ChristianMatch

Forum

Vluchtelingen en asielzoekers
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3924 3925 3926 3927 3928 3929 3930 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:02

CARMEN073 schreef:
Wat versta je onder misbruiken Herman?

Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ?
Hoe scheiden we het kaf van het koren ?
Tip: lees de Bijbel.
Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:12

HERMAN968 schreef:

hoe is het nu mogelijk een discussie te voeren, wanneer je ontwijkende antwoorden inbrengt, herman?

ik kan me niet voorstellen dat je niet weet waar je voor staat als je het over misbruiken hebt, of wel?

(als ik het mis heb zouden we je immers niet serieus kunnen nemen? je dumpt dan even snel een stelling op het forum die heftig klinkt, maar zou zelf niet eens weten waarover je het over hebt.)
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:14

HANNAH810 schreef:
hoe is het nu mogelijk een discussie te voeren, wanneer je ontwijkende antwoorden inbrengt, herman?

ik kan me niet voorstellen dat je niet weet waar je voor staat als je het over misbruiken hebt, of wel?

(als ik het mis heb zouden we je immers niet serieus kunnen nemen? je dumpt dan even snel een stelling op het forum die heftig klinkt, maar zou zelf niet eens weten waarover je het over hebt.)
[color=#0000FF][i]
Mag ik het forum niet opentrekken naar anderen toe, Hanna ? Alles heeft zijn tijd zeg Prediker.
[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:19

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Mag ik het forum niet opentrekken naar anderen toe, Hanna ?[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley

ik ben niet geroepen voor jou te beslissen wat je al dan niet mag, herman,
maar je ontwijkende antwoord is me opnieuw onduidelijk;
wat bedoel je nu uiteindelijk te zeggen?

ik zie het verband niet zo tussen misbruik van een asiel-beleid en een "opengetrokken forum". (hoe ik dat dan ook mag intepreteren)

ik begreep carmen toch goed, dat ze JOU om verduideliijking van je bericht vroeg, of vroeg ze het in het algemeen aan ALLE forum-schrijvers?
de vraag was aan jou gericht en het is voor anderen misschien een klein beetje ál te ingewikkeld om jouw woorden te verduidelijken, snap je?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:29

HANNAH810 schreef:
ik ben niet geroepen voor jou te beslissen wat je al dan niet mag, herman,
maar je ontwijkende antwoord is me opnieuw onduidelijk;
wat bedoel je nu uiteindelijk te zeggen?

ik zie het verband niet zo tussen misbruik van een asiel-beleid en een "opengetrokken forum". (hoe ik dat dan ook mag intepreteren)

ik begreep carmen toch goed, dat ze JOU om verduideliijking van je bericht vroeg, of vroeg ze het in het algemeen aan ALLE forum-schrijvers?
de vraag was aan jou gericht en het is voor anderen misschien een klein beetje ál te ingewikkeld om jouw woorden te verduidelijken, snap je?

We denken nu allemaal over dit hot item na. Zeker Christenen moet het nauw aan het hart liggen, want zij worden nog het meest vervolgt over gans de wereld. Dus denk tank. Mijn antwoord komt nog wel. Trouwens ik heb al een zetje gegeven, toch ! Dat dit onvoldoende is voor Caren mag gerust. Zij zal wel voor zz spreken denk ik Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:19

HERMAN968 schreef:
We denken nu allemaal over dit hot item na. Zeker Christenen moet het nauw aan het hart liggen, want zij worden nog het meest vervolgt over gans de wereld. Dus denk tank. Mijn antwoord komt nog wel. Trouwens ik heb al een zetje gegeven, toch ! Dat dit onvoldoende is voor Caren mag gerust. Zij zal wel voor zz spreken denk ik Knipoog smiley Engeltje smiley

ik spreek niet namens carmen maar namens mezelf, herman;
je boodschap is gewoon niet duidelijk voor me; misbruik maakt de gehele opvang rigied?
en ik denk dat jij de enige bent die jouw boodschap duidelijker kan neerzetten, toch?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 14 juni 2012, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:22

HANNAH810 schreef:
dit is het reserve-rammelding van visser dat hij al eerder bij uitjes van cm gebruikte om bereikbaar te zijn; vandaar;

(met zijn toestemming geplaatst dus; zelf zou ik geen prive info van anderen doorgeven en al helemaal niet via een forum.)

okeee, dus het is een zoekgeraakte reserve telefoon?

MANNA420 schreef:
Luk 16: 10 Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.

Deze tekst spreekt over hoe je met je geld kunt omgaan en het is tevens een graadmeter om te kijken hoe iemand is. [b]Als iemand met de kleine dingen al slordig is ( leugentjes om bestwil) dan is de kans groot dat diegene dit ook is bij de grotere dingen. Veel mensen zijn naief en denken dat mensen tegen hen niet liegen. Maar de kans is groot dat als iemand tegen een ander liegt hij/zij dat op den duur ook bij jou doet. als we regelmatig 'kleine' leugens in de omgeving vertellen[b] zal oneerlijkheid (een gegeven moment) ook in een relatie of vriendschap komen.... met alle gevolgen van dien...

Laatst aangepast door
HENK393
op donderdag 14 juni 2012, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:24

De omstandigheden van deze mensen zijn vaak vreselijk,
mensonterend en leven ze in een vreselijke onzekerheid
die vaak psychische klachten met zich mee brengt.
Boven op de onvoorstelbare dingen die ze al hebben gezien/ meegemaakt.
Het “minste”wat we als christenen kunnen doen is deze mensen niet vergeten in ons gebed.
In ons persoonlijk gebed in gebedsgroepen ed (Misschien ook een idee als aandachtspunt voor “de gebedsroom” ?)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:27

HENK393 schreef:
okeee, dus het is een zoekgeraakte reserve telefoon?

je snapt me, henk!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:49

YES356 schreef:
De omstandigheden van deze mensen zijn vaak vreselijk,
mensonterend en leven ze in een vreselijke onzekerheid
die vaak psychische klachten met zich mee brengt.
Boven op de onvoorstelbare dingen die ze al hebben gezien/ meegemaakt.
Het “minste”wat we als christenen kunnen doen is deze mensen niet vergeten in ons gebed.
In ons persoonlijk gebed in gebedsgroepen ed (Misschien ook een idee als aandachtspunt voor “de gebedsroom” ?)
[i]
Mooi Yes, de aandacht die je wil geven aan deze ontheemde mensen. Regelmatig hebben we concrete mensen waarvoor we bidden. Zo was er Didier (Congolees), Zariba (Afghaan), Moses (Guinea), David (Kameroen), ... Ook baden we voor een chirsten die uitgezet werd door de Nederlandse regering. Was toen een oproep van een medecmmer. God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:50

Ik wist niet dat de vorige pagina vol was dus ff voor de duidelijkheid opnieuw hier onder Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 14 juni 2012, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:15

HERMAN968 schreef:
[i]Mooi Yes, de aandacht die je wil geven aan deze ontheemde mensen. Regelmatig hebben we concrete mensen waarvoor we bidden. Zo was er Didier (Congolees), Zariba (Afghaan), Moses (Guinea), David (Kameroen), ... Ook baden we voor een chirsten die uitgezet werd door de Nederlandse regering. Was toen een oproep van een medecmmer. God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom[/i]

Ik heb er hier eerder al iets over geschreven en probeer dat naar mijn vermogen praktisch uit te voeren!
Nee ik kies er voor daar geen deel aan te nemen. Heb daar mijn redenen voor. Die ik voor mijzelf houd. Voor hen die daar wel voor kiezen kan het een idee zijn misschien
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:27

Voorloper van de beatbox? Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=oQlk5AYsZtk&feature=endscreen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:35

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
mar608, regio 0182, 51 jaar
qsjes546, regio 035, 43 jaar
xabia794, regio belgie, 48 jaar
tink100, regio 072, 44 jaar
nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder
gina238, regio 030, 47 jaar
riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar
tineke986, regio 072, 49 jaar
mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met drie kinderen (4, 9 en 14 jaar)
hester959, regio 038, 44 jaar
madelief935, regio 0180, 39 jaar
flowerful304, regio 010, 43 jaar
vriendin van flowerful, 51 jaar
nóg een vriendin van flowerfull, 39 jaar
en NÓG een vriendin van flowerfull!! 42 jaar
en jawel; Nóg een vriendin van flowerfull, rond 40 jaar
and again; vriendin van fowerfull, rond 40 jaar!!
mariach691, regio 026, 54 jaar
carmen073, regio 0343, 48 jaar
susanne180, regio 0546, 48 jaar

harald940, regio 038, 37 jaar
jan578, regio 0172, 53 jaar
marsjg370, regio 0346, 44 jaar
willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3)
leonard480, regio 0184, 44 jaar
jojada952, regio 0512, 48 jaar
ludovis284, regio 0184, 55 jaar
xander435 regio...., 38 jaar?
mar907, regio 0596, 49 jaar
dik, 46 jaar, regio nicky
pieter246, regio 026, 42 jaar
marcel188, regio 075, 46 jaar
leo269, regio 010, 46 jaar
met "iemand"
herman968, regio belgie, 56 jaar
vriend van herman968
peter989, regio 0418, 44 jaar
jacob817, regio 0318, 54 jaar
johan209, regio 073, 37 jaar
ronald047, regio 010, 48 jaar

BBQ wordt meegenomen door;
- jan578 neemt BBQ mee
- flowerful304 neemt BBQ mee

houtskool wordt meegenomen door
- xabia neemt houtskool mee (als ze het niet vergeet!!)
- harald
-flowerfull

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;
-leonard480
-
-

WIE KAN JOJADA VAN STATION EDE OPHALEN?

WIE NEEMT ER HOUTSKOOL BRIKETTEN MEE?

WIE NEEMT ER EEN FEESTTENT MEE ALS HET REGENT?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:36

Door omstandigheden ziet visser zich genoodzaakt om zich af te melden voor as. zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:47

Beste mensen,

Na de reacties over mijn pittige bewoordingen nog eens goed te hebben overdacht, vind ik eigenlijk wel dat ik aan jullie een verklaring verschuldigd ben. Dat je discussieert over de Bijbel vanuit verschillende invalshoeken moet gewoon kunnen. Het kan zelfs verhelderd en opscherpend zijn. Zelf heb ik echter persoonlijk wel moeite met horizontale inlegkunde zoals qoutes over snottebelletjes die voorbij komen zetten. Ik vind dat 10 stations te ver gaan en dan word ik direct en fel. Toch denk ik dat we, om het feit dat de Heere Jezus een kind op schoot nam, wel mogen aannemen dat Hij van kinderen houd en er mee om kan gaan. Dat staat volgens mij buiten kijf. De boodschap die Hij daarbij geeft is als volgt: Hem volgen in kinderlijk vertrouwen. Als je dus door de Heilige Geest geleerd bent om Hem te volgen mag je dus zeker zijn dat Hij jouw hand in Zijn hand neemt. Misschien dat de reis dan niet altijd even makkelijk is maar je mag dan wél zeker zijn van een behouden aankomst...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:05

HERMAN968 schreef:
Hoe scheiden we het kaf van het koren ?
Tip: lees de Bijbel.

Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:07

VISSER278 schreef:
Door omstandigheden ziet visser zich genoodzaakt om zich af te melden voor as. zaterdag.

jammer, Visser; ik hoop dat het niets ernstigs is!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:10

Donderdag 14 Juni, Psalm 72: 12-20; Hij draagt hen in zijn hart.

Het staat er niet, in de onberijmde psalm: dat God de arme drommels in zijn hart zal dragen. Dat is een Poëtische aanvulling die precies onder woorden brengt wat in de psalm gezegd wil worden. Met dat ik dit opschrijft, zie ik ze voor me staan: twee vrouwen, twee hoeren. Ze hebben allebei een kind. Maar het ene is dood en het andere leeft. Ze bewonen samen één huis. De moeder van het ene kind is op haar baby gaan liggen, met alle gevolgen van dien. Maar nu beweert zij dat het levende kind háár kind is. Ze zijn naar koning Salomo gegaan om een uitspraak. Hij is de rechtvaardige rechter, die geroepen is in Gods Naam een weg te banen in een oerwoud van conflicten. ‘Haal een zwaard!’, zegt Salomo. ‘Snijd het kind doormidden en geef elk van beide een helft!’ De moeder van het dode kind vindt het prima. De moeder van het levende kind moet er niet aan denken. En dan komt de waarheid aan het licht. Salomo hoort in de angstige smeekbeden van de ene vrouw de ware moederliefde. Het levende kind is voor haar!
Met dit bekende verhaal is de wijsheid van de ware koning voldoende geschetst. Een goede koning kan hóren, waarachtig luisteren. Hij hoort waar de pijn zit, waar de nood ten hemel schreiend is. Zo’n koning zal eens de volken regeren, wereldwijd. Zal het een opgestane Salomo zijn? Ik denk het niet. de kerk gelooft dat het de opgestane Christus zal wezen! Hij draagt het in zijn hart.

Hij zal de redder zijn der armen,
hij hoort hun hulpgeschrei.
Hij is met koninklijk erbarmen
hun eenzaamheid nabij.
Hij helpt, met hun bestaan bewogen,
die zij in vrees verward.
Hun bloed is kostbaar in zijn ogen.
Hij draagt hen in zijn hart.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:21

CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

Sorry, dat ik het forum misvatte. Zal beter oplette. Verlegen lachende smiley

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:24

Dankjewel Xabia! Zal het nog steeds nodig hebben, want lig nog steeds in het ziekenhuis met een acute hernia. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:24

XABIA794 schreef:
Was ik duidelijk dat ik ook van die zwarte dingen ga meebrengen Clown smiley

Jummie, dropjez! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:25

Herman, ten eerste, je zit hierovoor ín iemands quote te schrijven, ten tweede, je stukjes beginnen vaak met [color=#0000FF]en/of[i] en eindigen met
en /i en/of /color .

Zou je daar op willen letten?

Wie getrouw is in het kleine....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 juni 2012, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:28

SHANITA130 schreef:
Herman, ten eerste, je zit hierovoor ín iemands quote te schrijven, ten tweede, je stukjes beginnen vaak met color en i en zo.

Zou je daar op willen letten?

Als je nog van die opmerkingen hebt Shanita wil je die dan overmaken met een mail. Bijzondere dank. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:29

ooooooooooooooooooooooooooh.. het lijkt weer een gezellige boel te worden in Ede... Jammer dat ik er weer niet bij kan zijn. Huilende smiley, smiley in tranen

Kunnen jullie de picknick niet verplaatsen naar het ziekenhuisterrein? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:29

HERMAN968 schreef:
Als je nog van die opmerkingen hebt Shanita wil je die dan overmaken met een mail. Bijzondere dank. Knipoog smiley Lachende smiley

Nee.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:33

SHANITA130 schreef:
Nee.

Haha lol

Ik vind het juist wel overzichtelijk zoals hij schrijft Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:34

Ik kan Jojada wel ophalen, hoelaat?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:37

MAMALOE463 schreef:
Ik kan Jojada wel ophalen, hoelaat?

misschien is het handig wanneer je jojada zelf even mailt, mamaloe?
fijn joh, dat je hem wilt ophalen

(tip; vraag zijn mobiel nummer even voor als je elkaar mis zou lopen of hij een trein zou missen)
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:45

CARMEN073 schreef:

GrZ

Je hebt gelijk Carmen, had niet in dit forum mogen stappen aangezien ik vanuit belgische regelgeving denk. Ben eigenlijk niet bevoegd om mee te praten. Verlegen lachende smiley
Trek me dan ook terug. Mogelijk kunnen we wel chatten en 't een en 't ander uitwisselen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3924 3925 3926 3927 3928 3929 3930 ... 6194 Volgende
Pagina 3927 van 6194