ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 389 390 391 392 393 394 395 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 17:21

http://www.youtube.com/watch?v=37NYEIo7sEI&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:16

MAR907 schreef:
De Here Jezus zegt.....

Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,

Job 17:13.
Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.

Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning,
noch wetenschap, noch wijsheid in het graf,
daar gij heengaat.

Om even een zijweggetje in te slaan, het "vagevuur" zoals in de RK wordt genoemd is dus niet eens zo'n gekke gedachte Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 4 april 2010, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:24

CROSSROAD317 schreef:
Om even een zijweggetje in te slaan, het "vagevuur" zoals in de RK wordt genoemd is dus niet eens zo'n gekke gedachte Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

pfff cross dat meen je toch niet ,daar word toch wel ook wat anders mee bedoeld en als ex rk kan ik daar echt niet in meer in mee. Geschokte, onthutste smiley
in het vagevuur heeft men volgens de rk leer nog de kans dat je ziel daar alsnog door t vuur gereinigd wordt om tot redding te komen.
daarmee wordt mijns inziens toch wel afbreuk gedaan aan de kruisdood ,het reddingswerk van Jezus. Geschokte, onthutste smiley
dank God dat ik me gered mag weten door Jezus liefde die voor mij aan het kruis gestorven is en opgestaan ten eeuwige leven Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 4 april 2010, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
PUMPKIN773

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:39

you tube: leuk filmpje

tom tom groningen here i come(in typen bij zoeken!)

Laatst aangepast door
PUMPKIN773
op zondag 4 april 2010, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:56

http://www.dynastyforpetlovers.com/WHYGODMADEPETS.HTM

waarom God huisdieren gaf Clown smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 4 april 2010, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
PUMPKIN773

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:59

Engeltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Lachende smiley Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Smiley die vol vragen zit Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
PUMPKIN773
op zondag 4 april 2010, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 19:18

MARIO216 schreef:
Door eerst URL aan te klikken en aan het einde ook URL te klikken. Waar je ook quote aan kunt klikken
Heb er ook mee geworsteld Knipoog smiley

Wil je het nog een keer stapje voor stapje uitleggen voor beginners? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 19:54

PUMPKIN773 schreef:

euhmmmm het stap avondje is al geweest hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 19:57

HANNAH810 schreef:
doen suus!
ik zou je eigenlijk vorig jaar al eens ontmoeten weet je t nog?

yep ... Knipoog smiley toen was ik snipverkouden geworden... ziekjes ... stapavondje Rotjeknor haha ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 20:08

JONATHAN890 schreef:
niemands ziel gaat dood...
Jezus getuigde daarvan tegen de saduceen die helemaal niet geloofde in een hiernamaals.

Tegenwoordig zijn er ook gelovigen die dat denken, Jezus niet opgestaan, etc.
Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.

Ik geloof ook dat je ziel niet dood gaat... !! ... maar blijft bestaan.
Ik geloof ook dat je (dode) lichaam straks weer opgewekt wordt en ergens in de bijbel staat dat dit lichaam gelijkvormig zal worden aan Jezus... denk dat daarmee bedoeld wordt dat het ieders unieke kenmerken zal hebben, maar gaaf zal zijn... geen pijn of handicap... ook al weten we niet precies hoe het zal zijn.

Ik geloof ook dat het eeuwige leven hier en nu al begint... niet straks pas als je dood bent... super vind ik dat !!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 20:28

THOMAS968 schreef:
Haalde ik vanmiddag die Cabernet van jou, kom ik thuis, heb ik een konijn vergeten.....
Maar die lekkere wijn te laten staan is ook zonde he. Hoe los ik dit op?

Thomas, innerlijk verscheurd.

Liesbeth:

LIESBETH326 schreef:
Is dit jouw manier om je uit te nodigen voor een diner en dan een aardigheidje mee te brengen? Clown smiley

Leanne:
Lijkt me meer een smoes om zelf de hele fles leeg te drinken.....
En weet je........dat zou ik ook doenKnipoog smiley

Leanne had het volledig bij het rechte eind, het spijt me, Liesbeth. Ik had zelfs helemaal geen zin in konijn Knipoog smiley De Cabernet is al open.

Thomas, die met een aantal mensen het paasmaal heeft genuttigd, zonder paashaas maar met Muscadet, ook lekker.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 april 2010, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:15

SUSANNAH475 schreef:

Ik geloof ook dat het eeuwige leven hier en nu al begint... niet straks pas als je dood bent... super vind ik dat !!

Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.

Jonathan, ons leven met Christus is al begonnen en het is al een mooi begin om in het voortijdig licht te staan. Hoewel ik denk dat Jezus wel is opgestaan etc. zou ik in het andere geval nog gelovig willen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een ieder die voor Hem gekozen heeft, en dat oprecht geprobeerd heeft na te leven, behouden zal zijn. Maar ook op aarde nu al een beter leven heeft.

Het lijkt er op dat je dan alleen gelovig bent omdat je dan weet het na de dood goed te hebben en dat je anders niet de moeite zou nemen gelovig te zijn omdat je wel leukere dingen kunt bedenken.

Thomas, die hoopt dat het anders is dan wat hij meent te lezen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 april 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:50

een pa kan moe zijn.
maar een moe geen pa Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:54

MARISKA601 schreef:
een pa kan moe zijn.
maar een moe geen pa Smiley die vol vragen zit

De dokters zijn anders heel knap tegenwoordig. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:54

PUMPKIN773 schreef:

Super !!!!! Clown smiley Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=vH84KLhZGso
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:56

Het is tam, of mat, vandaag...... leve de omkeer-woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:58

ARJAN007 schreef:
Het is tam, of mat, vandaag...... leve de omkeer-woorden!

Quote:
mak of kam.....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:03

THOMAS968 schreef:

Jonathan, ons leven met Christus is al begonnen en het is al een mooi begin om in het voortijdig licht te staan. Hoewel ik denk dat Jezus wel is opgestaan etc. zou ik in het andere geval nog gelovig willen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een ieder die voor Hem gekozen heeft, en dat oprecht geprobeerd heeft na te leven, behouden zal zijn. Maar ook op aarde nu al een beter leven heeft.

Het lijkt er op dat je dan alleen gelovig bent omdat je dan weet het na de dood goed te hebben en dat je anders niet de moeite zou nemen gelovig te zijn omdat je wel leukere dingen kunt bedenken.

Thomas, die hoopt dat het anders is dan wat hij meent te lezen.

Natuurlijk geloof ik nu al voor het nu, maar als er geen hierna zou zijn, zou ik geen nut in het geloof zien.

1 Kor 15,14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos.

hou niet zo van zinloos gedoe namelijk.

Waar is het nut, geloven in iets wat niet is, is nogal dom vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:06

IMRE695 schreef:
Wil je het nog een keer stapje voor stapje uitleggen voor beginners? Verlegen lachende smiley

Oke: Je drukt op reageren en dan krijg je een vakje waarin je kan typen met daarnaast al die leuke smileys en daarboven die oranje vakjes waar ook url staat. (heb je het tot nu toe begrepen) Gefrustreerde smiley
Of krijg je hoofdpijn.
Je drukt op url en dat verschijnt dan in het tekstvlak. De cursor komt naast de url te staan en daar kan je je webadres plaatsen. Als dat geplaatst is, druk je noch een keer op url met je muis. Er komt weer een url te voorschijn maar nu achter het webadres.
Je kunt afluiten door je bericht te verzenden, door op OK te drukken.

Waarom legt de redactie dit niet uit aan nieuwkomers. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:10

JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk geloof ik nu al voor het nu, maar als er geen hierna zou zijn, zou ik geen nut in het geloof zien.

1 Kor 15,14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos.

hou niet zo van zinloos gedoe namelijk.

Waar is het nut, geloven in iets wat niet is, is nogal dom vind ik.

Ben ik wel met je eens, maar ik denk toch dat het bij de christelijke levenswandel blijven op zich toch ook zijn vruchten afwerpt.Ik vind het goed voor een mens om te leven uit liefde en vergeving. Of het in de tekst van Corinthe alleen om die verkondiging gaat van een hiernamaals weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met een hemels perspectief, maar dan nog kan liefde en vergeving geen kwaad.

Thomas, die denkt dat het in het Christendom niet alleen om het eigen behoud mag gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:15

HANNAH810 schreef:
ja suus, maar pannekoeken zijn nog geen biefjes met appelmoes en friet, toch.......... Huilende smiley, smiley in tranen

nee da's waar... maar met bijv. appelstroop wordt dat toch ook wel errug lekker hoor... Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:17

Liefde is ...
Je eniggeboren en geliefde Zoon geven ... om Je volk te redden...!!
(De ultieme liefde en Paasgedachte ...)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:19

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:20

Welterusten Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:26

MARIO216 schreef:
Welterusten Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

slaap lekker en droom zacht
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:27

GRACE585 schreef:

je bedoelde deze sarijs?

Helemaal Grace, dankje!

Nou die dus. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:29

chips
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:38

THOMAS968 schreef:
Ben ik wel met je eens, maar ik denk toch dat het bij de christelijke levenswandel blijven op zich toch ook zijn vruchten afwerpt.Ik vind het goed voor een mens om te leven uit liefde en vergeving. Of het in de tekst van Corinthe alleen om die verkondiging gaat van een hiernamaals weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met een hemels perspectief, maar dan nog kan liefde en vergeving geen kwaad.

Thomas, die denkt dat het in het Christendom niet alleen om het eigen behoud mag gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zou de dood de heerschappij zijn en onze enige realiteit, waar we op af gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zouden wij die vruchten niet kunnen laten zien, of doen. Dat zou immers betekenen dat het volgen van de wet een kans van een goede samenleving zou zijn.
Wet of Genade. Het is allemaal zo afhankelijk van mekaar. Alleen echte genade, God's Geest die in ons woont, kan ons als gehele maatschappij, een echt doel van leven geven. Die ene individueel die goed doet, voor een groot gedeelte dan, zal nooit een algehele verandering kunnen bewerkstelligen. Alleen Jezus dood, zijn volledige onvoorwaardelijke overgave, vol van liefde voor ons, kon dat doen. Maar alleen omdat hij overwon door de opstanding. Anders zou het een groot verlies zijn geweest, slechts een opstandeling, in een andere betekenis van het woord. Een zoveelste die zei de messias te zijn, die het volk zou bevrijden. Maar Jezus was ECHT de Messias, omdat Hij opstond uit de dood, overwinnaar !
Zonder die overwinning, zou er geen goed doen mogelijk zijn. Dus leven volgens een christelijke norm is niet waar het omgaat. God zelf zijn wil in je hart laten leggen, daar gaat het om.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:43

http://www.youtube.com/watch?v=eWYn2k4IaPY
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:46

JONATHAN890 schreef:
Als Christus niet zou zijn opgewekt, zou de dood de heerschappij zijn en onze enige realiteit, waar we op af gaan.

Als Christus niet zou zijn opgewekt, zouden wij die vruchten niet kunnen laten zien, of doen. Dat zou immers betekenen dat het volgen van de wet een kans van een goede samenleving zou zijn.
Wet of Genade. Het is allemaal zo afhankelijk van mekaar. Alleen echte genade, God's Geest die in ons woont, kan ons als gehele maatschappij, een echt doel van leven geven. Die ene individueel die goed doet, voor een groot gedeelte dan, zal nooit een algehele verandering kunnen bewerkstelligen. Alleen Jezus dood, zijn volledige onvoorwaardelijke overgave, vol van liefde voor ons, kon dat doen. Maar alleen omdat hij overwon door de opstanding. Anders zou het een groot verlies zijn geweest, slechts een opstandeling, in een andere betekenis van het woord. Een zoveelste die zei de messias te zijn, die het volk zou bevrijden. Maar Jezus was ECHT de Messias, omdat Hij opstond uit de dood, overwinnaar !
Zonder die overwinning, zou er geen goed doen mogelijk zijn. Dus leven volgens een christelijke norm is niet waar het omgaat. God zelf zijn wil in je hart laten leggen, daar gaat het om.

Volgens mij gaat het om de Liefde ...
Natuurlijk is Jezus' offer onmisbaar en is alleen door Jezus de kloof opgeheven tussen God en mens, die was ontstaan door de zondeval.
Maar ik zie dat sommige christenen soms iets lijken te vergeten... er ligt nog een lijntje terug... voor Jezus' kruisdood en opstanding.... namelijk in de schepping van God. Het was Gods liefde allereerst die mensen schiep en ik vind dat wij als christenen die grondlijn nooit uit mogen wissen... tegelijkertijd besef ik dat de kloof die was ontstaan tussen God en mens alleen door Jezus opgeheven is... maar ook dit is vanuit de liefde van God.
Daar gaat het m.i. om.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 389 390 391 392 393 394 395 ... 6194 Volgende
Pagina 392 van 6194