ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3935 3936 3937 3938 3939 3940 3941 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:24

ZEELAND736 schreef:
Verhaal halen???
Uitleggen???
Aan meneer agent??

Nee, dat heb ik 1x gedaan in mijn leven, maar nooit meer!!!

Ik betaal...zucht heel diep...en ga gewoon door!!!

Je hebt sowieso het recht om een bezwaarschrift in te dienen. Je krijgt geen extra kosten dan alleen de postzegel op je enveloppe. Er moet bijvoorbeeld duidelijk zijn aangegeven zijn (door de berm/weg eigenaar)dat op het gras parkeren niet is toegestaan.
Als een bord scheef staat of takken voorhangen, wordt er soms wel geseponeeerd, het moet dan wel aannemlijk worden gemaakt door bijv. foto, omdat men kan gaan snoeien na dat je de bekeuring kreeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:28

Meer dan overwinnaars was het thema, in de preek ook een stukje van de clip van Thomas, ee ndocumaintaire die is uitgezonden door EO.
Hij wist dat hij overwinnaar was.
http://www.eo.nl/programma/doordewereld/2009-2010/page/-/NPOSilverlightPlayer/index.esp?aflid=12476478&program=11080918 eerst wat anders, maar het Thomas verhaal begint op 10.45

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 17 juni 2012, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:32

gebed, het machtigste wapen, dus wil ik ook vor haaar bidden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:37

HENK393 schreef:
daar hoor je honden uit te laten, geen auto's Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vandaar ook de bekeuring waarschijnlijk Henk..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:40

JOL252 schreef:
Oh. Ik denk niet per definitie eigenlijk. "Ze" zijn net als jij en ik samen onderweg. We hebben elkaar nodig, we dragen allemaal Gods kleuren.

Ik vind die term ZE al een beetje dicriminerend klinken.....Ze zijn net als jij en ik...... Verraste, verbaasde smiley
Het is wat vriendelijker om homo's als gelijke te beschouwen en niet als ze...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:43

PIETER619 schreef:
Toch is dat de oplossing beste Visser. Die van mij heeft een keer in het water gestaan en geeft de helft van wat hij moet geven. Dus ik doe nu gewoon 1 pad en druk dan voor 2 kopjes, resultaat kopje vol. wel lastig als ik bezoek heb, want nu gebruik is dus altijd de 1 padshouder.

Heb je dan geen waterig kopje koffie Pieter? twee kopjes en één pad?

Willemijn, geef mij maar een ristretto......
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:44

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind die term ZE al een beetje dicriminerend klinken.....Ze zijn net als jij en ik...... Verraste, verbaasde smiley
Het is wat vriendelijker om homo's als gelijke te beschouwen en niet als ze...... Engeltje smiley

je zult de ".." wel over t hoofd gelezen hebben, willemijn? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 17 juni 2012, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:45

HANNAH810 schreef:
je zult de ".." wel over t hoofd gelezen hebben mag ik aannemen, willemijn? Engeltje smiley

Nee hoor Hannah, helemaal niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:49

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor Hannah, helemaal niet.....

"we" hebben onze rug naar God gekeerd zou dan wat vriendelijker geklonken hebben?

hmm met die stelling ben ik het dan weer niet eens!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 17 juni 2012, 17:50
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:54

WILLEMIJN232 schreef:

Precies hé. vandaar mijn "ze" ...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:55

WILLEMIJN232 schreef:
het één sluit het ander niet uit denk ik.....
En soms vinden mensen angst geloof het enige juiste geloof vergeet dat ook niet......en dat kan je nemen of laten......ook dat zie je op CM.....
Persoonlijk leed is er maar dat zal ik evangelische kerken ook voorkomen.........net als schijnheiligheid.........maar om dan van sporen van vernieling te spreken in de Calvinistische kerk.......?

Ik denk dat er is meer naar het denken van Calvijn zou moeten worden gekeken, voordat men iets Calvinistisch denken vind. Juist doordat men niet meer weet waar het om gaat, maar MEN VIND DAT MEN WEET waar het om gaat, krijg je dat mensen op de ander neer gaan zien. Calvijn leefde tot eer van God, en gaf daar al zijn krachten aan. Hij kende zo goed als elke inhoud van boeken van mensen uit die tijd en ver daarvoor, en mede door zijn kennis is het christendom in Zwisterland doorgebroken. Maar het oncalvinistische denken, wat wel voor Calvinistisch versleten word, trekt zijn sporen. Wij hebben de waarheid, wij hebben het Leven, enz, is niet gebasseerd op zijn denken en op wat hij heeft nagelaten, maar is domweg een onkunde die mega is.
Wat destijds de rede was om uit de roomse kerk te gaan, word tegenwoordig in de zogenaamde Calvinistische kerken weer volop aangehangen. Nee, niet meer aanbidden van beelden, en ook geen Paus. Maar wel het aanbidden van de vormendienst in de vorm van kleding, haardracht, uiterlijkheden, en de Paus heeft plaatsgemaakt voor voorgangers die als Pausen behandeld worden. En wee degene die daar tegenin gaat, die word weggeworpen, en uitgebannen. Daarnaast een materialisme, wat Calvijn totaal vreemd was. Hoe zwaarder de kerken, hoe groter en nieuwer de auto's, hoe zichtbaarder de hoedjes, hoe duurder de kleding.
En wat was Calvijn: Begraven op een onvindbare plek, hij verdiende niet dat zelfs zijn graf nog aandacht kreeg, bang voor dat hij meer eer zou krijgen dan God.

Kort gezegd, weet wat de Bijbel ons leert, wat God van ons vraagt, en wat geloof inhoud, maak daar je leven van, zonder een mens te veroordelen, zonder boven iemand te kunnen staan, en dan zal blijken: Calvinisme is zo slecht nog niet.
Tegelijk ben ik blij dat geloofbeleidenis het heeft over één ALGEMENE Christelijke kerk. Niet over één calvinistische kerk. Ook Calvijn was gewoon mens. Maar niet Calvijn hoeven we te aanbidden, maar we hoeven niemand te zien, dan Jezus alleen. In hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft geen verwijdering, geen scheuring, maar maakt dat we allen één zijn, in Hem.
En daarin is er ook geen plaats voor angst, Hij is de Almachtige, Hij heeft de wereld, zonde, dood en duivel overwonnen. En angst is zo onchristelijk als het maar kan. Dat is alleen van toepassing, als we macht willen, en willen heersen over onze naaste.
Maar op Jezus te zien, in Hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft rust, geeft een vrede die niet te begrijpen is. En dat geeft ook een gevoel van zodanige geluk, dat je dat iedereen wil geven. En in dat Licht te leven, probeer je ook dat licht uit te stralen, niet in angst, niet in macht, niet in geweld, maar is een vrede en een liefde, wat je iedereen wel zou willen geven.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 17 juni 2012, 18:02
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:57

HANNAH810 schreef:
het was inderdaad weer erg gezellig, herman,

mensen; allemaal bedankt voor de gezelligheid!!

Jij ook bedankt hannah. Wij vonden het bere gezellig alleen wil ik de vlgde keer zitten en niet werken (bbq-en), phff. Mn vriendinnen hadden echt naar hun zin. Wie weet zijn we 4 augustus weer van de partij met nog extra vriendinnen. Het is idg al genoteerd en ga het alvast aan de meiden door geven.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 17 juni 2012, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:58

LEUK...OM DIT ALLEMAAL TE LEZEN!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 18:06

JOL252 schreef:
Precies hé. vandaar mijn "ze" ...

Ja, je beschrijft homo's als ZE........niet echt vriendelijk vind je wel? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 18:16

ik was even zout vergeten over mijn woorden te sprenkelen;

Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 17 juni 2012, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 18:21

WILLEM618 schreef:
Ik denk dat er is meer naar het denken van Calvijn zou moeten worden gekeken, voordat men iets Calvinistisch denken vind. Juist doordat men niet meer weet waar het om gaat, maar MEN VIND DAT MEN WEET waar het om gaat, krijg je dat mensen op de ander neer gaan zien. Calvijn leefde tot eer van God, en gaf daar al zijn krachten aan. Hij kende zo goed als elke inhoud van boeken van mensen uit die tijd en ver daarvoor, en mede door zijn kennis is het christendom in Zwisterland doorgebroken. Maar het oncalvinistische denken, wat wel voor Calvinistisch versleten word, trekt zijn sporen. Wij hebben de waarheid, wij hebben het Leven, enz, is niet gebasseerd op zijn denken en op wat hij heeft nagelaten, maar is domweg een onkunde die mega is.
Wat destijds de rede was om uit de roomse kerk te gaan, word tegenwoordig in de zogenaamde Calvinistische kerken weer volop aangehangen. Nee, niet meer aanbidden van beelden, en ook geen Paus. Maar wel het aanbidden van de vormendienst in de vorm van kleding, haardracht, uiterlijkheden, en de Paus heeft plaatsgemaakt voor voorgangers die als Pausen behandeld worden. En wee degene die daar tegenin gaat, die word weggeworpen, en uitgebannen. Daarnaast een materialisme, wat Calvijn totaal vreemd was. Hoe zwaarder de kerken, hoe groter en nieuwer de auto's, hoe zichtbaarder de hoedjes, hoe duurder de kleding.
En wat was Calvijn: Begraven op een onvindbare plek, hij verdiende niet dat zelfs zijn graf nog aandacht kreeg, bang voor dat hij meer eer zou krijgen dan God.

Kort gezegd, weet wat de Bijbel ons leert, wat God van ons vraagt, en wat geloof inhoud, maak daar je leven van, zonder een mens te veroordelen, zonder boven iemand te kunnen staan, en dan zal blijken: Calvinisme is zo slecht nog niet.
Tegelijk ben ik blij dat geloofbeleidenis het heeft over één ALGEMENE Christelijke kerk. Niet over één calvinistische kerk. Ook Calvijn was gewoon mens. Maar niet Calvijn hoeven we te aanbidden, maar we hoeven niemand te zien, dan Jezus alleen. In hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft geen verwijdering, geen scheuring, maar maakt dat we allen één zijn, in Hem.
En daarin is er ook geen plaats voor angst, Hij is de Almachtige, Hij heeft de wereld, zonde, dood en duivel overwonnen. En angst is zo onchristelijk als het maar kan. Dat is alleen van toepassing, als we macht willen, en willen heersen over onze naaste.
Maar op Jezus te zien, in Hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft rust, geeft een vrede die niet te begrijpen is. En dat geeft ook een gevoel van zodanige geluk, dat je dat iedereen wil geven. En in dat Licht te leven, probeer je ook dat licht uit te stralen, niet in angst, niet in macht, niet in geweld, maar is een vrede en een liefde, wat je iedereen wel zou willen geven.

Maar als Calvijn nu eens anno 2012 rond zou lopen? Dan zouden we het misschien wel een fundamentalist vinden? Want hij schuwde martelen en de brandstapel ook niet bij andersdenkenden? Zijn waarheid was De waarheid.....
Het is jouw visie en het merendeel der mensen heeft ook Calvinistische trekjes is gebleken een paar jaar geleden gebleken toen er in het Calvijnjaar een test in de Trouw stond hoe Calvinistisch een ieder was......
Calvijn heeft zeker veel goeds gedaan voor de kerk, volgens mij was hij het ook die diakenen en ouderlingen ingesteld heeft (geloof ik) zodat de kerk goed aangestuurd zou worden......
Voor mij is zijn denken een beetje te zwart wit, ik ben meer een neocalvinist.....ik sta dus wat optimistischer in het leven....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 19:17

PIETER619 schreef:
Toch is dat de oplossing beste Visser. Die van mij heeft een keer in het water gestaan en geeft de helft van wat hij moet geven. Dus ik doe nu gewoon 1 pad en druk dan voor 2 kopjes, resultaat kopje vol. wel lastig als ik bezoek heb, want nu gebruik is dus altijd de 1 padshouder.

'k zal het zo wel eens proberen. Knipoog smiley Nee toch niet , dat was nu net het probleem.

Visser gaat nu de 2 padshouder eens proberen en dan drukken op de 1padshouder. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 19:25

vanmiddag was ik met een groep mensen van mijn kerk aan het picknicken. Op het kootwijkse zand trouwens een prachtig stukje natuur. Was in een goed gesprek met een van de tieners. Hij wees naar zijn vader en zij die is echt oud. Nou ik ben denk ik wel ouder was mijn reactie.
Nee joh hij is al 44!! antwoordde hij.
Kijk dat was misschien niet het mooiste moment van deze nog zeer jonge 53 jarige maar wel leuk

Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 17 juni 2012, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 19:34

lieve mensen,
Graag zou ik jullie om gebed willen vragen voor vrijgezel 390.
Hij ligt alweer een tijdje in het ziekenhuis vanwege een gevaarlijke infectie aan zijn been en zijn toestand is kritiek te noemen.
Als de infectie niet overgaat is er een kans dat hij zijn been zal gaan verliezen.
Willen jullie bidden voor genezing van de infectie en voor het weggaan van de vreselijke pijn die hij hierdoor heeft?
Verder is t misschien een leuk idee om hem es een opbeurend mailtje te sturen ipv ziekenhuis bezoek?
Denk dat hij dat erg zal waarderen Lachende smiley

vriendelijke groetjes van Qske en alvast bedankt!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:28

Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat? (W.van Broeckhoven)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:32

Waddun gedoe! Gaat nix boven een gezellig pruttelende perculator Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:34

hahaha wat een vragen roept die senseo toch op Clown smiley

Wat dat ramen lappen betreft gewoon een ui/siepel in stukjes snijden en door het ramenwas water heen...
Perfect resultaat, ontvet goed en maakt streeploos schoon Knipoog smiley
succes u allen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:35

Als Jezus terugkomt zijn we pas echt in de wolken!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:35

Wanneer je denkt dat je het hebt,dan begint het vaak pas.

Heide'12

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 17 juni 2012, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:37

CARMEN073 schreef:
Als Jezus terugkomt zijn we pas echt in de wolken!

Amen..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 01:33
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:37

Mijn inziens kunnen homo's wel christelijk zijn...
Ik zou niet weten waarom niet...
Maar ja dat ben ik weer Knipoog smiley
En als men het dan als "fout" of "zonde" wil zien,
Wie van ons is er zonder "fouten" of "zonden"?
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:39

Iedereen heel erg bedankt het doet me goed te lezen dat er zoveel voor haar gebeden wordt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:42

Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent! –
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:43

ROBBEDOES873 schreef:
hahaha wat een vragen roept die senseo toch op Clown smiley

Wat dat ramen lappen betreft gewoon een ui/siepel in stukjes snijden en door het ramenwas water heen...
Perfect resultaat, ontvet goed en maakt streeploos schoon Knipoog smiley
succes u allen Lachende smiley

Dank voor je tip Rob,huilend ramen wassen..zie jt voor je Waaahhhhh!!
Lachende smiley

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 17 juni 2012, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:46

CARMEN073 schreef:
Waddun gedoe! Gaat nix boven een gezellig pruttelende perculator Coole smiley met zonnebril

Aduh zeg;))
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3935 3936 3937 3938 3939 3940 3941 ... 6194 Volgende
Pagina 3938 van 6194