ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3930 3931 3932 3933 3934 3935 3936 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:52

STEENTJE178 schreef:
Oh joh, Zeeland, en? ga je nog verhaal halen?
Uitleggen en vervolgens beloven dat je het nooooooiiittt weer zult doen?
Wie weet helpt het nog (een beetje)??

Waar heb je dan geparkeerd Zeeland? Verraste, verbaasde smiley toch niet op de hondenuitlaatplek? want dat mag inderdaad niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:56

THOMAS968 schreef:
Ja, maar dit is misbruk dat met de naam van Christus onder tafel is geveegd. Het gaat niet om het kwaad wat er ook altijd wel zal zijn. Door de opvoeding van mijn calvinistische ouders heb ik het geloof leren kennen. Maar het gaat me te ver om mijn ogen dan maar te sluiten voor al het onnodig leed dat er was en is. Calvinisme staat bij veel mensen gelijk aan schijnheiligheid en geestelijke onvrijheid. In de evangelische kerken zijn veel mensen juist blij dat daar geen Calvinisme is. En het spoor van vernieling dat ik aangaf slaat natuurlijk op het persoonlijk leed. Dat was onnodig en veel mensen, ook op CM, hebben daar last van. Een aantal verbanden die je legt, staan naar mijn idee ook los van het onderwerp.

Thomas, geloven moet zonder angst.

het één sluit het ander niet uit denk ik.....
En soms vinden mensen angst geloof het enige juiste geloof vergeet dat ook niet......en dat kan je nemen of laten......ook dat zie je op CM.....
Persoonlijk leed is er maar dat zal ik evangelische kerken ook voorkomen.........net als schijnheiligheid.........maar om dan van sporen van vernieling te spreken in de Calvinistische kerk.......?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 16 juni 2012, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:00

BEUN656 schreef:
Van harte mee eens! Het is iets tussen God en jou.

Dat schreef ze niet. Ze schreef:
Quote:
JOL252 schreef:
Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja.

Ben helemaal klaar mee. kom je in een kerk, vragen ze bijvoorbeeld van hoe 't kan dat ik VWO niet heb afgemaakt. Ik noem nu ff een voorbeeld.

Nou, vertel in van kindermishandeling. Eerste wat er dan gevraagd wordt, ja, in meerdere kerken/groepen is of ik al vergeven heb..... Boze smiley

Als ik dan zeg van niet, en dat ik tov moeder best wel verdriet en boosheid heb, bij vader totale onverschilligheid, ja, dan is het míjn schuld dat ik verdriet, angst en boosheid heb, want, als ik zou vergeven, zou ik dat niet hebben... wordt er dan gezegd door kerkleden. Zieke smiley

Het is juist ontzettend schadelijk, om als een robot, automatisch te vergeven, omdat je dan ook nog eens als volwassene over je heen laat lopen. Coole smiley met zonnebril

Vergeven is een proces. en het kan zo zijn, dat je er niet eens aan toe komt, niet eens zo ver komt in je leven om iemand te vergeven.

Dan zeggen 'ze' ja, maar God heeft jou ook vergeven. Op zo'n manier alsof ik wel zulke grote misdaden tegen de mensheid heb begaan.. Smiley die vol vragen zit

Niet normaal, veel groepen, en da's nog steeds zo. Twijfelende smiley

Nou, ik ga niet vergeven, omdat God mij ook heeft vergeven.
Het is geen spelletje van Hij doet dat, dus ik dit ofzo. Boze smiley

En ík heb geen kleuters verkracht en de meest perverse spelletjes lopen spelen met ze. En ik heb geen kinderen de mogelijkheid ontnomen om kinderen te krijgen. En de mogelijkheid ontnomen om te leren voor een toekomst. En ik heb geen kinderen zo beschadigd, dat ze hun hele leven angst en paniekstoornissen hebben. Zieke smiley

Neehee, dat gaat niet op, van God heeft jou ook vergeven dus jij moet ook vergeven.

God geeft de tijd, en mensen die geen berouw tonen hoef je niet eens te vergeven. Alle teksten in het NT die over vergeven gaan, daar is spraken van berouw.

Duszz....
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:08

Hoi u en jij..

Mijn of het;) ..kopje trilt van het Senseo apparaat af
Herkent iemand dit!
en hoe kan je dit voorkomen?

Verder ben ik best wel handig hoor;)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 17 juni 2012, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:08

SHANITA130 schreef:
Dat schreef ze niet. Ze schreef:
Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja.
.

Voor de goede orde; voordat er een heel oneigenlijk verhaal de ronde doet over wat ik zei over vergeven zal ik de volledige tekst die ik neerzette nog eens herhalen zodat het in de context staat.

Jo schreef:
Quote:
"Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja. Ik zou daar geen uitlating over willen doen hoe snel of langzaam en of en zo ja iemand dat "moet" gaan doen."

Hier bedoel ik dus inderdaad mee dat het nog maar de vraag is of mensen tot een vergeven komen, dat kan niemand opleggen aan de ander. Dus: "een hoogst persoonlijk eigen proces" ja, met wel of niet als uitkomst dat er vergeving plaats heeft en daar ook geen oordeel aan hangend want dat is niet aan een ander.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 16 juni 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:11

Waar gaan we allemaal naar toe deze zomer. Iedereen lijkt thuis te blijven, maar na twee gecancelde reizen ga ik eindelijk eind september weg. 13 Dagen Bijbels Turkije.

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:13

WILLEMIJN232 schreef:
En je wilt ook niet weten hoeveel mensen moeite hebben met het thema vergeven wat christelijke hulpverleners aanhangen.....

Ooit hoorde ik een definitie van het begrip vergeven die voor mij wel werkbaar was. Of het theologisch verantwoord is weet ik niet, maar ik kon er iig mee verder.

Vergeven als het loslaten van je wraakgevoelens. Het zijn je wraakgevoelens die je ahw 'vastbinden' aan die persoon. Je geeft die persoon over aan God; Hem komt tenslotte de wraak toe. Je wilt geen revanche meer nemen. (Dit is iets anders dan voor je recht opkomen en bijv. aangifte doen, want dat moet je gewoon blijven doen.) Gerechtigheid en wraak zijn niet dezelfde.

Deze manier van loslaten of vergeven is niet hetzelfde als doen alsof er niets is gebeurd. Er is dan ruimte voor erkenning van de gevolgen en het beschadigde vertrouwen. Sommige mensen willen graag vergeven worden om daarna weer in je leven toegelaten te worden (je hebt me toch vergeven?) waarna ze hun gedrag weer voortzetten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:19

HEIDE115 schreef:
Hoi u en jij..

Mijn kopje trilt van het Senseo apparaat af
Hoe kan je dit voorkomen?
En herkent iemand dit?

uhm... misschien verkeerd kopje, te gladde onderkant?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:20

Ergens gelezen en heel herkenbaar.

Say as you think and speak it from your soul

“Hoe gaat het?”
”Goed hoor, met jou?”

De vraag is nog niet gesteld of je loopt elkaar alweer voorbij. Als ik tegenwoordig serieus wil weten hoe het met iemand gaat, blijf ik staan, kijk ik de persoon aan en stel ik nogmaals een vraag als “hoe gaat het nu ècht?”
Sommige mensen kijken je dan wat vreemd aan, maar vaak vinden ze het prettig om te weten dat iemand geïnteresseerd is in wat ze meemaken, voelen en denken. Vervolgens kunnen ze dan zelf beslissen of ze iets willen vertellen of niet.
Als mensen mij iets vragen heb ik lang niet altijd zin om te vertellen wat ik vind, beleef en voel. Per persoon bekijk ik dan ook wat ik wil vertellen. Met vrienden deel je misschien andere dingen dan met familie. Collega’s, buren, kennissen, mensen uit de kerk, vrienden van vrienden, noem maar op, niemand weet alles…
Nu moet ik bekennen dat ik ook best vaak belevenissen en gevoelens voor mezelf houd. Veel mensen zien mij als iemand die veel heeft meegemaakt en zich daar “zó positief doorheen slaat” en vaak laat ik ze maar in die waan. Meestal is het gelukkig ook zo.
Na een drukke dag werken kom ik, inmiddels al weer ruim 4 jaar, alleen thuis. Meestal is die rust wel prettig, even in mijn eigen tempo de afgelopen dag de revue laten passeren. Wanneer er iets op mijn werk gebeurd is of als mij iets dwars zit, is er niemand die feedback geeft of gewoon alleen maar luistert.
Vaak is dat niet erg, soms bel of e-mail ik iemand of probeer zelf een oplossing te vinden. Maar gevoelens kunnen zich opstapelen en dan zijn er momenten dat ik even niet goed kan uiten wat ik precies voel.
Ik kan het soms merken wanneer ik licht dwangmatig spulletjes begin te herschikken of een zeer kort lontje heb wanneer iets misgaat. Ik zal een ander niet zo snel compleet uitschelden, mijn korte lontje uit zich vooral thuis, in gedrag. Wanneer ik iets opschrijf en het gaat niet helemaal naar wens, kan het een enkele keer voorkomen dat de pen door de kamer vliegt of het papier met een boog en een flinke kras in de prullenbak verdwijnt.
Een poosje geleden deed de muis van mijn computer het niet meer. Het lag niet aan de batterijen en logischerwijs zou je dan denken: “recycle dat ding en koop een nieuwe”. Dat heb ik ook gedaan, maar omdat ik niet verder kon werken en wel een deadline had, heeft die muis aardig wat keer m’n bureau geraakt.
De putjes in het laminaat bij mijn servieskast zijn daar ook niet uit zichzelf verschenen. Na de verhuizing ruimde ik mijn kast in. Er vielen wat borden uit de doos en die heb ik nóg even een keertje laten vallen. De Griek in de stad doet het me niet na!

Alle bovengenoemde zaken gebeuren zeer sporadisch gelukkig, maar het geeft wel aan dat je hóe dan ook soms even je verhaal of gevoel kwijt moet…
Zijn er mensen in de buurt die ik niet goed ken, dan kun je het merken als ik me niet op mijn gemak voel. Ik ga aan mijn ring of ketting draaien, bijt een nagel of peuter aan de velletjes van mijn duimen.
Om wat rust en tijd om na te denken te creëren, heb ik besloten om “me-time” in te stellen. Tijd voor mezelf, wat lijkt het makkelijk! Ik merk dat mijn voornemen vaak schipbreuk lijdt, als ik tóch nog even dat verslag afmaak, de was ga ophangen of de achterstallige mail ga wegwerken.
Het valt me op dat ik lang niet altijd van mezelf weet wat ik nu precies denk of voel, gewoon omdat ik er de tijd niet voor heb genomen om er bewust over na te denken. Dat jij en ik soms een masker op hebben naar anderen toe, lijkt me prima, je hoeft ook echt niet alles aan de fietsenmaker of de overbuurvrouw te vertellen.
Net schreef ik dat niemand álles weet, maar gelukkig is dat niet waar. E is er Eén Die altijd wil luisteren, al vergeten we dat zelf zo vaak. Ik stel voor om welbewust “He-time” in te stellen!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:24

JOL252 schreef:
uhm... misschien verkeerd kopje, te gladde onderkant?

Verkeerd kopje?
laat me overoverovergrootmoeder het maar nie horen.
maar kan dat het echt zijn?;)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 16 juni 2012, 19:35
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:38

Wat als straks evt.mijn pannenkoek van m'n bord aftrilt..en niemand weet waarom dat gebeurd..wat dan??;)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 16 juni 2012, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:40

HEIDE115 schreef:
Hoi u en jij..

Mijn of het;) kopje trilt van het Senseo apparaat af
Hoe kan je dit voorkomen?
En herkent iemand dit?

In het overloopbakje waar het kopje op staat zit een muis, die krijgt het benauwd van al dat gedoe en het kopje gaat trillen. Neem het hele senseo-apparaat mee met de vinger op het dekseltje. Ga naar de stadsgracht en wacht tot er wat dames voorbijkomen, bij voorkeur van het wat nerveuze type. Als ze er bijna zijn, trek de aandacht naar je toe, gil MUIS, en doe het dekseltje open. De muis springt er uit. Een beetje goed mikken en het kan niet mis gaan. Het beestje niet meenemen voor nog een keer zo'n geintje. Wel even je bakje goed schoonmaken thuis.

Tom Poes, muisvredebreuk, zou dit nooit doen. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 16 juni 2012, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:46

Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:47

THOMAS968 schreef:
In het overloopbakje waar het kopje op staat zit een muis en die krijgt het benauwd van al dat gedoe en het kopje gaat trillen. Neem het hele senseo-apparaat mee met de vinger op het dekseltje. Ga naar de stadsgracht en wacht tot er wat dames voorbijkomen. als ze er bijna zijn, trek de aandacht naar je toe, gil MUIS, en doe het dekseltje open. De muis springt er uit. Een beetje goed mikken en het kan niet mis gaan. De mjis niet meenemen voor nog een keer zo'n geintje. Wel even je bakje schoonmaken thuis.

Tom Poes, zou dit nooit doen. Engeltje smiley

jij bent tenminste iemand die doordenkt;)
Maar dit geloof ik niet hoor Tom..

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:48

Mijn lief die kopje onder gaat in de vijver.....en het stralende koppie van zijn puberzoon........gewonnen van pa......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:52

Dit jaar wil( en kan ) ik niet zoveel geld uitgeven aan mn vakantie. Heb voor een prikkie een compleet ingerichte tent gehuurd zo'n 500 meter van de zee. In zeeuws vlaanderen voor de 1e week van september
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

iemand verwoordde het zo:

als iemand mij vraagt hoe gaat het met je, dan antwoord ik: heb je 5 minuten of langer? als je slechts 5 minuten hebt, dan gaat het goed met me......

t is een gewoonte vraag geworden, waarop niemand een echt serieus antwoord wil hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

Volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. Doch dat alles is het begin der weeën. Mattheüs 24:7-8
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:53

ik heb geen idee, bij mij gebeurde dit ook......nu niet meer...senseo is overleden.....geen idee hoe dat nou weer komt....
maar wat je er aan moet doen, weet ik nu dus nog niet..... Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:58

TINK100 schreef:
ik heb geen idee, bij mij gebeurde dit ook......nu niet meer...senseo is overleden.....geen idee hoe dat nou weer komt....
maar wat je er aan moet doen, weet ik nu dus nog niet..... Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit

Ga jij ook pannekoeke eten..think?

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 16 juni 2012, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:00

mijn nieuwe doet dat ook soms houd ik gewoon het kopje vast
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:03

HEIDE115 schreef:
Wat als straks evt.mijn pannenkoek van m'n bord aftrilt..en niemand weet waarom dat gebeurd..wat dan??;)

de vraag is hier hoe oud de pannenkoek is...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:06

HEIDE115 schreef:
Ga jij ook pannekoeke eten..think?

heb ik gedaan op de heide, vanmiddag.... Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:07

Peter mailt dat hij ook in de VS en Brussel niet in aanmerking komt voor een behandeling. Volgende week wordt hij opgenomen in Amsterdam om het lek in zijn lichaam op te speuren.
Ik ben het met je eens Pieter, laten we a.u.b. eerst bidden voor de zieken! Peter en zijn vrouw mailen dat ze rust en steun ervaren en vinden het fijn dat er voor hen gebeden wordt.

PIETER619 schreef:
Laten we eerst maar bidden voor de zieken en dan pas van ondwerp veranderen.

Als men in een kerk komt om een dienst me te maken, is er meestal wel een collecte, niets mis mee.

Het neerleggen van machtigingen zal nooit een verplichting worden om gehoor aan tegeven. Zelf doe ik meestal gewoon geld in de collecte zak, heb 1 x een machtiging gedaan bij Opwekking.

Gods en Zijn evangelie zijn en blijven gratis beschikbaar voor iedereen, maar wij moeten wel mogelijkheden creëren om het voor iedereen toegangkelijk te maken, en dat kost ons wel geld, maar voor hen die geen geld hebben een optie om het toch zo te verkrijgen.

Laatst aangepast door
JANE866
op maandag 30 juli 2012, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:07

ROELANDE345 schreef:
mijn nieuwe doet dat ook soms houd ik gewoon het kopje vast

Ja dat is wel een idee,maar ik zet hem aan..en ga dan soms tussendoor wat anders doen..maar dat kan dan niet meer.

vast houden dus zeg jij..
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:08

ja anders loopt ie eraf en hoeveel seconden duurt het nu helemaal
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:08

JOL252 schreef:

de vraag is hier hoe oud de pannenkoek is...

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:10

ROELANDE345 schreef:
ja anders loopt ie eraf en hoeveel seconden duurt het nu helemaal

ja dat is wel zo!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:12

TINK100 schreef:
heb ik gedaan op de heide, vanmiddag.... Kwijlende smiley Kwijlende smiley

ja hopelijk hadden jullie het fijn,mischien volgende keertje;)
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 20:13

HEIDE115 schreef:
ja hopelijk hadden jullie het fijn,mischien volgende keertje;)

geheel vrijblijvend...wees welkom
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3930 3931 3932 3933 3934 3935 3936 ... 6194 Volgende
Pagina 3933 van 6194