ChristianMatch

Forum

Onze rugzak...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3961 3962 3963 3964 3965 3966 3967 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:17

even terug naar je stelling: In hoeverre geeft het jou of mij een goed gevoel wanneer je iets vanuit je rugzak laat zien aan die ander?
En in hoeverre vindt jij het nodig om alleen de buiten te laten zien.. of de binnenkant te laten zien..van jou rugzak?

Mijn rugzak zit in me, kan ik nooit sluiten, heeft me gevormd en gemaakt tot de mens die ik nu ben. En daar ben ik blij mee.
Ben niet iemand die snel de inhoud van de rugzak open neerleg, hier op het forum niet, en in de chat ook niet. Voor mij is het niet nodig om de inhoud te laten zien, omdat ik het niet als last meedraag.
Zoiets straal je ook uit denk ik, want de mensen om me heen vragen er ook zelden naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:18

BEUN656 schreef:
Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Hoererij is sex om geld of om diensten.
Vreemd gaan word ook veroordeeld.

Maar als je kiest voor een partner, en met haar de liefde bedrijft, kan je niet vergelijken met hoererij Beun

Naar een hoer ga je, doe je het, en tot kijk maar weer. ga jij zo met je vriendin om???? voor het huwelijk??
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:21

WILLEM618 schreef:
Hoererij is sex om geld of om diensten.
Vreemd gaan word ook veroordeeld.

Maar als je kiest voor een partner, en met haar de liefde bedrijft, kan je niet vergelijken met hoererij Beun

Naar een hoer ga je, doe je het, en tot kijk maar weer. ga jij zo met je vriendin om???? voor het huwelijk??

Nee, Gods Woord is heel duidelijk: seks buiten het huwelijk is hoererij. PUNT!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:21

WILMA729 schreef:
even terug naar je stelling: In hoeverre geeft het jou of mij een goed gevoel wanneer je iets vanuit je rugzak laat zien aan die ander?
En in hoeverre vindt jij het nodig om alleen de buiten te laten zien.. of de binnenkant te laten zien..van jou rugzak?

Mijn rugzak zit in me, kan ik nooit sluiten, heeft me gevormd en gemaakt tot de mens die ik nu ben. En daar ben ik blij mee.
Ben niet iemand die snel de inhoud van de rugzak open neerleg, hier op het forum niet, en in de chat ook niet. Voor mij is het niet nodig om de inhoud te laten zien, omdat ik het niet als last meedraag.
Zoiets straal je ook uit denk ik, want de mensen om me heen vragen er ook zelden naar.

Duidelijk Wilma.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:22

HERMAN968 schreef:
Hanna, je dient toch ook de rest van de tekst bij te zette. Lachende smiley Lachende smiley

doe ik voor je; HERMAN968;
you're in the center............... Lachende smiley met blinkend witte tanden and beun is, too

t is maar waar je van geniet!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 21 juni 2012, 00:23
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:23

WILLEM618 schreef:

Ten eerste: ik heb geen vriendin, anders zat ik hier ook niet. Ten tweede: al zou ik die hebben dan ga ik jou nog niet vertellen wat ik met haar doe.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:23

BEUN656 schreef:
Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

daar hebben we het ook al over gehad
wat versta je zelf onder het woord hoererij?
Volgens jou reacties, begrijp ik dat jij daar alle erotiek getinte woorden onder brengt als zijnde misselijke termen?
intimiteit is niet per defenitie hoererij
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:24

HERMAN388 schreef:
Is 3 oproepen niet te veel Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

Zo kunt je zien Herman. Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:25

HANNAH810 schreef:
doe ik voor je; HERMAN968;
you're in the center............... Lachende smiley met blinkend witte tanden and beun is, too

t is maar waar je van geniet!!

Ha, read the small print! Well, that's cool! So, if we are in the center, how about you?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:26

BEUN656 schreef:
Nee, Gods Woord is heel duidelijk: seks buiten het huwelijk is hoererij. PUNT!

Blijkbaar zo duidelijk, dat je het niet eens kan onderbouwen.
Ik zet wel een komma, dan kan je nog met een onderbouwing komen. Dan HOEF je er geen PUNT achter te zetten, en kan je nog iemand overtuigen van je mening.

Maar met lege teksten komen, en stukjes, en nu even met een mening te komen dat het duidelijk is, is wel erg makkelijk beun.

Doe de moeite, en kom nu is echt met een reactie, waar over na is gedacht, waar je de moeite voor neemt om je in te verdiepen, waar je vol liefde en overgave iets van jou moeite in legt, om je naaste in liefde over te halen. Dan kom je niet verwijtend over, dan word je stuk serieus genomen, en straal je liefde uit. Dat is wat van een Christen verwacht word, dus spreekt toch ook jou aan?

Ik kijk uit naar je reactie. (hoeft niet vandaag hoor, neem gerust de tijd)

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 21 juni 2012, 00:34
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:29

LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit ik ben jou geen uitleg schuldig,je trekt tenslotte je eigen conclusies al,succes met je topic

via pb uitgepraat

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:29

XABIA794 schreef:
daar hebben we het ook al over gehad
wat versta je zelf onder het woord hoererij?
Volgens jou reacties, begrijp ik dat jij daar alle erotiek getinte woorden onder brengt als zijnde misselijke termen?
intimiteit is niet per defenitie hoererij

Beste Xabia,

Staat dat er, intimiteit is hoererij? Nee! En nee, ik zie alle erotisch getinte woorden zeker niet als misselijkmakend. Ik vind het wel onnodig en niet passend op een Christelijk forum om met het hele erotische kleurenpalet te komen op een al even ongelukkige manier, zoals YES deed.

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 00:38
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:35

WILLEM618 schreef:
Blijkbaar zo duidelijk, dat je het niet eens kan onderbouwen.
Ik zet wel een komma, dan kan je nog met een onderbouwing komen. Dan HOEF je er geen PUNT achter te zetten, en kan je nog iemand overtuigen van je mening.

Maar met lege teksten komen, en stukjes, en nu even een mening te komen met dat het duidelijk is, is wel erg makkelijk beun.

Doe de moeite, en kom nu is echt met een reactie, waar over na is gedacht, waar je de moeite voor neemt om je in te verdiepen, waar je vol liefde en overgave iets van jou moeite in legt, om je naaste in liefde over te halen. Dan kom je niet verwijtend over, dan word je stuk serieus genomen, en straal je liefde uit. Dat is wat van een Christen verwacht word, dus spreekt toch ook jou aan?

Ik kijk uit naar je reactie. (hoeft niet vandaag hoor, neem gerust de tijd)

Goed, je hebt een punt. En vooral voor wat ik heb gearceerd zwicht ik. Maar lees jij maar eens serieus het huwelijksformulier door. Die is niet voor niets geschreven en zeer Bijbelgetrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:37

LEANNE226 schreef:
Breien ?????? leuk!!!!!!!!
Ik haakbreinaaiborduur graag(nu nog tijd vinden)

Nou dan liever een geborduurd leann;))
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:37

BEUN656 schreef:
...........zoals YES deed.

De balk in je eigen oog zie je over het hoofd, Beun.

Is niet netjes, nog even een dolkstoot uit te delen.
De reacties van Yes zijn onderbouwd, zijn gegrond, zijn de moeite om te lezen.
Dergelijke reacties als je hier geeft, zijn ontzettend LIEFDELOOS, dus ONCHRISTELIJK
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:40

WILLEM618 schreef:

Dergelijke reacties als je hier geeft, zijn ontzettend LIEFDELOOS, dus ONCHRISTELIJK

Kan zijn maar hij hangt de flinke, gedurfde man uit door met die termen te komen. Was niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:40

WILLEM618 schreef:

Je trekt de discussie scheef Willem, totaal. Het gaat niet om veroordeling, zeker niet. De ene mag anders zijn dat is geen enkel probleem. De wereld doet dat ook. Ook jij maag sex hebben zoveel je wil. Maar zet aub twijfelaars en zoekende niet op een verkeerd spoor. Doe daar absoluut niet aan mee. Oke !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 00:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:41

BEUN656 schreef:
Goed, je hebt een punt. En vooral voor wat ik heb gearceerd zwicht ik. Maar lees jij maar eens serieus het huwelijksformulier door. Die is niet voor niets geschreven en zeer Bijbelgetrouw.

Dat ken ik. maar zal die zo nog een keer lezen. Zal nu ook naar jou luisteren.

Daarbij, als ik reageer, kan je me niet verwijten, dat ik het niet onderbouw. En doe dat vanuit de Bijbel, die ik hou als Gods eigen woord. Daarom trek ik dat ook niet uit zijn verband, maar gebruik de zinnen, en ook de contekst waar het in geschreven staat.

Maar dank voor je reactie. Doet me goed :D
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:42

HERMAN968 schreef:
Je trekt de discussie scheef Willem, totaal. Het gaat niet om veroordeling, zeker niet. De ene mag anders zijn dat is geen enkel probleem. De wereld doet dat ook. Ook jij maag sex hebben zoveel je wil. Maar zet aub twijfelaars en zoekende niet op een verkeerd spoor. Doe daar absoluut niet aan mee. Oke !

Thanks dude!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:43

[quote=FLOWERFUL304]

Het kan en het is mogelijk
Natuurlijk is alles mogelijk... maar niet alles gebeurt
God kan bevrijden, en genezen, maar het is niet zo dat iedereen geneest.
Genezing is niet het centrale doel van ons bestaan hier.
HIJ is het doel en de reden van ons bestaan. Zijn genade is ons genoeg.
Om te beweren dat ieder die gelooft (en gedoopt en de heilige Geest heeft ontvangen) automatisch ook genezing ontvangt of verandert in zijn totale persoonlijkheid?
Dan krijg je weer automatisch het onderwerp "geloof"
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:44

BEUN656 schreef:
Thanks dude!

"Wees heilig want Ik ben heilig", toch ! Kunnen we beter elkaar daar in steunen en opbouwen in tegenstelling van het moto : "Sex voor het huwelijk, yes".

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 00:45
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:47

HEIDE115 schreef:
Nou dan liever een geborduurd leann;))

Ga maar thee drinken ! Boze smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:51

LEANNE226 schreef:
Zie het maar als een reactie van iemand die zonder abonnement kon meelezen en zeer verbaast was over wat ze las,tenenkrommend..........ik durf niet te bedenken wat echte buitenstaanders er van moeten denken........

Leanne,niet beter dan een ander Knipoog smiley

met elkaar uitgepraat pb
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:54

HERMAN968 schreef:

Jammer herman. Ik trek niets scheef, ik probeer om jullie (beun en jou) te laten zien dat we hier een discussie voeren, en niet een partijtje onchristelijk tekstschieten.

Je bent niet verplicht om te reageren hoor!
maar als je reageer, neem dan de omgangsvormen in acht:
1: Hou een ander in waarde. Heb uw NAASTEN LIEF ALS U ZELF;
2: Kom met een reactie, die je kan onderbouwen, zodat we hier allen wat aan hebben en van leren;
3: Lees goed, denk na, en kom dan pas met een reactie. En je zal zien, dat je dan veel meer bereikt, dan met tekstschieten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:55

BEUN656 schreef:
Wacht even.... YES hangt hier nou de zielepiet uit en Herman en ik zijn zogenaamd allergisch voor het seks, maar ga jij maar eens voor de gein in het topic Seks voor het huwelijk kijken...

-gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 juni 2012, 06:40
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:56

ZEELAND736 schreef:
Ikzelf ben er een voorstander van...dat iemand in mijn rugzak mag kijken...
Dat vind ik de meest eerlijke manier....
Het kan wezen dat de ander geheimzinnig over die inhoud doet...dat kan wantrouwen veroorzaken...
Ik praat dan over een nieuwe relatie, maar ook zonder relatie wil ik toch soms graag laten weten wat er in me leeft...hoe alles gegaan is in het verleden...wat er allemaal is gebeurd...
Veel mensen zeggen...dat is geweest...dat moet je vergeten...niet meer omkijken...maar vooruit!!!!!!!!!!!
Natuurlijk is dat waar, maar ik merk juist nu...dat dat ook veel misstanden kan veroorzaken als iemand je verleden niet weet!!!
Ik vind het juist fijn om te weten...dat ik zodoende ook rekening kan houden met de ander.....immers ik heb in zijn rugzak mogen kijken en ik weet...(b.v)
dat hij in de gevangenis heeft gezeten.....dat hij of zij geen vader of moeder had die hem een voorbeeldfunctie konden geven...
Of een psychisch verleden....Pas als ik dat weet...kan ik er toch ook mee omgaan...of leren omgaan???
Het is dan soms niet leuk...om dat allemaal te horen...en te weten, maar mij heeft het geleerd dat het voor mij...wel heel belangrijk is...

Leeg maken...helemaal???

Ik hoop dat juist de positieve dingen achter mogen blijven...maar ik ben wel tot ontdekking gekomen dat er nog heeeeeeeeeel veel inzit...
Ik moet opruimen...nog heel veel...
Maar ik koester ook veel dingen...

Bedankt voor je openheid Zeeland..leerzaam
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:58

WILLEM618 schreef:
Rugzak:

Het heeft voor mij tijden van strijden en lijden gekost, eer ik er aan toe durfde te geven dat ik een rugzak heb.
Vond zoveel dingen oneerlijk, heb gevochten tegen God, tegen Zijn bestaan, tegen alles wat me was overkomen.
Maar toen God me liet zien mij te zien, en toen de lange weg terug naar God kwam, kwamen ook de zaken uit het verleden boven, hoe ik mijn persoonlijkheid moest vinden, hoe ik altijd had geleeft voor de verantwoording van een ander voor mijn gevoel, zonder dat te beseffen.
Maar ook, hoe dingen gegroeit waren, en me maakten hoe ik was.

Ik praat niet veel over mijn rugzak, maar heb er wel van geleerd, en probeer dat duidelijk te maken aan anderen. Dat ze ook zien, dat waar het om draait in het leven, wat het mij geleerd heeft. Het maakt het omgaan met mijn omgeving anders, het kijken naar mensen anders, het reageren op mensen anders.
Over de inhoud praten, blijft erg kwetsbaar, er zit ook veel gekwets ik in die rugzak. En daar is vertrouwen voor nodig, om dat te kunnen delen. Soms is omgang met mensen erg hard, en gevoelloos. En als ik me dan open geef, komt het ook erg hard binnen. Dus ik ben daar niet zo makkelijk in, maar doe me misschien te kort

veel dingen zo herkenbaar willem..
over de inhoud praten,blijft erg kwetsbaar..pff..zo waar..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:59

WILLEM618 schreef:
Jammer herman. Ik trek niets scheef, ik probeer om jullie (beun en jou) te laten zien dat we hier een discussie voeren, en niet een partijtje onchristelijk tekstschieten.

Je bent niet verplicht om te reageren hoor!
maar als je reageer, neem dan de omgangsvormen in acht:
1: Hou een ander in waarde. Heb uw NAASTEN LIEF ALS U ZELF;
2: Kom met een reactie, die je kan onderbouwen, zodat we hier allen wat aan hebben en van leren;
3: Lees goed, denk na, en kom dan pas met een reactie. En je zal zien, dat je dan veel meer bereikt, dan met tekstschieten.

[color=blue][i][i]
Willem, ik discutieer niet om te discutiƫren maar om op te bouwen. Tegen een Calvinist als jou, begin ik niet eens aan. Het zit 't em in het hart. god ziet het hart aan. En dit vorum is onveilig voor mensen die het standpunt huldigen van "geen sex voor het huwelijk" want dan komen jullie met jullie teksten en theorien af van God zegt van wel. Blijf eerlijk Willem, in de eerste plaats tov God. En dat je faalt, is niet erg we weten dat we allemaal terug bij Hem kunnen komen. Maar leg je er niet op toe. Da's alles.
[/i]
[/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 00:59
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:00

HEIDE115 schreef:
Hoi,

Wij kennen allemaal wel de uitspraak;ik heb ook een rugzak?!..

Maar iedereen zal anders met zijn of haar rugzak omgaan
Bewust of onbewust..ja toch?

Nu de gedachte;In hoeverre geeft het jou of mij een goed gevoel wanneer je iets vanuit je rugzak laat zien aan die ander?

En zou je je zelf niet te kort doen,om geen dingen met voorzichtigheid te delen?

aangepast!

Nou, mag ik eens eerlijk zijn? Ik heb in het verleden relaties gehad met een meisje met een rugzak. Nou, ik kan je zeggen dat dat zuur appels eten was hoor! Het is echt niet makkelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:04

BEUN656 schreef:
Nou, mag ik eens eerlijk zijn? Ik heb in het verleden relaties gehad met een meisje met een rugzak. Nou, ik kan je zeggen dat dat zuur appels eten was hoor! Het is echt niet makkelijk!

Droeg ze alleen haar eigen rugzak Beun?
ik bedoel,droeg ze ook veel mee..uit het leven van anderen..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 01:14
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3961 3962 3963 3964 3965 3966 3967 ... 6194 Volgende
Pagina 3964 van 6194