ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3937 3938 3939 3940 3941 3942 3943 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:14

HEIDE115 schreef:
Tijdens het huishouden gaat er ook wel is wat verkeerd..toch?
Tenminste bij mij wel..;)
Had ik laatst die plastic onderdelen vanuit de koelkast in de vaatwasser mee gewassen.

Nou wat denk je?

Wat ik denk? ..... Dat het bier minimaal een uur niet koel heeft gelegen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:15

HEIDE115 schreef:
Tijdens het huishouden gaat er ook wel is wat verkeerd..toch?
Tenminste bij mij wel..;)
Had ik laatst die plastic onderdelen vanuit de koelkast in de vaatwasser mee gewassen.

Nou wat denk je?

Slechte gewoonten wijzigen, lijkt mij het best. Ik verlies nogal eens mijn autosleutels, ook niet van de poes. Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:17

YES356 schreef:
Mijn oordeel is!! Dat dit ontzettend mooi, leerzaam en waar is Knipoog smiley

Ik durf aan te vullen :"Oordeel niet of je zult geoordeeld worden".
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:21

VISSER278 schreef:
Eén pad in een 2padshouder werkt niet . Wat er dan uitkomt ......... het leek wel pitwaeter zoals ze dat hier noemen. Zieke smiley

hahahaha..hoe Visser? pitwaeter..grappig
ik heb een zwager die op oltgendsplaet woont
die noemen dingen daar ook vaak anders;))

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 17 juni 2012, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:24

Je moet het handelen en denken van mensen en ook hun wetgeving altijd in hun tijd plaatsen. Dat Calvijn in een historisch kader handelde, daat moet je uiteraard op bedacht zijn en het is vooral zaak dat historische kader goed te kennen en te doorzien. Je kunt geen geschiedenis bedrijven zonder dat. Maar Calvijn komt daar niet helemaal mee weg, want hij stond ook in de traditie van theologen en exegeten en kende ongetwijfeld ook de gedachtengang van vakgenoten die minder in termen van het doden van tegenstanders dachten. Die keuze maakte hij, ondanks zijn grote intellect, niet.

Er zit ook een andere kant aan. Hoe je ook tegen het gedachtengoed van Karl Marx aankijkt, en ik wijs zijn materialistische denken af, hij deed wel eens een mooie uitspraak: Ïk ben geen marxist." Calvijn zal mogelijk ook wel eens gedacht hebben dat hij geen calvinist was.

Toch heeft zijn leer en denkwijze tot een wijze van handelen geleid zoals die naar voren komt in het openingsstuk. En hoe heeft dat zo kunnen komen, dat is het thema van deze discussie.

Bedenk wel dat Calvijn de intellectuele vrijheid die door het protestantisme als reactie op de autoritaire katholieke kerk was onstaan voor een deel teniet deed. Het werd bij Calvijn vervangen door een opvatting dat de mens weer nietig werd en afhankelijk. Een mooie uiteenzetting hierover staat in een boek van Fromm, Escape from freedom. De mens wil de vrijheid wel maar kan hem niet aan en vlucht in autoriteit. Prachtig boek voor de liefhebbers.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 17 juni 2012, 23:48
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:25

ROOSIE315 schreef:
Welke zinnige en onzinnige dingen vraag jij je af..?

Wat zou mijn vader nu zeggen? Die kan me geen antwoord meer geven Twijfelende smiley . Gelukkig is er De Vader Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:27

CARMEN073 schreef:
Als Jezus terugkomt zijn we pas echt in de wolken!

Geldt dat voor alle mensen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:29

ik doop dit hierbij tot het mannentopic, echt knus...
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:31

VISSER278 schreef:
Wat ik denk? ..... Dat het bier minimaal een uur niet koel heeft gelegen. Lachende smiley

haha..

Nou je het over bier hebt Visser
Ik heb nog nooit gedronken in mijn leven..ja saai he'?
Maar hoe kan je van alcohol gaan houden
Op een goede manier dan wel te verstaan -/-
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:31

JOL252 schreef:

Klusser de klus, die missen we nog
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:33

JOL252 schreef:

Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:43

WILLEMIJN232 schreef:
Blijft altijd een dilemma vanuit welke kant je het bekijkt he? En zoals ik al eerder schreef heeft hij ook veel goeds gedaan voor de kerk.......
Maar binnen de moderne en lichtere kerken wordt hij toch als iemand gezien die het angst geloof toch wel erg in stand hield en daar ook helemaal achter stond.......recht in de leer.....en geen dwalingen (wat hij als dwalingen beschouwde dan). En wereldse mensen wel vertier en vrolijkheid? En de christenen dan? Wat je schrijft zegt toch al heel wat over hoe hij denkt? En daar is niets mis mee maar daar hoeft niet iedereen zich in te vinden......
De term alleen al: wereldse mensen.......gelukkig ben ik ook van de wereld......en christen....

Ook dit was in de context van, dat men doorsloeg in regels en wetten opleggen, en dat er dingen zijn, die in het zien op Jezus een hoop geeft voor hen die geloven. Je kan daarin iemand die niet gelooft, niet iets ontnemen, wat niet direct strookt met het geloof. In dat opzicht dacht hij dus wel degelijk ruim, en met zicht op medemens.
Aan de andere kant, hij kon ook hard zijn. De burgermeester wilde aan het avondmaal, om daarmee zijn status te laten zien, en dat verbood hij gewoon, omdat het leven van die man dusdanig was, dat het niet kon. En hij stond het dan ook niet toe. De term wereldse mensen is van mij, dus hier op doorgaan is niet zinvol, bedoel hier gewoon mee, de mensen die niet gelovig zijn. En je leeft in de wereld, dat wil niet zeggen dat je van de wereld ben, is mijn bescheiden mening. Ik denk dat de Bijbel daar ook duidelijk in is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:58

THOMAS968 schreef:
Je moet het handelen en denken van mensen altijd in hun tijd plaatsen. Dat Calvijn in een historisch kader handelde, daat moet je uiteraard op bedacht zijn en het is vooral zaak dat historische kader goed te kennen en te doorzien. Je kunt geen geschiedenis bedrijven zonder dat. Maar Calvijn komt daar niet helemaal mee weg, want hij stond ook in de traditie van theologen en exegeten en kende ongetwijfeld ook de gedachtengang van vakgenoten die minder in termen van het doden van tegenstanders dachten. Die keuze maakte hij, ondanks zijn grote intellect, niet.

Er zit ook een andere kant aan. Hoe je ook tegen het gedachtengoed van Karl Marx aankijkt, en ik wijs zijn materialistische denken af, hij deed wel eens een mooie uitspraak: Ïk ben geen marxist." Calvijn zal mogelijk ook wel eens gedacht hebben dat hij geen calvinist was.

Toch heeft zijn leer en denkwijze tot een wijze van handelen geleid zoals die naar voren komt in het openingsstuk. En hoe heeft dat zo kunnen komen, dat is het thema van deze discussie.

Thomas

Ik denk dat Calvijn zich niet zag als Calvinist. En zijn manier van denken, het heeft ook gevolgen gehad. Maar, dat heeft de manier van denken van Jezus ook, zoals de Bijbel die weergeeft. Ook hieruit worden dingen gehaald, en uit zijn verband getrokken, die mensen er toe aanzetten om op een manier te leven, die in mijn ogen niet naar de Bijbel is. En toch kan je dat niet op naam van de bijbel zetten is mijn overtuiging. Het is wel hoe mensen er mee omgaan.
Luther had in veel dingen een veel directere opvatting. Zijn boek over de rechtvaardigmaking geeft heel duidelijk weer wat voor hem DE bevrijding was. NIet meer dat hij het kon verdienen, maar dat het alleen uit genade gegeven werd, alleen om de verdienste van Christus. En als er iemand is geweest die De vrijheid heeft willen verdienen, is hij dat geweest.
Maar ook bij zijn volgelingen zie je dat dingen totaal anders liepen als dat hij verkondigde en voorstond. Maar dat wil niet zeggen dat hij daar verantwoordelijk voor is.

Zo blijft de term "volgeling" altijd wel ter discussie. In de tijd van Calvijn werd er met Protestanten, in zijn geval Hugenoten, niet echt vredelievend omgesprongen. Ze werden als beesten verdreven door de alpen, bij voorkeur in de winter, met daarbij zowel oude mensen als baby's, die de ijzige kou werden in gedreven, enkel en alleen omdat ze niet meer konden buigen voor het kruis in de kerk.
En ook hier, in Nederland, tijdens de 80 jarige oorlog, zijn genoeg voorbeelden te noemen van feiten hoe er met een mensenleven werd omgegaan.
Maar dat is op dit moment niet anders. Ook in onze samenleving word er makkelijk gedaan over hoe men met een naaste omgaat. En al kost het dan mogelijk niet het echte leven, ook in onze samenleving worden er mensen kapot gemaakt om zelf overeind te blijven. Maar het gaat me wat ver om dat Calvijn allemaal in de schoenen te schuiven. Neem het voorbeeld van een ter dood veroordeelde Servet, waar Calvijn alles aan heeft gedaan om zijn excecutie te voorkomen. En in veel boeken krijgt Calvijn er nog wel de schuld van. En onmenselijk hard mens was hij niet, en een voorstander van de marteldood ook niet. Maar de liefde tot God stond daar wel boven, en iemand die zich tegen God opstelde, en daar de medemens van Calvijn in probeerde mee te trekken, die moesten weg, om de medemens te beschermen. En de middelen daarvoor waren helemaal in de stijl van die tijd.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op maandag 18 juni 2012, 02:04
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:05

HEIDE115 schreef:
Nou ik weet al meer!
Ben ik ff blij met dit topic

Het volgende is dit;

KAN JE DEKBEDDEN GEWOON IN DE WASMACHINE STOPPEN.
HET IS GEEN TJEK:) OF UITDAGING.
IK BEN 45 JAAR MAN,EN OVER ANDERE DINGEN KAN JE MIJ WEER WAT MEER VRAGEN...ZEGMAAR;)

Oei Heide, dat hangt van de vulling van je dekbedden af.
Als je een wollen of donzen dekbed hebt, moet je die niet zelf wassen, maar eventueel door een stomerij laten doen.
Zelf wassen krijg je gegarandeerd klonterige wol van, en je donzen dekbed kun je eigenlijk direct wel weggooien.
Als je synthetische vulling hebt, kun je je dekbedden wel zelf wassen en drogen. Succes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:05

CARMEN073 schreef:
Als Jezus terugkomt zijn we pas echt in de wolken!

Waarop is deze kreet gebaseert?
Dat Jezus op de wolken komt, wil volgens mij niet zeggen dat wij ook op in de wolken zijn.
Op Zijn machtswoord zullen alle doden opstaan, en eerst de Zijnen. Maar ik kan mij niet herinneren een plaats te kennen, waarin genoemd staat dat we allemaal opgenomen worden in de wolken.
Misschien kan iemand me dat wel duidelijk maken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:10

HERMAN968 schreef:
Ik durf aan te vullen :"Oordeel niet of je zult geoordeeld worden".

Oordelen mag toch?
Veroordelen niet, dat is niet aan ons, maar je kan dingen wel beoordelen. En daar je mening in hebben, of vormen. Ik denk dat dat ook helemaal niet verkeerd is. En dat ik beoordeeld word, moet kunnen leiden. Maar als ik veroordeeld word, dan betekend dat wel iets anders.

Ik heb dit dus beoordeeld, en er zal wel een oordeel op volgen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:11

WILLEM618 schreef:
Waarop is deze kreet gebaseert?
Dat Jezus op de wolken komt, wil volgens mij niet zeggen dat wij ook op in de wolken zijn.
Op Zijn machtswoord zullen alle doden opstaan, en eerst de Zijnen. Maar ik kan mij niet herinneren een plaats te kennen, waarin genoemd staat dat we allemaal opgenomen worden in de wolken.
Misschien kan iemand me dat wel duidelijk maken?

"In de wolken zijn" is een vergelijking voor blij zijn,
in je nopjes zijn... dus niet letterlijk bedoeld
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:17

FLOWERFUL304 schreef:
Als je het niet helemaal vertrouwt is het niet zo'n slecht idee op zich. maar dan bij twijfel niet mee in zee gaan zou ik zeggen. Maar goed verliefdheid maakt blind.

En naar God gaan in gebed en Hem vragen of dit wel de man cq vrouw voor je is is ook een optie natuurlijk. Dit is wat ik idg wel doe. En tot nog toe heb ik altijd een antwoordt gekregen wat mij voor heel veel verkeerde keuzes heeft behoed.

Ik geloof niet dat ik iemand zou benaderen die erg gekleurd is. En wie bij een ex gaat vragen hoe iemand is, om nadere gegevens voor een relatie te krijgen, die kan volgens mij van te voren al weten dat het antwoord niet echt onafhankelijk is.

En bidden, dat geld voor alles. Maar in het aangaan van een relatie denk ik toch vooral dat er veel energie en tijd in geïnvesteerd moet worden om eerst is iemand echt te leren kennen. En vanuit kennen komt in ieder geval een eerlijk beeld naar voren. Eigenschappen van iemand kunnen bij de één erg afstoten, terwijl het juist bij de ander een klik vormt.

Ik zou dus niet direct een ex vragen naar een mening. Als ik voor een contact al in de gelegenheid zou zijn om de gegevens van die ex te krijgen. Zie me nog niet bij een eerste contact vragen, wat is telefoonnummer van je ex, dan kan ik even vragen hoe je ben, of navragen hoe hij over je denkt?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:18

Je kan dit ook zo opvatten..heel NEDERLAND kan in de wolken zijn van NEDERLANDS VOETBAL.stiekum of eerlijk..ook als ''nette christen''

Ja, dan begrijp ik juist vandaag deze uitspraak hier van Carmen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:21

HERMAN388 schreef:
Geldt dat voor alle mensen?

Dag Herman,

kan jij je niet eerst beter melden bij de homo topic?

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 00:36
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:21

Oh wat naar! Beterschap ermee, Vrijgezel!
Hopelijk mag de ontsteking gauw afnemen, en mag je weer opknappen.

Sterkte, geduld en vooral vertrouwen in onze Dokter toegewenst! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:22

WILLEM618 schreef:
Oordelen mag toch?
Veroordelen niet, dat is niet aan ons, maar je kan dingen wel beoordelen. En daar je mening in hebben, of vormen. Ik denk dat dat ook helemaal niet verkeerd is. En dat ik beoordeeld word, moet kunnen leiden. Maar als ik veroordeeld word, dan betekend dat wel iets anders.

Ik heb dit dus beoordeeld, en er zal wel een oordeel op volgen Knipoog smiley

Gelijk heb je. Bedenk echter Willem dat je het eerder hebt over "opbouwen", elkaar opbouwen en hier is kritische reflectie okee. Weeg gewoon de beweging Knipoog smiley : elkander opbouwen in liefde of beoordelen. Dit laatste gebeurd in de wereld. Toch ! Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 18 juni 2012, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:35

XABIA794 schreef:
"In de wolken zijn" is een vergelijking voor blij zijn,
in je nopjes zijn... dus niet letterlijk bedoeld

zoist xabia
En hoe Carmen hier verder zelf over zou kunnen denken..
niet belangrijk zeker?
vaker vindt op dit forum direct veroordeling op uitspraken plaats.

Wat moeten de'' nieuwelingen'' wel niet denken hier?

Ken je plaatst in deze.
oprechte christenen maken fouten,daar val ik niet op aan.
ik ken me zelf een klein beetje..
vorm geen kliekje..totaal niet de bedoeling van christen zijn.

Spring er niet meteen bovenop.
Anders had carmen wel iets in een vragende zin neer gezet.
En misschien wel gesnakt naar een antwoordt?;)

En niet om 00:02 uur een reactie gaan plaatsen
anders laat je wel heel veel van je zelf zien.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 01:48
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:38

Ik vind het een vreemd advies van een psycholoog. Wanneer je leeft met een flinke dosis achterdocht, zit dat naar mijn mening in jezelf, wellicht je eigen ervaring uit het verleden.
Als je een nieuwe relatie niet vertrouwt vanwege zijn gedrag, of andere signalen die je oppikt, kan je er ook gewoon open en eerlijk over praten lijkt mij.
Het zou bij mij heel vreemd overkomen als de nieuwe vriendin van mijn ex mij zou bellen om informatie.
Ik denk dat je gewoon alle tijd moet nemen om elkaar te leren kennen. Niet alleen blindvaren(staren) op de vlinders in je buik, maar ook je gezond verstand gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:03

Dus we gaan weer voor de zoveelste keer off topic, is niet de bedoeling hoor.
Als je ergens anders over wil praten moet je gewoon een ander topic beginnen of kijken waar het wel hoort.
Dus nu weer on topic met Sex voor het huwelijk.

Liefs Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:07

Je kan een donzen of een veren dekbed best wassen, maar dan moet je er een schone tennisbal bij in doen. Dat werkt echt heel goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:12

Samen met me vader ontbijten op deze mooie vaderdag. Samen genieten van een lekker brood dat ik gebakken had voor vandaag.
En natuurlijk samen met de rest van het gezin vanavond naar de voetbal wedstrijd gekeken en toen er gescoord werd door Nederland ging me vader even lekker uit zijn plaat van blijheid. Ik zou dit willen delen met me partner omdat het van die hele fijne momenten in het leven zijn, dat je geniet met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:15

Als ik ze niet meer spreek wis ik hun nummer uit mijn mobiel. Soms als mannen vervelend zijn in gesprekken blokkeer ik ze en daarna verwijder ik ze.
Geen zin in gedoe met mannen.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:20

MARIA830 schreef:
Je kan een donzen of een veren dekbed best wassen, maar dan moet je er een schone tennisbal bij in doen. Dat werkt echt heel goed.

Super TIP Maria..
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:23

STEENTJE178 schreef:
Oei Heide, dat hangt van de vulling van je dekbedden af.
Als je een wollen of donzen dekbed hebt, moet je die niet zelf wassen, maar eventueel door een stomerij laten doen.
Zelf wassen krijg je gegarandeerd klonterige wol van, en je donzen dekbed kun je eigenlijk direct wel weggooien.
Als je synthetische vulling hebt, kun je je dekbedden wel zelf wassen en drogen. Succes!!!

ik ga de label goed lezen,das zo en zo belangrijk heb ik nu begrepen;))

Thankz
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3937 3938 3939 3940 3941 3942 3943 ... 6194 Volgende
Pagina 3940 van 6194