Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Petra en de steen. Wat zijn we toch slechte leerlingen. Waar heb ik dat nogeens gehoord ?i |
Sorry,maar begrijp niets van je reactie, wat bedoel je met steen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:16
|
|
|
PETRA411 schreef: | Sorry,maar begrijp niets van je reactie, wat bedoel je met steen?? |
Een ezel valt niet tweemaal over dezelfde steen. Toch !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE009
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:18
|
|
|
Wij zijn toch geen ezels, af en toe maken wij toch nog wel eens een vergissing. Doen nog wel eens wat niet helemaal goed is. (ik wel) We hebben een God die vergeeft. En moeten we elkaar vergeven! Dit is een opdracht van Jezus zelf.
Laatst aangepast door
|
MARIEKE009
|
op donderdag 7 juni 2012, 16:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:25
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Een ezel valt niet tweemaal over dezelfde steen. Toch ! |
Ik ben geen ezel,maar petra,vernoemt na een rotssteen, je zal het vast goed bedoelen je reactie, maar ik begrijp het nog niet. Bedoel je dat ik een fout maak als ik sex voor het huwelijk zou hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:28
|
|
|
Veertig is in de Bijbel het getal van opvoeding, beproeving en regering. Bijbelse voorbeelden genoeg: 40 jaar in de woestijn, Jezus veertig dagen in de woestijn.
De vastentijd duurt als vanouds veertig dagen. Je kunt op diverse manieren vasten. Het hoeft niet altijd met eten te maken te hebben.
Sinds maandag heb ik mijn Facebook-account op non-actief gesteld. Ten eerste omdat ik belangrijkere dingen heb te doen dan de hele dag op Facebook hangen. Het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij stond het de ganse dag aan en reageerde ik ook overal op. Ergens las ik eens dat dit soort sites als een drug kunnen zijn. Een like of een reactie op je post is als een shot van de drug. Met andere woorden het werkt verslavend.
Ik was van plan om tot vrijdag geen facebook te gebruiken, wat voor mij dus al heel lang is gezien ik er de ganse dag op zat. Nu wil proberen om met behulp van Gods leiding het veertig dagen uit te houden. Ik heb voor dat getal gekozen omdat het in de Bijbel ook de tijd is van vasten.
Het zal niet makkelijk zijn om vol te houden. Dat weet ik nu al. Daarom vraag ik jullie om jullie gebeden. Mocht het niet lukken om het veertig dagen vol te houden dan is dat niet erg. Wie weet houd ik het de volgende keer wel langer uit. Morgen verloopt ook mijn abonnement hier. Ik zal hier ook voorlopig niet zijn. Ook tenminste voor veertig dagen.
Hebben jullie wel eens gevast? En waarvoor? En wat was je uiteindelijke motief? Is het je gelukt? Hoe heb je het ervaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:40
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Een ezel valt niet tweemaal over dezelfde steen. Toch ! |
Oke, ik zou een fout maken, als ik te snel sex zou hebben met iemand, maar als je elkaar eerst kent en later.... dan ben ik toch verstandig. Ik doe me best om volwassen te handelen als ezel Das ook best een interesante discussie, je word verliefd, zoent, je krijgt een leuke relatie, wanneer ga je met elkaar na bed? Na zo,n drie weken,of drie maanden,of langer?? Of gewoon als je er aan toe bent? eh das een moeilijke... wanneer is die stap zover in je relatie? als je verloofd bent? of denkt, hij is de ware?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:54
|
|
|
• Een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen. (De oorsprong van dit spreekwoord komt vermoedelijk voort uit een merkwaardige eigenschap van dit dier: een ezel die over een rotsachtige weg loopt en met zijn voorpoot een steen aanstoot, zal nooit met zijn achterpoot dezelfde steen aanstoten. Andere paardachtigen zullen veeleer wel deze fout maken.) niet op twee benige van toepassing?? haha maar dit terzijde. (past misschien onder “leuke spreuken “) een ezel is dus zeker geen dom dier! In het oude Midden-Oosten was de ezel een belangrijk lastdier. Het komt daarom voor in verschillende Bijbelgedeelten. Zo wordt in Numeri de profeet Bileam gered door zijn ezelin, die in tegenstelling tot hem wel de engel op zijn weg ontwaart.In de Evangeliën vindt de intocht in Jeruzalem van Jezus plaats op een jonge ezel.(dit past misschien beter onder dieren in de bijbel) Maar goed over het onderwerp
PETRA411 schreef: Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.
sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen. en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is. Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt... mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...
WILLEM618 schreef: Petra,
Eerlijk stukje, mooi. Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om? Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.
PETRA411 schreef: Oke, ik zou een fout maken, als ik te snel sex zou hebben met iemand, maar als je elkaar eerst kent en later.... dan ben ik toch verstandig. Ik doe me best om volwassen te handelen als ezel Das ook best een interesante discussie, je word verliefd, zoent, je krijgt een leuke relatie, wanneer ga je met elkaar na bed? Na zo,n drie weken,of drie maanden,of langer?? Of gewoon als je er aan toe bent? eh das een moeilijke... wanneer is die stap zover in je relatie? als je verloofd bent? of denkt, hij is de ware?
Mooie en waardevolle reacties en vragen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Volgende week maandag op sollicitatiegesprek bij buurtzorg!!! |
Ik zal voor je bidden of de Heere Zijn zegen mogen gebieden dat jij niet waardig om zijn kind genaamd te worden. Of jij een nieuwe baan uit Zijn Hand mogen ontvangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:02
|
|
|
YES356 schreef: | • Een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen. (De oorsprong van dit spreekwoord komt vermoedelijk voort uit een merkwaardige eigenschap van dit dier: een ezel die over een rotsachtige weg loopt en met zijn voorpoot een steen aanstoot, zal nooit met zijn achterpoot dezelfde steen aanstoten. Andere paardachtigen zullen veeleer wel deze fout maken.) niet op twee benige van toepassing?? haha maar dit terzijde. (past misschien onder “leuke spreuken “) een ezel is dus zeker geen dom dier! In het oude Midden-Oosten was de ezel een belangrijk lastdier. Het komt daarom voor in verschillende Bijbelgedeelten. Zo wordt in Numeri de profeet Bileam gered door zijn ezelin, die in tegenstelling tot hem wel de engel op zijn weg ontwaart.In de Evangeliën vindt de intocht in Jeruzalem van Jezus plaats op een jonge ezel.(dit past misschien beter onder dieren in de bijbel) Maar goed over het onderwerp
[] |
Je ben niet mee Yes, het gaat hier meer over de situatie dat Jezus zegt tegen zijn volgelingen "kleingelovigen".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:12
|
|
|
Hoeft ook niet Herman (wikipedia ezel(dier) Ik irriteer mij alleen mateloos aan opmerkingen die ik in geen enkel verband kan brengen of afbreuk doen aan dit onderwerp en wil die discussie best met je aan maar dan pv dan kan het hier over het onderwerp sex voor het huwelijk gaan. Dus ik hoop dat je dat respecteert. Zodat het onderwerp dat weer zo mooi ter sprake komt door kan gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:56
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Petra,
Eerlijk stukje, mooi. Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om? Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde. |
he mooi beschreven Willem, geeft weer een paar eye openers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Volgende week maandag op sollicitatiegesprek bij buurtzorg!!! |
oh dat gaat helemaal goed komen let maar op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:02
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik zal voor je bidden of de Heere Zijn zegen mogen gebieden dat jij niet waardig om zijn kind genaamd te worden. Of jij een nieuwe baan uit Zijn Hand mogen ontvangen. |
Wat bedoel je Herman met jij niet waardig om zijn kind genaamd te worden? Joh 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
zo staat het in het Woord van God toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:10
|
|
|
Vind het een interessant topic. precies 14 dagen geleden heb ik besloten om gezonder te gaan leven na dat ik het boek 100% gifvrij had gelezen. Ik eet alleen biologisch vlees en duurzaam gekweekte vis. Vooral de bladgroente biologisch. Geen suiker meer. Resultaat: 5 kilo eraf en ik voel me veel fitter en slaap toch lekker. Gebruik ook alleen schoonmaak middelen die beter zijn voor het milieu. Doe dit niet alleen voor mn eigen gezondheid maar ook om een schonere aarde na te laten voor mn kinderen. Maar het is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. Ook hier geld dat je het voor God moet doen en niet voor mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:10
|
|
|
Woensdag 6 Juni, Psalm 69: 6-16; Hartstocht.
Als diepste motief voor de haat die hem treft, ziet de dichter van deze psalm zijn hartstocht voor God. Om die reden wordt hij nu met haat overladen. In hoeverre zijn eigen dwaasheid een rol speelt, is nu nog de vraag. Op dat punt is de tekst niet helemaal duidelijk. Wel duidelijk is dat de dichter het besef heeft dat de dichter het besef heeft dat hij vooral ter wille van Gód al deze ellende moet verduren. ‘De hartstocht voor uw huis heeft mij verteerd.’ Al die mensen die het op hem gemunt hebben, zijn in feite kwaad op Gód. Ze reageren hun woede op de Eeuwige van Israël af op een van zijn dienaren. Maar wat voor kwaad heeft hij nu gedaan? Altijd heeft hij getracht ieder het zijne te geven. Maar nu heeft de woede van zijn volksgenoten zich tegen hem gekeerd. Het is alsof je het volk Israël door de eeuwen in deze psalm uitgetekend ziet. Het is alsof je Jezus, de Rechtvaardige bij uitstek, in deze psalm geschilderd ziet. Het kan zomaar gebeuren, nog altijd, opnieuw, ook in de 21e eeuw: de woede van de wereld kan zich zomaar richten op de God van Israël en op de Heer van de christelijke kerk. Voor je het weet moeten Joden en christenen het ontgelden en worden wij als schapen naar de slachtbank geleid. Het zij zo! Laat ons dan maar hartstochtelijk leven, ons om desnoods hartstochtelijk te sterven. Ons hart gaat uit naar de Levende, naar Hem die de Bevrijder is van allen die hulpbehoevend zijn. Voor zo’n God behoef je je niet te schamen. Met zo’n God kun je hartstochtelijk leven.
Het is om U dat ik word afgeweerd, om U draag ik het brandmerk van de schande, verbroken zijn de broederlijke banden, de ijver voor uw huis heeft mij verteerd. De smaad van wie U smaadt kwam op mij neer en met de vinger word ik nagewezen. Mijn rouw en tranen keren tot mij weer. In aller oog moet ik verachting lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:12
|
|
|
Volgens mij verhoort God niet al onze gebeden, Hij hoort ze wel allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:17
|
|
|
GEKKO503 schreef: | www.google.nl weet je welke versie? |
Heb inmiddels een engelse versie van messenger met de engelse versie van movie maker ( al heel lang). Laat het maar zo tot dat ik een andere laptop koop. Maar wel stom hoor dat ie op andere laptops wel werkt. Had eerst de beta-versie gedownload (als aut. update). Daar deed ie het gewoon niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
|
|
|
MANNA420 schreef: | Veertig is in de Bijbel het getal van opvoeding, beproeving en regering. Bijbelse voorbeelden genoeg: 40 jaar in de woestijn, Jezus veertig dagen in de woestijn.
De vastentijd duurt als vanouds veertig dagen. Je kunt op diverse manieren vasten. Het hoeft niet altijd met eten te maken te hebben.
Sinds maandag heb ik mijn Facebook-account op non-actief gesteld. Ten eerste omdat ik belangrijkere dingen heb te doen dan de hele dag op Facebook hangen. Het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij stond het de ganse dag aan en reageerde ik ook overal op. Ergens las ik eens dat dit soort sites als een drug kunnen zijn. Een like of een reactie op je post is als een shot van de drug. Met andere woorden het werkt verslavend.
Ik was van plan om tot vrijdag geen facebook te gebruiken, wat voor mij dus al heel lang is gezien ik er de ganse dag op zat. Nu wil proberen om met behulp van Gods leiding het veertig dagen uit te houden. Ik heb voor dat getal gekozen omdat het in de Bijbel ook de tijd is van vasten.
Het zal niet makkelijk zijn om vol te houden. Dat weet ik nu al. Daarom vraag ik jullie om jullie gebeden. Mocht het niet lukken om het veertig dagen vol te houden dan is dat niet erg. Wie weet houd ik het de volgende keer wel langer uit. Morgen verloopt ook mijn abonnement hier. Ik zal hier ook voorlopig niet zijn. Ook tenminste voor veertig dagen.
Hebben jullie wel eens gevast? En waarvoor? En wat was je uiteindelijke motief? Is het je gelukt? Hoe heb je het ervaren? |
de 1e keer dat ik vaste was een vaste van 40dgn met 1 vegetarische maaltijd per dag na 17:00 uur, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, door de dag heen water, geen suiker. Ik drink geen koffie dus dat scheelt. Ik voelde me heel goed en voelde Gods tegenwoordigheid sterk. Het slankt natuurlijk ook af, maar daar deed ik het niet voor.
Aan het begin van elk jaar al 5keer denk ik, in januari vast ik voor 21dgn of 40dgn. Ik doe dan 1 snee brood in de ochtend en dan na 17:00 een vegetarische maaltijd, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, water, vers geperste sinas voor de weerstand. Het is met de tijd een beetje mijn eetpatroon geworden.
Het is goed om te vasten in crisis perioden of/voor tijdens geestelijke oorlogsvoering. Het is ook een manier om je voor God te verootmoedigen. Ik prefereer vegetarisch vasten want dan kan het lichaam ook ontgiften. Belangrijk bij het vasten is ook veel met het Woord van God bezig te zijn,te bidden, christelijke meetings,zang etc. Dan gaat het werken.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op woensdag 6 juni 2012, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
|
|
|
Je zult jouw naaste liefhebben als jezelf. Mattheüs 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:21
|
|
|
Arsenicum is rattenvergif. Het zit in Heinekenbier. In Duitsland kent men het Reinheitsgebot en dat omschrijft precies wat er in bier mag zitten. en arsenicum hoort daar echt niet bij. Het eten van zoet- en kleurstoffen is voor de ene mens schadelijker dan voor de andere. Mijd suiker en vet, eet zo weinig mogelijk bewerkt voedsel, vermijd alle ballastvoer, vervang varkensvlees door vis en spring af en toe ook eens uit de band, dan is het wel vol te houden. Meegenomen is dat je afvalt. Het is een goede gedachte je lichaam gezond te houden maar praat jezelf ook niet een te groot plichtsgevoel aan en geniet gewoon ook eens van wat lekkers. Verzuren is voor niemand goed en bewaak je geestelijk evenwicht net zo goed als je lichamelijke: ze hangen samen want zo zitten we in elkaar.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juni 2012, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:37
|
|
|
Jeremia 32 : 27
Zie, Ik, de Here, ben de God van al wat leeft; zou voor Mij iets te wonderlijk zijn?
Hoi allemaal,
Morgenavond is er weer bidstond in gebedsroom, We nodigen je van harte uit om mee te bidden en te danken Je bent uiteraard vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op.
We houden het van 20.00 tot 21.00 in gebdsroom, je kan ons vinden als je de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken
Ook ben je vrij om je/een naaam onderaan de voorbedelijst te zetten.
Voorbedelijst, voorbede voor;
Marjo Ad Clasien Tijntje Jaap Cees San Dirk en Corrie Henk Guus Esther
Warme groetjes en Gods rijke zegen,
Martha Herman Rodjer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:42
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Wat ben jij lief over 40-ers zeg |
Altijd, Willem. Altijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja, maar dan heb ik er maar 4 maanden lol van, steentje!!
hannah...............veertig voor je t weet! |
SSSSSSSSSSTTTTTTTT!!! Geniet er nu gewoon nog ff van dat je 30-er bent! 40-er zijn kan nog lang genoeg duren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | SSSSSSSSSSTTTTTTTT!!! Geniet er nu gewoon nog ff van dat je 30-er bent! 40-er zijn kan nog lang genoeg duren |
Als je de veertig voorbij bent, probeer je dat zelfs!
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:50
|
|
|
YES356 schreef: | Hoeft ook niet Herman (wikipedia ezel(dier) Ik irriteer mij alleen mateloos aan opmerkingen die ik in geen enkel verband kan brengen of afbreuk doen aan dit onderwerp en wil die discussie best met je aan maar dan pv dan kan het hier over het onderwerp sex voor het huwelijk gaan. Dus ik hoop dat je dat respecteert. Zodat het onderwerp dat weer zo mooi ter sprake komt door kan gaan |
[i]Sorry dat ik niet schrijft hoe je het wilt . Ik wil toch wel duidelijk verwijzen naar het feit dat wij mensen veelal dezelfde fouten maken die we reeds maakten, we zijn niet zo erg goed in het aannemen van andere gewoonten. "De ezel valt niet tweemaal over dezelfde steen" is bij ons een gekende uitdrukking om niet dezlfde fout te maken die je al een eerste keer maakte. Enkel God kan ons gedrag/ons hart veranderen. En dit was on the toppic in reactie op een vrouwelijke cm-mer die sex voor het huwelijk voor haarzelf essentiëel vindt om de parnter -nog beter- te leren kennen... Ondanks het feit dat ze al een gebroken relatie achter de rug heeft waar ze nog volop van aan het bekomen is. Mijn devies is, denk tweemaal na vooral je terug met een relatie begint. En volg Gods richtlijnen dan ben je pas beschermt tegen tegenvallers. Dus ga en zondig niet meer, da's eigenlijk voorlopig alles.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 6 juni 2012, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:56
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als je de veertig voorbij bent, probeer je dat zelfs!
Thomas. |
Oh Thomas, praat ons nu geen nachtmerries aan!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:12
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Voortschrijdend inzicht, je mag toch ook iets van anderen opsteken en je standpunt bijstellen. Mooi forum Thomas. Het leven is één voortschrijdend inzicht. "Vernieuwen" in je gedachten ! |
We kunnen ons vergissen -zegt Ouweneel, blz 192- maar we kunnen door de geestelijke groei in de omgang met het Woord van God toch leren onderscheiden waarop het aankomt, wat Hij van ons verwacht.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 6 juni 2012, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:20
|
|
|
Okay Herman ik wist niet dat bij onze buren de uitdrukking een ezel………. 1op1 betekend dat” Enkel God kan ons veranderen”. En dat je de cmm er op wilde wijzen ” naar het feit dat wij mensen veelal dezelfde fouten maken die we reeds maakten,ze stelde die vraag nl heel expliciet aan jou(tenminste zo las ik het) en dat antwoord las ik niet.(of heb ik die gemist?) als dat zo is ben je volledig ontopic en maak ik mijn excuus voor mijn geïrriteerde opmerking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:32
|
|
|
Ik vroeg me zo eens af dames. Klopt het dat jullie nooit telefoonnummers uit jullie mobiel wissen? Ook al spreek je diegene nooit meer en ook al vind je hem of haar een grote ( vul zelf maar in) ?
Misschien geldt het wel alleen voor de vrouwen die ik ken, maar vroeg het me zo af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:39
|
|
|
MANNA420 schreef: | Ik vroeg me zo eens af dames. Klopt het dat jullie nooit telefoonnummers uit jullie mobiel wissen? Ook al spreek je diegene nooit meer en ook al vind je hem of haar een grote ( vul zelf maar in) ?
Misschien geldt het wel alleen voor de vrouwen die ik ken, maar vroeg het me zo af. |
vanwaar gehazi?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|