ChristianMatch

Forum

10 geboden,wet van mozes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:03

JOLAN931 schreef:
naah.... als je de mijne mar niet jat, want ik kan hem zelf zo goed gebruiken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je maakt slapende honden wakker... Clown smiley Knipoog smiley

Maar goed dat ik niet weet waar je huis woont... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:06

JOLAN931 schreef:
ik denk dat de oudste vertaling de zuiverste is maris, ongeacht of deze niet te lezen is of wel...
hier is namelijk het minst aan gesleuteld, en hervertaald door de mens. (even er vanuit gaande dat deeerste bijbel is geinspireerd door de Heilige Geest)

Mee eens.

En bovendien als de Geest van God met je is, kun je zo'n oude vertaling best volgen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:08

JOLAN931 schreef:
je lijkt wel zo'n mens als ik...lekker biefstukje.... Kwijlende smiley

nee ik denk niet dat het Gods bedoeling is om de dieren te laten lijden in veel te kleine hokjes, maar wel om gegeten te worden zolang ze een snelle, en dus vrij pijnloze dood sterven, en hun leven onder diervriendelijke omstandigeheden mogen doorbrengen.

nee ik denk ook niet dat dit de bedoeling kan zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=kd9dpJ_AmDY

wie weet nog even een lidmaatschap afsluiten zo vlak voor de kerst?? kunnen we met een gerust hart de rolade aansnijden
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:10

Quote:
JOLAN931 schreef:
naah.... als je de mijne mar niet jat, want ik kan hem zelf zo goed gebruiken

Je maakt slapende honden wakker...

Maar goed dat ik niet weet waar je huis woont...

laten we dat dan vooral zo houden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:12

Meneer Arjan,vraag voor u Coole smiley met zonnebril

Hoe snel groeit ijs???
(vanwege Fryslan boppe,schaatsen,chocomel,haardvuurtje,berevelletje etc Knipoog smiley )

Gr.Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:17

mooi he, klaas, dat God je dan zegent met vrede in je hart, ondanks het onrecht wat je wordt aangedaan!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:37

LEANNE226 schreef:
Meneer Arjan,vraag voor u Coole smiley met zonnebril

Hoe snel groeit ijs???
(vanwege Fryslan boppe,schaatsen,chocomel,haardvuurtje,berevelletje etc Knipoog smiley )

Gr.Leanne

Maakt toch niets uit ???
Elfstedentocht is er toch wel weer in 2010 .
Clown smiley
Tweede Pinksterdag, op de fiets. (Lang zo koud niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt }
Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:52

Bovendien, is je foto Osama Bin Laden nee hoor goed kijken
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:53

HENK710 schreef:
Ikke zielig? Dat nooit! Enkel een gevallen kerstengel. Lachende smiley
Maar komt goei hoor, want ben alweer opgericht met hulp van Doeshi.
Nu enkel nog die zweverige bende uit mijn hoofd zien te krijgen, want die bekant erger dan de kwaal...
In elk geval bedankt voor je lieve knuf Kussende smiley

Nu zal ik ietwat alerter reageren

Van mij krijg je dan nog een knuf
vanwege de zweverige bende in je hoofd Geschokte, onthutste smiley ....Hoe moet ik dat begrijpen, ben je op je hoofd gevallen of zo.....kenne we niet hebbe hier hoor.....in ieder geval...van harte beterschap Henkieboy Kussende smiley En Robb krijgt er ok nog 1 van me, omdat ze je zo goed verzorgd en je opgericht heeft ...hier komtie dan.... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:56

JOLAN931 schreef:
ik denk dat de oudste vertaling de zuiverste is maris, ongeacht of deze niet te lezen is of wel...
hier is namelijk het minst aan gesleuteld, en hervertaald door de mens. (even er vanuit gaande dat deeerste bijbel is geinspireerd door de Heilige Geest)

Hervertaald? Denk je dat de NBG uit de Statenvertaling vertaald is of zo? De vertalingen worden rechtstreeks vanuit de grondtekst vertaald. De huidige vertalingen zijn dan ook betrouwbaarder, omdat we weten dat ze gebaseerd zijn op meer transcripten en meer onderzoek. Er is wat dat betreft veel vooruitgang geboekt. Ook met de vondst van de Dode Zee rollen. We staan nu veel dichter bij de oorspronkelijke tekst dan een paar eeuwen geleden.
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:56

troost mijn volk zegt uw God
spreekt tot het hart van jerusalem staat daar
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:00

voor chat, hier is die dan speciaal voor jou

http://www.youtube.com/watch?v=5wBuhQhkt5Q&feature=related

en opletten he een volgend keer.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:02

KLAAS252 schreef:
Maakt toch niets uit ???
Elfstedentocht is er toch wel weer in 2010 .
Clown smiley
Tweede Pinksterdag, op de fiets. (Lang zo koud niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt }
Klaas

Meneer Klaas

Een oprjochte Frysk fietst niet doch schaatst en kluunt Knipoog smiley

Gr.Leanne (met warme choco in de hand,vast warmdraaien)
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:03

LEANNE226 schreef:
Meneer Klaas

Een oprjochte Frysk fietst niet doch schaatst en kluunt Knipoog smiley

Gr.Leanne (met warme choco in de hand,vast warmdraaien)

Ik ben dan ook maar import Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:04

hoe kom je er op ik hou niet van die man

Laatst aangepast door
ISRAEL987
op maandag 14 december 2009, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:04

KLAAS252 schreef:
Ik ben dan ook maar import Clown smiley

Aangenaam,ik ben ook een doehetzelffries Lachende smiley

Gr.Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:05

het is de klaag muur
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:08

laat maar zitten je weet het niet hier heb ik geen zin in
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:50

CHATULIEM619 schreef:
Hervertaald? Denk je dat de NBG uit de Statenvertaling vertaald is of zo? De vertalingen worden rechtstreeks vanuit de grondtekst vertaald. De huidige vertalingen zijn dan ook betrouwbaarder, omdat we weten dat ze gebaseerd zijn op meer transcripten en meer onderzoek. Er is wat dat betreft veel vooruitgang geboekt. Ook met de vondst van de Dode Zee rollen. We staan nu veel dichter bij de oorspronkelijke tekst dan een paar eeuwen geleden.

Welke vertaling ook het beste zou zijn... als je alleen al de verschillende vertalingen naast elkaar legt, dan zie je dat er behoorlijk mee is geknoeid.
Wat er bij de ene te veel staat staat bij de andere weer te weinig.
De meeste vertalingen zijn door katholieken gebeurd... en dingen aan de schrift toegevoegd en/of afgehaald, zodat het in hun straatje paste (zie link). Ze hebben er naar mijn idee een zooi van gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:50

SOLAFIDE630 schreef:
Van mij krijg je dan nog een knuf
vanwege de zweverige bende in je hoofd Geschokte, onthutste smiley

Medicinale zweverigheid, Sola. Ofwel teveel pillen in mijn donder Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:59

KLAAS252 schreef:
Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God.
Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.

Bedankt, Klaas, voor deze concrete invulling van wat hier juist besproken is. En ja, ik geloof zeker, dat dit de juiste weg is!
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:04

KLAAS252 schreef:
Laat mij ook een duit in het zakje doen en iets van mijn ervaringen met jullie delen ?

Jaren geleden werd ik door een neef van mij van nogal grove dingen beschuldigd, die onwaar waren. Mijn tante deed daar heftig in mee, uiteraard omdat het haar zoon betrof. Een gegeven moment werd ik erbij bepaald dat ik hier iets aan moest doen. Is het niet zo dat je, voordat je aan het Avondmaal aanzit, bij jezelf terade moet gaan of er iets verkeerd is ? (K'weet zogauw niet waar het staat. ) Sola ? help???)Ik heb toen de telefoon gepakt en mijn tante gebeld,(mijn neef leefde toen niet meer) en haar gevraagd: Als ik iets verkeerd heb gedaan, wilt U mij dat dan vergeven? Reaktie: De hoorn werd erop gegooid. In een periode van een paar weken heb ik dit drie keer gedaan, met hetzelfde resultaat. Ik heb en kon het toen laten rusten.

Mijn tante is een paar maanden geleden overleden en in diezelfde tijd werd bij ons in de gemeente gepreekt over de opdracht aan Jona mbt Nineve.
Ik voelde me ineens heel erg betrokken bij Jona; ik was ook al bezig een afdakje onder de bomen te maken en maar eens zien wat God gaat doen met mensen die van vergeving niks wilden weten.
Ik moest toen ook een "Jona-klus"doen.
Ik heb de schoondochter van mijn tante een brief geschreven in een poging dit hele onverkwikkelijke verhaal eindelijk eens uit de wereld te krijgen. Als reaktie kreeg ik een brief terug met de meest erge verwensingen richting Christenen en God. Ik heb deze brief maar voor een gedeelte gelezen, omdat mij dit veel te ver ging en hem weggelegd, misschien lees ik hem later wel helemaal.
Kijk, en nou wilde ik graag een afdakje onder de bomen gaan bouwen en toezien hoe God gaat straffen......

.....fout......

En hou me ten goede, ik ben verre van een heilige, maar ik heb in mijn leven wel geleerd om ook mijn hoofd voor God te buigen.
Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God.
Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.

Nogmaals, bovenstaande is uitsluitend bedoeld om mijn ervaringen met jullie te delen. Een ieder doe hiermee wat hij/zij goeddunkt.

Gods zegen toegewenst.
Klaas

Klaas kippevel.... Heel erg bedankt dat je dit met ons wilde delen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:05

CROSSROAD317 schreef:
Heb je ooit gehoord van Gods genade, en de kracht/vrijheid die daarvan uitgaat ??
Volgens de wet mag het niet, maar is Gods genade niet groter dan die wet?? Lachende smiley

Gods wet IS genade. Hij heeft ons leefregels willen geven om naar Hem te kunnen blijven groeien, wat er ook gebeurt. Wat een genade!
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:08

SOLAFIDE630 schreef:
Dank je wel Robb....ook ik lees dit nu pas ook van jou Verlegen lachende smiley Jij ook een heel geweldige knuf voor mij omdat je zo dapper bent temidden van al die kneusen om je heen, die jouw aandacht en zorg zo nodig hebben. Je bent een dapper meisje....ennuh....geniet maar van je vleugellamme Clown smiley kanjer naast je op de bank...... Verliefde smiley

Trouwens ..,doe me een genoegen...ha, ha......zo onmisbaar ben ik niet hier op het forum en nooit geweest ook....dus die eer komt mij niet toe, vind ik zelf....... Er zijn er hier die dat echter wel zijn.... jouw Henkie behoort m.i. wel tot die categorie o.a. en Pieter, Inka, Chatuliem, Crossroad (en velen, die er nu niet zijn hier op CM)...om maar hier enkele namen te laten wapperen. Dat zijn de echte forumtijgers, maar ik beslist niet......ik ben slechts iemand, die gebruik maakt van een ander zijn/haar werk en laat me meedobberen op de CM forum golven...... Knipoog smiley
Trouwens jij doet ook al een behoorlijk tijdje en belangrijke duit inhet zakje, dus wat mij betreft hoor je inmiddel ook bij de FORUMTIJGERS hier Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

Tnx voor je knuf Sola doet me echt goed... Maar voor mij hoor je toch bij het forum hoor Knipoog smiley Lees je bijdrages altijd met veel genoegen... Al ben ik het er niet altijd mee eens Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:11

CROSSROAD317 schreef:
Wat ik vind, beetje vreemde vraag Smiley die vol vragen zit

Het hoofdstuk uit Romeinen is volgens mij het antwoord, dus wat ik vind kun je lezen in Romeinen. Het behoeft verder geen uitleg denk ik !!!!!

Was niet vreemd bedoeld cross was gewoon een beetje opzoek naar je eigen woorden zeg maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:14

CHATULIEM619 schreef:
Versie van Het Boek:

Nu komt het verschil wel naar boven.

Hoezo? Gods boodschapper mogen zijn is toch genade die Paulus ten deel gevallen is?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:21

Het mooie van een diversiteit aan vertalingen is juist dat je allerlei mogelijkheden naast elkaar kunt leggen en zo wel eens meer kunt leren uit een tekst dan zo op het eerste oog. Het aardige, zo heb ik onlangs van een Jood mogen leren, is dat de meeste Joodse begrippen wel zo'n 70 mogelijke betekenissen hebben. Dus misschien is het handiger om andere invullingen niet meteen af te katten, maar er mogelijk lering uit te trekken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:23

Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Versie van Het Boek:

Nu komt het verschil wel naar boven.

Hoezo? Gods boodschapper mogen zijn is toch genade die Paulus ten deel gevallen is?

nee henk, een boodschapper van God te mogen zijn was maar één van de vele genaden die Paulus ten deel vielen. In die zin is de vertaling van het boek dus onvolledig. Andere genaden waren o.a zijn liefde tot God, zijn ijver om anderen te bekeren, zijn standvastigheid in het geloof...die worden dus allemaal niet genoemd door het zo te vertalen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:25

CHATULIEM619 schreef:

Waarom laat de NBV veel dingen weg wat wel in andere veralingen staat?
Ik zelf hecht meer waarde aan de statenvertaling en de NBG.
mijns inziens zij ze nu aan de bijbel aan het sleutelen om dingen goed te praten.

Staat er niet ergens in openbaringen dat we niet mogen toevoegen en weglaten wat er geschreven is?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:30

Quote:
Staat er niet ergens in openbaringen dat we niet mogen toevoegen en weglaten wat er geschreven is?

18 Want ik betuig aan een iegelijkdie de woorden der profetie dezes boeks hoort:Indien iemand tot deze dingen toedoet; God zal over hem toedoen de plagen die in dit boek geschreven zijn

19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit het geen in dit boek geschreven is

openbaringen 22 statenvertaling

Heftig... ben benieuwd hoe andere vertalingen dit omschreven hebben
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 6194 Volgende
Pagina 40 van 6194