ChristianMatch

Forum

wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3907 3908 3909 3910 3911 3912 3913 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:41

JHO338 schreef:
Ik ben dr ook bij... maar zo te zijn wordt het meer een vrouwen event. Lekker dan! Twijfelende smiley
leuk toch jullie houden toch van kletsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEO269

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:41

hoogst waarschinlijk kom ik ook ,mijn abbonnement loopt wel af
misshien gaat er ook nog iemand anders mee

groet leo
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:48

Wat ik hoorde vanmorgen was:

Paulus stelde een vraag in Efeze aan Christenen( als wij). Zij hadden best wat geleerd van Apollos, ze waren (ook) gedoopt en ze stelden zich goed op in het leven. Zij probeerden op hun manier Jezus te belijden en Hem te volgen in hun leven, zoals wij dat ook doen. Toch ontbrak er iets aan! Paulus merkte dat direct. En hij stelde zijn vragen: "Zijn jullie ook gedoopt met de Heilige Geest; hebben jullie ook de Heilige Geest ontvangen, toen jullie tot geloof zijn gekomen? "Hebben jullie /u/jij ook de Heilige Geest ontvangen?

Met die vraag mocht(oa) ik naar huis gaan. Blij en dankbaar voor me zelf zingend (opwekking 277)

Machtig God, sterke Rots,
U alleen bent waardig.
Aard' en hemel prijzen U,
glorie voor uw naam.

Lam van God, hoogste Heer,
heilig en rechtvaardig,
stralend Licht, Morgenster,
niemand is als U.

Prijst de Vader, prijst de Zoon.
Prijst de Geest, die in ons woont.
Prijst de Koning der heerlijkheid.
Prijst Hem tot in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:50

WILLEMIJN232 schreef:
Het is prachtig gezegd......maar waarom gaat er dan zoveel mis in de liefde en relaties? De realiteit is wat anders denk ik......Als je verliefd bent maak je soms wel verkeerde keuzes en dan is dat gezonde verstand toch weleens weg... Engeltje smiley
En angst en kramp? Een andere relatie ga je aan met de ervaringen die je hebt gehad in vorige relaties, juist waar die misliep en daardoor ben je een stuk wijzer geworden......
Kritischer? dat wel........maar dat zie ik niet in het rijtje staan..... Knipoog smiley
God zorgt dat het weer goed komt, dat geloof ik dan weer wel...., op Zijn wijze en Zijn manier.....

Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik zeg ook "uitgangspunt" en houd ook rekening met al wat je wijzer bent geworden. Toch ga ik uit van nieuw vertrouwen waar je van uit mag aan.... ik reageerde ook vooral op die ene zinsnede Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 juni 2012, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 11:33

Het is goed op God te vertrouwen maar dat moet natuurlijk niet tot een passieve en afwachtende houding leiden. Het lijkt vroom maar is het helemaal niet. Bid en werk is weliswaar een calvinistische kreet maar het toont wel waar het om gaat: je moet er ook wat voor doen en de geboden mogelijkheden benutten. God werkt vaak via de medemens.

En wat er is er mis met de mogelijkheid van het daten via Internet? In de behoudende kringen is het dan meteen al van het was er vroeger niet en dus is het niet goed. Allemaal angst. Het is niet voor niets zo populair en blijkt ook heel vaak goed te werken. Bid ook om wat boerenverstand en gebruik dat. Maar passief afwachten moet je niet verwarren met een groot Godsvertrouwen.

Mooi stukje verder.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 juni 2012, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:18

VISSER278 schreef:
Hannah , je bent nog wat vergeten............... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

WIL IEDEREEN EVEN EEN PRIKBORDBERICHTJE PLAATSEN? Lachende smiley

zet je je leesbrilletje even op, visser? Engeltje smiley

(vijfde alinea................. Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:24

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
mar608, regio 0182, 51 jaar
qsjes546, regio 035, 43 jaar
xabia794, regio belgie, 48 jaar
tink100, regio 072, 44 jaar
nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder
gina238, regio 030, 47 jaar
riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar
tineke986, regio 072, 49 jaar
mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar)
madelief935, regio 0180, 39 jaar
flowerful304, regio 010, 43 jaar
vriendin van flowerful
mariach691, regio 026, 54 jaar
carmen073, regio 0343, 48 jaar

harald940, regio 038, 37 jaar
jan578, regio 0172, 53 jaar
marsjg370, regio 0346, 44 jaar
willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3)
leonard480, regio 0184, 44 jaar
visser278, regio 0113, 44 jaar
jojada952, regio 0512, 48 jaar
ludovis284, regio 0184, 55 jaar
xander435 regio...., 38 jaar?
mar907, regio 0596, 49 jaar
dik, 46 jaar, regio nicky
pieter246, regio 026, 42 jaar
marcel188, regio 075, 46 jaar
leo269, regio 010, 46 jaar
met "iemand"
herman968, regio belgie, 56 jaar
vriend van herman968

BBQ en houtskool worden meegenomen door;
- jan578 neemt BBQ mee
- evt visser
- flowerful304
-

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;
-leonard480
-
-
-

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 11 juni 2012, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:26

[quote=WILLEMIJN232][quote=JOL252]Waarom gaat er zo veel mis?
Mijn gedachte hierbij is, wat verwachten wij? wat verwacht ik?
En wat gaat er mis? Allereerst, ook als we biddend bezig zijn, en God ons geeft het hart aan iemand te geven, en daar zelfs beloften bij geeft, wil niet zeggen dat het dan gaat zoals wij graag willen. Jacob, op de vlucht, werd gek op iemand, maar moest eerst 7 jaar werken, en werd wakker naast de verkeerde in zijn ogen. Maar, hier moest wel Juda uit geboren worden. Geloof niet dat Jacob op dat moment dat heeft gezien. Maar hij ging ook niet achterover zitten, en wachten. Hij ging meteen praten over haar wie hij wel lief had. En ging meteen aan de slag om er weer 7 jaar voor te knokken.
Al met al, of dat allemaal goed is geweest laat ik maar even terzijde, het gaat er mij om, dat Gods weg niet wil zeggen: niets doen.
Maar ook niet, dat Gods weg wil zeggen, ik wil iets, en morgen is het er.

En handelen van uit angst en kramp? Lijkt mij niet dat dit een basis is om een relatie met iemand aan te gaan. Als leven vanuit het vertrouwen dat God ons geeft wat goed voor ons is, dan is dat niet aanwezig. Wat niet zeggen wil dat we niet kunnen vallen voor verleiding, dat we niet zwak kunnen zijn. We zijn en blijven mens, maar wel met een God, die ALLES regeerd. En dan kan het zijn, dat uit Bathseba Salomo geboren moest worden, ondanks dat het ontstaan van de relatie tussen haar en David niet echt de schoonheidsprijs verdient.

Ik ga er van uit, dat God niet voor niets mensen bij elkaar brengt. En invullen naar alles wat ik zelf wil is niet echt moeilijk, maar als het anders lijkt te gaan, dan te blijven vertrouwen, is niet vanzelf. En dan zelf wegen inslaan is begrijpelijk, maar niet altijd waardevol voor de mensen die het betreft. Zie hierbij Abraham, die wachten wel wat lang vond duren, en Hagar nam om Gods weg een handje te helpen. Hoeveel pijn is daaruit ontstaan binnen een leefomgeving, die daarvoor goed was (voor zover je dat kan lezen). Dus keuzes die we maken, zijn niet altijd de beste

Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 10 juni 2012, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:44

THOMAS968 schreef:
Het is goed op God te vertrouwen maar dat moet natuurlijk niet tot een passieve en afwachtende houding leiden.

En wat er is er mis met de mogelijkheid van het daten via Internet?
Thomas

Ik denk bij het eerste, dat vertrouwen juist niet tot een passieve en afwachtende houding leidt. Als je vind dat je advocaat moet worden, en de capasiteiten hebt, en je volgt geen opleiding, dan wordt je het echt niet hoor. En er zijn best voorbeelden dat God Zijn almacht toont, door mensen niets te laten doen, en Zelf te werken. Maar dat zijn in mijn ogen allemaal bijzondere gevallen. In mijn ogen dus niets mis met de Calvinistische gedachten.

In alle tijden werkt God volgens mij door middelen van die tijd. Hoe verantwoordelijk gaan we met dingen van deze tijd om, is veel meer een vraag, dan de vraag of we ze mogen gebruiken.
Toen de boekdrukkunst werd uitgevonden, is het Christendom enorm uitgebreid. Wat niet wil zeggen dat het alleen maar zegeningen bracht. En zo denk ik ook over radio, tv en internet. Bij goed gebruik is een contactsite een echte zegen, een dating site klinkt mogelijk wat negatief. Dat is in mijn ogen ook pas aan de orde, als je eerst een contact heb gelegd Knipoog smiley
Voorbeeld van gebruik van middelen: Paulus gebruikte het altaar van de onbekende god om het evangelie te brengen, dus middelen gemakshalve maar afkeuren lijkt mij niet onze taak.
Lui afwachten onder een vroom jasje, lijkt me verre van Bijbels.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 10 juni 2012, 12:46
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:03

SHANITA130 schreef:
God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben.(tekst NT)

Is een hele mooie Shanita, thanks! Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 10 juni 2012, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:10

Heel mooi! dit onderwerp. Bij het lezen van het vers dat je er bij schreef heb ik dat lied even geluisterd. Het vers er voor vind ik ook heel mooi. Bij dit onderwerp

Heer, ik wil uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij/zij, die durft geloven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al uw luister
als ik in de hemel kom!

Mooi om alles wat er geschreven is te lezen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:27

van een moeder speciaal voor alle "jonkies" onder ons:

Nothing is really lost until your mom can't find it

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 10 juni 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:34

Mooi Yes!!

Wij hadden het vanmorgen over Gods verhoring op het gebed en specifiek die keren dat er in de Bijbel staat "op de tijd van het avondoffer"en in het NT "op het uur van gebed"' Gods antwoord aan Elia op de Karmel aan Ezra aan Daniel. En Gods antwoord aan Cornelius in Handelingen en de verlamde man.
Maar ook God zwijgen Als Jezus aan het kruis roept Mijn God Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Toen kon God geen antwoord geven want Hij hing daar voor jou en mij
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:40

JOL252 schreef:
... mooi gezegd : geen angst, geen kramp, gezond verstand gebruiken, daar is al zoveel mee gewonnen... Hij geeft ons Zijn vertrouwen mee; mooi uitgangspunt. Knipoog smiley

Ja inderdaad mooi gezegd God heeft ons ons gezonde verstand gegeven. Daarom geloof ik ook niet dat we stilletjes moeten gaan zitten afwachten tot onze partner voorbij komt. Wel dat we al onze stappen in afhankelijkheid van hem moeten doen. En dat kan natuurlijk best via internet zijn maar misschien ook alleen biddend opzien naar Hem
Hij weet of de keuze die wij gemaakt hebben de goede is of niet en zal die als wij in vertrouwen op Hem leven bijsturen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 10 juni 2012, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:03

ROELANDE345 schreef:
Ja inderdaad mooi gezegd God heeft ons ons gezonde verstand gegeven. Daarom geloof ik ook niet dat we stilletjes moeten gaan zitten afwachten tot onze partner voorbij komt. Wel dat we al onze stappen in afhankelijkheid van hem moeten doen. En dat kan natuurlijk best via internet zijn maar misschien ook alleen biddend opzien naar Hem
Hij weet of de keuze die wij gemaakt hebben de goede is of niet en zal die als wij in vertrouwen op Hem leven bijsturen

yep... mooie combi is dat. Afhankelijk van God en vertrouwen maar ook weten dat Hij vertrouwen heeft in je. Ik denk ook dat Hij op Zijn beurt weer "afhankelijk" is van de stappen/beslissingen die wij nemen... waar geen beweging is kan Hij ook niet helpen sturen....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:14

JOL252 schreef:
yep... mooie combi is dat. Afhankelijk van God en vertrouwen maar ook weten dat Hij vertrouwen heeft in je. Ik denk ook dat Hij op Zijn beurt weer "afhankelijk" is van de stappen/beslissingen die wij nemen... waar geen beweging is kan Hij ook niet helpen sturen....

Ja inderdaad!
Heb ooit (inde grijze oudheid hihi) een toespraak van Joni Tada, toen Eareckson, gehoord waarin zij een mens vergeleek met een vliegtuig,. zij zei als een vliegtuig veilig op de basis blijft staan kan het in geen enkele richting gestuurd worden maar als het begint met vliegen kun je altijd nog bijsturen.
Vond ik wel een mooie vergelijking. gewoon op weg gaan in afhankelijkheid van Hem. Hij stuurt je wel bij indien nodig

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 10 juni 2012, 14:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:25

JOL252 schreef:

stilstaand water gaat stinken, levend water is gezond.

Geloof ook, dat God wacht op werk
Hij wil er ook in gekend worden, maar laat een mens nooit alleen, die op Hem ziet, en het verwacht van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:41

WILLEM618 schreef:
stilstaand water gaat stinken, levend water is gezond.

Geloof ook, dat God wacht op werk
Hij wil er ook in gekend worden, maar laat een mens nooit alleen, die op Hem ziet, en het verwacht van Hem.

Mooie voorbeelden een vliegtuig en stilstaand water!!

Afwachten =
• wachten tot het gebeurt
daar lees ik( zoals Willen eerder al beschreef) weinig van in de bijbel.

Verwachten=
•ergens vanuit gaan.
Dat komt in de bijbel best vaak voor. We kunnen er van uit gaan dat als we het van Hem verwachten en luisteren we de goede richting op gaan. En om de juiste richting op te kunnen gaan moet je wel in beweging komen .Hij stuurt ons wel bij. (Als we ons willen laten sturen)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:43

mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:43

Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.

Laten we nuchter blijven. Sex heeft tot doel kinderen te verwekken..
We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden.
De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen.
In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie.
Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:51

vandaag weer prachtig weertje......mijn vriend werd bijna door zijn zoon de vijver in gesmeten.......
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:57

HENK393 schreef:
wat is er nu mis mee? mannen bewaren ze ook lang.
ik altans wel!

Haha......of mijn mobiel is uit...of ik heb geen beltegoed....of de batterij is op een cruciaal moment leeg......
Zo stond ik braaf op Schphol om zoonlief op te halen maar batterij leeg dus alle nummers onleesbaar.....zoonlief zijn koffer zien pakken maar hij kocht een treinkaartje....ging een andere deur uit.....en ik stond voor aap met mijn bosje bloemen en moederlijke liefde..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:58

INGE721 schreef:
Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.

We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden.
De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen.
In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie.
Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.

En toch is het goed om te lezen wat Gods woord zegt over sexualiteit. Hij ziet het iets speciaals. Moeilijk voor ons -zeker alleenstaande met hun behoeften en verlangens- om hier evenwichtig mee om te gaan. Dank Ine voor je reactie ! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:58

INGE721 schreef:

Hahaha wat een heerlijke nuchtere reaktie!!! Je hoofd is lekker leeg geworden in je vakantie haha

Lijkt me niet het enige doel als dat wel zo was kan je denk ik A in een potje doen B in een reageerbuisje C doel bereikt

Sorry haha ik denk er niet zo nuchter over.(maar ik ben ook nog niet op vakantie geweest)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 15:01

HANNAH810 schreef:
zet je je leesbrilletje even op, visser? Engeltje smiley

(vijfde alinea................. Knipoog smiley )

A ja , ik zie het . Je hebt helemaal gelijk .

Sorry Hannah. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 15:04

Nou , al genoeg reacties Lientje.

'k Zou zeggen..... gooi er even een datum op en een lokatie en wie weet stromen de aanmeldingen binnen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 15:06

YES356 schreef:
Tenp hier weer normaal! hardslag ook. Woensdag weer Lachende smiley Knipoog smiley

Beetje kunnen slapen Yes ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 15:17

“Een goed boek op de plank is als een vriend die je de rug toekeert, maar toch een vriend blijft."
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:02

Als we iedere week een uur in een koeienstal gaan zitten, veranderen we nog niet in een koe,
zo is het ook met geloof, we kunnen iedere week een uur in de kerk zitten of bv hele stukken over willem ouweneel lezen ofzo, maar we zullen daardoor niet een cristen worden, dat worden we pas als we jezus echt in ons hart aannemen.
En daar waar godsgeest aanwezig is,is echte vrijheid, geen leugens.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:06

PETRA411 schreef:
Als we iedere week een uur in een koeienstal gaan zitten, veranderen we nog niet in een koe,
zo is het ook met geloof, we kunnen iedere week een uur in de kerk zitten of bv hele stukken over willem ouweneel lezen ofzo, maar we zullen daardoor niet een cristen worden, dat worden we pas als we jezus echt in ons hart aannemen.
En daar waar godsgeest aanwezig is,is echte vrijheid, geen leugens.

Volledig akkoord met jou Petra. De nagel op de kop. Wat legt God in ons hart over zijn Woord, wat wil Hij hoe we Hem kunnen eren en prijzen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3907 3908 3909 3910 3911 3912 3913 ... 6194 Volgende
Pagina 3910 van 6194