Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:21
|
|
|
Maar luister....die zwarte pannen met inhoud zijn vast geen oesters geweest denk ik.... Die komen vaak op een schaal... Mossels wel in pannen... Er is ooit eens in Vlissingen een wedstrijd mossels eten geweest...ONBEPERKT...
Die won een kennis....die at 6 pannen op( natuurlijk begrijp je dat er veel ""afval"" van schelpen aan de mossels zit...
Zo eten mijn dochter en ik 2 kilo mossels... Dat lijkt veel maar je houd er een bord vol aan over....lekker met frietjes... ( en de sausjes...mmm) En creabea hier ...bewaarde de schelpen en maakte er mosselkransen van!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 17:32
|
|
|
Oesters hoef je niet perse te slurpen, je kunt ze heel goed en zeker net zo lekker gratineren en dan zijjn ze hartstikke levenloos.
Maar goed on-topic, hoe maak ik vilt waterdicht ? Of is dit niet huishoudelijk ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 17:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Maar luister....die zwarte pannen met inhoud zijn vast geen oesters geweest denk ik.... Die komen vaak op een schaal... Mossels wel in pannen... Er is ooit eens in Vlissingen een wedstrijd mossels eten geweest...ONBEPERKT...
Die won een kennis....die at 6 pannen op( natuurlijk begrijp je dat er veel ""afval"" van schelpen aan de mossels zit...
Zo eten mijn dochter en ik 2 kilo mossels... Dat lijkt veel maar je houd er een bord vol aan over....lekker met frietjes... ( en de sausjes...mmm) En creabea hier ...bewaarde de schelpen en maakte er mosselkransen van!!!!!! |
Klopt Zeeland.....mosselen in de zwart pan...... en dat andere goedje op schalen........ Het was slurpen en kraken....brrr als ik er nog aan terug denk.... En mosselen met patat eten ze veel in Frankrijk......als we dat al zagen, sloegen we dat restaurantje maar fijn over Ach.....iedereen mag wel iets hebben wat we niet lekker vinden toch? Ik ben er ook niet mee opgegroeid......dat zal er ook wel aan bijdragen denk ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 17:45
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Oesters hoef je niet perse te slurpen, je kunt ze heel goed en zeker net zo lekker gratineren en dan zijjn ze hartstikke levenloos.
Maar goed on-topic, hoe maak ik vilt waterdicht ? Of is dit niet huishoudelijk ? |
Vilt waterdicht maken?? Geen idee denk dat je daarvoor naar een crea winkel moet zoals pipo's http://www.esgii.nl/vilt/ op deze site staat het een en ander succes ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 17:52
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Oesters hoef je niet perse te slurpen, je kunt ze heel goed en zeker net zo lekker gratineren en dan zijjn ze hartstikke levenloos.
Maar goed on-topic, hoe maak ik vilt waterdicht ? Of is dit niet huishoudelijk ? |
Jawel...goede vraag, maar leg er nog eens meer over uit...misschien weet ik dan een antwoord..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 17:57
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Maar goed on-topic, hoe maak ik vilt waterdicht ? Of is dit niet huishoudelijk ? |
Vilt wordt gemaakt van wol,wol komt van schapen,schapen zijn waterdicht........
Als het om een hoed gaat wil zo'n spuitbus die je ook gebruikt voor schoenen wel eens helpen,of je laat hem opnieuw stomen in de hoedenwinkel,dat doet iets met de structuur van de wol en maakt hem ook opnieuw waterdicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:02
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vilt wordt gemaakt van wol,wol komt van schapen,schapen zijn waterdicht........
Als het om een hoed gaat wil zo'n spuitbus die je ook gebruikt voor schoenen wel eens helpen,of je laat hem opnieuw stomen in de hoedenwinkel,dat doet iets met de structuur van de wol en maakt hem ook opnieuw waterdicht. |
JUps stond ook op die site erbij maar ja ik kom niet uut een boerengehucht Leanne zoals jij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:04
|
|
|
Het gaat om een cowboyhoed, en zo'n spuitbus helpt maar ff , ik ga ff op die site kijken en in de hoeden winkel. Die hoed is ruim 20 j oud en het model is er uit, volgens mij door de regen.
Bedankt aan een ieder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:32
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Het gaat om een cowboyhoed, en zo'n spuitbus helpt maar ff , ik ga ff op die site kijken en in de hoeden winkel. Die hoed is ruim 20 j oud en het model is er uit, volgens mij door de regen.
Bedankt aan een ieder. |
Dan zou ik uitkijken naar een andere...en de oude als een souvenir bewaren...
Om middelen aan die hoed te besteden terwijl hij aow heeft zou ik niet doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dan zou ik uitkijken naar een andere...en de oude als een souvenir bewaren...
Om middelen aan die hoed te besteden terwijl hij aow heeft zou ik niet doen... |
Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:01
|
|
|
INGE721 schreef: | Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland |
Nee moet nog tot minstens mijn 67ste als ik mazzel heb en ze het niet opschroeven naar 70
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:51
|
|
|
INGE721 schreef: | Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland |
Hoeden zijn eerder op.... Canadian zei het toch zelf???
Duidelijk dat deze...OUD EN DER DAGEN ZAT IS....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:37
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Als ik dit allemaal lees, moet ik denken aan mijn vakantie met mijn vriendin jaaaaaaaaren geleden. We waren in Vlissingen op vakantie, en wilden gaan uit eten. We zagen een leuk, gezellig restaurant, en gingen naar binnen. Het was nog vrij rustig, en we kozen een leuk plekje bij het raam. Het duurde maar even, en geleidelijk aan stroomde het vol. Iedereen deed een bestelling, en wij uiteraard ook. Tja....zei mn vriendin..het is hier een ruim aanbod van vis.... No way..zei ik.....ik neem een lekker biefstukje.. En als er mensen vis gaan slurpen, vertelde ik haar...wil ik een andere tafel. Dat meen je niet, zei mn vriendin....ik zei o ja.... want anders krijg ik geen hap door mn keel. Mijn angst werd waarheid.. Overal op tafels kwamen van die grote zwarte pannen , met OESTERS!!!! En daar begon het geslurp....... Mijn vriendin begon te lachen.....nou..daar zitten we dan. Ik kreeg het benauwd....want zo kreeg ik echt geen hap door mn keel. Toen er even later een ober aan kwam met ons eten, heb ik hem vriendelijk verzocht, of we asjeblieft!!!!!...aan een andere tafel mochten gaan zitten.......ik zag hem denken.......stomme muts!!!! Maar ik kreeg mn zin....we zaten verrrr weg van het geslurp...en ik heb heerlijk gegeten!!
Eigenlijk heb ik wel een vraag.... Als je bij iemand voor het eerst gaat eten en je krijgt slurp vis...... wat doe je dan he? Zeggen dat ik echt geen honger heb? Ik lus dat egg nie........kokkeltjes....oestertjes...krabbetjes...... Als het oooooit voorkomt...dan hoop ik dat er een kat of hond onder tafel ligt |
HET MOSSELSEIZOEN IS WEER BEGONNEN........HOERA.......
Alleen éven wachten tot de prijs wat zakt. Ze zijn nog té duur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | HET MOSSELSEIZOEN IS WEER BEGONNEN........HOERA.......Alleen éven wachten tot de prijs wat zakt. Ze zijn nog té duur. |
Hoe kun je het mosselseizoen overslaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:49
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hoe kun je het mosselseizoen overslaan |
Dat slaan we gewoon niet over!!! BASTA!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat slaan we gewoon niet over!!! BASTA!!!
|
Echt wel dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat slaan we gewoon niet over!!! BASTA!!!
|
Laat maar doen Zeeland , ze weet niet eens het verschil tussen een oester en een mossel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:05
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dan zou ik uitkijken naar een andere...en de oude als een souvenir bewaren...
Om middelen aan die hoed te besteden terwijl hij aow heeft zou ik niet doen... |
Het probleem is (nou eigenlijk niet echt) hij zit zo lekker op m,n koppie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JUps stond ook op die site erbij maar ja ik kom niet uut een boerengehucht Leanne zoals jij |
Mijn flamboyante broers die zetelen in het westen des lands dragen van die zwierige hoeden.......en die kunnen het ook nog hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hoe kun je het mosselseizoen overslaan |
ECHT NIET
By the way Laatste zaterdag v augustus op Yerseke mosseldag, dat is gekookte ( dus dooie ) mossels. eten v ong 1 piek per portie , echt lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:14
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | ECHT NIET
By the way Laatste zaterdag v augustus op Yerseke mosseldag, dat is gekookte ( dus dooie ) mossels. eten v ong 1 piek per portie , echt lekker |
Hoho , wel goeie info geven he..........'t is de 3e zaterdag van aug. altijd , dus dit jaar op 18 augustus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn flamboyante broers die zetelen in het westen des lands dragen van die zwierige hoeden.......en die kunnen het ook nog hebben |
Dat bedooel ik maar net.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoho , wel goeie info geven he..........'t is de 3e zaterdag van aug. altijd , dus dit jaar op 18 augustus. |
Oeps sorry , je hebt gelijk
Bij deze dus .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 00:34
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Het probleem is (nou eigenlijk niet echt) hij zit zo lekker op m,n koppie |
Die volgende past zich zo aan ...aan je knikker...!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 01:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | HET MOSSELSEIZOEN IS WEER BEGONNEN........HOERA.......Alleen éven wachten tot de prijs wat zakt. Ze zijn nog té duur. |
...2 weken geleden had de visboer die bij de AH staat al mosselen bij. Ze koste 7.50 euro de kilo. Hij had ook die befaamde hangmosselen bij maar daar weet ik de prijs niet van.
Prei, ui, tomaat, selder aanstoven...een beetje currypoeder erbij...mosselen erbij...degewenst wat gesnipperde knoflook...een paar keer opschudden... dan met brood en kruidenboter en mosselsaus (mosterd, beetje mayo, wat azijn...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 07:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoho , wel goeie info geven he..........'t is de 3e zaterdag van aug. altijd , dus dit jaar op 18 augustus. |
Gelukkig dan heb ik wat anders te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 07:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...2 weken geleden had de visboer die bij de AH staat al mosselen bij. Ze koste 7.50 euro de kilo. Hij had ook die befaamde hangmosselen bij maar daar weet ik de prijs niet van.
Prei, ui, tomaat, selder aanstoven...een beetje currypoeder erbij...mosselen erbij...degewenst wat gesnipperde knoflook...een paar keer opschudden... dan met brood en kruidenboter en mosselsaus (mosterd, beetje mayo, wat azijn...) |
Klinkt allemaal heel lekker, alleen jammer dat je er mosselen bij doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 08:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...2 weken geleden had de visboer die bij de AH staat al mosselen bij. Ze koste 7.50 euro de kilo. Hij had ook die befaamde hangmosselen bij maar daar weet ik de prijs niet van.
Prei, ui, tomaat, selder aanstoven...een beetje currypoeder erbij...mosselen erbij...degewenst wat gesnipperde knoflook...een paar keer opschudden... dan met brood en kruidenboter en mosselsaus (mosterd, beetje mayo, wat azijn...) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 09:52
|
|
|
ANNA415 schreef: | Klinkt allemaal heel lekker, alleen jammer dat je er mosselen bij doet |
Geef mijn portie ook maar aan fikkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geef mijn portie ook maar aan fikkie |
Fikkie lust ze zeker niet!!! Maar de katten wel!!!!
|
|
Naar boven |
|
|