Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:40
|
|
|
HEIDE115 schreef: | hahahaha..hoe Visser? pitwaeter..grappig ik heb een zwager die op oltgendsplaet woont die noemen dingen daar ook vaak anders;)) |
Klopt!!! Als je een slap bakje koffie krijgt noemen ze dat slootwaeter... Net zoiets als pitwaeter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:45
|
|
|
YES356 schreef: | Ontopic is geloof ik , “Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”
Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.
Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan. Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme). |
Moeten we het daar allemaal over gaan hebben Yes? Gaat mij een brug te ver als ik eerlijk ben.....Als we dat allemaal moeten gaan uitspitten en bedenken wat je wel of niet mag? Daar vind een ieder zijn weg toch wel in? Ik vind het een beetje grensoverschrijdend worden als ik eerlijk ben...... Het is zo makkelijk om van alles te vinden en te veroordelen maar eigenlijk blijft het een zaak tussen twee mensen.......en hoe die het doen of oplossen? Ik hoef het eerlijk gezegd niet eens te weten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:48
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ook dit was in de context van, dat men doorsloeg in regels en wetten opleggen, en dat er dingen zijn, die in het zien op Jezus een hoop geeft voor hen die geloven. Je kan daarin iemand die niet gelooft, niet iets ontnemen, wat niet direct strookt met het geloof. In dat opzicht dacht hij dus wel degelijk ruim, en met zicht op medemens. Aan de andere kant, hij kon ook hard zijn. De burgermeester wilde aan het avondmaal, om daarmee zijn status te laten zien, en dat verbood hij gewoon, omdat het leven van die man dusdanig was, dat het niet kon. En hij stond het dan ook niet toe. De term wereldse mensen is van mij, dus hier op doorgaan is niet zinvol, bedoel hier gewoon mee, de mensen die niet gelovig zijn. En je leeft in de wereld, dat wil niet zeggen dat je van de wereld ben, is mijn bescheiden mening. Ik denk dat de Bijbel daar ook duidelijk in is. |
Helemaal mee eens Willem...
EN GIJ...ZO GEHEEL ANDERS!!!! Wel in de wereld...maar niet van de wereld!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moeten we het daar allemaal over gaan hebben Yes? Gaat mij een brug te ver als ik eerlijk ben.....Als we dat allemaal moeten gaan uitspitten en bedenken wat je wel of niet mag? Daar vind een ieder zijn weg toch wel in? Ik vind het een beetje grensoverschrijdend worden als ik eerlijk ben...... Het is zo makkelijk om van alles te vinden en te veroordelen maar eigenlijk blijft het een zaak tussen twee mensen.......en hoe die het doen of oplossen? Ik hoef het eerlijk gezegd niet eens te weten...... |
God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?
(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff) Het zou jammer zijn het hier dan ook onbespreekbaar te maken.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 18 juni 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:59
|
|
|
onder andere ging de preek ook over dat god een positieve manier heeft om naar jouw omstandigheden te kijken. jij zegt;het is onmogelijk god zegt: alle dingen zijn mogelijk(luk.18-27
jij zegt;ik ben te moe god zegt:ik zal je rust geven(math 11 28-30
jij zegt:ik kom er niet uit God zegt: ik baan voor jouw de weg(spreuken 3 5-6
Jij zegt; ik kan hetniet god zegt; je kunt alles(fil 4-13
jij zegt:ik kan het niet aan god zegt: ik zal in alje behoeften voorzien(fil 4-19
jij zegt:het is het niet waard god zegt: het zal de moeite waard zijn(rom 8-28
jij zegt:ik benniet slim genoeg god zegt: ik geef je wijsheid( 1cor 1-30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat ik me afvraag Zeeland: hoe is het met je sollicitatie afgelopen? |
Veel meer voeten in de aarde dan ik dacht... Ook te lang en te breed voor informatie hier... Ik kan er sowieso komen, maar dan blijven veel dingen toch hetzelfde dan wanneer ik bij mijn huidige thuiszorg verder zou gaan als Alfahulp!!
Heb deze week nog 2 gesprekken... Was overigens een MASSALE sollicitatie...(met nog 6 anderen) Duurde 2 uur en dat was net iets teveel voor mij...(te veel informatie)
Kortom ik ben er nog niet uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Maar stel nou...........dat ze een Hond-a heeft??? Mag die ook niet op een Hond'uitlaatplek? |
Nee Steen....ik heb een DEA(WOEF)
Maarre...dit is tevens een OPROEP VOOR VISSER!!!!
De bekeuring viel in zijn woonplaats... Misschien kan hij uitleg geven...of ik daar nu wel of niet mocht staan.. Ik was...(en ben) daar niet zo bekend... Moet er soms een bord staan...met...VERBODEN TE PARKEREN BUITEN DE VAKKEN???
Ik zal wel aan het kortste eindjes trekken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:16
|
|
|
YES356 schreef: | God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?
(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff) Het zou jammer zijn het hier dan ook onbespreekbaar te maken. |
Jou wierook ruikt erg aards YES; Heb j' em ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:17
|
|
|
Zeeland:leuk verhaaltje;) zoh?.. met de hand zoiets doen lijkt me idd veel rombslomp.. maar vroeger deed je dit als gewoon zijnde. ik weet genoeg van m'n oma..als het gaat over hoe je dingen moest doen in die tijd.pff..
Willemijn:modern..uhh.. moderne mensen hebben toch ook een huishouden? ik ben nog lang niet uit gevroegt ..hopelijk gaat het lukken binnen 1topic;))
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 18 juni 2012, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:25
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Jou wierook ruikt erg aards YES; Heb j' em ? |
??
de mindere zegent de meerdere bedoel je? Wierook is aards, ik vat 'm in ieder geval niet. On topic weer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:26
|
|
|
tja;)
Je weet vaak niet wanneer..en dan heb ik zelf gelukkig laminaat maar ff algemene vraag tussendoor.. Wat je moet doen als je wat vlekken in je tapijt hebt.. Hoe je na het schoon maken van de vlekken het best kan handelen
Droge doeken erop? Of open laten drogen? Of nog anders..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 18 juni 2012, 11:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:41
|
|
|
YES356 schreef: | God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?
(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff) Het zou jammer zijn het hier dan ook onbespreekbaar te maken. |
Ik heb er helemaal geen moeite mee om over sex voor of na het huwelijk te praten.....maar ik heb wel eens eerder gezegd -toen het over het hebben van een zaadlozing ging- dat ik niet alles gedetailleerd hoef te weten......Sex in inderdaad niet alleen geslachtsgemeenschap, maar het is ook een intimiteit tussen twee mensen.... Het gaat mij in ieder geval te ver om het er over te hebben of je nu wel mag pijpen, beffen of wat dan ook voor het huwelijk...... Ik denk dat je dat voor binnen je relatie moet houden en het er samen over moet hebben of je dat nu wel of niet voor je huwelijk wilt doen......en zeker niet uitgebreid op een openbaar forum moet bespreken.... Maar misschien zijn dat toch mijn Calvinistische roots nog, ook een optie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:44
|
|
|
GELIJK WILLEMIJN!!!
Ook mij gaat dit te ver!!! Zelfs meer dan 1 brug!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 18 juni 2012, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Veel meer voeten in de aarde dan ik dacht... Ook te lang en te breed voor informatie hier... Ik kan er sowieso komen, maar dan blijven veel dingen toch hetzelfde dan wanneer ik bij mijn huidige thuiszorg verder zou gaan als Alfahulp!!
Heb deze week nog 2 gesprekken... Was overigens een MASSALE sollicitatie...(met nog 6 anderen) Duurde 2 uur en dat was net iets teveel voor mij...(te veel informatie)
Kortom ik ben er nog niet uit... |
Dan wens ik je veel wijsheid toe in het nemen van een beslissing....we horen het dan wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:50
|
|
|
MARIEKE673 schreef: | Waar kopen jullie christelijke boeken? Op internet of liever in een boekwinkel of op een conferentie? Bij mij in de buurt is geen christelijke boekwinkel en op internet iets bestellen doe ik eigenlijk alleen als ik al precies weet welk boek ik wil hebben.
|
Hier op Scheveningen is een christelijke boeken winkel Gelegen aan de Westduinweg..op de hoogte van de Jumbo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:54
|
|
|
Ik vind dat sex, net zoals religie, al veel te veel problemen heeft veroorzaakt: zedendelicten, vrouwenonderdrukking etc etc. Ut moet gewoon helemaal afgeschaft worden.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 18 juni 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nahhhh seg; wie gaat er dan ook naar het BUITENLAND op vacantie, joh!! |
Wij ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:59
|
|
|
Hallo Ik Heb een boek gekregen van iemand op een conferentie maar ken de vrouw die het schreef van t v van familie 7 luister en kijk er wel eens na nu wat minder omdat het veel herhaling is maar het boek daar gaat het om ik lees De vrouw met zelfvertrouwen van Joyce Meyer zo mooi het eerst boek van haar dat ik las was verander je denken nu ik pluk er nu de vruchten van geweldige God hebben wij HIJ is mijn leider alles gaat om vertrouwen vertrouwen in mensen de boeken die ik lees en de bijbel die ik zomaar opensla en er staat boven vertrouwen zomaar een hoofdstuk dat ik las i dat geleid ik geloof van wel de Heer wil iets zeggen door boeken maar ook door Hem te zoeken soms bid ik eerst en en komt er zomaar een boek op mijn pas als ik voor ander zoek en precies waar Hij mij in kneed en vormt Zo mooi ik hen een geweldige God wens ik allen toe die Hem zoeken en boeken lezen maar t mooiste boek is de BIJBEL toch wel wat je moet mag doen HIJ heeft het allemaal beschreven we hadden een preek zondag over Jacobus zo mooi maar zo moeilijk voor ons als mensen maar ik wil Hem dienen volgen en luisteren door te bidden en te werken en voor het boek de BIJBEL te lezen
lang verhaal maar zo ben ik Boeken waar te koop waar ik maar kom christelijke winkels of van mensen te lenen in de gemeente maar door leiding van de H G
Groet Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:01
|
|
|
Vandaag gelezen in Trouw:
Gods woord en Gods werk kunnen niet met elkaar in tegenspraak zijn. Wie daar een probleem mee heeft leest of Gods Woord verkeerd of bestudeert Gods werk verkeerd........
Nog steeds voor meerdere uitleg vatbaar, maar toch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | tja;)
Je weet vaak niet wanneer..en dan heb ik zelf gelukkig laminaat maar ff algemene vraag tussendoor.. Wat je moet doen als je wat vlekken in je tapijt hebt.. Hoe je na het schoon maken van de vlekken het best kan handelen
Droge doeken erop? Of open laten drogen? Of nog anders.. |
AHA...weet ik alles van.. Koop de ouderwetse ossengalzeep... Maak in een bakje een sopje van water waar je die zeep even doorhaalt... Liever niet wrijven...meer deppen... Neem een oude theedoek of handdoek en dep de plek daarmee droog naderhand..( Ik ga dan ff dansen op die plaats) Met ossengalzeep lukt mij veel... Ook die hinderlijke vlekken op je trui of shirt..van jus of tomatenketchup..
(Ik ben een knoeier...kan het weten) (hoelan bin jie a alleen...dajje nog zovvee mo lere??)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 18 juni 2012, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:14
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Waarop is deze kreet gebaseert? Dat Jezus op de wolken komt, wil volgens mij niet zeggen dat wij ook op in de wolken zijn. Op Zijn machtswoord zullen alle doden opstaan, en eerst de Zijnen. Maar ik kan mij niet herinneren een plaats te kennen, waarin genoemd staat dat we allemaal opgenomen worden in de wolken. Misschien kan iemand me dat wel duidelijk maken? |
"...daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen." 1Tess 4:17
GrZing!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 18 juni 2012, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | AHA...weet ik alles van.. Koop de ouderwetse ossengalzeep... Maak in een bakje een sopje van water waar je die zeep even doorhaalt... Liever niet wrijven...meer deppen... Neem een oude theedoek of handdoek en dep de plek daarmee droog naderhand..( Ik ga dan ff dansen op die plaats) Met ossengalzeep lukt mij veel... Ook die hinderlijke vlekken op je trui of shirt..van jus of tomatenketchup..
(Ik ben een knoeier...kan het weten) (hoelan bin jie a alleen...dajje nog zovvee mo lere??) |
Nie zo veel vrage Zeeland haha..
maar bestaat die ouwe zeep dan nog? Tegenwoordig veel inmitatie.. Bij xenos kan je ook antieke kasten kopen;) alleen op de veiling zien ze het pas,dat kast geen ouwe is?!..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 18 juni 2012, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:17
|
|
|
HELP
Wat zou ik dit graag willen groot verlangen
Jacobus 1 vers 25
Hij echter die zich in de volmaakte wet verdiept , die van de vrijheid en daarbij blijft die zal omdat hij niet een vergeetachtig hoorder geworden is maar de dader van het werk zalig zijn in wat hij doet
Uit de preek van zondag j.l
Gr Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:19
|
|
|
CARMEN073 schreef: | "...daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen." 1Tess 4:17
GrZing! |
Prachtig Carmen,ik wist dat dit ergens stond!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 18 juni 2012, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:28
|
|
|
God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?
(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff) Het zou jammer zijn het hier dan ook onbespreekbaar te maken.
Laatst aangepast door YES356
't Zit je diep jonge, heel diep dat graantje meepakken. Ken een goeie consulor, een christelijke als het geen bezwaar is . Nederlandse roots.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 18 juni 2012, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:32
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Nie zo veel vrage Zeeland haha..
maar bestaat die ouwe zeep dan nog? Tegenwoordig veel inmitatie.. Bij xenos kan je ook antieke kasten kopen;) alleen op de veiling zien ze het pas,dat kast geen ouwe is?!.. |
Nou niet al te moeilijk gaan doen he... Straks mot ik het nog zelf gaan kopen voor je!!! Zover strekt mijn naastenliefde niet hoor!!!
Gewoon bij die grote drogist met de hoofdletter K en dan een R...en het vat komt erachteraan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:33
|
|
|
HEB IK IETS GEMIST??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:34
|
|
|
HEIDE115 schreef: | HEB IK IETS GEMIST?? |
Ffe vorig vorum aangepast zodat je kunt volgen Heide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:34
|
|
|
HEIDE115 schreef: | HEB IK IETS GEMIST?? |
Ffe vorig vorum aangepast zodat je kunt volgen Heide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:37