Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:22
|
|
|
ik denk dat de meeste thee drinken op cm? heb wel al 2 tips:)
K'vrees het ergste met die pannekoek op me bord..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 16 juni 2012, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor de goede orde; voordat er een heel oneigenlijk verhaal de ronde doet over wat ik zei over vergeven zal ik de volledige tekst die ik neerzette nog eens herhalen zodat het in de context staat.
Jo schreef:
Hier bedoel ik dus inderdaad mee dat het nog maar de vraag is of mensen tot een vergeven komen, dat kan niemand opleggen aan de ander. Dus: "een hoogst persoonlijk eigen proces" ja, met wel of niet als uitkomst dat er vergeving plaats heeft en daar ook geen oordeel aan hangend want dat is niet aan een ander. |
Dan hoef je het begrip vergeven ook niet te noemen natuurlijk als het zo'n hoogst persoonlijk eigen proces is..... Iedereen heeft zijn eigen processen en uiteraard zijn die persoonlijk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:30
|
|
|
Bij mensen is het onmogelijk, maar niet bij God, want alle dingen zijn mogelijk bij God. Markus 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:35
|
|
|
Ik vertrek eerst eens eind deze week richting Big Apple.........heb ik vreselijk veel zin in.......en daarna in juli eerst eens de Vierdaagse lopen op mijn oude dag........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vertrek eerst eens eind deze week richting Big Apple.........heb ik vreselijk veel zin in.......en daarna in juli eerst eens de Vierdaagse lopen op mijn oude dag........ |
Wel rustig aan doen in New York, en niet zo doen als de dames in Sex and the City
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:59
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ooit hoorde ik een definitie van het begrip vergeven die voor mij wel werkbaar was. Of het theologisch verantwoord is weet ik niet, maar ik kon er iig mee verder.
Vergeven als het loslaten van je wraakgevoelens. Het zijn je wraakgevoelens die je ahw 'vastbinden' aan die persoon. Je geeft die persoon over aan God; Hem komt tenslotte de wraak toe. Je wilt geen revanche meer nemen. (Dit is iets anders dan voor je recht opkomen en bijv. aangifte doen, want dat moet je gewoon blijven doen.) Gerechtigheid en wraak zijn niet dezelfde.
Deze manier van loslaten of vergeven is niet hetzelfde als doen alsof er niets is gebeurd. Er is dan ruimte voor erkenning van de gevolgen en het beschadigde vertrouwen. Sommige mensen willen graag vergeven worden om daarna weer in je leven toegelaten te worden (je hebt me toch vergeven?) waarna ze hun gedrag weer voortzetten. |
Goed omschreven stuk over vergeven carmen.
Iemand vergeven wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet blijven bewaken, de dader gewoon doorgaat.De dader de gevolgen van zijn daad hoeft te ontlopen
loslaten is te vergelijken met touwtrekken met iemand,je houd vast aan het kwaad en het onrecht,met het loslaten ontkom je aan de greep van de tegenpartij, hij kan trekken wat hij wil maar hij trekt niet meer aan jou.
en vergeven is zeker niet vergeten,herrinneringen zullen blijven,wezenlijk is hoe we herrinneren, zodat gebeurtenissen uit het verleden geen vat meer op ons hebben
het is wanneer het oude is voorbij gegaan, dat er ruimte komt voor het nieuwe.Het is wanneer we niet meer terug zien,we kunnen vooruitzien.
Ik moet vaak aan stefanus denken,hij werd gestenigd en onderhand kon hij vergeven, hoe kwam dat? Hij keek omhoog,zag de hemel geopend en weigerde zich te laten gevangen nemen door het onrecht,kwaad wat hem werd aangedaan.
en tegen iemand zeggen,je moet vergeven,ach ze bedoelen het goed,maar vergeven doe je in je proces van verwerking, en daar hoort ook boosheid bij over het gedane onrecht,ook daar moetje iemand de ruimte voorlaten, later komt vergeving,wanneer de persoon zelf zover is. Het is niet iets watje zomaar even kan en doet. met de hoop dat mijn woorden niet verkeerd worden begrepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wel rustig aan doen in New York, en niet zo doen als de dames in Sex and the City |
Tuurlijk niet..... Dat je dat van me denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:10
|
|
|
INGE721 schreef: | Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe partner.
Graag jullie mening hierover. |
Ik heb er wel eens over gedacht, Maar is het niet zo dat een ex vaak een negatief beeld heeft en niet echt een reëel beeld is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:11
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik denk dat de meeste thee drinken op cm? heb wel al 2 tips:)
K'vrees het ergste met die pannekoek op me bord.. |
Misschien staat ie niet waterpas is bij wasmachines toch ook dat ze dan trillen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:15
|
|
|
Enige tijd geleden heeft rellok gebed gevraagd voor mij moeder, Nu ik zelf weer een paar dagen op CM ben wil ik dat verzoek herhalen. Mijn moeder heeft longkanker ze heeft 3chemo kuren van 4 dagen erop zitten maar de 4de kuur mag ze niet meer doen omdat ze te zwak is om die te ondergaan, De 4de en laatste chemo zou haar dood betekenen. We blijven hopen dat we haar nog een tijd bij ons mogen houden,Maar we vrezen het ergst. Zouden jullie willen bidden voor haar? Alvast heel erg bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:20
|
|
|
en me laatste reactie over dit moeilijke onderwerp, ik kon iemand niet vergeven, bespaar jullie de details over het wat en kon het niet en ging ermee na jezus omdat ik wist ik vol boosheid was, verbitterheid en soms wraakgevoelens, die nacht droomde ik een droom, ik droomde dat ik die persoon was en ik voelde me vreselijk,was me zo erg bewust van het duister waar die persoon in gevangen zat, want hoe erg ben je er aan toe als je zo gestoord met andere mensen omgaat? heel erg vind ik.
Nog iemand die ik lang niet kon vergeven, mijn broer die me had misbruikt, later bleek dat hij zwaar schrifofeen was, stemmen hoorde ,die hem opdrachten gaven, opdrachten ook om vrouwen lastig te vallen,nog later in zijn leven was hij zo in de war,zag slangen etc.om hem heen,geesten die hem erg bang maakten, wat was die jongen er echt vreselijk aan toe. hoe kan je boos blijven op iemand die zo diep in het duister zit, zo erg er aan toe is,zo ongelukkig,zo vernietigend voor de mensen om hem heen en zichzelf? heb altijd gevonden dat ik er beter aan toe was als slachtoffer dan hij als dader. Hij leeft trouwens niet meer,is niet oud geworden en was blij voor mezelf dat ik niet meer bang hoefde te zijn voor hem,maar vooral blij voor hem,want zijn leven was een akelig afschuwelijk leven. en vanuit mijn weten hoe erg hij verward was(of hoe ik het moet omschrijven)kon ikniet anders als vergeven. medelijden met hem hebben,die zo diep gevangen zat in het duister. enfin,misschien heeft iemand er wat aan die dit leest. een stukje levenservaring , over vergeven van een dader,die ik voor dat ikkon vergeven echt heb gehaat over onrecht aangedaan,tot dat ikhemeen beetje begon te begrijpen,zijn pijn, etc.zijn verwardheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tuurlijk niet..... Dat je dat van me denkt |
Na twee glazen wijn hé, maar dat verhaal vertel ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:32
|
|
|
MARIO216 schreef: | Na twee glazen wijn hé, maar dat verhaal vertel ik niet |
Dat is vertrouwelijke informatie he? Denk eraan........ Ik weet dat dat op CM een beperkt begrip is maar als je dat vertelt.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:35
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh joh, Zeeland, en? ga je nog verhaal halen? Uitleggen en vervolgens beloven dat je het nooooooiiittt weer zult doen? Wie weet helpt het nog (een beetje)?? |
Verhaal halen??? Uitleggen??? Aan meneer agent??
Nee, dat heb ik 1x gedaan in mijn leven, maar nooit meer!!!
Ik betaal...zucht heel diep...en ga gewoon door!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:39
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Misschien staat ie niet waterpas is bij wasmachines toch ook dat ze dan trillen?? |
ja,ik heb dat geprobeerd Rob..maar dan trilt nog steeds ht kopje er heeeel langzaam van af/ maar t'is al beter dan twas zegmaar;)
ik krijg nu ook m'n 2e schoen weer aan zo tussen het vol lopen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 16 juni 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:42
|
|
|
ik vind dit absoluut een geweldig topic... geniaal!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:45
|
|
|
JOL252 schreef: | ik vind dit absoluut een geweldig topic... geniaal!! |
Nou dat bedenk je nie zomaar Jol?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 16 juni 2012, 23:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:47
|
|
|
je kan het ook anders doen,opletten hoe hij over zijn ex praat,hoe hij met haar omgaat, luisteren naar warom hij gescheiden is, dat zegt vaak ook al heel veel over die persoon vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:48
|
|
|
ja hoor,sterkte toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:51
|
|
|
Als het goed zit tussen je nieuwe relatie en zijn of haar ex is het niet nodig dan kom je er wel achter zoals Petra het beschreef. Als het niet goed zit is het misschien de snelste manier om je relatie te beëindigen . En een originele
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:55
|
|
|
Ik heb niet gebeld. Ik denk omdat mijn lief zegt, hier is haar nummer, ga je gang.
Ik weet wel dat de ex van mijn ex het heel jammer vindt dat niemand haar ooit info heeft gegeven over onze ex
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:56
|
|
|
Natuurlijk Robbedoes!
Heel, heel veel sterkte en Gods nabijheid toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:07
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik heb niet gebeld. Ik denk omdat mijn lief zegt, hier is haar nummer, ga je gang.
Ik weet wel dat de ex van mijn ex het heel jammer vindt dat niemand haar ooit info heeft gegeven over onze ex |
Ha ha,moest effe nadenken de ex van je ex. Ik heb de nieuwe liefde van me ex wel eens voorzichtig gewaarschuwd, maar ze luisterde niet,geloofde me niet, mijn ex vertelde natuurlijk een ander verhaal.Volgens hem was ik de boze ex.tja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:22
|
|
|
Als ik vraag aan iemand hoe t gaat wil ik dus ook ECHT weten hoe het met diegene gaat. Het is dan aan die persoon of hij of zij mij wel alles wil vertellen natuurlijk maar ik sta er volledig voor open om de echte versie te horen en ,zo mogelijk,er voor iemand te kunnen zijn dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:23
|
|
|
maar in deze outfit neemt niemand mij meer serieus natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:25
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar in deze outfit neemt niemand mij meer serieus natuurlijk |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:34
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar in deze outfit neemt niemand mij meer serieus natuurlijk |
ik wel...maar ja, er is niets wat mij nog kan verbazen tgenwoordig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:37
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:45
|
|
|
Ik ga, na zo´n beetje 12 jaar campings Zeeland en Hardenberg, eindelijk eens een stukkie verder met m´n kinders, naar Tsjechie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:51
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ben je nou nog niet weg?! |
haha, ik ben alweer terug!! ik heb je tiramisú wel gemist hoor, carmen! (al had ik teveel last van mijn buikgriep om er uberhaupt van te genieten!!)
|
|
Naar boven |
|
|