ChristianMatch

Forum

ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3925 3926 3927 3928 3929 3930 3931 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:49

ik zou graag nog twee feesttenten extra zien zaterdag, voor het geval dat het gaat regenen;
is er iemand die hem zo achter in de auto zou kunnen leggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:58

"Bezint eer ge begint"
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:15

YES356 schreef:
"Bezint eer ge begint"

Nou, wat let je? Wellicht dat dit forum dan toch een stuk interessanter word...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:22

XABIA794 schreef:
Vind het langst de ene kant een beetje off topic, tenzij...

bedoel je dat je nog overweegt dan om een relatie te starten in ongelijk span, mede onder invloed van de situaties die je hierboven aangeeft?

Ik mag me als "deskundige" opgeven Knipoog smiley daar ik een huwelijk vroeger ben aangegaan met iemand die al 4 kinderen had. We waren toen allebei geen christen, (ik ben pas later tot geloof gekomen) er kwamen nog 3 kids bij.
Zelfs of het nu om een soortgelijke levensbeschouwing gaat, een nieuw samengesteld gezin is al een behoorlijke uitdaging.
de kinderen zitten vaak in een situatie waar ze niet eens meer weten wie letterlijk hun opvoeding bepaald.
Kinderen accepteren ook vaak geen bemoeienissen van partners van hun ouders.
Als je dan ook nog totaal verschilt in geloofs beleving dan wordt het helemaal moeilijk.
Ik mag dan nog van een groot geluk spreken dat men ex mijn kinderen vrij laat in de opvoeding die ik hen geef (omdat ik die ook praktisch alleen moet invullen).
Ik heb eens een relatie gehad met iemand die geen geloofsbeleving had, en dat gaf toch veel wrijving in allerlei situaties.
Ik kreeg steeds de indruk dat alles wat men kinderen vanuit geloofsbeleving deden, ze een stempel kregen alsof ze bijvoorbeeld dit moesten doen, of ze zelfs helemaal ongelukkig gedwongen werden tot allerlei festiviteiten en kampen en zondagsschool... Hij begreep echt niet waar we eigelijk mee bezig waren.
Zelfs al heeft men respect voor je geloof en beleving, als je zelf het verlangen hebt om dit ten volle te "beleven" dan blijft het een dikke domper als je partner hier geen deel van uitmaakt...
Nogmaals, ik spreek alleen uit eigen ervaringen en wil hiermee geen algemeen beeld scheppen.

een aparte situatie is wel dat zowel de eerste vrouw van men ex, haar familie en incl 2 van de 4 kinderen allemaal wel tot geloof zijn gekomen Knipoog smiley
God laat soms rare wegen zien

Mooie en helder verhaal “deskundige” Knipoog smiley haha
en je vraag :” bedoel je dat je nog overweegt dan om een relatie te starten in ongelijk span, mede onder invloed van de situaties die je hierboven aangeeft?”
is geheel terecht denk ik.
Wat ik me afvroeg of ik er anders over zou denken als ik alleen zou zijn. Zonder kinderen. Dan zou ik makkelijker open staan voor een “ongelijk span”.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:51

CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.
Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben.
Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair.
En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.

CARMEN073 schreef:
Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.

Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.

En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.

En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....

Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.

Daarnaast kun je ook in landen die dat nodig hebben niet helpen met hulp op wat voor manier dan ook, als ze het niet willen aanvaarden, of als er dingen gebeuren die deze hulp indammen zodat het niet daar komt waar nodig is. Dit kan er dan inderdaad voor zorgen dat er mensen zonder die hulp komen te overlijden, maar bedenk dan wel dat zelf met hulp er een zeer grote kans is in dergelijke situaties dat diezelfde mensen nog steeds komen te overlijden.
En dat gebeurt op verschillende manieren, voornamelijk doordat materiële hulp op grote schaal (50-90% van alle hulpgoederen) word gestolen door bendes of regeringen en voor grof geld word verkocht zoals met veel hulpgoederen voor acties in Afrika gebeurde waardoor dezelfde mensen waar de acties voor gestart zijn alsnog overleden van de honger..
Of dat hulp wel geboden word maar in dusdanige hoeveelheden dat het gewoonweg niet verder komt nadat het is aangekomen in het land van node, bv. na de ramp in Haïti zijn er zoveel hulpgoederen gestuurd naar Haïti dat het gros in de haven bleef en niet verder kwam, medische artikelen konden daardoor niet gebruikt waar dat wel nodig was, en eten bleef net zo lang in hun afgesloten containers in die temperaturen dat het zelfs daar volledig voor consumptie ongeschikt was. Haïti heeft later ook gezegd dat ze meer hadden gehad aan geld om zelf alle hulpgoederen te regelen dan aan de miljoenen tonnen hulpgoederen die gewoon in de haven gedumpt werden zonder coördinatie.

Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 14 juni 2012, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 23:06

we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met pleegdochter (6 jaar)
mar608, regio 0182, 51 jaar
qsjes546, regio 035, 43 jaar
xabia794, regio belgie, 48 jaar
tink100, regio 072, 44 jaar
nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder en dochter (14)
gina238, regio 030, 47 jaar
riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar
tineke986, regio 072, 49 jaar
mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met drie kinderen (4, 9 en 14 jaar)
hester959, regio 038, 44 jaar
madelief935, regio 0180, 39 jaar
flowerful304, regio 010, 43 jaar
vriendin van flowerful, 51 jaar
nóg een vriendin van flowerfull, 39 jaar
en NÓG een vriendin van flowerfull!! 42 jaar
and again; vriendin van fowerfull, rond 40 jaar!!
mariach691, regio 026, 54 jaar
carmen073, regio 0343, 48 jaar
susanne180, regio 0546, 48 jaar

harald940, regio 038, 37 jaar
jan578, regio 0172, 53 jaar
marsjg370, regio 0346, 44 jaar
willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3)
leonard480, regio 0184, 44 jaar
jojada952, regio 0512, 48 jaar
ludovis284, regio 0184, 55 jaar
xander435 regio...., 38 jaar?
mar907, regio 0596, 49 jaar
pieter246, regio 026, 42 jaar
marcel188, regio 075, 46 jaar
leo269, regio 010, 46 jaar
met "iemand"
herman968, regio belgie, 56 jaar
vriend van herman968
peter989, regio 0418, 44 jaar
jacob817, regio 0318, 54 jaar
johan209, regio 073, 37 jaar
ronald047, regio 010, 48 jaar
gideon062, regio 0517, 47 jaar, met dochter van 13

BBQ wordt meegenomen door;
- jan578 neemt BBQ mee
-
- flowerful304 neemt BBQ mee

houtskool wordt meegenomen door
- xabia neemt houtskool mee (als ze het niet vergeet!!)
- harald
-flowerfull

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;
-leonard480
- marsjg
-

nicky KAN JOJADA VAN STATION EDE OPHALEN

WIE NEEMT ER NOG EEN BBQ MEE?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 15 juni 2012, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 23:43

CARRY445 schreef:
Dankjewel Xabia! Zal het nog steeds nodig hebben, want lig nog steeds in het ziekenhuis met een acute hernia. Huilende smiley, smiley in tranen

Oh Carry, dat is naar Twijfelende smiley.
Begrijp ik goed dat je nu al ruim een maand in het ziekenhuis ligt dan?
Hoe dan ook: heel veel sterkte en beterschap ermee!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:01

[quote=HARALD940]Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Wijze woorden die je spreekt Harald. Getuigd voor mij van vastigheid niet zomaar de goegemeente naar de mond te praten, jo. En of het vroom gepraat van de zieleknijpers, yes!.

[color=0000FF][i]Ffe een Belgisch verhaal.
"Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % Geschokte, onthutste smiley ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie". Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord Lachende smiley ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren". Zij kunnen dus beter in België zijn dan in hun land want daar bouwen ze ook niet op, integendeel. Dus mijn vraag beantwoord, ik kan in Zijn vrede dankbaar en krachtig verder leven Lachende smiley .

Natuurlijk -zegt mijn gezond verstand- moeten we ook selectief blijven jo, anders importeer je problemen én ondergraaf je je eigen samenleving.

Zelfs als het een asielzoeker is met een zwak dossier (en zo zijn er heelwat, 15 % worden maar erkend) en is hij/zij op zoek naar beter leven -Westers confort- dan nog heb ik er geen problemen mee dat men komt als ze "opbouwen" voor zichzelf en/of voor onze samenleving. "Iedereen mag in Mijn huis wonen". Denk je dat de asielzoekers gelukkig zijn met die profiteurs, sommige groepen (o.a. Afghanen) intimideren zelfs hun landgenoten als ze zich niet houden aan hun levenswijze.

Heelwat asielzoekers lachen ook met onze goegemeente als ze zien hoe wij ermee omgaan en hoe weinigen verantwoordelijkheid durven nemen wegens politiek motief en/of eigenbelang. Anderen buiten dit uit.

Lees ook mijn volgende boodschap: blijf verder helpen met de kerken, evangeliseer, geef hen de boodschap van Christus die bevrijd, blijf in contact met uitgeprocedeerde christenen die terug naar hun thuisland moeten en weten dat ze vervolgd worden. Coole smiley met zonnebril
Help ook de getraumatiseerde wat het ook kosten mag, het is zo mooi dat we dit kunnen doen. Wees solidiair, maar niet naief. Laten we onze gastvrijheid niet afpakken door die profiteur. Want ik wil hen de kost niet geven die fingeren psychische problemen te hebben.

"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"
[/i][/color] Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 06:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:47

CARMEN073 schreef:
Haha lol

Ik vind het juist wel overzichtelijk zoals hij schrijft Clown smiley

Hai Carmen,

Ja, ik niet. elke keer '[color=0000FF][i]' voor een tekst en vaak ook erachter.

Vind dat slordig.
Eventjes weghalen, als het '[color=0000FF][i]' er 2 keer staat. Dat is niet zo moeilijk als je even je tekst nakijkt. En je leert ervan.

Maar ja, sommigen blijven die dingen gewoon doen. Heel makkelijk, ik lees dat niet meer.

Groetjes!

Ik heb het gevoel dat die meneer expres loopt te z#$%^, had ik al eerder, maar nu weet ik het zeker.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:53

Ik verleng nooit, ben er soms eventjes paar weekies niet, anders gaat 't me te veel tijd kosten. en na een tijdje weer eventjes paar weekjes wel.

Dus ik heb niet van nu is mijn abo voorbij, snel verlengen, nee hoor, laat maar ff paar weekjes....en als ik het voel, kom ik weer...

Scheelt ook, je kan meelezen via Google.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:57

SHANITA130 schreef:
Ik heb het gevoel dat die meneer expres loopt te z#$%^, had ik al eerder, maar nu weet ik het zeker.

Sorry Shanita, ben nu nogal bezig met hoe ik het item in goeie woorden te brengen. De make up is voor mij niet zo belangrijk.
Design mag maar is de buitenkant. Laat je hier niet te erg door meeslepen jo. 't Zal ooit weleens beteren. Toch ! Back to topic, fijne dag nog ! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:58

Dank.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:02

SHANITA130 schreef:
Ik verleng nooit, ben er soms eventjes paar weekies niet, anders gaat 't me te veel tijd kosten. en na een tijdje weer eventjes paar weekjes wel.

Dus ik heb niet van nu is mijn abo voorbij, snel verlengen, nee hoor, laat maar ff paar weekjes....en als ik het voel, kom ik weer...

Scheelt ook, je kan meelezen via Google.

Oppassen Shanita, gevoel misleid dikwijls. We gaan je missen. Blijf dicht bij Hem, en kom gauw terug.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:19

Hallooo,

Ik wou gebed vragen. Ja, nou weet ik dat er ook gebed is gevraagd voor iemand die heel ernstig ziek is, en mijn vraag om gebed daarbij in het niet kan vallen...

Toch zit ik ergens heel erg mee. Nou ik ben bezig in me huis en die moet leeg zijn, want aanstaanden donderdag wordt er het een en ander gebracht. ik heb ook wel hulp van vriend.

Nou zit ik met het volgende probleem. Ik draag best veel verdriet met me mee. Of ik heb best veel verdriet. Nou denk ik daar natuurlijk niet altijd aan. Nou is het zo, als ik fijne afleiding heb, bijvoorbeeld schilderen, lekker buiten ofzoiets, dan kan ik dat redelijk van me afzetten.

Het is juist zo, als ik dingen moet doen, waar ik echt totaal helemaal geen zin in heb, ja, dan komt dat verdriet.

Want het is veel makkelijker om dat verdriet niet te voelen, om veel te slapen, leuke series te kijken ed.

Maar ja, nu heb ik paar dagen vrij en kan ik die dingen niet doen, want er moeten hier dingen gebeuren in mijn huis.

Ik wou vragen of jullie voor mij willen bidden, dat het me lukt, me spullen naar de schuur te brengen, en op te ruimen enzo, de komende dagen zodat 'ze' donderdag mijn spullen kunnen leveren.
Én niet geheel onbelangrijk, ook bidden voor het samenwerken met een vriend van mij in me huis.

Alvast bedankt!

NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:21

Haha, wat aardig...
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:27

SHANITA130 schreef:
Hallooo,

Ik wou gebed vragen. Ja, nou weet ik dat er ook gebed is gevraagd voor iemand die heel ernstig ziek is, en mijn vraag om gebed daarbij in het niet kan vallen...

Toch zit ik ergens heel erg mee. Nou ik ben bezig in me huis en die moet leeg zijn, want aanstaanden donderdag wordt er het een en ander gebracht. ik heb ook wel hulp van vriend.

Nou zit ik met het volgende probleem. Ik draag best veel verdriet met me mee. Of ik heb best veel verdriet. Nou denk ik daar natuurlijk niet altijd aan. Nou is het zo, als ik fijne afleiding heb, bijvoorbeeld schilderen, lekker buiten ofzoiets, dan kan ik dat redelijk van me afzetten.

Het is juist zo, als ik dingen moet doen, waar ik echt totaal helemaal geen zin in heb, ja, dan komt dat verdriet.

Want het is veel makkelijker om dat verdriet niet te voelen, om veel te slapen, leuke series te kijken ed.

Maar ja, nu heb ik paar dagen vrij en kan ik die dingen niet doen, want er moeten hier dingen gebeuren in mijn huis.

Ik wou vragen of jullie voor mij willen bidden, dat het me lukt, me spullen naar de schuur te brengen, en op te ruimen enzo, de komende dagen zodat 'ze' donderdag mijn spullen kunnen leveren.
Én niet geheel onbelangrijk, ook bidden voor het samenwerken met een vriend van mij in me huis.

Alvast bedankt!

NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren.

Lieve shanita
Ik zal voor je bidden hoor ,ik begrijp precies wat je bedoeld!
Geen probleem is minder dan een ander probleem!
Want het is een probleem....
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:30

[quote=SHANITA130]Hallooo,

Here God
Almachtige Vader
dank dat ik voorbede kan doen voor Shanita
U kent haar
doorgrond haar
beter dan dat ze zichzelf kent
haar levensverdriet.
Wilt U bij haar zijn
haar dragen in deze moeilijke periode
bedek haar met Uw mantel van liefde
sterk haar
en geef haar de kracht
om zichzelf te organiseren deze dagen
zij heeft een hoop praktisch werk te doen
wilt U ook de samenwerking met haar vriend zegenen
opdat alles in Uw vrede kan gebeuren.
Here,
dank dat U een luisterend God bent
waar we steeds terecht mogen
hou haar dicht bij Uw vaderhart.
Amen

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:31

En toch...aan kindermishandeling kan je een groot Verdriet en boosheid aan overhouden.

En nee, die gaan niet weg, met zgnd vergeving en bidden.

Die horen erbij, je kan alleen zorgen dat ze niet overheersen die gevoelens.

Die horen erbij, net als de verontwaardiging erbij hoort, als er een of ander idioot tegen je nieuwe auto rijdt en doorrijd....
Dan ga je ook niet bij je gedeukte auto staan bidden van Heer vergeef die man die doorreed, nee, dan word je boos en verdrietig, en dan betreft het een auto en een onbekende.

Laat staan je familie en je leven...ja, je leven, die kan je na verloop van tijd redelijk opbouwen, je kan zelfs wijzer zijn dan anderen door ervaringen....

Maar Verdriet en Boosheid blijven. En dan met name het Verdriet...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:49

Gaan over grenzen met de hulp van God !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 07:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 08:41

Wat een lieve opbouwende reacties! Lachende smiley

Dank jullie wel! Lachende smiley

!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 08:47
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:19

juist op die momenten
als het echt niet meer gaat
laat haar merken laat haar voelen
dat U werkelijk bestaat
dat Uw armen om haar heen zijn
en Uw liefde haar omgeeft
dat zij zal zien als ze terugkijkt
dat U haar gedragen heeft

Dit wens ik je toe.
Zal voor je bidden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:38

DJES101 schreef:
Lieve shanita
Ik zal voor je bidden hoor ,ik begrijp precies wat je bedoeld!
Geen probleem is minder dan een ander probleem!
Want het is een probleem....

Ja, je begrijpt het precies, dat is bemoedigend, ben ik niet de enige!

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:39

Herman wat een mooi gebed: je beschrijft dingen precis hoe ze zijn, hoe ik ze zie en voel!

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:43

YES356 schreef:
juist op die momenten
als het echt niet meer gaat
laat haar merken laat haar voelen
dat U werkelijk bestaat
dat Uw armen om haar heen zijn
en Uw liefde haar omgeeft
dat zij zal zien als ze terugkijkt
dat U haar gedragen heeft

Dit wens ik je toe.
Zal voor je bidden

Hai, bemoedigend, dank je wel Yes! Lachende smiley

Ja, als het achter de rug is, en me huisie is opgeruimt, nieuwe vloer, ja, as donderdag al. Tis ff doorbijten, al veel gedaan hoor.

Maar wat kan ik een rommel verzamelen in 7 jaar!

Als ik dat bij anderen zag, vond ik dat níet nórmaal...Maar ja, nu weet ik hoe dat kan, je koopt zaken die je niet echt nodig hebt, nooit meer gebruikt, je krijgt dingen waarvan je denkt nou ja niet echt nodig maar geef maar, etc. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:48

SHANITA130 schreef:
En toch...aan kindermishandeling kan je een groot Verdriet en boosheid aan overhouden.

En nee, die gaan niet weg, met zgnd vergeving en bidden.

Die horen erbij, je kan alleen zorgen dat ze niet overheersen die gevoelens.

Die horen erbij, net als de verontwaardiging erbij hoort, als er een of ander idioot tegen je nieuwe auto rijdt en doorrijd....
Dan ga je ook niet bij je gedeukte auto staan bidden van Heer vergeef die man die doorreed, nee, dan word je boos en verdrietig, en dan betreft het een auto en een onbekende.

Laat staan je familie en je leven...ja, je leven, die kan je na verloop van tijd redelijk opbouwen, je kan zelfs wijzer zijn dan anderen door ervaringen....

Maar Verdriet en Boosheid blijven. En dan met name het Verdriet...

mishandeling, verwaarlozing en misbruik zijn items waarbij je alle recht hebt boos en verdrietig te zijn.
toch hoeft dit niet blijvend te zijn; in een latere fase, wanneer je alles grotendeels hebt verwerkt, en wellicht inzicht hebt in hoe de situatie zo heeft kunnen groeien, kan het zijn dat de boosheid en het verdriet afnemen.
het is zélfs mogelijk dat je medelijden en begrip kunt op brengen voor degene die je zoveel pijn en/of verdriet heeft gedaan.
wel blijft er denk ik een stukje gemis en 'treuren over je levensloop" bestaan; immers; er is je een stukje veilige jeugd ontnomen, die nooit meer te compenseren of in te halen is.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 15 juni 2012, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:53

Milde regen vandaag!

Hoewel ik meer van het zonnetje hou. Knipoog smiley Mag ik weten dat God alles wat hij geschapen heeft regeert en onderhoud. Lachende smiley

Ik hoop voor jou/jullie ook dat het zondag droog is. Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 09:58

HANNAH810 schreef:
mishandeling, verwaarlozing en misbruik zijn items waarbij je alle recht hebt boos en verdrietig te zijn.
toch hoeft dit niet blijvend te zijn; in een latere fase, wanneer je alles grotendeels hebt verwerkt, en wellicht inzicht hebt in hoe de situatie zo heeft kunnen groeien, kan het zijn dat de boosheid en het verdriet afnemen.
het is zélfs mogelijk dat je medelijden en begrip kunt op brengen voor degene die je zoveel pijn en/of verdriet heeft gedaan.
wel blijft er denk ik een stukje gemis en 'treuren over je levensloop" bestaan; immers; er is je een stukje veilige jeugd ontnomen, die nooit meer te compenseren of in te halen is.

Klopt helemaal, Hannah, wat je zegt!

Ik ben jaren angstig/paniek geweest, elke ochtend opnieuw, irrieele angst.
Dan zei men van ja maar er ís toch niets om angstig voor te zijn?
Ik wist dan ook niet waarom ik angstig/paniek was, maar was het wel....

Nu is al een hele tijd die angst weg, sterker nog, kan me niet eens meer indenken op het moment, dát ik die angst had...Kan het me alleen verstandelijk herinneren...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:11

THOMAS968 schreef:
'Wat zag mijn Vader in mij?'

De geinterviewde: 'Mijn vader is nooit ergens op aangesproken.
In reformatorische milieus lijkt seksueel misbruik een onderschat probleem. Adviesbureau Movisie roept op tot nader onderzoek. Zowel slachtoffers als zij NIET over de schreef gingen, . lijden aan de geslotenheid van hun gemeenschap. Zij wil anoniem blijven. De vrouw van begin dertig groeide op in de Gereformeerde Gemeente in een klein dorpje in Zuid­ Holland. Haar vader heeft haar en haar broers jarenlang misbruikt en is daarvoor ook veroordeeld. Bij haar kerk kon ze niet terecht.Zeggen wat mijn vader allemaal met mij deed, dat liet ik wel uit mijn hoofd. Vanaf mijn negende heeft hij aan me gezeten. Eerst alleen als mijn moeder naar de vrouwenvereniging van de kerk ging. Later ook als ze thuis was. Alles wat over het drinken te vertellen, maar de ouderling snoerde ons de mond: 'Het is wel je vader'.Voortaan, bij het voorlezen van de wet in de kerk, keek ouderling Janssen bij het vijfde gebod even naar onze bank. "Eert uw vader en uw moeder" - en dan ging hij weer verder. Hij kon net zo kijken als mijn vader.
Voor zichzelf vergoelijkte mijn vader wat hij met me deed. 'Als God een mens loslaat, word je een beest', zei hij. In zijn ogen was het Gods schuld. Sowieso voedde hij ons op met angst. Zei bijvoorbeeld: 'Weten jullie hoe het voelt je hand te branden? Zo is de hel, maar erger, en dan voor eeuwig, geheel in het vuur.' Ik stak, als niemand keek, mijn vinger wel eens in een kaars.
Thuis, op school, in de kerk, overal in het dorp was me verteld: onweer is de stem van God. In een aardrijkskundeles, op de middelbare school in de grote stad, hoorde ik pas van elektrische lading in een wolk. Ik dacht: die docent is niet goed. Ik wist niet beter. Er was geen tv, geen radio, dus wat wist ik nou?
Er is weinig voor nodig om kinderen het zwijgen op te leggen, in de wereld waar ik uit kom. Niet tegen je ouders ingaan, is me ingeprent. 'Opdat uw dagen verlengd worden in het land dat u de Heere uw God geven zal', zo staat het in de Bijbel. De kerk en mijn ouders moest ik trouw zijn
dat was mijn hele netwerk, meer had ik niet.
Ik heb een tijdje de pil geslikt, om te voorkomen dat mijn vader me zwanger maakte. Stiekem, want de pil mag niet. Alles wat met seks van doen heeft was zondig, ook zelfbevrediging. Dat geheimzinnige en verbodene maakt het enkel aantrekkelijker, denk ik.
Hulp inschakelen kwam niet in me op. Er was niet eens een politiebureau in het dorp. Wel zijn we naar de huisarts gegaan toen we vermoedden dat een van mijn broertjes ook misbruikt werd. Ineens stond de Kinderbescherming op de stoep. Ze belden aan, en gingen doodleuk het gesprek aan met mijn vader, waar wij bij waren. Dat was niet zo handig. Wijl zaten 's avonds gewoon weer met hem aan tafel. Tussen twee happen andijvie door zei hij: 'Ik kan me gerust voorstellen dat een vader zijn kinderen vermoordt' .
Achttien was ik toen ik het huis uit ging. Na een jaar bleek dat het klopte, mijn broertjes werden ook misbruikt. Toen pas heb ik aangifte gedaan, omdat ze anders terug naar huis moesten. Mijn vader is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Hij heeft nooit iets bekend.
De kerk wist zich er geen raad mee. Als we er niet over praten, is het er niet, denken ze. Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. Inmiddels is hij overgestapt naar een andere kerk. 'We laten het maar rusten ouderling tegen mijn broer. Dat mijn vader is veroordeeld deed er niet toe. Want, verklaarden zij, het was ons woord tegen het zijne.
Een tijdlang heb ik nog in het reformatorische milieu geleefd. Maar ik was het 'moeten' en die angst zo zat, ik kon het niet meer. Wat me er altijd heeft gehouden, heeft me er ook doen vertrekken. In God geloof ik nog, maar niet meer in die vier muren en de regels van de gemeenschap. Heb je naaste lief als jezelf: dat doet er als enige toe.
Ik hoop dat ik iets kan betekenen voor lotgenoten. Liefst had ik mijn verhaal voor het Reformatorisch Dagblad verteld, zodat meisjes het lezen die hetzelfde meemaken en er door mijn verhaal mee naar buiten durven komen. Maar die krant heeft me nooit benaderd. Van hun kerkenraad hoeven die meisjes sowieso niets te verwachten, daar bedekken ze alles met de mantel der liefde.
Pas was ik in het zwembad, het dochtertje van mijn vriend was mee, ze is nu negen. Dat lijfje. Ze heeft nog helemaal niets, is nog lang geen vrouw. Wat zag mijn vader in mij?
Nu ben ik zelf in verwachting. Van een meisje, ik schrok toen ik dat hoorde, ik moet haar hier op die mannenwereld zetten. Dat kroelen met je kind heel normaal en onschuldig is, moest ik leren. In het begin was ik bang dat mijn partner zou
worden als mijn vader. En ik moet soms nog vechten tegen de angst dat er iets van mijn vader in mij is geslopen, en ik mijn eigen kind later iets aandoe. Tegen mijn vriend heb ik gezegd: 'Als dat zo is, vermoord me dan maar'."

Bron: Trouw, vandaag.

Om maar even met de bron te beginnen: Trouw, een voluit rooie krant met anarchistische trekjes. Een krant die het Christendom vijandig gezind is! Met andere woorden: wees er goed van bewust dat dit soort kranten smullen van dit soort verhalen! Het lijkt overigens net alsof ik Pechtold vd Staaij weer een sneer hoor toedienen. En van Pechtold weten we dat die echt vijandig staat tegenover het Christendom! Ik ga niet zeggen dat dat verhaal niet waar is maar ik zou er maar eens goed mee uitkijken als ik jou was!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trouw_%28krant%29

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:31

SHANITA130 schreef:
Klopt helemaal, Hannah, wat je zegt!

Ik ben jaren angstig/paniek geweest, elke ochtend opnieuw, irrieele angst.
Dan zei men van ja maar er ís toch niets om angstig voor te zijn?
Ik wist dan ook niet waarom ik angstig/paniek was, maar was het wel....

Nu is al een hele tijd die angst weg, sterker nog, kan me niet eens meer indenken op het moment, dát ik die angst had...Kan het me alleen verstandelijk herinneren...

Nog even een aanpassing voor de zekerheid.

Ik had het eerst over totale onverschilligheid. dit betreft vader.
Verdriet-boosheid betreft moeder.

Ja, anders kan je denken van ze heeft 't eerst over 'onverschilligheid' en nu over verdriet en boosheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:32

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 10:33
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3925 3926 3927 3928 3929 3930 3931 ... 6194 Volgende
Pagina 3928 van 6194