Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 21:19
|
|
|
Haha, nou Beun, ik gebruik mijn gehele capaciteit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 21:24
|
|
|
Op de site: koken zonder e nummers is een lijst van voedingsmiddelen zonder e nummers en in welke winkel je het kunt kopen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 13 juni 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIENTJE810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 22:46
|
|
|
heey leuk om te zien dat iedereen zo positief is om niet het een eeuwig discussie te laten worden en over te gaan naar actie dacht ik zelf om de datum was te zetten op donderdag 19juli.
wie ga er mee???? hoor meer zielen hoe meer vreugde zeg ik maar zo!!
hopend op een gemengde groep met leeftijden
Laatst aangepast door
|
LIENTJE810
|
op woensdag 13 juni 2012, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 22:59
|
|
|
LIENTJE810 schreef: | heey leuk om te zien dat iedereen zo positief is om niet het een eeuwig discussie te laten worden en over te gaan naar actie dacht ik zelf om de datum was te zetten op donderdag 19juli.
wie ga er mee???? hoor meer zielen hoe meer vreugde zeg ik maar zo!!
hopend op een gemengde groep met leeftijden |
ik ga mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:02
|
|
|
MARIA830 schreef: | Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit. Dit is door verschillende mensen onderzocht. Je kan er heel veel over vinden op het net. Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen. Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen. Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi. Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan. Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden. MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN.
Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM. |
Goed, je hebt een punt. Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Ik ben tegen roken maar hoe normaal vinden we het eigenlijk dat onze mede-Christen rookt? Daar hoor je niemand over. Misschien iets voor een andere topic btw. Conclusie: een ongezonde levenswijze is überhaupt onbijbels, als je het strikt neemt. Maar nogmaals: het innemen van gevaarlijke E-nummers en synthetische zoetstoffen is inderdaad uit den boze. Check dit maar eens even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof#Zoetsmakende_stoffen Echter, er is een natuurlijk zoetstof die juist weer een zeer goed alternatief is voor suiker: stevia en nog niet eens zo verkeert van smaak ook. Ik gebruik het dagelijks.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 13 juni 2012, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | 16.00 uur een sms van Dennis: geslaaaaaaaaaaagd! |
ZIET HIER...een blijde vader....
TOP DENNIS!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:14
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mijn jongste dochter is geslaagd voor VMBO gt (mavo) Knalfeest YIPPIEEEEEEEEEEEEEEE |
GEFELICITEERD!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:25
|
|
|
19 juli?????
dat is niet haalbaar, we zijn al op vakantie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:28
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft. Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt. |
Welk recht hebben wij als christelijke Gods wereld bewoners, het recht om hen die onze hulp nodig zijn, daar te laten stikken en onschuldige mensen oa vrouwen en kinderen maar te laten vermoorden? we kunne er ook flyers gaan strooien met d eteks van "Titus 3,1 Herinner allen eraan dat ze overheid en gezag moeten erkennen en gehoorzaam moeten zijn, bereid om altijd het goede te doen," " Op die manier kunnen we ons zelf gaan indekken, de opstandelingen waren zelf fout.
Wat hebt gij voor de minste gedaan" zal de vraag eens zijn, zal dan jou antwoord zijn Here ik stond met de armen wijd open om ze te ontvangen, maar ze kwamen niet?
Omdat hier of daar op deze wereld men de zaak verkeerd heeft aangepakt wil niet zegen dat we maar de boel de boel moeten laten.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 13 juni 2012, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:30
|
|
|
Dank jullie wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RODJER101
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 00:28
|
|
|
we gaan weer bidden Vurig en eensgezind daar voor gaan welke week op donderdagavond er voor bij ons Hemelse Vader
12 Daarop keerden de apostelen van de Olijfberg terug naar Jeruzalem. Deze berg ligt vlak bij de stad, op een sabbatsreis afstand. 13 Toen ze in de stad waren aangekomen, gingen ze naar het bovenvertrek waar ze verblijf hielden: Petrus en Johannes, Jakobus en Andreas, Filippus en Tomas, Bartolomeüs en Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Simon de IJveraar en Judas, de zoon van Jakobus. 14 Vurig en eensgezind wijdden ze zich aan het gebed, samen met de vrouwen en met Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broers. Handelingen 1:12-14 Herman Martha Rodjer
Laatst aangepast door
|
RODJER101
|
op donderdag 14 juni 2012, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 00:34
|
|
|
Hier op CM...weer iemand terug gevonden...wat leuk...
Iemand die mij herkende...(tja...een foto)
Nee ik niet...want er stond geen foto... Maar erg leuk...we hebben elkaar veel te vertellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 05:47
|
|
|
YES356 schreef: | Ooooooooooooowwwww!!!!!!!!!!! Haha hij heeft het boek nu bijna gedigitaliseerd dus blijf hopen! |
Vandaag willen we even laten zien hoe Ouweneel het spanningsveld ziet tussen de Geest en het lichaam, dus Geest versus lichaam. Een interessante passage van Bijbelleraar Ouweneel is de strijd tussen het vlees en de Geest. Hierbij verwijst hij naar Galaten 5 vs 16-26 :” Maar ik zeg: wandel door de Geest, en u zult de begeerte van het vlees geenszins volbrengen. Want het vlees begeert tegen de geest, en de Geest tegen het vlees; want deze staan tegenover elkaar, opdat u niet doet wat u wilt. Maar als u door de Geest geleid wordt, dan bent u niet onder de wet.” Nu moet je in de eerste plaats goed zien –aldus Ouweneel- dat hier niet eens gesproken wordt van een “strijd” tégen het vlees. Het gaat hier veeleer om de principiële vraag wie het in jou leven nu eigenlijk voor het zeggen heeft. Wat de oude, zondige natuur betreft, wordt er helemaal niet van een strijd tegen het vlees gesproken, maar van een kruisigen van het vlees. Het staat er zelf in de verleden tijd: “Maar zij die van Christus Jezus zijn, hebben het vlees met de hartstochten en de begeerten gekruisigd” (vs 24). Laat dat eens even tot je doordringen. Verleden tijd! Wat betekent dat? Een gelovige heeft, toen hij tot bekering kwam, principieel het oordeel van God onderschreven. God zegt dat er in ons vlees geen goeds woont, alleen maar verdorvenheid, en een gelovige mens is iemand die “Amen” heeft leren zegge op deze uitspraak van God. God zegt als het ware: Dat vlees van jou is zo verdorve, daar heb Ik in Christus aan het kruis het vonnis over geveld, daar is de “oude mens” ten einde gekomen; Een gelovige aanvaardt en erkent dat vonnis van God over de “oude mens”. Vervolgens zegt hij als her ware met het oog op zijn nieuw begonnen geloofswandel: Dit is nu ook voor mij het beginsel van mijn leven, dat ik met het zondige vlees niets meer te maken wil hebben. En als het door mijn eigen schuld toch nog weer eens de kop opsteekt, dan doe ik dat wat in kolossenzen 3:5 staat: “Doodt dan uw leden die op de aarde zijn.” Elk uitspruitsel uit die zondige natuur snij ik laag bij de grond, dicht bij de stam, onmiddellijk af, zodat het niet de kans krijgt tot ontplooiing te komen, zodat de zonde bij de wortel wordt afgesneden en zij niet de levenssappen naar zich toe trekt.
Dat is wat we hier vinden: géén “strijd” met steeds weer wisselende krijgskansen, waarbij nu eens de Geest, dan weer het vlees de overhand heeft. Nee, de strijd is in de gelovige al vanaf het begin principieel gestrede. Vastbesloten verklaart de gelovige dat hij voortaan met de werkingen van het vlees gebroken heeft. Dit vinden we weer duidelijk terug in hfdst 8 van de Romeinenbrief: “Daarom dan, broeders, zijn wij schuldenaars, niet aan het vlees om naar het vlees te leven want als u naar het vlees leeft, zult u sterven; maar als u door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zult u leven. Want allen die door de Geest van God geleid worden, die zijn zonen van God” (vs 12-14). Dat eens en voor altijd met de zonde breken is een belangrijke gedachte bij Paulus. ... Ik heb dus helemaal niets te vertellen, of ik nu gelovig of ongelovig ben! Als ik nog een “natuurlijk” mens ben, heb ik niets te vertellen, want ik ben in de macht van de zonde; ik kàn niet eens goed doen, want de zonde heerst over mij. En als ik een christen ben geworden, heb ik wéér niets te vertellen, want de Heilige Geest is in mijn leven gekomen en Hij leidt mij in mijn leven, Hij is de krachtbron in mij. Ik kom er, bij wijze van spreke, helemaal niet aan te pas.
In Galaten 5 zegt Paulus: Dit is het christenleven: jij kunt het niet, en het doet er zelfs niet toe wat jij wilt, maar het gaat erom dat de Heilige Geest het voor het zeggen krijgt in jouw leven. Dan is er eigenlijk van strijd niet eens sprake. “Wandelt door de Geest, en u zult de begeerte van het vlees geenszins volbrengen. Dat is weer die positieve levensinstelling: laat jouw leven daarop gericht zijn, dan zal vanzelf het gevolg zijn dat je de begeerte van het vlees niet zult volbrengen. In Romeinen moet “ik” het zonodig proberen en dat lukt niet; in Galaten 5 is het de Geest die het doet, ik kom er niet meer aan te pas, Hij doet het in en door mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 07:57
|
|
|
WILLEKE228 schreef: | Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!! |
Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ... Hij is enkele jaren geleden geopereerd aan accute darmkanker, en wordt verder opgevolgd voor uitzaaiïng kanker in long, heeft herniagevoelig, ... Dus gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 14 juni 2012, 08:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:44
|
|
|
[quote=HERMAN968][i][color=0000FF]Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ...
FF toch reageren als "kunstenaar" ...heeft dat betrekking op de levensstijl?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | fijn; dank je! |
Was ik duidelijk dat ik ook van die zwarte dingen ga meebrengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:54
|
|
|
XABIA794 schreef: | Was ik duidelijk dat ik ook van die zwarte dingen ga meebrengen |
ja, mits je het niet vergeet, toch?
ik stuur je wel een sms smorgens, xabia, haha!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:55
|
|
|
[quote=XABIA794] Of het al of niet een kunstenaar is of muzikant, doet niet terzake. Je hebt gelijk Xabia . Ik hou het bij "gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere".
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 14 juni 2012, 08:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja, mits je het niet vergeet, toch?
ik stuur je wel een sms smorgens, xabia, haha!! |
goed plan, en nog beter zaterdagmorgen weet je, ik zal ze al in den auto zetten straks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:09
|
|
|
Droom niet van het leven, leef je dromen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:11
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als de duivel je aan je verleden herinnert, herinner hem dan aan zijn toekomst. |
Is een goeie !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:18
|
|
|
Opwekking: de kracht van Uw liefde Heer ik kom tot U, neem mijn hart, verander mij. Als ik U ontmoet vind ik rust bij U.
Want Heer ik heb ontdekt, dat als ik aan uw voeten ben, trots en twijfel wijken voor de kracht van uw liefde
Houd mij vast, laat uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dicht bij uw hart.
Ik voel uw kracht, en stijg op als een arend. Dan zweef ik op de wind, gedragen door Uw geest, en de kracht van Uw liefde
En verder……………………
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:27
|
|
|
Het is nog steeds te koud in deze tijd, krijgen we straks warme zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:43
|
|
|
Heerlijk zonnetje hier !!!!!! (ook in mn hart)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:48
|
|
|
YES356 schreef: | Heerlijk zonnetje hier !!!!!! (ook in mn hart) |
Jou zonnetje werkt aanstekelijk jo !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:56
|
|
|
Mooie reacties! (Oa) @ WILLEMIJN en @ THOMAS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 10:04
|
|
|
Zo, de laatste posting in dit topic was van 16 mei ...
Wat zal iedereen "lekker" slank zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 10:18
|
|
|
[quote=HERMAN968 Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking. Maar hoe en wie dat is de vraag. ]
Wat versta jij onder een profiteur?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 14 juni 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:00
|
|
|
Wat versta jij onder een profiteur? [quote=CARMEN073]
Een profiteur is iemand die erop uit is op alle mogelijke, geoorloofde en ongeoorloofde wijze zijn voordeel te doen.
volgens mij dus iemand die er uitsluitend op uit is om persoonlijk voordeel te halen uit situaties.
Het heeft iets negatief omdat het uitsluitend op het IK gericht is en daardoor het solidariteitsprincipe ondermijnt.
Het is niet algemeen vatten, maar individueel te bepalen: gebonden aan persoon (verleden en mogelijkheden) en situatie (omstandigheden waarin men verkeerd).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 14 juni 2012, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNE180
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:12
|
|
|
Hoi ,
Ik kom ook op de bq is voor mij de eerste keer moet eerst werken tot 12.00 En hopelijk vind ik het als ik adres in toets op tom tom Lijkt me leuk jullie te leren kennen
Groetjes Ria uit Almelo
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|