Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:24
|
|
|
Ontzettend leerzaam mooi stukje.
Ik lees die als:KRUIP IN DE HUID VAN!!! INLEVEN!! leef mijn leven eens en geef dan een oordeel over mij. Kruip in de huid en in het hoofd. Zelf de schoenen aantrekken(dus niet een paar met een stalen neus zodat het stoten tegen de stenen minder of geen pijn doen.
Loop mijn weg! Niet ff een stukje afslaan en omzeilen ! nee de hoogte en de diepe dalen in en door. Dan de pijn de vreugde zelf voelen en her verdriet beleven. Niet een klein stukje (een onderdeel ) nee helemaal het hele leven van die gene. Struikelen over elke steen niet over een enkele steen sow van ff oops.
Als je dat allemaal gedaan hebt. en je zelf beoordeeld hoe het je vergaan is en dan “Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb."
En eerst dan
Kun JIJ een oordeel hebben over diegene
OORDELEN!!!! Ik vind hert zo mooi dus nog maar even een keer
DJES Schreef : Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!!
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 18 juni 2012, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Bedenk wel dat Calvijn de intellectuele vrijheid die door het protestantisme als reactie op de autoritaire katholieke kerk was onstaan voor een deel teniet deed. Het werd bij Calvijn vervangen door een opvatting dat de mens weer nietig werd en afhankelijk. Een mooie uiteenzetting hierover staat in een boek van Fromm, Escape from freedom. De mens wil de vrijheid wel maar kan hem niet aan en vlucht in autoriteit. Prachtig boek voor de liefhebbers.
Thomas |
Is wel een vrijheid, vanuit de benadering van het humanisme, waarvan Fromm ook één van de belangrijkste figuren is geweest. En zijn visie op vrijheid is ook gebaseert op het menselijk denken, niet op de leiding van God in het leven, en zeker niet op de vrijheid die het geloof geeft. Hij verklaard dit alles aan de hand van het bestaansrecht wat een mens moet tot standbrengen, om met de medemens een verhouding te krijgen om te kunnen bestaan, waarbij de dierlijke natuurlijke verhoudingen zijn verloren gegaan bij het van dier mens worden. Mijn mening is dat hier een totaal verkeerd uitgangspunt gekozen word voor vrijheid, wat werkelijk vrijheid is in de boeken van Calvijn. Calvijn gaat uit van de vrijheid, die alleen in God te vinden is, en we in Hem vrij zijn, zonder slaaf te zijn van de zonde, duivel en eigen vlees. En in dat verband, vanuit God gezien, is een mens ook nietig en afhankelijk. Maar de Bijbel is hier ook duidelijk in: Zonder Hem kunnen wij niets doen. Fromm was zelf een zeer onrustig mens, die zich in alles druk maakte om de mogelijke gevolgen van de koude oorlog, en wat er allemaal wel niet uit voort kon komen. Dus een voorbeeld van vrijheid in relatie tot het overgeven aan God, is hij in ieder geval niet geweest. Dit in tegenstelling tot Calvijn. In dat verband ga ik liever met Calvijn mee, hoe moeilijk het ook is soms, om mijn leven te geven in de handen van Hem, die alles regeerd. Dat is pas DE vrijheid, die niet door Fromm word behandeld of beschreven.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op maandag 18 juni 2012, 01:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:58
|
|
|
Help hun O god Dat we ons mogen verwonderen over UW daden. U bent die GOD die zelfs bij het naderen van de dood uitkomst kan en wilt geven. Ook dit kunt U genezen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 18 juni 2012, 02:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 02:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een mooie uiteenzetting hierover staat in een boek van Fromm, Escape from freedom. De mens wil de vrijheid wel maar kan hem niet aan en vlucht in autoriteit. Prachtig boek voor de liefhebbers.
Thomas |
om dit boek aan te prijzen, in relatie tot geloven, is mij een brug te ver. En zeker om hem als bron van critiek te noemen tegen Calvijn. Fromm mag gezien worden als één van de belangrijkste mensen bij het tot stand komen van de humanistische beweging (1950 tot ongeveer 1980). Zijn manier van denken is met name beïnvloed door de enorme slachtingen in de tweede wereld oorlog, de opkomst van het fascisme en alle verschrikkelijke dingen tijdens de tweede wereld oorlog die een diepe indruk op hem gemaakt hebben en als laatste de atoomdreiging die uitging van achter het ijzeren gordijn, en wat dit voor gevolgen kon hebben voor de mensheid.
Zijn denken was gebasseerd op het respecteren van de mensheid, en de vrijheid van denken, en hij stimuleert een zelfbewustzijn en eigen verantwoordelijkheid. Hij keert zich met name tegen elke manier van overgeven aan autoriteiten en op de gevolgen van het kapitalisme, wat veel mensen eenzaam heeft gemaakt. Hij was het die zich verzette tegen de instinct theorie van Freud, die in zijn tijd als maatgevend bekend stond. Freud zei dat met name de menselijke instincten een mens richting zijn doel brachten, terwijl Fromm zei dat de menselijke hartstochten ontstonden vanuit het diepe menselijk bestaan. In beide gevallen werd er voorbijgegaan aan het gegeven dat God regeerd, en God een mens zijn leven leid.
Om dit boek te lezen, is van belang, in mijn ogen, dat je weet dat dit puur vanuit de mens gezien is, en er geen enkele sprake is van een gelovige achtergrond, en zeker niet van een leiding van God in een mens zijn leven. Interresant dus voor iemand die dat leuk vind, maar voor mij niet een boek wat ik nodig heb om in vertrouwen op God mijn leven te leven, en mijn leven in Zijn hand te geven.
En als dan angst-theorie ter sprake komt, als of Calvijn dat voorstaat, dan is er bij Fromm zeker sprake van een angst-theorie. Met name de angst wat de nucleaire dreiging was van achter het ijzeren gordijn, voor de hele westerse samenleving, is puur een verhaal van angst, en een beschermen er tegen. Vrijheid is in dat opzicht ook erg relatief, in mijn ogen.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op maandag 18 juni 2012, 07:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 03:53
|
|
|
als 4 augustus idd de datum is/ word van e volgende pn, dan zijn Marsjg en ik niet van e partij......de zomervakantie is voor ons nog niet voorbij en vanuit het buitenland even terug komen voor de pn, gaat een beetje te ver.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER989
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:00
|
|
|
n
Laatst aangepast door
|
PETER989
|
op woensdag 20 juni 2012, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:22
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Help hun O god Dat we ons mogen verwonderen over UW daden. U bent die GOD die zelfs bij het naderen van de dood uitkomst kan en wilt geven. Ook dit kunt U genezen. |
amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:24
|
|
|
PETER989 schreef: | na een pijnlijke periode en veel tegenslagen in een leven zonder de Heer heb ik het geloof weer gevonden , mijn leven was leeg zonder Hem , maar sinds een aantal jaren gaat alles weer beter en zit ik in een rustig vaarwater , ik ben gelukkig met Hem en heb weer zin in het leven , het enige wat ik mis is mijn geloof met iemand te kunnen delen vandaar mijn inschrijving op cm. ik heb zaterdag een hele lieve vrouw leren kennen en hoop en bid dat de Heer deze vrouw op mijn pad heeft gestuurd , zouden jullie met mij willen bidden dat dit de weg is die de Heer voor mij en haar heeft uitgestippeld.
Peter |
zal bidden voor wijsheid, dat god je openbaart of dit de vrouw voor je is. En leuk voor je dat je een lieve vrouw bent tegengekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 06:33
|
|
|
DJES101 schreef: | Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!! |
Mooi stuk, als we daar es bij denken,voor we een mening over een ander vormen, zouden we wat meer begrip voor elkaar hebben, wat voorzichtiger met elkaar omgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 07:13
|
|
|
MARIA830 schreef: | Dus we gaan weer voor de zoveelste keer off topic, is niet de bedoeling hoor. Als je ergens anders over wil praten moet je gewoon een ander topic beginnen of kijken waar het wel hoort. Dus nu weer on topic met Sex voor het huwelijk.
Liefs Marianne |
Volledig mee eens Marianne, die twings toch, hé !
Het thema is 'sex voor het huwelijk", terwijl de Bijbel duidelijk zegt. Nee is enkel voor tijdens het huwelijk. Maar Ow wat is dat moeilijk voor ons mensen. Zeker in deze maatschappij waar veel om sex draait. Toch! Sterke mensen die tegen de stroom ingaan. Maar ik moet zeggen dat de wereld kijkt naar deze getuigenissen (alsook de goegemeente van de designtheologen ). Verwondert, vol begrip, beetje meewarring geef ik toe. 'k Weet het naief maar krachtig in de Heer
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 18 juni 2012, 07:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 07:20
|
|
|
TINK100 schreef: | als 4 augustus idd de datum is/ word van e volgende pn, dan zijn Marsjg en ik niet van e partij......de zomervakantie is voor ons nog niet voorbij en vanuit het buitenland even terug komen voor de pn, gaat een beetje te ver..... |
Nou seg, dat je dat er niet voor over hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 07:49
|
|
|
Mooie reactie Yes!!! Tla...die aardse vader... Ook ik denk nog veel aan hem...en nee...ik kan geen vragen meer aan hem stellen...
Soms een groot gemis!
Je hebt gelijk.. Van veel meer waarde is dan De Hemelse Vader.. Blijf in mij...zei Hij gisteren tijdens de dienst!!! IK BEN DE WARE WIJNSTOK!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 07:55
|
|
|
HEIDE115 schreef: | haha..
Nou je het over bier hebt Visser Ik heb nog nooit gedronken in mijn leven..ja saai he'? Maar hoe kan je van alcohol gaan houden Op een goede manier dan wel te verstaan -/- |
Tsja...hier spreekt de ""anti-alcohol"" Dan zou ik zeggen nooit aan beginnen... Maar ja...je kunt toch ook een glaasje meedrinken voor de gezelligheid??
Ik heb een probleem...(niet dus) Ik lust gewoon geen alcohol... En pak ik per ongeluk een bonbon met een gedoetje erin... Beland dat echt in de w.c... En ook zonder alcohol...ben in reuze gezellig en vrolijk!!!
En dat dekbed??
De mijne was te groot en kon niet in de wasmachine...dus het werd de badkuip!!! Een hele onderneming maar na een nachtje weken...en heel veel spoelbeurten en mijn sterke armpies... Bij mooi weer doen...en dan (redelijk kletsnat want ook een centrifuge kan deze grote jongen niet aan) op een groot droogrek buiten in de zon!!! Het is gelukt!!
Laten stomen is zeker een optie maar dat is erg duur...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 18 juni 2012, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 08:51
|
|
|
Maar natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 08:52
|
|
|
Zal ik doen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 08:53
|
|
|
DANIEL777 schreef: | das dr eige schuld | doorliep de eerste ronde zelfs niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 09:35
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Help hun O god Dat we ons mogen verwonderen over UW daden. U bent die GOD die zelfs bij het naderen van de dood uitkomst kan en wilt geven. Ook dit kunt U genezen. |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 09:56
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mooie reactie Yes!!! Tla...die aardse vader... Ook ik denk nog veel aan hem...en nee...ik kan geen vragen meer aan hem stellen...
Soms een groot gemis!
Je hebt gelijk.. Van veel meer waarde is dan De Hemelse Vader.. Blijf in mij...zei Hij gisteren tijdens de dienst!!! IK BEN DE WARE WIJNSTOK!!! |
Wat ik me afvraag Zeeland: hoe is het met je sollicitatie afgelopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 09:59
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik ga de label goed lezen,das zo en zo belangrijk heb ik nu begrepen;))
Thankz |
Heide, je bent toch wel een beetje een moderne man? Ik schrik wel een beetje van al die huishoudvragen....... Hoewel....Als ik Visser hoor over zijn glasgordijnen denk ik ook: waar heeft hij het over? Wat zijn in vredesnaam glasgordijnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heide, je bent toch wel een beetje een moderne man? Ik schrik wel een beetje van al die huishoudvragen....... Hoewel....Als ik Visser hoor over zijn glasgordijnen denk ik ook: waar heeft hij het over? Wat zijn in vredesnaam glasgordijnen? |
visser heeft het over zijn vitrage..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:09
|
|
|
GEVONDEN VOORWERPEN;
- een gestreept klapstoeltje - een blauw bekertje
ik hoop ze de volgende picknick mee te nemen; mocht je je eigendommen herkennen, wil je me dat hier dan even laten weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE673
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:10
|
|
|
Waar kopen jullie christelijke boeken? Op internet of liever in een boekwinkel of op een conferentie? Bij mij in de buurt is geen christelijke boekwinkel en op internet iets bestellen doe ik eigenlijk alleen als ik al precies weet welk boek ik wil hebben.
Laatst aangepast door
|
MARIEKE673
|
op maandag 18 juni 2012, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:14
|
|
|
MARIA830 schreef: | Dus we gaan weer voor de zoveelste keer off topic, is niet de bedoeling hoor. Als je ergens anders over wil praten moet je gewoon een ander topic beginnen of kijken waar het wel hoort. Dus nu weer on topic met Sex voor het huwelijk.
Liefs Marianne |
Ontopic is geloof ik , “Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”
Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.
Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan. Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | visser heeft het over zijn vitrage.......... |
Dat snap ik nog net..... maar waarom gebruikt Visser de term glasgordijnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:19
|
|
|
YES356 schreef: | Ontopic is geloof ik , “Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”
Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.
Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan. Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme). |
Topic 'sex voor het huwelijk" YES, YES. Weeral op je voordeeltje uit ouwe jonge met rooms kransje op je hoofd?!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 18 juni 2012, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:32
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ook dit was in de context van, dat men doorsloeg in regels en wetten opleggen, en dat er dingen zijn, die in het zien op Jezus een hoop geeft voor hen die geloven. Je kan daarin iemand die niet gelooft, niet iets ontnemen, wat niet direct strookt met het geloof. In dat opzicht dacht hij dus wel degelijk ruim, en met zicht op medemens. Aan de andere kant, hij kon ook hard zijn. De burgermeester wilde aan het avondmaal, om daarmee zijn status te laten zien, en dat verbood hij gewoon, omdat het leven van die man dusdanig was, dat het niet kon. En hij stond het dan ook niet toe. De term wereldse mensen is van mij, dus hier op doorgaan is niet zinvol, bedoel hier gewoon mee, de mensen die niet gelovig zijn. En je leeft in de wereld, dat wil niet zeggen dat je van de wereld ben, is mijn bescheiden mening. Ik denk dat de Bijbel daar ook duidelijk in is. |
Het was een man die star in de leer was en dat zie je toch ook terug in de refo cultuur? En ruimdenkend vind ik hem zeker niet.....Het aardse leven moet sober zijn en je moet vooral hard werken....En wie is hij om de burgemeester het avondmaal te verbieden omdat hij vond dat de levenswandel niet in orde was??? Ik vind dat nogal wat hoor.....En het trieste is dat dat anno 2012 ook nog gebeurd dat mensen niet aan het Avondmaal mogen om wat voor reden dan ook.....en dat mensen bang zijn om te sterven omdat ze denken dat ze het niet goed hebben gedaan in hun leven.......ze doen het nooit goed want altijd is er die zonde.......En dat heeft mensen veel eenzaamheid, pijn en verdriet gebracht.....En nee, dat heb ik niet van horen zeggen maar zijn ook mijn persoonlijke ervaringen........ En wat de term wereldse mensen betreft, was het maar waar dat het een term was die jij bedacht had....je leeft in de wereld maar ben niet van de wereld schrijf je.... Nou, ik leef in de wereld en ben ook van de wereld en ben ook christen.......Ik ga met Pinksteren liever naar Bruce Springsteen op Pinkpop dan naar de Opwekking en kan erg genieten van de aardse geneugten van het leven....Ben ik dan een minder christen? Weet je, ik had recent een vergadering met de behoudende kerken zeg maar en die was bij mij in de kerk.....De dominee dacht dat ik de mevrouw van de koffie was omdat ik een rode broek en pumps aanhad......ik was de voorzitter..... Ik sprak hem later nog en hij vertelde mij dat hij veel moeite had met vrouwen in het ambt.......en dat in 2012.....En dat is ook Calvinisme Willem..... En ook hier kom ik het wel tegen.....mensen die zich oh zo christelijk profileren en dan ondertussen dingen doen die zo ontzettend not done zijn........en daar zo anderen mee kwetsen en hun eigen stoepje ook nog mooi schoon weten te vegen.....Ik zie het soms met verbazing aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heide, je bent toch wel een beetje een moderne man? Ik schrik wel een beetje van al die huishoudvragen....... Hoewel....Als ik Visser hoor over zijn glasgordijnen denk ik ook: waar heeft hij het over? Wat zijn in vredesnaam glasgordijnen? |
Helemaal geen gek woord hoor!!! Misschien het simpeler woord.... Maar wel heel duidelijk...gordijnen voor je glas...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal geen gek woord hoor!!! Misschien het simpeler woord.... Maar wel heel duidelijk...gordijnen voor je glas...! |
Vast een Zeeuwse term..... Weer wat geleerd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:39
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Volledig mee eens Marianne, die twings toch, hé !
Het thema is 'sex voor het huwelijk", terwijl de Bijbel duidelijk zegt. Nee is enkel voor tijdens het huwelijk. Maar Ow wat is dat moeilijk voor ons mensen. Zeker in deze maatschappij waar veel om sex draait. Toch! Sterke mensen die tegen de stroom ingaan. Maar ik moet zeggen dat de wereld kijkt naar deze getuigenissen (alsook de goegemeente van de designtheologen ). Verwondert, vol begrip, beetje meewarring geef ik toe. 'k Weet het naief maar krachtig in de Heer |
Prima. Dit is jouw mening en dat kan en mag natuurlijk. Toch is deze discussie niet voor niets opgestart en ook niet simpel samen te vatten met een verbodsbordje (met aureool) . Lijkt me dus wel goed om het gesprek open te houden in plaats van af te kappen. Wat ik bijvoorbeeld mis in het hele "technische" verhaal als je het hebt over seksualiteit.. het is ook verlangen, puurheid, verbinding, schoonheid, aantrekkingskracht, je op een bepaald niveau met elkaar verbinden. Wanneer je rigoreus zou toepassen: seks is pas voor binnen het huwelijk, waar blijf je dan voor die tijd met al die verlangens die ook in het hele verhaal passen en je aan elkaar verbindt? Allemaal maar inblikken met "tenminste houdbaar tot"?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 18 juni 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:40
|
|
|
TINK100 schreef: | als 4 augustus idd de datum is/ word van e volgende pn, dan zijn Marsjg en ik niet van e partij......de zomervakantie is voor ons nog niet voorbij en vanuit het buitenland even terug komen voor de pn, gaat een beetje te ver..... |
nahhhh seg; wie gaat er dan ook naar het BUITENLAND op vacantie, joh!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|