Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 00:13
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi stuje XABIA. Wat je schrijft “Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span?” zet me wel aan het denken!
Misschien verschuil ik me voor dat deel achter mn kids!
En het gedeelte dat je schreef: “Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan. Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here.”
Fijn en mooi dat je me een spiegel voor houd! Daar kan een mens wat mee! THANX |
Een heerlijke...maar vooral eerlijke reactie!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 00:16
|
|
|
Was vandaag...(uhhhh...gisteren) in Harderwijk...
Koud...en nat...en toen we terug moesten naar Zeeland ging de zon schijnen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 00:19
|
|
|
Een hele fijne en gezellige dag hoor!!!!
(en ik heb droog weer besteld...voor jullie maar ook voor mezelf!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 00:51
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Lees vandaag het Forum en zie dat jullie gaan BBQen op de hei. 'k Had de afspraak al staan om honing te draaien, maar weet niet hoelang ik daar mee bezig ben. Ben ik optijd klaar ...???? Kom ik ook die kant op.
Anders veel plezier...het zal vast een geslaagde dag worden !! |
gezellig lieke; we zien je dan eventueel wel verschijnen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 07:32
|
|
|
Zaterdag 16 Juni, Psalm 73: 13-20; Totdat ik in de tempel ging.
Het grote waarom – dat is het thema van deze psalm. Hier is iemand aan het woord die overhoop ligt met Gods bestuur. Waarom laat God toe dat het slechteriken goed gaat en dat kwaad goede mensen treft? Je blijft erover denken. De dichter van de psalm krijgt het maar niet uit zijn gedachten. Die vraag naar het waarom wordt één grote kwelling voor hem. Hij krijgt het niet rond. Je zou God toch een beetje moeten kunnen narekenen? Er moet toch ergens iets rechtvaardigs zitten in zijn leiding? Wat heeft het anders voor zin om in God te geloven? Maar dan komt de dichter in de tempel. Althans, hij spreekt over het heiligdom van God. Misschien is daar inderdaad de tempel in Jeruzalem mee bedoeld. Nog altijd kan het gebeuren: je gaat op zondag naar de kerk, zonder al te veel zin, duizend vragen in je ziel – maar opeens is daar een woord, een lied, een gebed. En als door een engel aangeraakt, zie je het, weet je het – en kun je weer maanden – lang verder. Of je loopt in vakantietijd een kerk binnen, je laat je dopen in stilte van zo’n eeuwenoud gebouw, en dan, opeens, zomaar – een moment van vellichting, van inzicht en wijsheid, een moment van aanvaarding, innerlijke acceptatie. Daar heb je niet per se een kerkgebouw voor nodig. Misschien is in de psalm dan ook wel met dat heiligdom Gods vaderhart bedoeld. Daarin treedt hij binnen, met zijn waarom.
Toen ‘k dat in wanhoop overwoog, toen werd het donker voor mijn oog, ik tastte rond als in den blinde om van uw recht het spoor te vinden. Totdat ik in de tempel ging, uw heilige stilte mij ontving, toen heb ik pas het lot verstaan van wie hun weg ten einde gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 07:51
|
|
|
HARALD940 schreef: | Yes, ik snap je punt volledig.
En ik zit met mijn posting ook niet alleen maar af te geven op alle asielzoekers. Alleen vind ik het zo schrijnend dat wij groepen mensen niet gaan helpen die onze hulp in Christus juist wel zo hard nodig hebben, maar hen onze rug toekeren omdat onze regelgeving zo door ons is aangepast dat wij ze niet willen helpen, maar terugsturen. |
De onmacht dat dit gebeurd Harald geef ik over aan de Heer, wetende dat Hij alles in Zijn handen heeft. Maar toch is het een plicht van een Christen om naast onze plicht om te helpen ook taboes te doorbreken én aan de kaak te stellen. Dat leert me dan weer te staan in de vrijmoedigheid en de kracht van mijn Heer.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 16 juni 2012, 07:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 09:08
|
|
|
Ik vraag mij echter af waarom onze wet- en regelgeving zo is aangepast dat velen die wel echt hulp nodig hebben geen schijn van kans hebben.
Zou het echt zijn vanwege het % 'profiteurs' (want hoe hoog dat % is weet denk ik niemand)?
Of is het meer een politieke kwestie? Gebrek aan draagvlak in de maatschappij? Of agressief dominante politiek van bepaalde politieke partij(en). (En ik noem geen namen ter voorkoming van een politieke discussie over partij-programma's enzo)
Willen wij nog delen als NL van onze welvaart? Willen wij ons nog verantwoordelijk voelen voor het verzachten van en tegemoetkomen aan veel leed in de wereld?
Liefdadigheidsprogramma's op tv doen het goed; en NL tast dan volgens mij ook flink in de buidel. Maar geld geven aan 'ver weg' voelt weer anders dan het toelaten van mensen in jouw comfortzone...
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 09:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we zetten gewoon een aantal feesttenten op, en t wordt hardstikke gezellig, hoor! extra trui mee, en een jas voor als het écht kil is, |
En shampoo... ook handig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 09:36
|
|
|
BEUN656 schreef: | Om maar even met de bron te beginnen: Trouw, een voluit rooie krant met anarchistische trekjes. Een krant die het Christendom vijandig gezind is! Met andere woorden: wees er goed van bewust dat dit soort kranten smullen van dit soort verhalen! Het lijkt overigens net alsof ik Pechtold vd Staaij weer een sneer hoor toedienen. En van Pechtold weten we dat die echt vijandig staat tegenover het Christendom! Ik ga niet zeggen dat dat verhaal niet waar is maar ik zou er maar eens goed mee uitkijken als ik jou was!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trouw_%28krant%29 |
Gelukkig dat je de genoemde feiten in het verhaal niet ontkent maar dat is natuurlijk waar het om gaat. Om dat in een tussenzin te noemen, vind ikj wat mager. Het is erg dat incest en het bijbehorende machtsmisbruik ook in christelijke kring voorkomt. Ik zou er mee uitkijken dat te ontkennen als ik jou was. Dat D'66 vijandig staat tegenover alles wat christelijk is, is wel helder maar ik zie de relatie niet zo met dit stuk uit de krant. Trouw is een kaderkrant voor christenen. Het is dus een krant voor mensen die wel informatie willen maar zelf denken. Incest vindt helaas in brede kringen plaats en dus ook in de aan ons verwante kringen. Het ergste is natuurlijk dat men in sommige kerken dit grote kwaad laat bestaan. De functie van journalistiek is dat duidelijk te maken. Trouw is geen SGP-krant maar om het nu zo te labelen gaat me veel te ver. Anarchistisch, voluit rood en het Christendom vijandig gezind? Ik vraag me werkelijk af of je Trouw wel regelmatig leest. En waarom mogen dit soort vreselijke praktijken niet genoemd worden? Mensen kunnen er hun hele leven last van hebben en als de kerk en God je dan ook nog in de steek laten, dat lijkt me niet iets wat je ooit kunt verdedigen, ook niet als het in je eigen kring voorkomt. Of, naar mijn overtuiging, zeker niet als het in christelijke kring voorkomt. Het is ronduit beschamend hoe er met misbruikte meisjes in sommige kerken wordt omgesprongen.
Thomas, kan zich niet voorstellen dat iemand smult van dit soort ellende, zeker een krant niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 juni 2012, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 10:26
|
|
|
heey
sorry maar ik red het niet vandaag
op naar de volgende x
gr johan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | En shampoo... ook handig |
ja, als t regent kun je alles maar gelijk weer schoon hebben, carmen.....
neem je dan even een grootverpakking shampoo mee? (grootste fles graag)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Incest vindt helaas in brede kringen plaats en dus ook in de aan ons verwante kringen. Het ergste is natuurlijk dat men in sommige kerken dit grote kwaad laat bestaan. [KNIP] Mensen kunnen er hun hele leven last van hebben en als de kerk en God je dan ook nog in de steek laten, dat lijkt me niet iets wat je ooit kunt verdedigen, ook niet als het in je eigen kring voorkomt. Of, naar mijn overtuiging, zeker niet als het in christelijke kring voorkomt. Het is ronduit beschamend hoe er met misbruikte meisjes in sommige kerken wordt omgesprongen. |
Ik denk dat er terecht verwacht wordt dat er in christelijke kring geen incest voor zou moeten komen. Nergens natuurlijk, maar christenen hebben behalve de wereldse wetten ook nog eens die van God. Het " en gij geheel anders" slaat op het afleggen van de oude mens met daarbij ook alle onreinheid. Wij zouden als christenen ons hier diep voor moeten schamen en ons moeten afvragen; hoe kan zoiets gebeuren? En passende actie ondernemen.
De kritiek en beschuldigingen die de wereld aan de kerk uit is helaas vaak gerechtvaardigd.
De kerk zou een voorbeeldfunctie moeten hebben.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja, als t regent kun je alles maar gelijk weer schoon hebben, carmen.....
neem je dan even een grootverpakking shampoo mee? (grootste fles graag) |
Ben je nou nog niet weg?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik denk dat er terecht verwacht wordt dat er in christelijke kring geen incest voor zou moeten komen. Nergens natuurlijk, maar christenen hebben behalve de wereldse wetten ook nog eens die van God. Het " en gij geheel anders" slaat op het afleggen van de oude mens met daarbij ook alle onreinheid. Wij zouden als christenen ons hier diep voor moeten schamen en ons moeten afvragen; hoe kan zoiets gebeuren? En passende actie ondernemen.
De kritiek en beschuldigingen die de wereld aan de kerk uit is helaas vaak gerechtvaardigd.
De kerk zou een voorbeeldfunctie moeten hebben.
GrZ |
Mee eens. Het zou goed zijn stoffer en blik, bezem en dweil eens door alle structuren en denkwijzen te halen die absoluut niet bijbels zijn. Interessant alleen al is de manier hoe de bijbel vertaald werd vanuit vrouwonvriendelijke individuen terwijl Gods Geest heel anders heeft ingegeven aan de schrijvers. Maar goed, is weer heel andere discussie. Feit blijft dat er Verkeerde Visie is op vrouwen, op hiërarchie, misvattingen die als waarheid op anderen wordt gelegd, verkeerde interpretaties en een bepaald denken over lichamelijkheid en zonde (het woord vlees en geest wordt te pas en te onpas gebruikt en ten onrechte geregeld op seksualiteit geplakt (ook hier op het forum) waardoor er valse schuld en schaamte groeien. Deze valse schuld en schaamte groeit uit tot ziekelijk denken. Ik denk dus dat dat het prima is dat stoffer en blik plus dweil en desinfectans door kerkelijk Nederland (ik zeg dus per definitie niet "christelijk", want niks christelijks aan) wordt gehaald.
Jo, gelooft heilig in grote schoonmaak.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 juni 2012, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:40
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Omring je met mensen die het goed met je voorhebben Shanita, waarvan je liefde kan ontvangen, én die naar je kunnen luisteren. Je accepteren in je gebrokenheid. Trouwens de meeste van ons hebben wel iets in zijn of haar leven om mee bij God te komen voor uitredding. Omring je met mensen die de liefde van Jezus niet alleen met de mond belijden maar ook uitleven. Zie naar de vruchten ! |
Ja. Maar nog meer; je accepteren in wat jij allemaal te bieden hebt, te geven hebt, jouw kleuren en heelheid/gezond zijn wat je óók bent. Als mensen dat kunnen zien ondanks je rugzak dan zien ze je pas echt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 juni 2012, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Klopt Shanita en dat is heel wrang. Een traumatische jeugd beschadigt niet alleen je ziel, maar havent ook je persoonlijke ontwikkeling. En als de mensen die jou zouden moeten beschermen en koesteren er onverschillig over zijn of zelfs leedvermaak hebben over jouw pijn, dan doet dat iets met je eigenwaarde. En niet veel goeds.
Maar ik wil je bemoedigen: mijn persoonlijkheid was door mijn jeugd compleet verwoest. Gelukkig ben ik op (relatief) jonge leeftijd tot geloof gekomen en God heeft mij stap voor stap, beetje bij beetje genezen en opgebouwd. En ik wil je echt aanmoedigen om daar niet te klein van te denken: bij God is alles mogelijk! Hij wil en kan jou vormen tot een prachtige sterke stralende persoonlijkheid zoals Hij jou in gedachten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dat nu niet bent! Maar wat Hij voor jou in gedachten heeft is vele malen mooier en groter dan jij kunt fantaseren. Believe me...
GrZ! |
Bij god is zeker alles mogelijk, ook ik heb zo mijn ervaring met verdriet en boosheid over onrecht en misbruik wat me was aangedaan. Ik heb geleerd echt te vergeven, wat een lange weg was, en ook een bevrijding, geen boosheid,en niet soms haatgevoelens in je hart. god genas me van posttraumatische stress, straatangst,die daardoor was ontstaan,maar oh god bad ik wel eens, me verdriet in me hart is zo groot,help me. Het was als een stille schreeuw, alsof je alleen een grote lading verdriet mee neemt die niemand echt begrijpt, die je niemand echt kan vertellen,want wie begrijpt echt ,die er niet bij was? een tijdje terug ging ik naar een kerk,waar godsgeest erg sterk aanwezig is. Ik ben na een kwartier er weggegaan, ik werd bang omdat het was alsof god me hart aanraakte,alsof hij zei, ik weet van je verdriet en het was alsof god me verdriet aanraakte en ik ieder moment me niet meer groot kon houden met me verdriet en op de grond zou vallen om in huilen uittebarsten. Later ben ikweer na de kerk gegaan en er was een oproep voor gebed en ik ging om mezelf helemaal aan jezus te geven. iemand legde de handen op me hoofd en begon voor me te bidden.Opdat moment kreeg ik een geweldigge aanraking van de heilige geest,onbeschrijvelijke zuivere liefde voelde ik, kracht!! en een hele grote blijdschap en ik lachte, zo blij had ik me jaren niet meer gevoeld, ik keek omhoog en het was alsof ik een waterval over me zag uitstortten, met heel mooi water schitterend als soort diamanten, zie je, dat zei degene die voor me bad daarna, ik zie een waterval. wat kinderen van me waren erbij en zeiden later dat ik straalde. En ik voelde me echt kilo,s lichter,alsof er een zware last van me af was gevallen die kilos woog. Sindsdien geen verdriet meer gehad, ben nog wel es gewoon verdrietig, maar dat grote zware verdriet is weg. En dan zwijg ik nog over de andere dingen die weg waren, het was alsof ik vernieuwd werd, geheeld,al me beschadigingen weg waren.
Enfin de reden ik dit schrijf is om te zeggen dat je met alles naar jezus kunt, ook groot verdriet, jezus begrijpt ons,helpt ons en loopt met ons mee in onze weg naar bevrijding,genezing ook van verdriet. en als hij ons gebed verhoort, geeft hij nog meer dan dat wij vragen, er werd over mij gewoon een waterval uitgestort vol met gods liefde en genezende kracht. drie jaren was ikzoekende in de bijbel,biddende,lerende in geloof, en jezus ging met met mee, ook stap voor stapje in de weg naar herstel,de laatste tijd krijg ik de ene na de andere groote zegen. Soms heb ik gedacht,god warom geneest u me nu niet? Maar ik begreep ook dat god het beter wist dan ik,alles op zijn tijd, stap voor stapje en dat ik nog veel moest leren,leren vergeven, geloven,begrijpen.en vooral leren god te vertrouwen,iets wat moeilijk is in de praktijk.
Dus iedereen die dit leest,beschadigd door de vele dingen in het leven die een mens ernstig kunnen beschadigen, geef niet op en ga ermee na jezus, soms geneest hij stap voor stapje,jezus kent jou en weet precies de beste weg. en soms geneest hij ineens. maar genezen,je helpen doet hij. het voelt bij mij alsof jezus mijn verdriet heeft weggenomen,alsof hij zei,ik heb op golgatha alles voor jullie gedragen,ook jouw verdriet, geef maar aan mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:56
|
|
|
En ja kerken kunnen slachtoffers in de steek laten,of proberen te helpen,maar totaal geen inzicht hebben. Maar jezus laat slachtoffers niet in de steek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 12:01
|
|
|
PETRA411 schreef: | En ja kerken kunnen slachtoffers in de steek laten,of proberen te helpen,maar totaal geen inzicht hebben. Maar jezus laat slachtoffers niet in de steek. |
let op de hyena's ;)
ik bedoel... soms voelt het vanuit dezelfde denkwijze (structuren/visies) goed om "hulp te verlenen" aan de "verwonden"... en vanuit gedrevenheid en ontbrekende inzichten helpen ze van de wal in de sloot. Daarbij zijn er ook vaak rondwarende hypes zoals het integreren van multiple persoonlijkheden, omgaan met dissociatie (is in hun optiek al snel demonie).. brokken zijn zo gemaakt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 juni 2012, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 12:18
|
|
|
YES356 schreef: | juist op die momenten als het echt niet meer gaat laat haar merken laat haar voelen dat U werkelijk bestaat dat Uw armen om haar heen zijn en Uw liefde haar omgeeft dat zij zal zien als ze terugkijkt dat U haar gedragen heeft
Dit wens ik je toe. Zal voor je bidden |
OEF...EEN SCHOT IN DE ROOS!!! Dit lied...wat heb ik het veel gezongen... Uit volle borst, maar ook snikkend...bijna niet te kunnen...
Ik geloof dat ik het maar weer eens op moet zoeken...en goed lezen... En dan maar weer zingen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 12:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai, bemoedigend, dank je wel Yes!
Ja, als het achter de rug is, en me huisie is opgeruimt, nieuwe vloer, ja, as donderdag al. Tis ff doorbijten, al veel gedaan hoor.
Maar wat kan ik een rommel verzamelen in 7 jaar!
Als ik dat bij anderen zag, vond ik dat níet nórmaal...Maar ja, nu weet ik hoe dat kan, je koopt zaken die je niet echt nodig hebt, nooit meer gebruikt, je krijgt dingen waarvan je denkt nou ja niet echt nodig maar geef maar, etc. | Bij mij was het dertig jaar Shanita...ik zag alles aan me voorbij gaan!!!
We zijn nu ruim 2 jaar na de scheiding, maar ik heb het nog... Ook nu zit ik weer erg bij de pakken nee... Weet je...van mij zeggen ze dat het met loslaten te maken heeft!!! Ik ken het echt en voel in... wat er in je omgaat...
En ook dat denken aan....STRAKS...helpt echt... Dat denk je ook waar heb ik me zorgen over gemaakt.... Als het ware weer met een schone lei beginnen. Terug zien op alles wat je WEL hebt gedaan...opgeruimd...weggegooid of weg gegeven... En jij??? Zit straks weer pico bello... Dan ga je zitten...rondkijken en tegen jezelf zeggen....WAUW...
( een wijze les ??? Nee hoor hier sprak iemand die echt niet sterker is dan jouw...gewoon een mensenkind wat af en toe een duwtje in de goede richting nodig heeft als je even de kaart kwijt bent in MENSENLAND!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:03
|
|
|
JOL252 schreef: | let op de hyena's ;)
ik bedoel... soms voelt het vanuit dezelfde denkwijze (structuren/visies) goed om "hulp te verlenen" aan de "verwonden"... en vanuit gedrevenheid en ontbrekende inzichten helpen ze van de wal in de sloot. Daarbij zijn er ook vaak rondwarende hypes zoals het integreren van multiple persoonlijkheden, omgaan met dissociatie (is in hun optiek al snel demonie).. brokken zijn zo gemaakt. |
je bent wel een beetje zwart wit in je oordeel Jol als ik het zo mag zeggen.... Je weet het allemaal voor een ander zo goed te verwoorden en te vertellen maar het ligt allemaal wel wat complexer dan jouw visie om er eens even een bezem door te halen......Lag het allemaal maar zo simpel...En net als bij jou heeft iedereen er een mening over en weet wat er veranderen moet.... Desondanks wordt één op de tien kinderen nog steeds misbruikt....... Anderen denken weer dat jij en ik mensen vanuit de wal in de sloot helpen.......en zo is het cirkeltje weer rond...... Ik heb het persoonlijk niet op die christelijke hulpverleners die het maar over vergeven en wat dan ook hebben, maar zijn ze daarom slecht? Nee, ik vind ze slecht en dat is heel wat anders.....dus ik heb het recht ook niet om ze te kielhalen of er een oordeel over te vellen.....en als ik dan jouw tekst lees: let op de hyena"s nou nou....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Was vandaag...(uhhhh...gisteren) in Harderwijk...
Koud...en nat...en toen we terug moesten naar Zeeland ging de zon schijnen!!!! |
Zeeland, hoe kan dat nu? Mijn slager-in de binnenstad- vertelde mij aan het eind van de dag dat het zonnetje zelfs nog geschenen had overdag in Harderwijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je bent wel een beetje zwart wit in je oordeel Jol als ik het zo mag zeggen.... Je weet het allemaal voor een ander zo goed te verwoorden en te vertellen maar het ligt allemaal wel wat complexer dan jouw visie om er eens even een bezem door te halen......Lag het allemaal maar zo simpel...En net als bij jou heeft iedereen er een mening over en weet wat er veranderen moet.... Desondanks wordt één op de tien kinderen nog steeds misbruikt....... Anderen denken weer dat jij en ik mensen vanuit de wal in de sloot helpen.......en zo is het cirkeltje weer rond...... Ik heb het persoonlijk niet op die christelijke hulpverleners die het maar over vergeven en wat dan ook hebben, maar zijn ze daarom slecht? Nee, ik vind ze slecht en dat is heel wat anders.....dus ik heb het recht ook niet om ze te kielhalen of er een oordeel over te vellen.....en als ik dan jouw tekst lees: let op de hyena"s nou nou.... |
thanks voor je reactie.
"je bent zwart wit" is een aardige belabeling en iets anders dan: "je komt zwart wit over"... maar waarschijnlijk kom ik wel zo over ja, lastig hé deze vorm van communicatie. in de praktijk denk ik dat een discussie tussen jou en mij weer heel anders zal verlopen en we elkaar kunnen vinden op dit vlak. Ik heb in mijn werk te maken met zowel overlevenden als daders. Ik ken de cijfers net zo goed als jij die kent, trieste cijfers en ik denk uiteindelijk helaas een stuk hoger dan die 1 op de tien. Mijn mening staat evengoed naast en tussen al die andere meningen in.. en wil ik dus ook niet verbloemen. "Hyena's" zijn er ja... Er zijn mensen die "bloed ruiken" en zich richten op de zwakkeren binnen de kerken die binnenwandelen en kwetsbaar zijn voor manipulatie en visie van anderen. En dan zeg ik niet dat ze dit bewust doen of dat ze slecht zijn... ik ben me alleen bewust dat er mensen zijn die vanuit onbewuste motivaties goed bedoelend op een bepaalde manier omgaan met problematiek waar je juist zo voorzichtig moet blijven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:12
|
|
|
JOL252 schreef: | let op de hyena's ;)
ik bedoel... soms voelt het vanuit dezelfde denkwijze (structuren/visies) goed om "hulp te verlenen" aan de "verwonden"... en vanuit gedrevenheid en ontbrekende inzichten helpen ze van de wal in de sloot. Daarbij zijn er ook vaak rondwarende hypes zoals het integreren van multiple persoonlijkheden, omgaan met dissociatie (is in hun optiek al snel demonie).. brokken zijn zo gemaakt. |
Klopt, alleen heb je het hier over hulp verleent door mensen. Je kan ook je hulp zoeken bij jezus, god heeft ons gemaakt, kent ons ieder persoonlijk en wie zou ons beter kunnen helpen dan degene die ons gemaakt heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:18
|
|
|
En vergeven is een heelbelangrijk proces in het herstel van gewonde mensen.
Corrie ten boom richtte na de oorlog een tehuis op waar mensen konden herstellen die ernstig getraumatiseerd waren door de oorlog, in kampen hadden gezeten. Ze schreef, dat wanneer er vergeving bij de mensen kwam, het de eerste stap van genezing was voor die mensen.
mensen die niet kunnen vergeven,blijven nu eenmaal vast zitten in boosheid,haat, en dat is als een kanker gezwel in je lichaam,geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Bij mij was het dertig jaar Shanita...ik zag alles aan me voorbij gaan!!!
We zijn nu ruim 2 jaar na de scheiding, maar ik heb het nog... Ook nu zit ik weer erg bij de pakken nee... Weet je...van mij zeggen ze dat het met loslaten te maken heeft!!! Ik ken het echt en voel in... wat er in je omgaat...
En ook dat denken aan....STRAKS...helpt echt... Dat denk je ook waar heb ik me zorgen over gemaakt.... Als het ware weer met een schone lei beginnen. Terug zien op alles wat je WEL hebt gedaan...opgeruimd...weggegooid of weg gegeven... En jij??? Zit straks weer pico bello... Dan ga je zitten...rondkijken en tegen jezelf zeggen....WAUW...
( een wijze les ??? Nee hoor hier sprak iemand die echt niet sterker is dan jouw...gewoon een mensenkind wat af en toe een duwtje in de goede richting nodig heeft als je even de kaart kwijt bent in MENSENLAND!!!) |
Ja, inderdaad denken aan 'straks' al over een paar dagen. Mijn vriend heeft mijn hele balkon al opgeruimd en geveegd, zodat daar ook spullen op kunnen. Ja, mijn vloer moet zo snel mogelijk leeg. Veel kleding in de kledingbox gedaan. Maar de rest, ja, in dozen en naar de schuur. Uitzoeken komt later, want die vloer wil ik leeg hebben, als ze komen stofferen mijn vloer donderdagochtend.
En dan als die vloer er ligt, ga ik mijn plinten mooi opnieuw schilderen. En het plafond en muren.
En dan, neem ik gewoon elke keer als ik thuiskom een krat met spullen mee uit de schuur, en zoek ik het een en ander uit, en berg ik het een en ander op.
Dozen met boeken hadden we verleden week al naar de schuur gebracht.
Ja, tis verhuizen in me eigen huis.
En dan, heerlijk met een schone lei. en, ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. Ik wil alleen dingen om me heen die ik regelmatig gebruik. En die ik mooi vind.
Alles wat ik langer dan een jaar niet heb gebruikt geef ik weg. Ja, er is hier in de buurt regelmatig een 'snuffelmarkt', en daar kan je spullen kwijt die toch zonde zijn om weg te gooien, maar die je toch kwijt wil. En..je kan daar ook veel goedkoper dan in de winkel spullen kopen die je wel echt nodig hebt, of mooi vindt.
Ja, en ik heb een hele toffe vriend die me hier helpt, dus ik sta er niet alleen voor.
Bedankt voor je reaktie Zeeland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:34
|
|
|
JOL252 schreef: | thanks voor je reactie.
"je bent zwart wit" is een aardige belabeling en iets anders dan: "je komt zwart wit over"... maar waarschijnlijk kom ik wel zo over ja, lastig hé deze vorm van communicatie. in de praktijk denk ik dat een discussie tussen jou en mij weer heel anders zal verlopen en we elkaar kunnen vinden op dit vlak. Ik heb in mijn werk te maken met zowel overlevenden als daders. Ik ken de cijfers net zo goed als jij die kent, trieste cijfers en ik denk uiteindelijk helaas een stuk hoger dan die 1 op de tien. Mijn mening staat evengoed naast en tussen al die andere meningen in.. en wil ik dus ook niet verbloemen. "Hyena's" zijn er ja... Er zijn mensen die "bloed ruiken" en zich richten op de zwakkeren binnen de kerken die binnenwandelen en kwetsbaar zijn voor manipulatie en visie van anderen. En dan zeg ik niet dat ze dit bewust doen of dat ze slecht zijn... ik ben me alleen bewust dat er mensen zijn die vanuit onbewuste motivaties goed bedoelend op een bepaalde manier omgaan met problematiek waar je juist zo voorzichtig moet blijven. |
En juist daarom moet je een beetje voorzichtig zijn met je uitlatingen.......en misschien vinden dat mensen ook wel van jou doordat je je binnen de christelijke hulpverlening bevindt.....Het is aan niemand om dat soort uitlatingen te doen, de fout is dat mensen het gevoelsmatig gaan bekijken en je kan en mag van alles vinden maar om dat dan te pas en te onpas te ventileren? Ik vind dat het niet kan..... Je schrijft ook dat je zo voorzichtig moet blijven? Is ook zo maar dat geldt voor een ieder..... En je wilt ook niet weten hoeveel mensen moeite hebben met het thema vergeven wat christelijke hulpverleners aanhangen.....soms zijn dingen te erg en dan is vergeven niet eens aan de orde... voor die mensen dan in ieder geval en dat moet ook kunnen he? En er niet nog een schuldgevoel bijkweken omdat je dat niet kan of wilt...maar is daarom de christelijke hulpverlening slecht? Welnee, maar zij hebben nu eenmaal ook hun goedbedoelende motivaties zoals je zelf al zegt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zeeland, hoe kan dat nu? Mijn slager-in de binnenstad- vertelde mij aan het eind van de dag dat het zonnetje zelfs nog geschenen had overdag in Harderwijk? |
Meer regen dan zonneschijn....dat was het....
Maar we zijn er door gekomen...(met een natte rug)
Het mooiste moment van de dag...was voor mijn dochter...een kus van een walrus..zij het met een ruit ertussen....vast gelegd op de camera..ondanks dat dat was verboden...Haar dag kon niet meer stuk...
En dat maakt in ieder geval haar dag goed... En de mijne??? ( denk er om ...ik wil geen commentaar...van niemand)
Ik vond een boete aan het eind van de dag op mijn ruit!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | . En je wilt ook niet weten hoeveel mensen moeite hebben met het thema vergeven wat christelijke hulpverleners aanhangen.....soms zijn dingen te erg en dan is vergeven niet eens aan de orde... voor die mensen dan in ieder geval en dat moet ook kunnen he? En er niet nog een schuldgevoel bijkweken omdat je dat niet kan of wilt...maar is daarom de christelijke hulpverlening slecht? Welnee, maar zij hebben nu eenmaal ook hun goedbedoelende motivaties zoals je zelf al zegt..... |
Vergeven is een hoogst persoonlijk eigen proces ja. Ik zou daar geen uitlating over willen doen hoe snel of langzaam en of en zo ja iemand dat "moet" gaan doen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 juni 2012, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 13:46
|
|
|
Een Christen te mogen zijn,geeft rede om God hier voor te danken Maar hoe vaak is het zo dat God ook ZIJN wegen gaat in het leven van diegenen die Hem hebben leren nodig krijgen. Sommigen moeten het belijden van een eertijds te moeten gaan spreken Ja,vroeger waren er tijden..dat God altijd en wanneer ook op de eerste plaatst stond in hun leven.
Nu..of misschien wel vandaag zijn er zoveel waaroms in het hart. waarom liet God dit of dat toe in mijn leven? Kon het echt niet anders..? Ook ik weet hiervan..maar.. weet ergens diep in mijn hart dat God zich nooit vergist heeft.
Neeh..de weg van een christen is niet alleen maar rozengeur en maneschijn daar sprak ook Jezus zelf van..in de wereld zult gij verdrukking hebben.. maar hebt goede moed.. IK heb de wereld overwonnen. wat een machtige woorden..hebt goede moed! Hij wist tegen wie HIJ dit zei..ja heel goed.. Zijn schapen zo zwak vanuit zichzelf..niets in eigen kracht ten diepste iets te kunnen doen..ook niet staande blijven in de verzoekingen die zullen komen. wat moet ik dit iedere dag weer leren zien..jij ook?
Jong of ouder hier..en leeftijds genoten. misschien zing je vandaag..dank God! maar ook wanneer er andere tijden kunnen aan breken ja..want die kunnen aanbreken! dan zal Hij er ook zijn. wat kan het gaan stormen..ook ik weet hiervan maar in die storm..zal God vroeg of laat Zijn kracht bewijzen.
Nog dit.. het volk wist het niet meer..staande voor de rode zee achter hun het leger en de bergen voor hun de diepe zee
Dan wordt het waar;
Maar HIJ zal op Mozes bee' wanneer hun pad gaat door de zee Geen golven hun doen overstromen
Hebt goede moed!
HIJ alleen de eer!
Heide - Schev.'12
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 17 juni 2012, 11:14
|
|
Naar boven |
|