ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 394 395 396 397 398 399 400 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 09:42

word wakker het zonnetje is al op.
de bloempjes zijn al uit hun knop.
word wakker, word wakker.
word wa-akker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 09:45

GRACE585 schreef:
waar komt het gebruik vandaan Smiley die vol vragen zit
sarah en abraham zien als je 50 wordt ??????????????????????

De zegswijze is ontstaan naar aanleiding van een bijbelpassage, Johannes 8:56-58. Jezus is in deze passage in een discussie verwikkeld in de tempel. "'De Joden zeiden: 'U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?' 'Waarachtig, ik verzeker u,' antwoordde Jezus, 'van voordat Abraham er was, ben ik er.'" Zijn toehoorders zijn verbaasd dat Jezus zo over Abraham spreekt, terwijl die al heel lang voor Jezus' geboorte was overleden.

Sara gezien hebben is waarschijnlijk afgeleid van de zegswijze Abraham gezien hebben. De bijbelse figuren Abraham en Sara waren man en vrouw; zij kregen op hoge leeftijd nog een zoon. Abraham gezien hebben komt in Van Dale voor sinds de vierde druk (1898), met de betekenisomschrijving: "gezegd van iemand die reeds 50 jaar oud is en nog ongetrouwd". In de drukken daarna worden als betekenissen gegeven 'hij is al 50 jaar oud' en 'hij is gestorven'. In de tiende druk (1976) is die laatste betekenis geschrapt. F.A. Stoett vermeldt Abraham gezien hebben ook in deze betekenissen: als variant van ad patres zijn ('naar zijn voorvaderen zijn, gestorven zijn') en in de betekenis 'vijftig jaar zijn (en nog vrijgezel)'. Tegenwoordig wordt Abraham gezien hebben maar in één betekenis gebruikt: 'vijftig jaar geworden zijn'.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 10:09

MARISKA601 schreef:

De zegswijze is ontstaan naar aanleiding van een bijbelpassage, Johannes 8:56-58. Jezus is in deze passage in een discussie verwikkeld in de tempel. "'De Joden zeiden: 'U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?' 'Waarachtig, ik verzeker u,' antwoordde Jezus, 'van voordat Abraham er was, ben ik er.'" Zijn toehoorders zijn verbaasd dat Jezus zo over Abraham spreekt, terwijl die al heel lang voor Jezus' geboorte was overleden.

had t al op google gevonde Knipoog smiley

Sara gezien hebben is waarschijnlijk afgeleid van de zegswijze Abraham gezien hebben. De bijbelse figuren Abraham en Sara waren man en vrouw; zij kregen op hoge leeftijd nog een zoon. Abraham gezien hebben komt in Van Dale voor sinds de vierde druk (1898), met de betekenisomschrijving: "gezegd van iemand die reeds 50 jaar oud is en nog ongetrouwd". In de drukken daarna worden als betekenissen gegeven 'hij is al 50 jaar oud' en 'hij is gestorven'. In de tiende druk (1976) is die laatste betekenis geschrapt. F.A. Stoett vermeldt Abraham gezien hebben ook in deze betekenissen: als variant van ad patres zijn ('naar zijn voorvaderen zijn, gestorven zijn') en in de betekenis 'vijftig jaar zijn (en nog vrijgezel)'. Tegenwoordig wordt Abraham gezien hebben maar in één betekenis gebruikt: 'vijftig jaar geworden zijn'.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 10:47

MARIJAN072 schreef:
Dit topic wordt een beetje saai, Imre. Kun je daar niet iets aan doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley die vol vragen zit

Nog een vraag uit de chat van gisteravond:

Hebben kabouters stemrecht en zo ja, wat zouden ze dan stemmen?

(geen politieke discussie a.u.b.; wel onderbouwen)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:07

IMRE695 schreef:

dit nivo gaat me boven mn pet, imre, heb je niet een vraag die iets op een iets minder hoog nivo is? k heb maar een kabouter verstandje, zie je........ Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:19

Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 6 april 2010, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:23

IMRE695 schreef:

Als kabouters stemrecht hebben zullen ze KPN (Kabouter Partij Nederland) stemmen.
Roel van Duyn stond ooit aan het hoofd hier van.

Mocht de KPN geen recht krijgen om plaats te nemen in Den Haag,
zullen ze vast groen links stemmen.
Ook kabouters willen een schoner milieu.
Weg met gemotoriseerde voertuigen uit natuurgebieden.
Betere wandel en fietspaden door de natuurgebieden.
Stilte plekken waar de kabouters ongestoord kunnen wonen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren twee documentaires gezien. Allereerst ds Vos. Als jongen van 12 jaar werd hij misbruikt door een vriend. Dat misbruik veranderde in liefde en sexuele voorkeur. Hij was opgegroeid in een streng gereformeerd milieu en toen zijn ouders er achter kwamen werd hij zwaar veroordeeld. Hij mocht geen contact meer hebben met zijn vriend, maar in zijn hart bleef hij ermee bezig. Hij trouwde weliswaar, maar na verloop van tijd kwam hij in een crisis terecht. Hij kon het beest in zijn leven niet temmen. Het zat er altijd en hij wist zich er geen raad mee. Toen nam hij de stap het beest los te laten, scheidde van zijn vrouw en ging het ruige leven in om zijn vrijheid te vieren. Werd journalist, supporter van Ajax en was jaren niet meer met zijn bediening bezig. Totdat het verlangen zijn roeping op te pakken te groot werd en hij weer verlangde op de kansel te staan. Nu is hij ds in de kerk in Ossendrecht. Het beest heeft hij niet verslagen, hij heeft ermee leren leven. De schuld legt hij niet bij het beest in zijn leven, maar bij zijn godsbeeld, datgene wat hem geleerd is. Het schuldgevoel wat hem aangepraat is, was niet goed. Mensen hadden hem moeten accepteren hoe hij is.
Is dat de weg die wij moeten gaan, is mijn vraag. Moeten we maar accepteren dat er geen overwinning is over sommige monsters in ons leven. Moeten we accepteren dat sommige mensen veroordeeld zijn te leven met hun trauma's?
Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen?

In die kerk waarin ds.Vos opgroeide geloofd men dat homoseksualitiet een ziekte is waarvan men kan genezen.
Vaak worden ze verstoten door hun familie uit schaamte.
Citaat uit een intervieuw:

Aan die loopbaan kwam midden jaren tachtig een einde. Zijn ’vlucht in vroomheid’ – „bij Jezus lag de oplossing, had ik geleerd” – had hem niet verlost van zijn homoseksualiteit, therapie evenmin: psychoanalyse had hem juist geholpen zijn ’homo-zelf’ te accepteren. Vos praat liever niet meer over zijn coming-out. „Dat is allemaal al zolang geleden.”"

En toen, in 1997, kreeg ik een openbaring. Ik reed in de auto naar huis, na een bezoek aan mijn ernstig zieke zus. Een ultiem geluksgevoel overweldigde me; in plaats van terneergeslagen voelde ik me opeens euforisch.”

Vos heeft met die bijzondere ervaring destijds niets kunnen doen. „Het was een inzicht, heel fundamenteel, maar niet zoals een verstandelijke aha-erlebnis. Dit had met de grond van mijn bestaan te maken, noem het een ziele-inzicht. Dat inzicht bleef wel, maar op een of andere manier kon ik het nog niet vertalen. Ik durfde me er niet aan over te geven, uit angst een kwezel te worden of bij de VPRO weg te moeten. Ik durfde me weer niet te verbinden.

Daar ben ik misschien nu, tien jaar later, pas aan toe. Ik ben nu die bevrijde homo, maar juist ook door het gelóóf die bevrijde homo, omdat ik aanvaard ben als zodanig. En dan bedoel ik een geloof dat vrij baan geeft aan de vrije geest die met zijn vrije verstand ook de dingen mag aangaan en onderzoeken. Dat is een kritisch geloof, dat mensen overeind zet, uit hun lethargie haalt en bevrijdt om zelfstandig te kunnen nadenken. In tegenstelling tot de godsdienstige mens die gebonden is, in onderdrukking leeft, in een angstland. Geloof zoals ik dat bedoel, bevrijdt juist daarvan.

volledig verslag:
http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article2090292.ece/God_kwam__me_mijn_strot_uit.html

Chat , waarom gebruik jij de term demonen?
Zie jij homoseksualiteit als iets demonisch?
In mijn ogen is ds Vos bevrijd.. bevrijd van zijn zonden.
ds. Vos ziet zichzelf ook als bevrijd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 6 april 2010, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 12:00

MARISKA601 schreef:
Als kabouters stemrecht hebben zullen ze KPN (Kabouter Partij Nederland) stemmen.
Roel van Duyn stond ooit aan het hoofd hier van.

Mocht de KPN geen recht krijgen om plaats te nemen in Den Haag,
zullen ze vast groen links stemmen.
Ook kabouters willen een schoner milieu.
Weg met gemotoriseerde voertuigen uit natuurgebieden.
Betere wandel en fietspaden door de natuurgebieden.
Stilte plekken waar de kabouters ongestoord kunnen wonen.

En dan is het net echte politiek want ze kiezen natuurlijk voor "eikels"............ Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 12:23

ANITA324 schreef:
Stilte

Ja wees stil
Stil tot God
Zodat die Stilte
Tot innerlijke rust
Terug mag vinden
Van hart

Tot die Stilte
Mogen we genieten
Ja van de natuur
De vogels de dieren
Kleuren en geuren
Stilte ozo kostbaar

Verlies dat niet
Uit het oog
Kijk om je heen
Niet alleen rechtdoor
Zie de Stilte
En luister

Stilte

Lieve Anita

Ik hoop dat je die innerlijke rust weer gevonden hebt......

Gr.Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 12:28

LEANNE226 schreef:
En dan is het net echte politiek want ze kiezen natuurlijk voor "eikels"............ Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

dan krijg je eikeltjes poltiek:

oorzaak van de krediet crisis:

Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen. Omdat er veel eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen. De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel. Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar. De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.

De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden. Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels.

Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit meer. Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef was een grote hoeveelheid eikels.

En zo dames en heren, werkt de aandelenmarkt.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 12:32

Rell...........waarom is wat je van ver haalt lekkerder ?Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 13:13

LEANNE226 schreef:
Lieve Anita

Ik hoop dat je die innerlijke rust weer gevonden hebt......

Gr.Leanne

Ja met mij gaat het verder prima.
Ben zondag nacht opnieuw gestorven
Mijn eigen ik verwerpen
En opnieuw geboren
Laat Jezus Christus
Elke dag ja
Meer en meer in mijn leven
Kneden, Vormen en Vullen
Dus niet meer mijn ik.
Door de Wapenrusting aan te trekken
Door Zijn Kostbaar Bloed overwin je alles
Ja Door Jezus Christus alleen
Hij is de Weg de Waarheid en het Leven
Niemand komt tot de Vader dan door Mij !!!

I Verliefde smiley Jesus !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 13:15

Stilte

Als we alleen in drukte en stress blijven
En geen tijd meer maken voor onze Vader
waar blijft dan die innerlijke rust?

Luister naar de Vader door Zijn Woord
Zie naar Zijn Schepping die Hij heeft gemaakt
Dat maakt je als mens ozo nietig en klein

Kom tot de Vader door Hem alleen
Leg elke dag je leven in des Heren hand
Verwerp je eigen ik en wees stil

<><
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:01

HANNAH810 schreef:
ik ken een oude dame, van 94 jaar,
die had een uitspraak, wanneer de zuster vroeg, of ze nog even een dutje ging doen die dag.
t is wat grof, maar dan zei ze;

daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik moet nog dit doen, en die dame bezoeken; liggen kan ik nog lang genoeg.........mn tijd is zo voorbij!!

Ik lees helemaal niets grofs??????? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:04

HANNAH810 schreef:
dit nivo gaat me boven mn pet, imre, heb je niet een vraag die iets op een iets minder hoog nivo is? k heb maar een kabouter verstandje, zie je........ Geschokte, onthutste smiley

Dan heb ik voor jou nog een andere vraag, Hannah. En wel deze:

Kun je ook in andere maanden van het jaar meikevers waarnemen in je tuin, anders dan in de maand mei?

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:31

MARISKA601 schreef:
ik hoorde vandaag dat ik over 4,5 week word ontvoerd door mijn familie.

helluppppppp, weet niet wat ik moet doen Smiley die vol vragen zit

laat het avontuur lekker op je afkomen maris, je moet alles tenslotte een keertje meegemaakt hebben toch? ík ben nog nooit ontvoerd, lijkt me best wel eens leuk..................
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 6 april 2010, 14:31
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:33

IMRE695 schreef:
Dan heb ik voor jou nog een andere vraag, Hannah. En wel deze:

Kun je ook in andere maanden van het jaar meikevers waarnemen in je tuin, anders dan in de maand mei?

Knipoog smiley Lachende smiley

kijk, dat bodem-leven-nivo past me beter imre!!
dat is me nou net weer NIET te hoog!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:07

HANNAH810 schreef:
kijk, dat bodem-leven-nivo past me beter imre!!
dat is me nou net weer NIET te hoog!! Knipoog smiley

ja de mulders zijn de kaboutervliegtuigen he Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:16

Hoe krijg ik mijn groene stoeptegels weer mooi schoon.
ik weet dat er middelen zijn op de markt,maar of die huisdier vreindelijk zijn weet ik niet.
ik wil dus een huisdiervriendelijk middel gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:31

een zonnige knuffel voor wie hem wilt hebben.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 6 april 2010, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:34

MARISKA601 schreef:
Hoe krijg ik mijn groene stoeptegels weer mooi schoon.
ik weet dat er middelen zijn op de markt,maar of die huisdier vreindelijk zijn weet ik niet.
ik wil dus een huisdiervriendelijk middel gebruiken.

een emmertje water en een harde borstel, maris, dat is ook nog eens buik/arm/rugspier-vriendelijk!
je komt er helemaal van in vorm, alleen je kniebeschermers niet vergeten!!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:34

HANNAH810 schreef:
een emmertje water en een harde borstel, maris, dat is ook nog eens buik/arm/rugspier-vriendelijk!
je komt er helemaal van in vorm, alleen je kniebeschermers niet vergeten!!! Clown smiley

heet jij rel? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:35

ik eet vandaag ???
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 16:03

HANNAH810 schreef:

Daar hebben de friezen(who else???)iets op gevonden,het heet........een steel! Nu hoeven die westerse vrouwtjes niet meer te bukken Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 16:38

MARISKA601 schreef:

Dank Maris, ik heb het zonnetje nu ook al lekker in mijn rug, heerlijk gewoon.

LANG LEVEN DE LENTE

wordt er heerlijk warm van Clown smiley Kussende smiley

En natuurlijk ook een knuffel terug,

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 16:38

MARISKA601 schreef:

Dank Maris, ik heb het zonnetje nu ook al lekker in mijn rug, heerlijk gewoon.

LANG LEVEN DE LENTE

wordt er heerlijk warm van Clown smiley Kussende smiley

En natuurlijk ook een knuffel terug,

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 17:16

Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:

* eenvoud en gebruiksgemak
* veiligheid
* makkelijk schoon te houden
* 3l. inhoud
* niet duurder dan plusminus 70 euri

Gaarna jullie welgemeende advies!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 18:00

IMRE695 schreef:
Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:

* eenvoud en gebruiksgemak
* veiligheid
* makkelijk schoon te houden
* 3l. inhoud
* niet duurder dan plusminus 70 euri

Gaarna jullie welgemeende advies!

1 met een uitneembare binnenpan
ik heb een tomado bevalt prima.
je moet er wel 1 nemen met een uitneembare binnenpan.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 6 april 2010, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 18:02

wat voor weer is het dan ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat