Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:52
|
|
|
Omring je met mensen die het goed met je voorhebben Shanita, waarvan je liefde kan ontvangen, én die naar je kunnen luisteren. Je accepteren in je gebrokenheid. Trouwens de meeste van ons hebben wel iets in zijn of haar leven om mee bij God te komen voor uitredding. Omring je met mensen die de liefde van Jezus niet alleen met de mond belijden maar ook uitleven. Zie naar de vruchten !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:57
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Hier heb je een punt Beun |
Alee manneke, bedankt voor je bijval!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Omring je met mensen die het goed met je voorhebben Shanita, waarvan je liefde kan ontvangen, én die naar je kunnen luisteren. Je accepteren in je gebrokenheid. Trouwens de meeste van ons hebben wel iets in zijn of haar leven om mee bij God te komen voor uitredding. Omring je met mensen die de liefde van Jezus niet alleen met de mond belijden maar ook uitleven. Zie naar de vruchten ! |
Doe ik.
Ja, de meesten hebben wel iets....doch niet iedereen zoiets vernietigends als ervaringen met misbruik, mishandeling in de meest sadistische vorm, en leedvermaak van eigen ouders tov hun eigen kinderen....
Zelfs misdadigers zijn bijna altijd nog goed voor hun eigen kinderen....
Ik heb een hele lieve vriend, die komt zo.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 15 juni 2012, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:12
|
|
|
Dank Harald voor je bijdrage. Ik kan daar voor het overgrote deel in meegaan. Heb nog wel een paar vragen dr bij.
HARALD940 schreef: | Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken. Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben. Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair. En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.
Duidelijk. Lijkt me idd misbruik. Het moeilijke is alleen dat dit misbruik pas kan ontstaan op het moment dat iemand hier al is. Vind jij dit een gegronde reden om dan preventief de grenzen (bijna) helemaal dicht te doen? Immers worden hierdoor de goeden met de kwaden gestraft.
Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod. Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.
In de bijbel wordt idd over kaf en koren gesproken mbt mensen; maar daar is het Jezus die de wan ter hand heeft. Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om mensen als 'kaf' aan te duiden. Maar dat ligt gevoelsmatig; wij zijn immers voor God allemaal 'kaf'. Van nature geneigd tot alle kwaad; so who am I? Maar ik begrijp de bedoeling wel.
Natuurlijk kan geen enkel land alle asielvragers opnemen (denk ik). Maar als de Europese landen op dit punt goed zouden samenwerken zou er veel meer en adequatere hulp geboden kunnen worden. Nu laten we als NL niet alleen die vluchtelingen zitten, maar ook Griekenland en Italie die nu 1x wat dichter bij het vuur zitten.
Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.
Mee eens. Dan zouden de grenzen dus weer open moeten.
Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.
En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.
En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....
Waar baseer je jouw laatste uitspraak op? Mijn indrukken zijn namelijk geheel anders. Ik heb de indruk dat mensen uit de laatste door jouw genoemde 2 groepen voornamelijk via andere wegen en dus niet via een asielprocedure proberen binnen te komen. En dus ook niet in de opvangcentra terechtkomen. Ik schat dat op er op de 1000 asielzoekers mss 1 of 2 personen zijn met onzuivere bedoelingen. En die schatting is niet verifieerbaar; puur gemaakt op persoonlijke waarneming.
Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.
Yezzz!! Geef je op! |
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 15 juni 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:21
|
|
|
DJES101 schreef: | ik ga mee |
nou waar blijven alle reactie s!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:30
|
|
|
Citaat van Herman968 "Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie".
Herman ik ben toch wel nieuwsgierig naar waarin het Belgische toelatingsbeleid verschilt van het NL. Kun (en wil) jij daar iets over zeggen?
Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren".
God bekijkt de zaken vanuit een heel ander perspectief. Ik vind het geen rare gedachte. Zeker wanneer je bedenkt dat die profiteurs op deze manier ws ook meer en vaker in aanraking komen met het evangelie.
"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"
Dat laatste is natuurlijk een hele moeilijke opgave.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Doe ik.
Ja, de meesten hebben wel iets....doch niet iedereen zoiets vernietigends als ervaringen met misbruik, mishandeling in de meest sadistische vorm, en leedvermaak van eigen ouders tov hun eigen kinderen....
Zelfs misdadigers zijn bijna altijd nog goed voor hun eigen kinderen.... |
Klopt Shanita en dat is heel wrang. Een traumatische jeugd beschadigt niet alleen je ziel, maar havent ook je persoonlijke ontwikkeling. En als de mensen die jou zouden moeten beschermen en koesteren er onverschillig over zijn of zelfs leedvermaak hebben over jouw pijn, dan doet dat iets met je eigenwaarde. En niet veel goeds.
Maar ik wil je bemoedigen: mijn persoonlijkheid was door mijn jeugd compleet verwoest. Gelukkig ben ik op (relatief) jonge leeftijd tot geloof gekomen en God heeft mij stap voor stap, beetje bij beetje genezen en opgebouwd. En ik wil je echt aanmoedigen om daar niet te klein van te denken: bij God is alles mogelijk! Hij wil en kan jou vormen tot een prachtige sterke stralende persoonlijkheid zoals Hij jou in gedachten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dat nu niet bent! Maar wat Hij voor jou in gedachten heeft is vele malen mooier en groter dan jij kunt fantaseren. Believe me...
GrZ!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 15 juni 2012, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:47
|
|
|
HERMAN968 schreef: | God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom | en in Nederland dus, want Godsland (dewereld) is hun land ook, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 12:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren. |
Problemen en hun groote maken bij God niet uit, Hij wil als Vader heel dicht bij ons zijn en mogen hem bij alles om hulp vragen.
Natuurlijk wil ik voor je bidden en ik hoop velen met mij.
Bij alles wil Hij helpen, zelf het zoeken van een autosleutel. Nergens was mijn taxisleutel te vinden en de gehele familie aan het zoeken totdat mijn oudste met een grijs zei "is dit hem"? Ik vroeg hoe kom je er aan en hij zei, ik heb even gebeden en vond de sleutel, hij vond hem op een plek waar zowel hij als ik al gezocht hadden.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 15 juni 2012, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 12:25
|
|
|
k Wil nie flauw doen, maar vandaag is het in deze contreien niet echt bbq-weer...
zwemmen is een betere optie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:00
|
|
|
YES356 schreef: | Wat ik me afvroeg of ik er anders over zou denken als ik alleen zou zijn. Zonder kinderen. Dan zou ik makkelijker open staan voor een “ongelijk span”. |
Altijd possitief dat we over alles nadenken Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan. Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here. Ik kan alleen maar terug kijken en hopen dat ik het zo goed mogelijk heb gemaakt om hen in die pijnlijke situatie van scheiden heb door geloodst. (Eentje moet er trouwens nog door) Zolang ze nog onder je hoede staan is het toch het nadenken waard om steeds te zien welk impact onze keuzes hebben op onze opgroeiende kinderen. maar ... Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span? Dit heeft ook invloed op je eigen welzijn en zegen in je leven (met of zonder kids) Ofwel heeft men het idee dat ongelijk span perfect werkt, gelijk in welke situatie... ofwel blijft men bij het gedacht dat een ongelijk span niet geeft wat het zou moeten invullen, of het nu met of zonder kids is. partnerkeuze is ook een belangrijk aspect in je leven, en bijbels gezien iets waar je ernstig voor gaat... ook het willen delen van je beleving met God.
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op vrijdag 15 juni 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:18
|
|
|
DJES101 schreef: | nou waar blijven alle reactie s! | bedoel je reacties of aanmeldingen ben geloof ik ff het spoortje bijster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:36
|
|
|
XABIA794 schreef: | Altijd possitief dat we over alles nadenken Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan. Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here. Ik kan alleen maar terug kijken en hopen dat ik het zo goed mogelijk heb gemaakt om hen in die pijnlijke situatie van scheiden heb door geloodst. (Eentje moet er trouwens nog door) Zolang ze nog onder je hoede staan is het toch het nadenken waard om steeds te zien welk impact onze keuzes hebben op onze opgroeiende kinderen. maar ... Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span? Dit heeft ook invloed op je eigen welzijn en zegen in je leven (met of zonder kids) Ofwel heeft men het idee dat ongelijk span perfect werkt, gelijk in welke situatie... ofwel blijft men bij het gedacht dat een ongelijk span niet geeft wat het zou moeten invullen, of het nu met of zonder kids is. partnerkeuze is ook een belangrijk aspect in je leven, en bijbels gezien iets waar je ernstig voor gaat... ook het willen delen van je beleving met God. |
Mooi stuje XABIA. Wat je schrijft “Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span?” zet me wel aan het denken!
Misschien verschuil ik me voor dat deel achter mn kids!
En het gedeelte dat je schreef: “Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan. Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here.”
Fijn en mooi dat je me een spiegel voor houd! Daar kan een mens wat mee! THANX
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:59
|
|
|
Gelijk of ongelijk span. Naar mijn idee ligt in beide gevallen de nadruk op wederzijds respect. Hoeveel gescheiden mensen hier zijn ooit als gelijk span een mooie toekomst begonnen met hun ex-partner? Het geeft geen garantie, dat mag duidelijk zijn. Ook wanneer je geraakt wordt door iemand die niet gelooft, kan je een mooie toekomst hebben samen. Zolang je elkaar maar in zijn/haar waarde laat en vooral in open en eerlijk gesprek blijft over je gevoelens. In beide gevallen blijft een huwelijk gewoon investeren in elkaar. En wat eventuele kinderen betreft van beide partners, ook zonder je christelijke levenswijze zijn er obstakels waar je als parner heel voorzichtig mee om moet gaan. Voor mij zal een andere levensovertuiging geen bezwaar zijn, zolang de liefde voor elkaar er is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 14:28
|
|
|
Internet.....daten....site...
Het is net of je voor de schappen bij ....een grote supermarkt staat..
Keuze volop !!!!!!!
Je kiest ...het geslacht....de leeftijd ..de haarkleur..het niveau...de interesses....het gewicht....
Mag je dan ook kiezen of je date gelooft in die almachtige schepper, DE HEERE GOD.
'k Denk dat, dat mijn eerste keuze is !!!!
Samen verder !! Waar....(Daar) gaat het om !!!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op vrijdag 15 juni 2012, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 14:40
|
|
|
Beetje in de buurt;) en zelf een keertje niet afwassen..heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 14:57
|
|
|
Brrrrrrrrr..... maar gewoon even vergeten dat het nu eigenlijk zomer hoort te zijn...... (Regen-)Stralend weer buiten!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 15 juni 2012, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 15:01
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Brrrrrrrrr..... maar gewoon even vergeten dat het nu eigenlijk zomer hoort te zijn...... (Regen-)Stralend weer buiten! |
'k Geniet al van de 21 ° die het morgen in Ede zal zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 15:41
|
|
|
ik bid voor je, en dat jezus bij je mag zijn met je verdriet, dat de heilige geest je mag aanraken en helen, dat verdriet word vervangen door blijdschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:07
|
|
|
Ik zal voor je bidden, dat God met zijn Geest je komt vertroosten en dat je de kracht krijgt om datgene te doen wat je moet doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:11
|
|
|
Hallo Shanita,
Jouw probleem moet je niet onder laten sneeuwen bij dat van een ander want ook jouw probleem is er. Zelf heb ik net het boekje: "Ik heb verdriet" via ARK mission besteld. Het is gratis (je mag een gift geven om hun te steunen). Persoonlijk vind ik er veel herkenning in en ik vind het een aanrader. Sterkte en ik ga voor je bidden.
Vriendelijke groet, Jannie
SHANITA130 schreef: | Hallooo,
Ik wou gebed vragen. Ja, nou weet ik dat er ook gebed is gevraagd voor iemand die heel ernstig ziek is, en mijn vraag om gebed daarbij in het niet kan vallen...
Toch zit ik ergens heel erg mee. Nou ik ben bezig in me huis en die moet leeg zijn, want aanstaanden donderdag wordt er het een en ander gebracht. ik heb ook wel hulp van vriend.
Nou zit ik met het volgende probleem. Ik draag best veel verdriet met me mee. Of ik heb best veel verdriet. Nou denk ik daar natuurlijk niet altijd aan. Nou is het zo, als ik fijne afleiding heb, bijvoorbeeld schilderen, lekker buiten ofzoiets, dan kan ik dat redelijk van me afzetten.
Het is juist zo, als ik dingen moet doen, waar ik echt totaal helemaal geen zin in heb, ja, dan komt dat verdriet.
Want het is veel makkelijker om dat verdriet niet te voelen, om veel te slapen, leuke series te kijken ed.
Maar ja, nu heb ik paar dagen vrij en kan ik die dingen niet doen, want er moeten hier dingen gebeuren in mijn huis.
Ik wou vragen of jullie voor mij willen bidden, dat het me lukt, me spullen naar de schuur te brengen, en op te ruimen enzo, de komende dagen zodat 'ze' donderdag mijn spullen kunnen leveren. Én niet geheel onbelangrijk, ook bidden voor het samenwerken met een vriend van mij in me huis.
Alvast bedankt!
NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:26
|
|
|
XABIA794 schreef: | Men kan misschien vooral de aandacht eens op "beleving" plaatsen.
Als men het ongelijk span vooral uit het oogpunt bijbelse "wet" zien, komen we vanzelf weer een heleboel obstakels tegen. De overgrootmoeder van David was een Moabitische en bij (ik dacht) Nehemia zie je dan weer dat de werken niet verder werden gezet omdat men in ongelijk span was gehuwd. Het volk Israël kreeg toen de opdracht om allen te scheiden. (God is tegen scheiding)
Ik spreek nu lauter vanuit men eigen beleving... !!! Met men ex had ik een huwelijk in ongelijk span (omdat ik later tot geloof was gekomen). We hebben ons huwelijk vooral niet kunnen "redden" door onze verschillende levensvisies. Het hoogste doel dat ik me nu hier op aarde met een partner zou willen voorstellen, is de beleving in mijn wandel met God. Stel je eens voor om samen op opwekking "samen" God te aanbidden... Is dit een wet? Ik denk vooral dat eenheid in ziel en geest beter werkt, en deze instelling een "goed advies" is opdat je meer zegen zou ervaren |
zo denk ik er ook over. ik mis best erg die steun en liefde, die arm om je heen... maar no way dat ik met iemand een relatie wil die niet geloofd. sterker nog: van ongeveer dezelfde kerk vind ik ook heel belangrijk. dat je er ongeveer hetzelfde over denkt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:35
|
|
|
Nog een toevoeging op mijn vorige reactie:
De Heer zij voor je, om je de weg te wijzen. De Heer zij naast je, om je in de armen te sluiten en je te beschermen tegen gevaar. De Heer zij onder je om je op te vangen, als je dreigt te vallen. De Heer zij in je om je te troosten als je verdrietig bent. De Heer zij om je heen, als een beschermende muur tegen mensen die je kwetsen. De Heer zij boven je, om je te zegenen. Zo zegene je God, vandaag, morgen en tot in eeuwigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:42
|
|
|
Dank voor de verwarmende reacties. Fijn dat jullie bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:36
|
|
|
psalm 145:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:47
|
|
|
Even een kleine opmerking.. Ik merk soms op, dat meningsverschillen ernstiger zijn tussen verschillende denominaties in plaats van een christen met een niet-christen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:59
|
|
|
XABIA794 schreef: | Even een kleine opmerking.. Ik merk soms op, dat meningsverschillen ernstiger zijn tussen verschillende denominaties in plaats van een christen met een niet-christen |
om over na te denken inderdaad..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:36
|
|
|
Goed, ik heb eens even gekeken naar de reputatie van onderhavig restaurant. Ik kan nu al zeggen dat ik mijn hart vasthoud, getuige de vele negatieve reviews: http://www.eet.nu/amerongen/restaurant-t-berghuis. Dat met mijn nogal negatieve ervaringen van de vorige keer bij Sozing in Zwolle nog in mijn achterhoofd, word dit spannend dus. Maar ik laat me niet kennen, ik ga gewoon.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 19 juni 2012, 00:00
|
|
Naar boven |
|
|
|
|