word ik echt nieuwsgierig zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een schapen knuffel voor carien.. gewoon op dat ze lief is voor schaapies.
|
Ach..... wa lief....hij lijkt echt op chatje... mn lammetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:23
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Klinkt als een wondermiddel, kun je mij niet aan een litertje helpen? |
Kan altijd Marianne, zal ik het opsturen per post?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:30
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Waarom zeggen en schrijven mensen toch steeds euri of soms wel eens euri's = dubbel meervoud overigens.......
Het is gewoon euro......
Toen we de guldens hadden zeiden we toch ook niet 70 guldens, maar 70 gulden |
Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.
Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).
Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.
't Blijft boeiend hé, taal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:38
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor! |
Eigenlijk wel een goed idee. Ik grijp nu te vaak naar de fritespan. Alhoewel, aardappelschijfjes uit de frituur toch wel het summun van lekker is.
Vroeger wilde ik ook geen friteuse hebben, totdat ik 'm cadeau kreeg. En tja, dan komen de frikandellen, de kroketten en niet veel meer, behalve patat en aardappelschijfjes. Zelfs de kroket heb ik al weer afgschaft.
Hèt grote nadeel van frituren vind ik het schoonmaken van de pan. Het verversen van de olie of het vet. En dan die 212 frituurpannen die op vergelijkings-sites besproken worden....
Ik kan er geen wijs uit, eerlijk gezegd. Ik had er al 1 uitgekozen die positief besproken werd. Blijkt daarvan het snoer weer te kort. How low can one go....
Misschien ook beter om het weer bij de cafetaria op de hoek te gaan halen. Daar maken ze de frikandellen speciaal! Om maar te zwijgen over alle andere lekkere dingen die daar in de vitrine mij toefluisteren: eet mij, eet mij, nee, eet mij!!!
Misschien moet ik toch vegetariër worden....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 6 april 2010, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:41
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Kan altijd Marianne, zal ik het opsturen per post? |
Super Carien, bedankt! Je kunt het eventueel combineren met een bezoekje aan de Veluwse Bron, dan kom je het even langs brengen. Zorg ik gewoon dat ik op dinsdag thuis ben. Maar per post kan natuurlijk ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:43
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ach..... wa lief....hij lijkt echt op chatje... mn lammetje. |
Vernoem je je lammetjes naar CM-ers dan? Heb je al een Marijan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eigenlijk wel een goed idee. Ik grijp nu te vaak naar de fritespan. Alhoewel, aardappelschijfjes uit de frituur toch wel het summun van lekker is.
Vroeger wilde ik ook geen friteuse hebben, totdat ik 'm cadeau kreeg. En tja, dan komen de frikandellen, de kroketten en niet veel meer, behalve patat en aardappelschijfjes. Zelfs de kroket heb ik al weer afgschaft.
Hèt grote nadeel van frituren vind ik het schoonmaken van de pan. Het verversen van de olie of het vet. En dan die 212 frituurpannen die op vergelijkings-sites besproken worden....
Ik kan er geen wijs uit, eerlijk gezegd. Ik had er al 1 uitgekozen die positief besproken werd. Blijkt daarvan het snoer weer te kort. How low can one go....
Misschien ook beter om het weer bij de cafetaria op de hoek te gaan halen. Daar maken ze de frikandellen speciaal! Om maar te zwijgen over alle andere lekkere dingen die daar in de vitrine mij toefluisteren: eet mij, eet mij, nee, eet mij!!!
Misschien moet ik toch vegetariër worden.... |
Wat een verstandig verhaal, Imre.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat voor thema moet ik nu weer omlijsten. U vraagd ik draai. |
Ik lag in een deuk: Radetzky March....
Ga zo door. En het wordt hier nog echt leuk!
Maarre... wat dacht je van een paar gezellige meezingers. Geen smartlappen, maar bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=X_ySCs4qZek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:50
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat een verstandig verhaal, Imre. |
Ach, de wijsheid komt met de jaren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:54
|
|
|
En nu naar bed!
Et etara...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.
Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).
Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.
't Blijft boeiend hé, taal. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:15
|
|
|
ff thuis wat gaan drinken, en bij mannen in bed stappen, uitdagend dansen. Tja daarmee geef je naar mijn idee inderdaad wel een signaal af. Maar dat is van een heel andere orde dan gewoon luchtig gekleed gaan, niet waar ??
En in badpak een kerk binnen stappen of een andere gelegenheid bezoeken, tja dan ben je op bezoek, en gelden de regels van aanpassen aan de gelegenheid waar je binnen stapt.
Dat is uitdagen.
Een vrouw (jong of oud) die luchtig gekleed gaat als ze de straat op gaat, mag dat doen, en moet dat ook zonder angst voor gevolgen kunnen doen. En mag nooit verweten worden dat ze uitdaagt. Het ligt in uitdagen niet aan kleding, maar aan de blik en het signaal wat je uitzendt.
Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:34
|
|
|
Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa: " heeft u er een dubbeltje bij?" Ik zei, neee dubbeltjes bestaan niet meer.
Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:36
|
|
|
WILMA729 schreef: | ff thuis wat gaan drinken, en bij mannen in bed stappen, uitdagend dansen. Tja daarmee geef je naar mijn idee inderdaad wel een signaal af. Maar dat is van een heel andere orde dan gewoon luchtig gekleed gaan, niet waar ??
En in badpak een kerk binnen stappen of een andere gelegenheid bezoeken, tja dan ben je op bezoek, en gelden de regels van aanpassen aan de gelegenheid waar je binnen stapt.
Dat is uitdagen.
Een vrouw (jong of oud) die luchtig gekleed gaat als ze de straat op gaat, mag dat doen, en moet dat ook zonder angst voor gevolgen kunnen doen. En mag nooit verweten worden dat ze uitdaagt. Het ligt in uitdagen niet aan kleding, maar aan de blik en het signaal wat je uitzendt.
Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt. |
en wilma in de hotpants
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:39
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | [size=18][i] Zo het mooie weer komt er weer aan is weer eens tijd om eens lekker uit eten te gaan in http://www.ribhousetexas.nl/ wie heeft er zin ? is eens wat anders dan in je nette kostuum gaan zitten eten hier mag je is wat laten vallen proberen om grote groep te krijgen drukken de kosten . is de bedoeling het in woudeneberg te doen. zit te denken in de leeftijd van rond de 35 tot rond de 45 komt er niet zo op aan . datum moeten we dan nog plannen eerst maar is kijken of dr animo voor is [/size] zo brand maar los |
ben óók te oud ...al heb ik best veel met woudenberg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:46
|
|
|
eenmaal in de week is de frituurpan ons beste maatje ... niks mis mee hoor maarja ... wij worden er ook niet dikker of dunner van ... dat scheelt misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:48
|
|
|
Ik denk, chat, dat ze het evangelie niet uit het oog zijn verloren. Dat ze een mist leggen over het evangelie is duidelijk. Mist in de vorm van strakke liturgie en strenge regels. En het is moeilijk door die mist heen te kunnen kijken, maar ik geloof zeker dat er achter die mist echt wel een diep geloof en sterke band met God ligt.
Ik snap soms niet waarom mensen binnen het insituut kerk die mist neerleggen, maar ik denk wel dat ook die mensen een sterk geloof en een sterke bajnd hebben met God.
Het is alleen jammer dat een mist het licht zo afzwakt voor degene die ernaar kijkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:50