ChristianMatch

Forum

Jezus kruisiging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 390 391 392 393 394 395 396 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:50

SUSANNAH475 schreef:
Maar ik zie dat sommige christenen soms iets lijken te vergeten... er ligt nog een lijntje terug... voor Jezus' kruisdood en opstanding.... namelijk in de schepping van God. Het was Gods liefde allereerst die mensen schiep en ik vind dat wij als christenen die grondlijn nooit uit mogen wissen...

Mooi gesproken, Susannah. Gods liefde begint inderdaad niet pas met Jezus' menswording, maar al bij de schepping! Juist in die schepping lag direct de liefde die God ertoe gebracht heeft Zelf mens te worden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:06

HENK710 schreef:
Mooi gesproken, Susannah. Gods liefde begint inderdaad niet pas met Jezus' menswording, maar al bij de schepping! Juist in die schepping lag direct de liefde die God ertoe gebracht heeft Zelf mens te worden....

Toch ligt bij mij daar juist ergens een heel lastige vraag, waar ik niet doorheen kom, waar ik op vast loop, waar ik niet mee bezig moet gaan.

Wat is die liefde, als God wist dat t fout zou gaan?? Waarom is het nodig dat Jezus moest komen, waarom moest dat lijden zijn, waarom moet ons lijden zijn, waarom een wereld waarop ook t kwaad heerst? Waar is die liefde?

Was er geen andere weg? Waarom alleen verlossing en een weg 'terug' naar God op deze manier? Waarom zo moeilijk?

Ik denk dat t is om ons afhankelijkheid van God te leren, tezamen met onze eigen wil. Tezamen met de vrijheid van keuze, uiteindelijk te leren kiezen voor t goede.
Maar nog steeds kom ik er niet uit.

Wat God mij dan leert?.....altijd t zelfde antwoord..Mijn genade is u genoeg. En dan kijk ik graag naar t kruis, en ben daar dan graag, op mijn knieën, biddend. Wetend dat Jezus daar mij liefheeft gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:07

Zondag 4 april:

GODDELIJKE EFFICIENCY!

IK ben almachtig en alwetend en al je aangelegenheden heb IK
in handen, Goddelijke efficiency en Goddelijke macht oefenen
hun invloed daarop uit, wonderen zijn niet het werk van een
ogenblik,zoals mensen vaak denken.
Mijn dienstknecht Petrus werd niet in een oogwenk verandert
van een eenvoudig visser in een groot leider en leraar, maar
juist door een tijd van ontrouw heen - juist door een tijd van
verloochning heen, maakte IK dat van hem, wat hij moest zijn.
Onstuimig woordvoerder als hij altijd was, direkt klaar om de
andere dicipelen aan te voeren, kon Petrus nooit de kracht
zijn geworden, die hij later was, als hij niet eerst zijn zwakheid
had leren kennen.
Niemand kan de zondaar redden, tenzij hij hem begrijpt.

De Petrus, die later voor Mij een grote kracht was, die meer
dan alle anderen Mijn kerk stichtte, was aanvankelijk niet eens
de Petrus, die zei:

Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God, maar de Petrus,
die Mij verloochende, Hij, die Mijn vergeving had gesmaad, toen
hij diep berouw kreeg over zijn lafhartig gedrag, zou het beste
over Mij als de Verlosser kunnen spreken.

Het Koninkrijk der hemelen kan slechts gepredikt worden door hen,
die het gezag van dat Koninkrijk hebben leren waarderen.
Mijn apostelen hebben een veelzijdige opleiding nodig.
O, wees blij!
O, verheug je, IK heb je lief!
IK zal je niet één beproeving te veel opleggen.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:32

God maakte ons mensen naar Zijn beeld, en dus ook met echte verstandelijke vermogens om te kiezen tussen goed en kwaad, te kiezen voor of tegen God. God wil namelijk graag dat wij kiezen voor Hem, en niet dat we het als een automatisme doen, als een robot. Daarom deze moeilijke weg langs het kruis, alleen langs die weg kunnen wij voor God kiezen, want God wil juist dat wij volmondig ja zeggen tegen Hem, dat wij Zijn kinderen zijn en Hij onze Vader. En zo wil Hij ook met ons omgaan, niet als een tirannieke God, maar als een bewogen Vader die omziet naar Zijn kinderen. En dankzij Jezus en zijn offer kunnen wij tegen Hem Vader zeggen, zoals Jezus ons geleerd heeft bij het geven van het gebed; onze Vader die in de hemelen zijt…

Dat maakte het nodig dat God die weg ging met ons, want het was de enigste weg die gegaan kon worden, en God was zich daarvan bewust voor de vorming van zijn schepping. Dat maakt Zijn liefde er in ook zo groot, ondanks dat er maar een weg mogelijk was, Hij ging die weg wel, voor ons, omdat Hij ons liefheeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:33

HARALD285 schreef:
God maakte ons mensen naar Zijn beeld, en dus ook met echte verstandelijke vermogens om te kiezen tussen goed en kwaad, te kiezen voor of tegen God. God wil namelijk graag dat wij kiezen voor Hem, en niet dat we het als een automatisme doen, als een robot. Daarom deze moeilijke weg langs het kruis, alleen langs die weg kunnen wij voor God kiezen, want God wil juist dat wij volmondig ja zeggen tegen Hem, dat wij Zijn kinderen zijn en Hij onze Vader. En zo wil Hij ook met ons omgaan, niet als een tirannieke God, maar als een bewogen Vader die omziet naar Zijn kinderen. En dankzij Jezus en zijn offer kunnen wij tegen Hem Vader zeggen, zoals Jezus ons geleerd heeft bij het geven van het gebed; onze Vader die in de hemelen zijt…

Dat maakte het nodig dat God die weg ging met ons, want het was de enigste weg die gegaan kon worden, en God was zich daarvan bewust voor de vorming van zijn schepping. Dat maakt Zijn liefde er in ook zo groot, ondanks dat er maar een weg mogelijk was, Hij ging die weg wel, voor ons, omdat Hij ons liefheeft.

Mooi gezegd Harald ...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 23:57

http://www.youtube.com/watch?v=38BU3rCu8q8
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 00:15

JONATHAN890 schreef:
Toch ligt bij mij daar juist ergens een heel lastige vraag, waar ik niet doorheen kom, waar ik op vast loop, waar ik niet mee bezig moet gaan.

Wat is die liefde, als God wist dat t fout zou gaan?? Waarom is het nodig dat Jezus moest komen, waarom moest dat lijden zijn, waarom moet ons lijden zijn, waarom een wereld waarop ook t kwaad heerst? Waar is die liefde?

Was er geen andere weg? Waarom alleen verlossing en een weg 'terug' naar God op deze manier? Waarom zo moeilijk?

Ik denk dat t is om ons afhankelijkheid van God te leren, tezamen met onze eigen wil. Tezamen met de vrijheid van keuze, uiteindelijk te leren kiezen voor t goede.
Maar nog steeds kom ik er niet uit.

Wat God mij dan leert?.....altijd t zelfde antwoord..Mijn genade is u genoeg. En dan kijk ik graag naar t kruis, en ben daar dan graag, op mijn knieën, biddend. Wetend dat Jezus daar mij liefheeft gehad.

Misschien kun je er juist wel mee bezig gaan... ook al weten wij mensen ook zo veel niet.
Ik denk dat als je iets moeilijk vindt om te begrijpen je God altijd mag vragen om wijsheid en inzicht.
Merk zelf ook dat ik er samen eerder uitkom, dan om er alleen over na te zitten denken.
Wens je er sterkte in Jonathan, in de vragen en dingen die jou persoonlijk bezighouden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 april 2010, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 00:45

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 04:15

En ik ben al wakker.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 04:19

MARIO216 schreef:
Oke: Je drukt op reageren en dan krijg je een vakje waarin je kan typen met daarnaast al die leuke smileys en daarboven die oranje vakjes waar ook url staat. (heb je het tot nu toe begrepen) Gefrustreerde smiley
Of krijg je hoofdpijn.
Je drukt op url en dat verschijnt dan in het tekstvlak. De cursor komt naast de url te staan en daar kan je je webadres plaatsen. Als dat geplaatst is, druk je noch een keer op url met je muis. Er komt weer een url te voorschijn maar nu achter het webadres.
Je kunt afluiten door je bericht te verzenden, door op OK te drukken.

Waarom legt de redactie dit niet uit aan nieuwkomers. Gefrustreerde smiley

http://www.youtube.com/watch?v=JruqUIjl5Sw
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 08:48

Goedemorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:16

Dit onderwerp doet me denken aan twee voorvallen die ooit in de krant hebben gestaan:

1) Vrouw-in-badpak liep rond in de Keulse Domkerk.
2) Man-in-fietsbroek werd niet binnengelaten in een (Frans?) restaurant

Dit zijn twee heel goede voorbeelden van hoe het recht op het eigen leven ("ik kleed me zoals ik wil en de hele wereld kan verder barsten")
botst op het recht van anderen om niet geconfronteerd te worden met lichamelijkheid (of sexualiteit).

Beide bovenstaande zaken (wat er gebeurde in de Domkerk en in dat restaurant) hebben voor aardig wat commotie gezorgd. En dat is ook logisch. Want niet iedereen wil (op elke plaats en/of op elk moment van de dag) met lichamelijkheid (of sexualiteit) geconfronteerd worden.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 5 april 2010, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:20

Voor de maand Oktober:

http://www.youtube.com/watch?v=590ljQM08H0
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:37

SUSANNAH475 schreef:
Misschien kun je er juist wel mee bezig gaan... ook al weten wij mensen ook zo veel niet.
Ik denk dat als je iets moeilijk vindt om te begrijpen je God altijd mag vragen om wijsheid en inzicht.
Merk zelf ook dat ik er samen eerder uitkom, dan om er alleen over na te zitten denken.
Wens je er sterkte in Jonathan, in de vragen en dingen die jou persoonlijk bezighouden... Knipoog smiley

Ik weet eigenlijk wel zeker dat niemand hier een antwoord op heeft.

Alleen de antwoorden , die geen antwoord zijn, zoals Harald al schreef. Natuurlijk geeft t iets weer , maar t is geen antwoord.

Stel er was helemaal geen kwaad geweest, dan hadden wij niet hoeven kiezen, was t niet fout gegaan, etc etc.
Maar er was wel kwaad, waar komt t vandaan? Ja hierover staan de antwoorden in de Bijbel, maar waarom t er was, staat er niet.
Ja en toen het er was, had God zijn redding al voorzien. Daar geloof ik helemaal in.
Waarom? Omdat ik weet dat God in mij leeft. En ik weet wel dat de vragen van mij aan de Almachtige, nog niet t zelfde zijn als een kind van 2 vraagt aan zijn vader, hoe precies gedetailleerd uitgelegd, oma aan de andere kant van een mobiele telefoon kan gehoord worden.

En ik weet dat t goed is, dat wij een vrije wil hebben, ik weet dat God ons mooi, gaaf, geschapen heeft.
Wij aan t kruis moeten komen, ons leven aan Hem geven, God vragen of Hij ons wil leiden in dit leven en dan heeft God zijn belofte voor ons.
Het eeuwige Jerusalem, de nieuwe wereld. Voor eeuwig, Zijn liefde, in een wereld zonder verdriet, tranen, pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:42

MARIO216 schreef:
Goedemorgen.

Ook goedemorgen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:43

IMRE695 schreef:
En ik ben al wakker.... Twijfelende smiley

aan dauwtrappen gedaan? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:44

MARIO216 schreef:
Goedemorgen.

ook 1 goedemorgen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

IMRE695 schreef:
Ook goedemorgen! Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=HdUeVAkzEas
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

MARIO216 schreef:
Voor de maand Oktober:

http://www.youtube.com/watch?v=590ljQM08H0

Het is april hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:10

Zijn vrouwen een lustobject?
Willen vrouwen dat zijn?
Wil iedere vrouw op een bepaalde manier aandacht van een man krijgen?
Als een vrouw aandacht van de man wilt hebben, hoe doet ze het dan?

Ik geloof niet dat iedere vrouw als lustobject gezien wilt worden.
Er zijn misschien vrouwen die zo gezien willen worden.
Ja vele vrouwen/jonge meisjes willen aandacht van een man.
Sommigen kleden zich dan op bepaalde manier.
Maar dat wil niet zeggen dat ze dan vragen om als lustobject
gezien te willen worden.
Voor een enkele vrouw is het een uitnodiging om sex te willen hebben.
maar dan alleen op vrijwillige basis.
Maar helaas zijn er mannen, die hun hormonen niet kunnen beheersen.
Vaak speelt er bij die mannen, die een vrouw verkrachten en vermoorden meer dingen een rol.
Ik wil de verkrachters hier mee niet een vrijkaartje geven.

Ik zei al eerder in dit topic, niet ieder vrouw die verkracht is, droeg uitdagende kleding.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:14

een dikke paasknuffel voor Annette050
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:23

MAR907 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=38BU3rCu8q8

mooi Mar!

hier is er nog één...voor mij een heel bijzondere:

http://www.youtube.com/watch?v=B0nUmrj2-A0
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:44

Gisteren lag ik vroeg op bed. Ik keek tv, naar Miljoenenjacht waar de vraag werd gesteld aan een publiek met 430 mensen. Weet u wat er met Pasen gevierd wordt? Het publiek kon via stemkastjes kiezen tussen Ja en Nee. Het publiek werd gevraagd naar eer en geweten te antwoorden. Iedereen had inmiddels gestemd, Linda liep per steekproef naar een meneer en vroeg wat hij had geantwoord. Hij wist het wel, hij had op ja gedrukt, hij mocht het zeggen. Hij vierde de kruisiging van Jezus..fout en toch had hij ja gestemd.
109 mensen wisten het niet!!! Daar komen nog de mensen bij die het dus wel wisten maar fout dachten.
109 van de 430.
Ik schrok, hier gaat iets heel erg fout in Nederland, we sturen mensen zelfs naar Amerika om het goede nieuws te vertellen, een rijk welvarend land, terwijl in eigen land grofweg 25% van de volwassenen niet weet wat we vieren met Pasen.
Ik ben wakker... jij?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:59

IMRE695 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=HdUeVAkzEas

[quote]Ben je veranderd in een muppet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 11:49

[quote=MARIO216]

Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 11:56

voor wie van haar gehoord heeft, haar 'kent'? 'k Hoorde gisteren dat ze is overleden.
Dit nummer vond ik bij mijn broer nadat hij overleden was. Om zijn heengaan te verwerken heb ik dit nummer vaak gedraaid en met mijn meiden erop gedanst! Hij was verstandelijk gehandicapt....maar zóóó mooi! Ik zeg het vandaag tegen iedereen: "O, wat ben je mooi!"

http://www.youtube.com/watch?v=tbr_WOR8bgM
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 12:10

[quote=IMRE695]

je lijkt er sprekend op imre Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 12:11

vandaag op het menu kip/kerrie rijst.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 12:14

Oh wat ben je mooi

Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 5 april 2010, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 12:24

JONATHAN890 schreef:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat niemand hier een antwoord op heeft.

Alleen de antwoorden , die geen antwoord zijn, zoals Harald al schreef. Natuurlijk geeft t iets weer , maar t is geen antwoord.

Stel er was helemaal geen kwaad geweest, dan hadden wij niet hoeven kiezen, was t niet fout gegaan, etc etc.
Maar er was wel kwaad, waar komt t vandaan? Ja hierover staan de antwoorden in de Bijbel, maar waarom t er was, staat er niet.
Ja en toen het er was, had God zijn redding al voorzien. Daar geloof ik helemaal in.
Waarom? Omdat ik weet dat God in mij leeft. En ik weet wel dat de vragen van mij aan de Almachtige, nog niet t zelfde zijn als een kind van 2 vraagt aan zijn vader, hoe precies gedetailleerd uitgelegd, oma aan de andere kant van een mobiele telefoon kan gehoord worden.

En ik weet dat t goed is, dat wij een vrije wil hebben, ik weet dat God ons mooi, gaaf, geschapen heeft.
Wij aan t kruis moeten komen, ons leven aan Hem geven, God vragen of Hij ons wil leiden in dit leven en dan heeft God zijn belofte voor ons.
Het eeuwige Jerusalem, de nieuwe wereld. Voor eeuwig, Zijn liefde, in een wereld zonder verdriet, tranen, pijn.

We zullen als mens idd. nooit te weten komen waarom die gevallen satan (het kwaad) daar was en negatieve invloed uit kon oefenen op de mens.
Toch vind ik het persoonlijk juist ook van liefde getuigen dat God ons die keuze gaf... Ik vind daarmee wel het BEWIJS dat God ons die vrije keus liet maken en ook al koos de mens daarin de verkeerde weg, daarna zie je nog eens GODS LIEFDE en het bewijs: JEZUS CHRISTUS...
God gaf in die (verkeerde) keuze herstel door Zijn eigen Zoon te geven.
En nog is daar die vrije keuze... voor of tegen God.

Voor mij is dat allemaal heel belangrijk, mede gezien de omgeving waarin ik ben opgegroeid... daar was geen ruimte voor keuze, daar was nauwelijks liefde en veel te weinig ruimte voor mijn eigen identiteit...
Juist die angst die ik jaren met me meedroeg, kwamen daar vandaan ... ik was niet bang voor Gods oordeel, zoals ik van sommige CM-ers wel eens een mail kreeg, die dachten mijn angst te kennen .... Maar ik was bang voor een opgelegde wil.
(Ik was juist bang dat God Zijn wil in mij zou leggen... omdat ik daarmee dacht dat ikzelf niet meer belangrijk was... ik zag daarmee mijn eigen identiteit (en mijn vrije wil) verdwijnen).
Ik geloof nu dat God zoveel van de mens houdt dat Hij er een relatie mee wil ... en die relatie bestaat dus uit God en mens ... dat betekent dat er van beide kanten die wil moet zijn omdat het anders geen liefde is denk ik.
Juist liefde is de ander zoveel willen geven, maar altijd op basis van een vrije wil ... God wil alleen zo graag denk ik, dat wij het beseffen hoe goed en hoe trouw Hij is.

Ik besef dat ik me met dit persoonlijke verhaal kwetsbaar opstel... en ik denk ook niet dat het helemaal een antwoord is op je vragen Jonathan ... maar hoop toch dat je hier iets mee kan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 390 391 392 393 394 395 396 ... 6194 Volgende
Pagina 393 van 6194