Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gewoon een mens...gewoon Frank dus??? |
Ja, ik kan er ook niets aan doen...ik ben ook maar een zondaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:43
|
|
|
Dit bericht komt volgens mij niet van Herman maar wel van zijn toekomstige egaa...foei met 2 mensen op 1 profiel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:50
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Even voor je opgezocht. zie wilibrord: ex 20:5,
ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.
deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.
duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,
nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd. |
Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:50
|
|
|
Hey die Frank, er is een vrouwenoverschot......ga je ook mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:54
|
|
|
JANS221 schreef: | Hey die Frank, er is een vrouwenoverschot......ga je ook mee? |
Ze komen altijd mannen te kort, Janske. Zowel op deze site en als op FF. Ik heb je ook uitgelegd waarom die mannen zich niet meer graag aanmelden. Dus, neen, ik ga niet mee.
Wat ik wel positief vind is dat je hier op het forum je vingers aan het werk zet. Laat je ook eens lezen op andere topics. Trek je niets aan van eventuele commentaren. Jouw visie is even belangrijk, waardevol en tot nut zoals van de anderen. Je bent een lieve meid met een gezond verstand en inzicht. Dus...ja, laat je lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:56
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:58
|
|
|
... JANS221 schreef: | |
verwoord je poppetje eens, Janske...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:01
|
|
|
verlegen lachende smiley, maar we gaan nu wel off-topic!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:01
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan je geloven dat ik effe geen geloof meer heb in het gebed? Kan je ook geloven dat ik vast niet de enige ben hier op CM of in de gewone wereld die twijfelt aan de kracht van het gebed? |
Wat bedoel je hiermee frank ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind... |
Willebrordvertaling, algemeen geprezen, toch !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:06
|
|
|
//
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 09:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:08
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Wat bedoel je hiermee frank ? |
Zoals het er staat Herman...niet meer of minder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:10
|
|
|
Ervaren dat het slechtste moment ook nodig is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:11
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Willebrordvertaling, algemeen geprezen, toch ! |
Oja, het is nogal erg RK en dat wordt op deze site niet erg gewaardeerd. Want RK mensen zijn toch zonderlingen, slechte verkrachtende mensen die in een vergevende God geloven en die niet zoveel hebben met satan...oja, ik, wij, schriijven satan zonder hoofdletter...het is immers nietszeggend...denk daar maar eens als echt christenen over na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:13
|
|
|
JANS221 schreef: | verlegen lachende smiley, maar we gaan nu wel off-topic!!! |
Ik tik al niets meer, schat
Wanneer gaan we nog eens naar een abdij voor een gebedsdienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:16
|
|
|
Bedankt voor de reactie's nu al weer erbij,erg leerzaam vindt ik zelf. zal nog reageren..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:18
|
|
|
Doe eens een beetje gezellig, Frank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan je geloven dat ik effe geen geloof meer heb in het gebed? Kan je ook geloven dat ik vast niet de enige ben hier op CM of in de gewone wereld die twijfelt aan de kracht van het gebed? |
Waarheid en herkenbaar wat ik hier leest!..dank
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 21 juni 2012, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:22
|
|
|
JANS221 schreef: | Doe eens een beetje gezellig, Frank! |
ervaringen my dear Janske...kunnen soms tot ongezelligheid leiden...als ik moest vertellen wat ik allemaal al heb meegemaakt op deze site zou je gaan twijfelen aan de Heilige Geest die ons zou moeten inspireren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:24
|
|
|
Wacht ff.
Het is de god die wij bidden he!!
En hij luisterd naar ons gebed.
Twijfel nooit aan ..god... maar aan de mens he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:36
|
|
|
NICKY298 schreef: | Wacht ff.
Het is de god die wij bidden he!!
En hij luisterd naar ons gebed.
Twijfel nooit aan ..god... maar aan de mens he! |
Wij kunnen eindeloos tot God bidden. En God kan op de één of andere andere manier tot bepaalde mensen wat ingeven. Maar wat als die bepaalde mensen niet luisteren? Wat zijn wij dan met ons gebed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Iedereen doet seks op zijn of haar manier voor het huwelijk. Zoenen, orale seks is ook seks, soloseks al dan niet met een speeltje . Penetratie alleen valt niet alleen onder de noemer seks hoor...laten we gewoon eerlijk zijn. Niet hypocriet zijn...we kunnen ons zelf en de medemens beliegen maar God niet...we mogen het wel ter zijner tijd uitleggen bij Hem |
Bedankt Frank voor het geven van je visie. Waar zit bij jou het verschil om Christen te zijn ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES774
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:52
|
|
|
Nee Frank dat kan ik niet geloven. Ik heb wonderen meegemaakt door gebed en vele gebeden zijn verhoord
Laatst aangepast door
|
LIES774
|
op donderdag 21 juni 2012, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:53
|
|
|
paksoi,tello,bakeljauw en spa blauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Bedankt Frank voor het geven van je visie. Waar zit bij jou het verschil om Christen te zijn ? |
Tussen een mens zijn met normale gevoelens en een christen zijn is geen of weinig verschil.
Als je als christenen aangesloten bent bij een eerdere sektarische groep is zelfs gaan plassen (pissen, voor de Belgen) haast een doodzonde. Zeker voor de vrouwen die met een wc-)papiertje iets droog moeten maken. Of is dat verboden in de evangelische kerken...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:03
|
|
|
LIES774 schreef: | Nee Frank dat kan ik niet geloven. Ik heb wonderen meegemaakt door gebed en vele gebeden zijn verhoord |
Ook ik heb wonderen meegemaakt en verhoorde gebeden gezien, maar toch kan ik Frank wel geloven. Ik begrijp wel wat hij bedoelt, herken het wel. Er zijn momenten dat God heel ver weg lijkt en het gevoel hebt dat God je niet hoort. Ik heb die momenten wel iig. En ook al weet ik verstandelijk dat dat niet zo is, het gevoel kan dan toch soms de overhand nemen.
Is dat erg, vind God dat erg? Nee, dat geloof ik niet!
Wat ik doe wanneer ik dit merk, is bij iemand die ik vertrouw aan de bel trekken en te vragen om mijn gebed van mij over te nemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:03
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat wil je mij hier nu mee zeggen? | Josine, ik heb het belangrijkste in 't vet gezet. Hier komen de verschillende extreme naar voor mbt geloofsbeleving.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 21 juni 2012, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:08
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ook ik heb wonderen meegemaakt en verhoorde gebeden gezien, maar toch kan ik Frank wel geloven. Ik begrijp wel wat hij bedoelt, herken het wel. Er zijn momenten dat God heel ver weg lijkt en het gevoel hebt dat God je niet hoort. Ik heb die momenten wel iig. En ook al weet ik verstandelijk dat dat niet zo is, het gevoel kan dan toch soms de overhand nemen.
Is dat erg, vind God dat erg? Nee, dat geloof ik niet!
Wat ik doe wanneer ik dit merk, is bij iemand die ik vertrouw aan de bel trekken en te vragen om mijn gebed van mij over te nemen... |
Mooie getuigenis Josina..beleving!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:09
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Josine, ik heb het belangrijkste in 't vet gezet. Hier komen de verschillende extreme naar voor mbt geloofsbeleving. |
Heb het gelezen, maar wat dat te maken heeft met het feit dat ik zeg dat er niets mis is met zelf nadenken blijft voor mij een raadsel.
En de bijdrage waarin ik dat opgeschreven heb was een reactie op de bijdrage van iemand anders en door mijn reactie zo er tussenuit te halen, trek je het forum wel een beetje uit z'n verband.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:11
|
|
|
LIES774 schreef: | Nee Frank dat kan ik niet geloven. Ik heb wonderen meegemaakt door gebed en vele gebeden zijn verhoord |
IK ben enorm blij voor jou. Ik heb ook eens gedankt en gebeden maar wat heeft het uitgehaald??? Een moment van geluk en dan het weer moeten afgeven...nouja, zo kan ik ook geloven. Ik heb er genoeg van. God luistert wel maar zijn schepselen houden de gek met Zijn creatie...
|
|
Naar boven |
|
|