Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:52
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Goeie vraag. Al eerder hebben we het er over gehad dat wat de één seks noemt (strelen, zoenen) de ander dat nog niet zo ziet. Dus... grenzen kunnen heel persoonlijk zijn en is een weg die je met elkaar en met God beloopt... een toegroeien, een ingaan op elkaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:55
|
|
|
GOEIEMORREGUH!!!!!!!
Ik ga werken,heerlijk,geen huishouden,geen kids..........Ik kleed me altijd naar mn humeur,vandaag ben ik in het knalroze afgerond met mn hoogste hakken
Fijne dag...enneh zorg goed voor jezelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:12
|
|
|
[quote=JOL252]
Jawel Jo, zoals je het formuleert. Denk dat voor beginnende "koppels" het goed is om af te spreken. Zo kan bij mij bv. tongzoenen niet. Is een brug te ver in mijn relatie tot Mijn Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waar ben ik toch weer aan begonnen???
Het staat vast nu...gedaan met de vrouwen...ik ga een cursus 'homo' volgen...het is goed geweest met het andere geslacht... |
Haha, toch leuk dat je er weer bent hoor!
Enne...hier een stralend zonnetje!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:16
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Nou prima en met die persoonlijke grens is niks mis zolang er maar onderling openheid over kan zijn en met beide rekening gehouden wordt. Het kan voor mij of een ander weer heel anders zijn of aanvoelen en daar is ook niets mis mee..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:21
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een eerste ontmoeting of een relatie van pakweg een jaar......... Ik ben het met Jol eens,eerst opbouwen en onderweg(samen) je keuzes maken.
Zoenen(o.a.) is onlosmakelijk verbonden met liefde en dat is er op een eerste date niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:31
|
|
|
Quote: | Herman: Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf |
Waarom ook niet vooraf bespreken maar hoeft geen noodzakelijkheid te zijn toch? Alles kan... het hoeft niet. De onderwerpen kunnen toch heel anders liggen in het begin? Gewoon relaxt beginnen en zien wat er uit ontstaat. Vooraf al grenzen en lijnen trekken is voorwaarden stellen die misschien nog helemaal niet behoeven. Je komt het vanzelf wel tegen.
Quote: | Leanne: Ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een eerste ontmoeting of een relatie van pakweg een jaar......... Ik ben het met Jol eens,eerst opbouwen en onderweg(samen) je keuzes maken. Zoenen(o.a.) is onlosmakelijk verbonden met liefde en dat is er op een eerste date niet. |
De één zegt van niet, de ander zegt: als er chemie is wordt er gezoend. Mijn vraag is of je het allemaal al van te voren (vast) kunt stellen. Ik heb zoiets van: laat maar waaien zoals het waait en blijf je bewust van je zelf en het contact van dat moment.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:38
|
|
|
Bijna weekend, bijna maandag, maar eerst zondag nog...het is maar dat jullie het ff weten...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:41
|
|
|
[quote=HERMAN968]
een tongkus een brug tever??? waarom dan wel, herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:42
|
|
|
Deze raakt me elke keer weer diep... We zijn onderweg en er is nog zoveel te leren.. te geven.. te ontvangen. Zowel de ander de voeten wassen als het bij jou laten gebeuren.. woeps...
http://youtu.be/LWFBzXt81OE
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:43
|
|
|
JOL252 schreef: | De één zegt van niet, de ander zegt: als er chemie is wordt er gezoend. Mijn vraag is of je het allemaal al van te voren (vast) kunt stellen. Ik heb zoiets van: laat maar waaien zoals het waait en blijf je bewust van je zelf en het contact van dat moment. |
Mooi he,al die verschillen tussen mensen,het is gewoonweg niet op 1 hoop te gooien en niet te bepalen.(en al helemaal niet voor een ander)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Enkele jaren geleden zat de chatroom rond deze tijd vol. Of we werd er ruzie gemmakt of gelachen..nu is er niets te zien...waar is die goede oude tijd...effe een moment van mijmering... |
das logisch als alle vaste leden weggaan blijft er weinig over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:47
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [i]Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is " Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"[/i] |
IIIII IIIII IIIII
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:49
|
|
|
JANE866 schreef: | Fijne reactie Petra! Hoort teleurstelling ook niet bij het leven? Ik geloof dat de een wel meer te verstouwen krijgt dan de ander, maar heeft niet ieder huis zijn kruis? Ook ik ben teleurgesteld op deze site, maar komt dat ook niet omdat we het teveel van een ander verwachten en niet van God? Oh ja, ik heb ook lang niks van God en zijn gebod willen weten. Waarom heeft Hij het bijv. niet kunnen voorkomen dat mijn lieve broer plotseling op 19 jarige leeftijd is overleden? Maar inmiddels ervaar ik: ik ben degene die de deuren sluit, niet God! Zijn deur blijft wel open staan. Is dat niet Liefde en genade? |
Een enorme liefde en genade jane! Ondanks dat we wel eens boos op god zijn om het warom, keert hij ons nooit van ons af. Teleurgesteld in mensen,in een site,zo herkenbaar. toen ik 20 was heb ik me van de kerk afgekeerd, ik was zwaar teleurgesteld in bepaalde mensen van de kerk, Ik had verwacht dat ze als cristenen zich beter zouden gedragen. Tot ik begon te begrijpen dat ieder zo in zijn/haar geloofsfase zit. En kijkende naar mezelf,teleurstel ik ook wel eens mensen. Inmiddels ga ik weer na de kerk,en nee ben nog niet teleurgestelt daar in mensen, ik denk dat dat komt omdat ik niet te veel verwacht van ze, weet dat ze maar mensen zijn net zoals ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:52
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mooi he,al die verschillen tussen mensen,het is gewoonweg niet op 1 hoop te gooien en niet te bepalen.(en al helemaal niet voor een ander) |
helemaal waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:00
|
|
|
INGE721 schreef: | Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe partner.
Graag jullie mening hierover. |
Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.
Het antwoord van Frank wil ik hier even bij plaatsen... daar zit zeker een grote bron van waarheid in. Langs de ene kant is het goed om een objectief beeld te hebben over een mogelijke relatie, maar aan de andere kant zal je dat op die manier ook nooit krijgen. De ex is een andere persoonlijkheid dan jezelf, en zaken waar anderen zich dood aan ergeren zijn voor jou misschien juist heel leuk. Na mijn scheiding heb ik jaren last gehad van wantrouwen en achterdocht. (na verschillende jaren in een sfeer van overspel te leven komt dat vanzelf) Je innerlijke moet in orde zijn voor je weer klaar bent voor een relatie. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen voor mezelf dat ik pas anderen terug kan vertrouwen, in hun relatie naar de Heer toe. Dit bedoel ik echt in een ernstige manier van hoe die persoon relatie invult, niet gewoon een keertje naar de dienst gaan... Oprechtheid van een persoon kan je niet laten invullen door een anders mening toch? Dat vergt wel wat tijd maar ik denk nuttig om niet voor verrassingen te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:27
|
|
|
DANIEL777 schreef: | das logisch als alle vaste leden weggaan blijft er weinig over |
Wat voor mensen waren volgens jou waar jij aan denkt de ''vaste'' leden En waarom nu weg denk je?
En wat versta jij onder weinig over?..
ook goeiemorge
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 09:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Enkele jaren geleden zat de chatroom rond deze tijd vol. Of we werd er ruzie gemmakt of gelachen..nu is er niets te zien...waar is die goede oude tijd...effe een moment van mijmering... |
Die Goede ouwe tijd. Toen was geluk nog heel gewoon.
Maar ik blijf nog even hoor Frank, dus voorlopig zie ik je weer een maand lang
Ik hoop dat je het toch weer gezellig gaat vinden hier, nadat je er over heb zitten mijmeren hoe je dat gaat aanpakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:36
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Die Goede ouwe tijd. Toen was geluk nog heel gewoon.
Ik hoop dat je het toch weer gezellig gaat vinden hier, nadat je er over heb zitten mijmeren hoe je dat gaat aanpakken | als tie maar geen maand gaat mijmeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:45
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Die Goede ouwe tijd. Toen was geluk nog heel gewoon.
Ik hoop dat je het toch weer gezellig gaat vinden hier, nadat je er over heb zitten mijmeren hoe je dat gaat aanpakken |
Goeie ouwe tijd? waar hebben we het hier over nieuwe leden,kan rede worden voor een nog betere goeie ouwe tijd Of geloven we in onsjjee goeie ouwe tijd..tja
Een soort van een groep mensen op cm,die wel elkaar zo goed begrepen?
Nou geloof me.. wat in kerken gebeurd,gebeur dus ook hier blij dat er eerlijk voor uit gekomen wordt..dat wel..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:49
|
|
|
YES356 schreef: | Wist u dat: het Wereld Vluchtelingen dag is Op 20 juni viert de hele wereld Wereld Vluchtelingen Dag. Het is een dag waarop awareness wordt gecreëerd voor vluchtelingen wereldwijd en de moed en vastberadenheid die ze hebben in hun zoektocht naar een beter bestaan |
Heb dan toch nog mooi plaatje kunnen zette bij asielzoekers. Hoe helpen in de Geest die God bedoeld, buiten alle eigenbelang van de wereld om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:50
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Goeie ouwe tijd? waar hebben we het hier over nieuwe leden,kan rede worden voor een nog betere goeie ouwe tijd Of geloven we in onsjjee goeie ouwe tijd..tja
een soort van een groep mensen op cm,die wel elkaar zo goed begrepen? nou geloof me.. wat in kerken gebeurd,gebeur dus ook hier blij dat er eerlijk voor uit gekomen wordt..dat wel.. | als er in de kerk gebeurd wat af en toe hier gebeurd dan is het snel gebeurd met de kerken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:59
|
|
|
DANIEL777 schreef: | als er in de kerk gebeurd wat af en toe hier gebeurd dan is het snel gebeurd met de kerken |
Gelukkig hangt het niet van een ''groepje mensen'' af
Het glas is half vol
God kijkt mee in alles wat ook hier gebeurt Dus hand in eigen boezem..en samen handen in vandaag stoppen;))
dit is geen aanval,zo moet je dit niet voelen..nee! maar wel wat ook ik er even over kwijt wil.
Bij ons zelf beginne..zoals die appel in die mand.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ze bestaan net goed niet als aardbeienladdertjes en een vergiet zonder gaatjes... en ook bougievonkjes zijn niet te koop!!!!!!!!!!! |
Of een plinten trap;))
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:17
|
|
|
veel papiere werk,alles weer in de mappen op volgorde;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:20
|
|
|
Ik heb af en toe moeite met mijn leeftijd..eerlijk;) toen ik 44 was,leek alles nog zo anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:22
|
|
|
Waar ben je Yes,k'had wat koffie voor je;))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:29
|
|
|
waarom mensen een time out winkje onder hun foto ''droppen'' En dan toch reageren,waar het nodig is..........
(uit zonderingen daar gelaten)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:30
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb af en toe moeite met mijn leeftijd..eerlijk;) toen ik 44 was,leek alles nog zo anders? |
Leeftijd is een zo relatief begrip. Ik ben 43, was dat nog geen maand, toen een hartinfarct me velde. Toen, nu een halfjaar geleden, ik daar lag in de ambu, in de dotterkamer, tijdens de rit, tijdens de behandeling, hoe oud voel je je dan? Nog een uur te gaan op deze wereld? of word mij nog een langere tijd gegeven?
Op dat moment, het maakte me niet uit. Toen was het, dat alles wat God deed goed was, Hij mijn leven leide, alles in Zijn hand had. Alles loslaten, omdat het moest. Maar toen ook, omdat het mocht. Het is niet zo gebleven hoor, zo vaak dat ik later wel is dacht, was het er nog maar. Maar het besef, dat het moment van ingaan er ieder moment kan zijn, heeft wel diepe sporen getrokken.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op vrijdag 22 juni 2012, 10:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waarom ben ik toch terug op CM gekomen??? Ik wist dat de vrouwen niet de makkelste wezens waren maar nu beginnen de mannen ook al lastig te doen... |
Geef nu maar toe dat je ons gewoon gemist hebt
|
|
Naar boven |
|
|