Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:01
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Bezuinigen op onderwijs? Dat zou ik liever niet doen! Wel kan wat mij betreft een kleine verschuiving van de uitgaven plaatsvinden. Inderdaad, wat jij zelf ook noemt: een versobering van overdreven luxe.
Volgens mij hebben bepaalde ouders een traumatische ervaring overgehouden van de schoolschriftjes waarin ze vroeger hebben moeten schrijven. (en ook van ander gebrek aan luxe.) En dus willen ze dat hun eigen kinderen in de watten worden gelegd. Het is echt niet zo dat kinderen van tegenwoordig sneller of beter leren dan de mensen die 40 jaar geleden als kind op school zaten. Het is dus goed om te bezuinigen op overbodige zaken. Zo kan het geld gaan naar die taken op school die ècht noodzakelijk zijn maar waar nu geen geld voor is. |
Dat ben ik met je eens, Arjan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:03
|
|
|
RINGO975 schreef: | Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen? Waarom niet op onderwijs bezuinigen? Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?
Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden. Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.
De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd. Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger. Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.
Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar. |
Waarom ga je zelf dan niet de politiek in Dan komt het vast allemaal goed, ahum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:04
|
|
|
We moeten het lichaam blijven onderscheiden.
Niet iedere gemeente heeft dezelfde roeping. Net zoals niet iedere christen dezelfde roeping en talenten heeft.
We zijn niet elkaars tegenpolen, maar wel anders in het Lichaam van de Heer...in de betekenis van...de één is de voet, de ander weer de hand etc...
Met elkaar zijn we het Lichaam....en zullen we kennen de hoogte, de breedte en de diepte van het Koninkrijk van God.
We worden geroepen opm elkaar te dienen, zowel de gemeenten als ook de individuele christen.
We zouden veel meer voor elkaar moeten bidden, zodat ieder tot zijn of haar recht komt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:06
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ok..... zaterdag is voor mij altijd een heel aparte dag na 5 dagen werken
lekker rust soms, lekker druk soms, wel eens naar de voetbal van mijn zoon, soms vissen, dan weer fietsen, dan eens shoppen.
Zondag is nog aparter, dan ga ik naar de kerk, en verder beetje genieten van de dag, lekker naar buiten toe, stuk wandelen, of fietsen, vissen, strand of wat dan ook.
Zondag sta ik dus wel meer stil bij t feit dat God mijn vader is, leer van Hem, prijs Hem op die dag. Dus niet op een zaterdag. |
Wat jij zondags doet doe ik elke dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:17
|
|
|
MAR907 schreef: | Ja ook. Hoe kan men dan denken dat wanneer iemand sterft, dan naar de Hemel gaat? en de ongelovigen naar de hel?
De Here Jezus zei toch ook tegen Maria dat Lazarus sliep en niet in de Hel of Hemel is? |
dat naar de hel gaan , na de dood, komt door de staten vertaling die dus de woorden dodenrijk en hel , neit onderscheid, maar met het woord hel vertaald.
De mensen nemen dat dan over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:31
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wie zegt dat dat het mij niet kan schelen? Juist wel! Maar onze regering kan nu eenmaal niet als regering zijnde de regering van ontwikkelingslanden passeren. Onze regering kan niet zomaar zonder toestemming van de ontwikkelingslanden opbouw-projecten financieren. Dat gaat gewoon niet. Als het nl. wél had gekund, dan was het geld rechtsstreeks naar de armen gegaan. Maar wat heb je eraan, om ontwikkelingshulp te geven aan landen die het voornamelijk in eigen regeringszakken steken? Dan kan je beter investeren in landen die wél willen zorgen voor de allerarmsten.
Het zou heel goed zijn om regimes die alleen de eigen zakken vullen, de gevolgen te laten voelen van het zakken vullen. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zelfverrijking van die regeringen. Er is onderzoek verricht naar de besteding van de ontwikkelingshulp. Daaruit kwamen schokkende conclusies. Dus het is niet zómaar wat ik hier allemaal schrijf........ |
Er zal dus hoe dan ook IETS moeten gebeuren. Dan maar flink voor bidden dus......... en inderdaad, die landen die er een potje van maken.....moeten het op de één of andere wijze voelen en daaruit (willen) leren. Daar moet dan maar eens heel erg goed en serieus over nagedacht worden, hoe dat het beste kan worden aangepakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:31
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dat naar de hel gaan , na de dood, komt door de staten vertaling die dus de woorden dodenrijk en hel , neit onderscheid, maar met het woord hel vertaald.
De mensen nemen dat dan over |
Dat ben ik 100% met je eens. Dat is met de zondag ook zo. Nergens in de bijbel vind ik hetzij: door God, de Here Jezus of door de apostellen, dat de 7e dag veranderd is in de 1e dag van de week. Zij hebben altijd de sabbath in ere gehouden, zelfs zegt de Here Jezus "ik ben Heer van de sabbath (7e dag). Tevens denk ik ook aan wat de Heer in oppenbarringen zegt dat het merkteken van het beest geeft dat je niet kunt kopen en verkopen. Wat kun je niet op zondag? kopen en verkopen. Wie hamert daarop? dat is de paus. Het catolisme heeft altijd vanuit de geschiedenis de zondag aanbidding gehad, dat is hun merk, zeggen ze zelf. Het protestantisme kwam daaruit voort maar zijn dat niet meer.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 4 april 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:43
|
|
|
Goedemorgen allemaal!
Vroeger had mijn man een Surinaamse collega, die de gewoonte had om elke 1e Paasdag op te bellen met de de mededeling: Broeder, de Heer is waarlijk opgestaan! Ik vond dat altijd een hele ontroerende mededeling om 1e Paasdag mee te beginnen. Daarom wil ik het graag tegen jullie allemaal zeggen! Voor jou, voor mij, voor ons allemaal: De Heer is waarlijk opgestaan! Hele gezegende, fijne Paasdagen toegewenst! Liefs, Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:46
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ja, voor mij helemaal duidelijk, maar voor Jezus dood aan t kruis waren de gelovigen (mensen als abraham, izak, jacob etc) volgens mij in t dodenrijk. Waar Jezus hen heeft weggehaald. Als wij, van na Jezus, dood en opstanding, komen te overlijden, gaan wij verder, levend, maar nog niet op een nieuwe aarde. Dus ergens zullen wij zijn, wachtende op die nieuwe hemel. |
Jezus maakte aan Zijn leerlingen bekend, dat Abraham, Isaac en Jacob levenden waren voor God, want zo zei Hij...God is niet een God van doden, maar van levenden....
Dan kunnen ze m.i. nooit in het dodenrijk geweest zijn...., want ze waren niet dood, maar levenden voor God. Ik denk, dat die bijbelstudie over de Hemel dat ook wel behandeld en daar iets over zegt.
Ik zal het eens nalezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:53
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Jezus maakte aan Zijn leerlingen bekend, dat Abraham, Isaac en Jacob levenden waren voor God, want zo zei Hij...God is niet een God van doden, maar van levenden....
Dan kunnen ze m.i. nooit in het dodenrijk geweest zijn...., want ze waren niet dood, maar levenden voor God. Ik denk, dat die bijbelstudie over de Hemel dat ook wel behandeld en daar iets over zegt.
Ik zal het eens nalezen..... |
niemands ziel gaat dood... Jezus getuigde daarvan tegen de saduceen die helemaal niet geloofde in een hiernamaals.
Tegenwoordig zijn er ook gelovigen die dat denken, Jezus niet opgestaan, etc. Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 01:06
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Doe een oproep zou ik zeggen, misschien leuk om met een aantal mensen van cm te gaan. |
nou wie wil er allemaal dan,,,
het lijkt me wel wat ik heb al een keerjte gelopen maar goed ik wil hem wel lopen met mooi weer nu eigelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 02:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | niemands ziel gaat dood... Jezus getuigde daarvan tegen de saduceen die helemaal niet geloofde in een hiernamaals.
Tegenwoordig zijn er ook gelovigen die dat denken, Jezus niet opgestaan, etc. Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken. |
Wat bedoel je precies Jonathan?
Voor God liggen de zaken anders dan voor ons mensen. Jezus zei, dat wie niet in Hem gelooft, dood is voor God ook al ben je levend...en als je in Jezus Christus gelooft dan ben je levend of dan leef je...ook al ben je gestorven.
Ik geloof inderdaad, dat ook diegenen, die niet geloven, en dus dood zijn ook al in dit aardse leven dus...tenminste voor God dan, dat die een bewustzijn houden, maar ik moet dat nog eens goed nagaan...het is al een tijd geleden, dat ik mij er mee heb beziggehouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 10:50
|
|
|
Liefde is...
Departures
...samen beginnen aan een ongelofelijke reis.
(helaas lukt het plaatje niet)
Ik ben die reis begonnen, het is heerlijk, het is spannend, het is alles, het is niks, ( ) het is een avontuur en het is ongelofelijk. (mooi)
Ik ben bijna weg en bij deze voor iedereen een hartelijke groet!
Laatst aangepast door
|
SARIJS794
|
op zondag 4 april 2010, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 11:06
|
|
|
GRACE015 schreef: | Goedemorgen allemaal!
Vroeger had mijn man een Surinaamse collega, die de gewoonte had om elke 1e Paasdag op te bellen met de de mededeling: Broeder, de Heer is waarlijk opgestaan! Ik vond dat altijd een hele ontroerende mededeling om 1e Paasdag mee te beginnen. Daarom wil ik het graag tegen jullie allemaal zeggen! Voor jou, voor mij, voor ons allemaal: De Heer is waarlijk opgestaan! Hele gezegende, fijne Paasdagen toegewenst! Liefs, Grace |
Geweldig te weten dat onze Heer, Jezus Christus is opgestaan uit de dood. Dood is overwonnen, over ons heeft dat geen vat meer. Wij mogen leven. NU en STRAKS, Jezus heeft ons vrijgekocht !!
Hij is waarlijk opgestaan !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 12:30
|
|
|
Om de minste te willen zijn Moet je eigen IK sterven Ja elke dag weer Zodat Jezus Christus ons Naar Zijn Beeld Kneed, Vormt en Vult
Want leven we uit eigen IK Dan blijft die onrust in jou En kan de Here je niet vullen Met Zijn Liefde
Sterf elke dag je eigen Ik En maak je klein Als een kind
Dat we meer Nederigheid en Zachtmoedig Mogen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 12:51
|
|
|
Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.
Zolang de adem des levens in de mens is, leefd een ziel, zodra de levens adem verdwijnt, is het een dode ziel.
De ziel blijft, deze wordt begraven. Vandaar dat de Joden eerbied hebben voor hun doden en mogen niet verbrand worden.
Het verschil is dat de èèn geloofd in, je hebt een ziel en de ander, je bent een ziel.
Iedereen sterft en staat weer op alleen voor de gelovigen heeft de tweede dood geen kracht en blijft dan leven. De ogngelovigen sterft voor de tweede keer in het poel des vuur voor eeuwig.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 4 april 2010, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 13:02
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Wat bedoel je precies Jonathan?
Voor God liggen de zaken anders dan voor ons mensen. Jezus zei, dat wie niet in Hem gelooft, dood is voor God ook al ben je levend...en als je in Jezus Christus gelooft dan ben je levend of dan leef je...ook al ben je gestorven.
Ik geloof inderdaad, dat ook diegenen, die niet geloven, en dus dood zijn ook al in dit aardse leven dus...tenminste voor God dan, dat die een bewustzijn houden, maar ik moet dat nog eens goed nagaan...het is al een tijd geleden, dat ik mij er mee heb beziggehouden. |
Ik heb het nagekeken. Ab Klein-Haneveld zegt in zijn bijbelstudieWat is de hemel", dat de Oudtestamentische gelovigen in het dodenrijk zouden zijn. (blz 50).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 13:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | En...wat wil je hiermee zeggen? Dat Johannes zijn eigen ideeen hier opschreef Of dat hij opgeschreven heeft wat God hem zelf geopenbaard heeft?
Jezus zelf verteld ook een stukje over deze zaken... de rijke man en de arme Lazarus. |
Zou God naar ons toekomen met een wereldbeeld die we niet kennen, of met een wereldbeeld wat we wel kennen, zo ook met Johannes en de visioenen die hij door God kreeg geopenbaard.
Mijn punt voornamelijk was om aan te geven wat het wereldbeeld toen was, en dat die totaal anders is van wat wij nu weten en wat wij als wereldbeeld hebben. Een onderaards dodenrijk was toen normaal, net als dat de zon en de maan om de aarde draaien, tegenwoordig weten we dat dat wereldbeeld niet klopt met de werkelijkheid. Maar het geeft wel inzicht in bepaalde bijbelteksten, en hoe men tegen bepaalde zaken aankeek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 13:30
|
|
|
De Here Jezus zegt.....
Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,
Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt." Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.
God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.
Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 13:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | t is één van mn favorietjes, suus, ken je ook de londonderry soep? is een pittige kerrie-room-soep maar wieweet is t receptje van annet wel lekkerder dan t mijne, dus als je de moeite wilt nemen, kun je m wel even plaatsen, misschien?
doe annet de groetjes... |
Hee Hannah, Deze link ontving ik van Annette via mijn hyves... http://www.soep-recepten.nl/soep/1012/Groningse+mosterdsoep.htmldeze
recept voor MOSTERDSOEP: Ingredienten: 50 gram boter,60 gram bloem,1/8 liter room,1 liter bouillon,2 of meer naar smaak eetlepels groningse mosterd.
Eventueel: spekjes om uit te bakken,1 prei
Beschrijving: Laat de boter smelten maar niet kleuren.Voeg de bloem toe en roer met een houten lepel.Zet de roux op een zacht vuur en laat m 10 minuten garen.Verwarm de bouillon,giet die bij de roux en roer het geheel glad.Laat onder voortdurend roeren 10 minuten koken.Haal de soep door een zeef,en voeg naar smaak de mosterd toe.Voeg vlak voor het serveren de room toe,laat de soep nu niet meer koken.
Succes !! Wil deze dus ook een keer proberen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 4 april 2010, 13:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 14:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mooi rob! |
Misschien ga ik ook wel mee ... als ik dat weekend verder niks heb en ik kan er heen met de fiets... lijkt het me wel wat... Vind het altijd leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 15:55
|
|
|
je bedoelde deze sarijs?
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 4 april 2010, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 16:14
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 16:24
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Misschien ga ik ook wel mee ... als ik dat weekend verder niks heb en ik kan er heen met de fiets... lijkt het me wel wat... Vind het altijd leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten. |
doen suus! ik zou je eigenlijk vorig jaar al eens ontmoeten weet je t nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|