Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:19
|
|
|
Dat mijn zonnebloem...(1 van de velen) WEL 13 KNOPPEN HEEFT!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:26
|
|
|
Mezelf afvragen of dat nu echt niet mag... Je zoekt een parkeerplaats....in een kleine plaats verderop dan het mijne...omdat die een parkeerterrein heeft wat altijd vol staat... Ook hier is het vol...maar op een plat gereden gras terrein..(hadden er auto's gestaan??) staat niemand...en zie ik dat dus als een plaats voor mij...
Helaas...een wit papiertje aan het eind van de dag...verteld me genoeg...ik had hier niet mogen staan...(het blijft een groenstrook...plat gereden of niet)
Ik nam me voor...diep zuchten en verder gaan met ademhalen... Heb dat ook gedaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is een uitspraak van Calvijn, een theoloog die vooral in Nederland, Schotland en bij emigranten naar de Verenigde Staten aansloeg. Verder niet zo binnen het Christendom. Dat de mens onbekwaam is tot enig goeds lijkt me onzin maar het tweede is maar al te waar. De overlevingsdrift en de wil om je te handhaven is er nu eenmaal, dat is van nature zo. Maar de visie van Calvijn is geen abspluut geldende christelijke waarheid. |
Zow... Nou, nou, nou.... Een zeer gevaarlijke uitspraak die ook nog eens niet klopt! Calvijn, en daar heeft hij gelijk in, doelt hiermee vooral op onze geestelijke doodsstaat sinds de zondeval. Maar zeker ook praktisch gezien! Sterker nog: dat wij nog enig fatsoen in ons omdragen zodat we normaal met elkaar omgaan is een toegift van God. Dat hebben wij nog meegekregen uit de periode in het paradijs van voor de zondeval. Maar voor de rest zijn wij dood in zonden en misdaden. Check het nieuws maar even, kijk maar eens naar figuren als Hitler die compleet door God zijn losgelaten. Die uitspraak van Calvijn heeft dus met onze diep verdorven staat te maken. Daarom hebben wij die bekering ook zo hard nodig! Hoofd voor hoofd! Allemaal! Jij, ik, iedereen... We zijn dus niet ziek, ook niet doodziek maar dood! Geestelijk dood! We doen ook geen zonden, maar we zijn zonde! En dat zou ons ook in geestelijke nood moeten brengen en ons uitdrijven tot God! Bovendien was Calvijn een van God geleerde! Daar kan je zeker van zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:28
|
|
|
Je gedachten erover zijn gewoon goed... Nu waar maken...je kan het!!!!
(Dat zeg ik...omdat mensen dat ook altijd tegen mij zeggen...en het ook zo is)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mezelf afvragen of dat nu echt niet mag... Je zoekt een parkeerplaats....in een kleine plaats verderop dan het mijne...omdat die een parkeerterrein heeft wat altijd vol staat... Ook hier is het vol...maar op een plat gereden gras terrein..(hadden er auto's gestaan??) staat niemand...en zie ik dat dus als een plaats voor mij...
Helaas...een wit papiertje aan het eind van de dag...verteld me genoeg...ik had hier niet mogen staan...(het blijft een groenstrook...plat gereden of niet)
Ik nam me voor...diep zuchten en verder gaan met ademhalen... Heb dat ook gedaan... |
Is dat je tweede in twee dagen Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Meer regen dan zonneschijn....dat was het....
Maar we zijn er door gekomen...(met een natte rug)
Het mooiste moment van de dag...was voor mijn dochter...een kus van een walrus..zij het met een ruit ertussen....vast gelegd op de camera..ondanks dat dat was verboden...Haar dag kon niet meer stuk...
En dat maakt in ieder geval haar dag goed... En de mijne??? ( denk er om ...ik wil geen commentaar...van niemand)
Ik vond een boete aan het eind van de dag op mijn ruit!!! |
Nu snap ik waarom de binnenstad vannacht last had van het gefluit van Wally de walrus........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:47
|
|
|
[quote=BEUN656]Zow... Nou, nou, nou.... Een zeer gevaarlijke uitspraak die ook nog eens niet klopt!
Welke uitspraak klopt niet in bovenstaande volgens jou en op basis waarvan weet je dat zo zeker? Graag aangeven wat feitelijk onjuist is. En waarom zou het gevaarlijk zijn?
BEUN: Calvijn, en daar heeft hij gelijk in, doelt hiermee vooral op onze geestelijke doodsstaat sinds de zondeval. Maar zeker ook praktisch gezien! Sterker nog: dat wij nog enig fatsoen in ons omdragen zodat we normaal met elkaar omgaan is een toegift van God. Dat hebben wij nog meegekregen uit de periode in het paradijs van voor de zondeval. Maar voor de rest zijn wij dood in zonden en misdaden. Check het nieuws maar even, kijk maar eens naar figuren als Hitler die compleet door God zijn losgelaten. Die uitspraak van Calvijn heeft dus met onze diep verdorven staat te maken. Daarom hebben wij die bekering ook zo hard nodig! Hoofd voor hoofd! Allemaal! Jij, ik, iedereen... We zijn dus niet ziek, ook niet doodziek maar dood! Geestelijk dood! We doen ook geen zonden, maar we zijn zonde! En dat zou ons ook in geestelijke nood moeten brengen en ons uitdrijven tot God!
Typisch Calvinistische visie en dat mag. Maar je spreekt gewoon Calvijn na. Vervolgens stel je dat hij gelijk heeft. Dat is wel erg makkelijk.
Bovendien was Calvijn een van God geleerde! Daar kan je zeker van zijn...
Niemand die daar aan twijfelt. Augustinus, Thomas a Kempis, Karl Barth, Luther en Bonhoeffer waren dat overigens ook en zo zijn er nog veel meer. Leg die theologen maar eens naast elkaar, dat kan heel verhelderend werken. Het feit dat Calvijn een godgeleerde was, geeft de juistheid van diens visie nog niet aan. Het aantal volgelingen is binnen het christendom ook niet zo groot, de bevindelijkheid is maar een paar procent. Bovendien liet Calvijn in zijn christelijke naastenliefde nogal wat steekjes vallen en dat plaatst hem toch in een ander licht. Om de discussie die al eerder is gevoerd niet te herhalen, hier even de link.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1977
Thomas, behoort bij een calvinistische kerk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 juni 2012, 15:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:51
|
|
|
THOMAS968 schrijft: Typisch Calvinistische visie en dat mag. Maar je spreekt gewoon Calvijn na.
Bovendien was Calvijn een van God geleerde! Daar kan je zeker van zijn...
Niemand die daar aan twijfelt. Augustinus, Thomas a Kempis, Karl Barth en Bonhoeffer waren dat ook en nog veel meer. Leg die theologen maar eens naast elkaar, dat kan heel verhelderend werken. Het feit dat Calvijn een groot godgeleerde was, geeft de juistheid van diens visie nog niet aan. Bovendien liet Calvijn in zijn christelijke naastenliefde nogal wat steekjes vallen en dat plaatst hem toch in een ander licht. Om de discussie die al eerder is gevoerd niet te herhalen, hier even de link.
BEUN656 schrijft: Goed, hier kom ik zeker nog op terug...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 16 juni 2012, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:56
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor alle duidelijkheid: ik hoor bij een kerk die uit het Calvinisme is voortgekomen. Al vind ik de opvattingen van een aantal mensen hier extreem, ik heb er wel begrip voor. Maar historisch gezien zijn er toch wel wat kanttekeningen te maken bij Calvijn. Ik wil in ieder geval wel aangeven over wat voor man we het hier hebben. Ook als je zijn gedrag in de tijd plaatst waarin hij leefde, is zijn opstelling nog bar en boos. Het gedrag wat hij had, moet toch met zijn opvattingen te maken hebben. En al is het geen biografie, het geeft wel te denken.
http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info/?page_id=6669
Thomas, wie volgen we eigenlijk... |
Nou, volgens mij kan je maar beter de historische kant hier links laten liggen en er vooral geestelijk wat van aantrekken. En daarmee doe je Calvijn's woorden ook meer recht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 14:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja. |
Van harte mee eens! Het is iets tussen God en jou.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 16 juni 2012, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Een Christen te mogen zijn,geeft rede om God hier voor te danken Maar hoe vaak is het zo dat God ook ZIJN wegen gaat in het leven van degenen die Hem hebben leren nodig krijgen. Sommigen moeten het belijden van een eertijds te moeten gaan spreken ja,vroeger waren er tijden..dat God altijd en wanneer ook op de eerste plaatst stond in hun leven.
nu..en misschien wel vandaag zijn er zoveel waaroms in het hart. waarom liet God dit of dat toe in mijn leven? Kon het echt niet anders..? Ook ik weet hiervan..maar.. weet ergens diep in mijn hart dat God zich nooit vergist heeft.
Neeh..de weg van een christen is niet alleen maar rozengeur en maneschijn Daar sprak ook Jezus zelf van..in de wereld zult gij verdrukking hebben.. Maar hebt goede moed! wat een machtige woorden..hebt goede moed! Hij wist tegen wie HIJ dit zei..ja heel goed.. Zijn schapen zo zwak vanuit zichzelf..niets in eigen kracht ten diepste iets te kunnen doen..ook niet staande blijven in de verzoekingen die zullen komen. wat moet ik dit iedere dag weer leren zien..jij ook?
Ouder of jonger hier.. Misschien zing je vandaag..dank God! Maar ook wanneer er andere tijden kunnen aan breken dan zal Hij er ook zijn. Wat kan het gaan stormen..ook ik weet hiervan Maar in die storm..zal God vroeg of laat Zijn kracht bewijzen.
Nog dit.. Het volk wist het niet meer..staande voor de rode zee achter hun het leger en de bergen voor hun de diepe zee
Maar HIJ zal op Mozes bee' wanneer hun pad gaat door de zee Geen golven hun doen overstromen
Hebt goede moed!
HIJ alleen de eer!
Heide |
Als je dit hebt mogen beleven dan ben je een schatrijk mens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:18
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat is niks, ze mogen andere mensen niet haten maar juist liefhebben. Je kunt wel tot God bidden om deze mensen te redden van het grootste kwaad en brengen tot Zijn wonderbare licht. |
Ik denk dat je het flimpje even beter moet gaan bekijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:19
|
|
|
BEUN656 schreef: | Als je dit hebt mogen beleven dan ben je een schatrijk mens! |
Beun bedankt voor dit antwoord. Ik weet ook van jou ootmoedigheid af Wat wordt het anders wanneer we elkaar echt bij God tegen komen. meer kan ik even niet zeggen..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:29
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Beun bedankt voor dit antwoord. Ik weet ook van jou ootmoedigheid af Wat wordt het anders wanneer we elkaar bij God tegen komen. meer kan ik even niet zeggen.. |
Nou, ik weet niet of dat van mijn ootmoedigheid afhangt. Sterker nog: ik ben een uitgesproken persoon en dus weet ik dus van mezelf heel goed dat ik er nog lang niet ben...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 16 juni 2012, 15:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:40
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik weet niet of dat van mijn ootmoedigheid afhangt. Sterker nog: ik ben een uitgesproken persoon en dus weet ik dus van mezelf heel goed dat ik er nog lang niet ben... |
Maar daarom kan je nog wel goede moed hebben toch? Geldt voor een ieder trouwens, christen of geen christen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar daarom kan je nog wel goede moed hebben toch? Geldt voor een ieder trouwens, christen of geen christen...... |
zeker waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat je tweede in twee dagen Zeeland?
|
Nee...nee...gelukkig niet... Het gaat over 1 en dezelfde, maar toch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:00
|
|
|
Deels zal dat te maken gehad hebben met zijn geluk...(die kus)
Maar mij floot hij zeker uit!!!
(walrus---uitlachen!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:04
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik weet niet of dat van mijn ootmoedigheid afhangt. Sterker nog: ik ben een uitgesproken persoon en dus weet ik dus van mezelf heel goed dat ik er nog lang niet ben... |
Beun...juist ...van-die-er-nog-lang-niet-zijn...(volgens zichzelf) Die wil God juist hebben.... Die het allemaal zo goed weten hebben God niet nodig joh!!!
Ootmoedigheid en kleinheid...
Denk aan het verhaal...van die man die stond luidkeels te bidden op de hoek van een straat, zodat iedereen het maar wilde horen...(en vooral ook zien)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:06
|
|
|
Laat ik je dit moge zeggen Ieder mens weet van zichzelf wanneer de GEEST in de raderen is. zo zal ook jij daar ongetwijfeld momenten van kennen Het gaat niet om de mate van hoeveel tijden of momenten er waren ze waren er.. En hoe jij je antwoord hier geeft..spreekt volgens mij al van je zelf toch beter te hebben leren kennen.
Er zijn er meerdere hier,die hier van af weten mogen de GEEST in de raderen te mogen ervaren. God geve dat ook die monden mogen open gaan. en dat God dit zegenen wilt.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Deels zal dat te maken gehad hebben met zijn geluk...(die kus)
Maar mij floot hij zeker uit!!!
(walrus---uitlachen!!) |
Hij heeft er af en toe wel vaker last van.....Wij zeggen dan voor de grap: Wally heeft zeker weer last van zijn hormonen......maar nu weet ik zeker dat het zo is.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:18
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, volgens mij kan je maar beter de historische kant hier links laten liggen en er vooral geestelijk wat van aantrekken. En daarmee doe je Calvijn's woorden ook meer recht... |
Nee, de uitwerking is net zo belangrijk. Je kunt het ook niet scheiden. Je kunt niet de liefde prediken als christen en vervolgens mensen de dood injagen, wat Calvijn wel deed. En als je alleen naar het geestelijke kijkt, dan kun je moeilijk anders concluderen dat er naast veel goeds ook een spoor van verwoesting is aangebracht door de praktijk van mensen die het calvinisme vooral geestelijk zagen. Kijk eens naar het grote aantal kerkverlaters dat de praktijk van het Calvinisme de neus uitkwam. Dat zijn echt niet alleen de incestslachtoffers die door de kerk, en zo de behoudende kerken het brachten: door God zelf, de venieling in zijn geholpen. Of aan de mensen die met angst en schuldgevoel hun leven onnodig verwoest hebben zien worden. Het Calvinisme heeft geestelijk juist een spoor van vernieling achtergelaten. Daar is niks positief geestelijks aan. Mijn generatie heeft voor het grootste deel de kerk verlaten. Dat had toch echt met het grote verschil te maken tussen wat gepreekt werd en wat de werkelijkheid bleek te zijn.
Thomas, waar je niet van kunt vragen de historische kant los te laten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 juni 2012, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...nee...gelukkig niet... Het gaat over 1 en dezelfde, maar toch...
| Het leek er even op dat in Harderwijk niet alleen de dolfijnen maar ook de bekeuringen over elkaar heen duikelden.
Thomas, rijdt wel eens te hard op een stille snelweg. tsja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nee, de uitwerking is net zo belangrijk. Je kunt het ook niet scheiden. Je kunt niet de liefde prediken als christen en vervolgens mensen de dood injagen, wat Calvijn wel deed. En als je alleen naar het geestelijke kijkt, dan kun je moeilijk anders concluderen dat er naast veel goeds ook een spoor van verwoesting is aangebracht door de praktijk van mensen die het calvinisme vooral geestelijk zagen. Kijk eens naar het grote aantal kerkverlaters dat de praktijk van het Calvinisme de neus uitkwam. Dat zijn echt niet alleen de incestslachtoffers die door de kerk, en zo de behoudende kerken het brachten: door God zelf, de venieling in zijn geholpen. Of aan de mensen die met angst en schuldgevoel hun leven onnodig verwoest hebben zien worden. Het Calvinisme heeft geestelijk juist een spoor van vernieling achtergelaten. Daar is niks positief geestelijks aan. Mijn generatie heeft voor het grootste deel de kerk verlaten. Dat had toch echt met grote verschil te maken tussen wat gepreekt werd en wat de werkelijkheid bleek te zijn.
Thomas, waar je niet van kunt vragen de historische kant los te laten. |
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Calvijn bewust mensen de dood injoeg. Volgens mij is dat ook een groot misverstand. Voor wat betreft die andere fouten van Calvijn: hij was ook maar een mens en als je het hebt over incest en dat soort zaken, daar kan Calvijn niks aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:34
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nee, de uitwerking is net zo belangrijk. Je kunt het ook niet scheiden. Je kunt niet de liefde prediken als christen en vervolgens mensen de dood injagen, wat Calvijn wel deed. En als je alleen naar het geestelijke kijkt, dan kun je moeilijk anders concluderen dat er naast veel goeds ook een spoor van verwoesting is aangebracht door de praktijk van mensen die het calvinisme vooral geestelijk zagen. Kijk eens naar het grote aantal kerkverlaters dat de praktijk van het Calvinisme de neus uitkwam. Dat zijn echt niet alleen de incestslachtoffers die door de kerk, en zo de behoudende kerken het brachten: door God zelf, de venieling in zijn geholpen. Of aan de mensen die met angst en schuldgevoel hun leven onnodig verwoest hebben zien worden. Het calvinisme heeft geestelijk juist een spoor van vernieling achtergelaten. Daar is niks positief geestelijks aan. Mijn generatie heeft voor het grootste deel de kerk verlaten. Dat had toch echt met grote verschil te maken tussen wat gepreekt werd en wat de werkelijkheid bleek te zijn.
Thomas, waar je niet van kunt vragen de historische kant los te laten. |
Er zijn uiteraard ook genoeg mensen die het Calvinisme nog uithangen.....kijk maar eens in Barneveld.....twee refodromes met giga aantallen kerkgangers........ En er zijn tegenwoordig ook veel nieuwe stromingen bijgekomen.....in mijn jeugd had je volgens mij niet zoveel evangelische stromingen als dat je nu hebt..... Dus om nu te stellen dat er dat er een spoor van vernieling is aangericht? er zijn vele geloofsrichtingen bijgekomen......kijk maar eens hoeveel mensen er bij de Opwekking waren? De Doorbrekers in Barneveld? Ook massa's mensen...... Ik ben met je eens dat een aantal mensen uit de Calvinistische kerken veel leed is aangedaan en dat nu nog doet.......In mijn jonge jaren was ook een boek van Aleid Schilder heel actueel Hulpeloos maar schuldig , een boek over het leed wat mensen is aangedaan in de kerk.....maar nu in 2012 schrijft zij eenzelfde soort boek maar dan met de titel spiritueel misbruik........ Dus in wat voor tijd je ook leeft bedacht ik me.....misbruik-op wat voor manier dan ook- blijft altijd bestaan, een trieste constatering maar wel realistisch..... En mensen zijn gelukkig tegenwoordig niet verplicht lid van een kerk te blijven dus wie Calvinistisch wil blijven denken kan dat en wie dat niet aanspreekt heeft keuze genoeg in andere kerken of geloofsgemeenschappen....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar daarom kan je nog wel goede moed hebben toch? Geldt voor een ieder trouwens, christen of geen christen...... |
De Heere Jezus zegt hier eigenlijk: "Hebt goede moed want Ik heb de wereld overwonnen." Dat is een bemoediging voor diegenen die de waarachtige bekering hebben verkregen en lijden om wille van Zijn Naam.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 16 juni 2012, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 16:48
|
|
|
BEUN656 schreef: | De Heere Jezus zegt hier eigenlijk: "Hebt goede moed want Ik heb de wereld overwonnen." Dat is een bemoediging voor diegenen die de waarachtige bekering hebben verkregen en lijden om wille van Zijn Naam. |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn uiteraard ook genoeg mensen die het Calvinisme nog uithangen.....kijk maar eens in Barneveld.....twee refodromes met giga aantallen kerkgangers........ En er zijn tegenwoordig ook veel nieuwe stromingen bijgekomen.....in mijn jeugd had je volgens mij niet zoveel evangelische stromingen als dat je nu hebt..... Dus om nu te stellen dat er dat er een spoor van vernieling is aangericht? er zijn vele geloofsrichtingen bijgekomen......kijk maar eens hoeveel mensen er bij de Opwekking waren? De Doorbrekers in Barneveld? Ook massa's mensen...... Ik ben met je eens dat een aantal mensen uit de Calvinistische kerken veel leed is aangedaan en dat nu nog doet.......In mijn jonge jaren was ook een boek van Aleid Schilder heel actueel Hulpeloos maar schuldig , een boek over het leed wat mensen is aangedaan in de kerk.....maar nu in 2012 schrijft zij eenzelfde soort boek maar dan met de titel spiritueel misbruik........ Dus in wat voor tijd je ook leeft bedacht ik me.....misbruik-op wat voor manier dan ook- blijft altijd bestaan, een trieste constatering maar wel realistisch..... En mensen zijn gelukkig tegenwoordig niet verplicht lid van een kerk te blijven dus wie Calvinistisch wil blijven denken kan dat en wie dat niet aanspreekt heeft keuze genoeg in andere kerken of geloofsgemeenschappen.... |
Ja, maar dit is misbruk dat met de naam van Christus onder tafel is geveegd. Het gaat niet om het kwaad wat er ook altijd wel zal zijn. Door de opvoeding van mijn calvinistische ouders heb ik het geloof leren kennen. Maar het gaat me te ver om mijn ogen dan maar te sluiten voor al het onnodig leed dat er was en is. Calvinisme staat bij veel mensen gelijk aan schijnheiligheid en geestelijke onvrijheid. In de evangelische kerken zijn veel mensen juist blij dat daar geen Calvinisme is. En het spoor van vernieling dat ik aangaf slaat natuurlijk op het persoonlijk leed. Dat was onnodig en veel mensen, ook op CM, hebben daar last van. Een aantal verbanden die je legt, staan naar mijn idee ook los van het onderwerp.
Thomas, geloven moet zonder angst.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 juni 2012, 17:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:15
|
|
|
Thomas, rijdt wel eens te hard op een stille snelweg. tsja.
(Dat doet Ineke weer niet...!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 17:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mezelf afvragen of dat nu echt niet mag... Je zoekt een parkeerplaats....in een kleine plaats verderop dan het mijne...omdat die een parkeerterrein heeft wat altijd vol staat... Ook hier is het vol...maar op een plat gereden gras terrein..(hadden er auto's gestaan??) staat niemand...en zie ik dat dus als een plaats voor mij...
Ik nam me voor...diep zuchten en verder gaan met ademhalen... Heb dat ook gedaan... |
Oh joh, Zeeland, en? ga je nog verhaal halen? Uitleggen en vervolgens beloven dat je het nooooooiiittt weer zult doen? Wie weet helpt het nog (een beetje)??
|
|
Naar boven |
|
|