Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vanmorgen op de braderie.....(Roelande!!!!!!!!!!!!!!!!)
Een kraampje van....BUURTZORG!!!
Ze starten hier 18 juni...en wat zoeken ze...huishoudelijke hulpen!!!
De persoon die ik moest hebben had net de kraam verlaten maar ik kreeg al direct papieren in mijn handen gedrukt en er werd gezegd..dat wanneer ik tijd had maar gelijk contact moest opnemen...
Zojuist is er een mail weggegaan en heb ik ook al een positief gesprek gehad met de desbetreffende persoon...Wat fijn he??? En mijn clienten kunnen mee als ze dat willen...(uhmmmm...steel ik nu niet klanten van mijn huidige thuiszorg??)
(Dank U...dit was een lichtstraaltje van U van Boven!!!) |
Ik zou me geen zorgen maken over het stelen van de zorg Zeeland en er gewoon van genieten dat je misschien weer een baan krijgt! En dan nog wel met de mogelijkheid om dezelfde cliënten te houden.... Hadden ze je maar in dienst moeten houden! Zaken zijn zaken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:38
|
|
|
Is het mogelijk om in de gebedsroom te komen als niet-betalend lid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:39
|
|
|
Als je die angst hebt, is er wel een gevaar: doordat je zo bang bent, ervaar je mogelijk minder waar het op het moment zelf bij de doop om gaat. Het klinkt wat vervelend maar je zou met water kunnen oefenen. Dan heb ik het puur over de technische kant van de onderdompeling. Doe het in een bad of zo met een of twee mensen die je vasthouden, of in het ondiepe deel van het zwembad. Angst overwin je geleidelijk door te ervaren dat de angst ongegrond is. Wat dat betreft ben ik het ook zeker met Bert eens. Dan kun je straks ook onbevreesd de technische kant tijdens de doop ervaren en komt het ervaren van de doop zelf veel beter tot zijn recht.
Gelukgewenst met je beslissing!
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:58
|
|
|
Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Johannes 14:6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 19:06
|
|
|
De persoon die ik moest hebben had net de kraam verlaten maar ik kreeg al direct papieren in mijn handen gedrukt en er werd gezegd..dat wanneer ik tijd had maar gelijk contact moest opnemen...
Zojuist is er een mail weggegaan en heb ik ook al een positief gesprek gehad met de desbetreffende persoon...Wat fijn he??? En mijn clienten kunnen mee als ze dat willen...(uhmmmm...steel ik nu niet klanten van mijn huidige thuiszorg??)
oh o wat goed!! Tuurlijk neem je je cliënten mee wat is er nu belangrijker je cliënten of de huidige werkgever. Voor je cliënten is het toch veel fijner om jou te houden. Dat gaat helemaal goed komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 19:46
|
|
|
Misschien uitzicht op een andere baan....
Samen gezellig met dochter over de braderie gelopen...
Een zoon die heerlijk thuis...moeders bami...kwam eten.. Het overheerlijke toetje...SLAGROOM met aardbeien.. ( ja je leest het goed...slagroom was over de datum, maar blijkbaar nog prima en moest dus op)
Genoeg mooie...(en dankbare) momenten... Enne..o ja...toch bijna de hele dag mooi weer!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:03
|
|
|
Wat geweldig Zeeland!! Ik vind dat geen stelen hoor. Naar mijn idee gaat het om de client...en die client is vrij om jou te willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:55
|
|
|
[quote=GLORIA404] wat een mooie beslissing in je leven is dit, hè? Een paar jaar geleden deed ik belijdenis en ook dat was overgave; met heel mijn hart, geest, lichaam en ziel gaf ik me over aan God en dat was een proces van jaren. Het voelde als een sprong in het ongewisse, je volledig uit handen geven in Zijn handen en dat is dagelijks werk. Ik denk dat het een beetje lijkt op wat jij doormaakt en ik heb watervrees en leerde dat een paar jaar geleden stap voor stap overwinnen. Het advies van Thomas lijkt me heel bruikbaar om aan dat gevoel van onderdompeling te wennen. En vrees niet, voor niets en oefen alvast met je volledig aan Hem toevertrouwen. Hij kent je beter dan je jezelf ooit zult kennen. Hij weet wat je nodig hebt. Vertrouw Hem en geloof geloof geloof.....de rust die je zult ervaren is met niets te vergelijken. Geniet ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:57
|
|
|
Mede omdat ik graag zie dat er biddende gemeeenten komen, ben ik op zoek gegaan naar wat bidden werkelijk inhoud.
Bidden in communicerren met God, op wat voor manier dan ook. Bidden op vaste tijden is heel goed omdat je dan sowieso bewust gaat bidden. Bidden is ook als je bijvoorbeeld op je fiets of lopend door de natuur gaat en Gods pracht en praal ziet en Hem daar op dat moment (gewoon met ogen open) de eer er voor geeft, soms alleen al door er van te genieten, beseffend dat het Zijn werk is.
We hadden vrijdag, avond van gebed (nacht van gebed is geen mens voor te porren). Ik vind het jammer dat men op zo'n moment het laat afweten. Zo de Heer zegt het minste wat u voor hen doet (dat is in ons geval bidden) , heb u aan Mij gedaan.
Er zijn veel vooroordelen over bidden en dat i sook een reden waarom men niet komt denk ik. Ik had deze week iemand op bezoek, die kan ook niet "luid op"bidden in gezelschap. Ik zei tegen hem, als je op gebeds bijeenkomst komt, hoef je ook niet luid op te bidden, als je het aangeeft zal niemand je er op aanzien, en je kan het gebed van een ander je eigen laten worden door het tebeamen. hij en nog iemand waren wel op de nacht van gebed.
Zingen is 2 x bidden, er zijn pracht liederen die je met je hart zingt en zo ook al een gebed zijn.
Je mag zelfs bij d ekleinste zaken God er bij halen, zo van Heer help mij, als het even tegen zit (helpt beter als een GVD tje), maar vergeet Hem dan niet te danken als alles eens een keer meezit
Bidden kan dus op zo veel manieren dat ik hier er maar iets van neer heb gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:00
|
|
|
BERT168 schreef: | zo is het ook wiilemijn,als je dat vertrouwen hebt komt het achterover vallen in het water ook wel goed. het water wat in de neus komt,loopt er gewoon weer uit,niks aan't handje.
ik kan me het overigens wel voorstellen dat iemand watervrees kan hebben,aangezien ik het vroeger zelf ook heb gehad. dat was in mijn tienerjaren weet ik nog. dat kwam doordat ik wist dat ik onder water geen ademhalen kon,en die gedachte bezorgde me een soort angst eingelijk.
totaal ongegrond,want toen ik die drempel over was en even heeeel snel met mn hoofd onder water ging,(neus dicht en ogen dicht,) merkte ik dat mn angst voor het onbekende 100% meeviel! het duurde dus ook maar even dat ik onder water ging zwemmen,en even later al van de hoge duikplank durfde met allerlei kunstjes,bommetje etc..haha
dus Gloria,ik wens je veel succes,en laat het maar gewoon over je heenkomen-letterlijk en figuurlijk- dat gaat zeker goedkomen! |
Waar het mij een beetje om ging Bert, was het dubbele....je laat je dopen in volle overgave en in vol vertrouwen....maar ondertussen ben je bang voor het water, dat hoeft dan toch helemaal niet? Het komt een beetje onlogisch over snap je? En twee mensen houden je toch ook nog vast? Waarom heb je dan geen vertrouwen?
Kan je nog een bommetje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:02
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken. |
God heeft sex idd voor het huwelijk bedoeld. Zijn bedoeling was dat man en vrouw beiden het huwelijk als maagd (=rein) zouden ingaan. Het huwelijk is een verbond wat men met elkaar aangaat. Het huwelijk wordt dan op de 1e nacht bezegeld met het bloed van de ontmaagding en tijden daarna is het een intieme uitting van de liefde, die als bedoeling heeft om het echtpaar dicht bij elkaar te houden en te binden. Sex wordt dus binnen het huwelijk gezegend en geheiligd door God. Daar buiten is het niet gezegend. God is een God van verbond. Zo heeft God het nieuwe verbond met ons aangegaan en die bezegeld met het bloed van Jesus Christus op het kruis. Tevens spreekt God over dat wij zijn bruid zijn, over het bruidsmaal dat wij met hem zullen hebben. God heeft het huwelijk ingesteld. God haat echtscheiding (maleachi 2:16b) Helaas weet de duivel dit heel goed en is hij doet hij zijn uiterste best om hierover ieder in de misleiding te brengen wat hem goed lukt. Zo rooft hij ons van de maagdelijkheid en brengt veel verkeerde leer en denken. Maar God is ons genadig. Hij geeft ons inderdaad een 2e kans mits wij het op zijn manier gaan doen nl sex na het huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:05
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mede omdat ik graag zie dat er biddende gemeeenten komen, ben ik op zoek gegaan naar wat bidden werkelijk inhoud.
Bidden in communicerren met God, op wat voor manier dan ook. Bidden op vaste tijden is heel goed omdat je dan sowieso bewust gaat bidden. Bidden is ook als je bijvoorbeeld op je fiets of lopend door de natuur gaat en Gods pracht en praal ziet en Hem daar op dat moment (gewoon met ogen open) de eer er voor geeft, soms alleen al door er van te genieten, beseffend dat het Zijn werk is.
We hadden vrijdag, avond van gebed (nacht van gebed is geen mens voor te porren). Ik vind het jammer dat men op zo'n moment het laat afweten. Zo de Heer zegt het minste wat u voor hen doet (dat is in ons geval bidden) , heb u aan Mij gedaan.
Er zijn veel vooroordelen over bidden en dat i sook een reden waarom men niet komt denk ik. Ik had deze week iemand op bezoek, die kan ook niet "luid op"bidden in gezelschap. Ik zei tegen hem, als je op gebeds bijeenkomst komt, hoef je ook niet luid op te bidden, als je het aangeeft zal niemand je er op aanzien, en je kan het gebed van een ander je eigen laten worden door het tebeamen. hij en nog iemand waren wel op de nacht van gebed.
Zingen is 2 x bidden, er zijn pracht liederen die je met je hart zingt en zo ook al een gebed zijn.
Je mag zelfs bij d ekleinste zaken God er bij halen, zo van Heer help mij, als het even tegen zit (helpt beter als een GVD tje), maar vergeet Hem dan niet te danken als alles eens een keer meezit
Bidden kan dus op zo veel manieren dat ik hier er maar iets van neer heb gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso |
Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms????? Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:11
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | God heeft sex idd voor het huwelijk bedoeld. Zijn bedoeling was dat man en vrouw beiden het huwelijk als maagd (=rein) zouden ingaan. Het huwelijk is een verbond wat men met elkaar aangaat. Het huwelijk wordt dan op de 1e nacht bezegeld met het bloed van de ontmaagding en tijden daarna is het een intieme uitting van de liefde, die als bedoeling heeft om het echtpaar dicht bij elkaar te houden en te binden. Sex wordt dus binnen het huwelijk gezegend en geheiligd door God. Daar buiten is het niet gezegend. God is een God van verbond. Zo heeft God het nieuwe verbond met ons aangegaan en die bezegeld met het bloed van Jesus Christus op het kruis. Tevens spreekt God over dat wij zijn bruid zijn, over het bruidsmaal dat wij met hem zullen hebben. God heeft het huwelijk ingesteld. God haat echtscheiding (maleachi 2:16b) Helaas weet de duivel dit heel goed en is hij doet hij zijn uiterste best om hierover ieder in de misleiding te brengen wat hem goed lukt. Zo rooft hij ons van de maagdelijkheid en brengt veel verkeerde leer en denken. Maar God is ons genadig. Hij geeft ons inderdaad een 2e kans mits wij het op zijn manier gaan doen nl sex na het huwelijk. |
Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap.... Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is..... Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent.... Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:15
|
|
|
MANNA420 schreef: | Is het mogelijk om in de gebedsroom te komen als niet-betalend lid? |
Helaas niet Manna
Dan moet je wel inloggen als je betaald wordt als je bij de chatroom komt. Forum lezen is wel openbaar voor niet-cmleden maar kan niet reageren
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:16
|
|
|
"Bid en u zal gegeven worden", natuurlijk bid ik ook voor haar en voor hen die het ook aangaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap.... Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is..... Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent.... Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande..... |
Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms????? Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic.... |
Het is geen Engels hoor, Willemijn, er hoort eigenlijk een streepje tussen: be-amen, door tijdens het gebed "amen" te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap.... Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is..... Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent.... Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande..... |
Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:24
|
|
|
PIETER619 schreef: | "Bid en u zal gegeven worden", natuurlijk bid ik ook voor haar en voor hen die het ook aangaat |
Het is alleen als God dat wil. Paulus zegt duidelijk in zijn eerste brief voor Thessalonicenzen 5 vers 17 en 18
Bidt zonder ophouden Dankt God in alles; want dit is de wil van God in Christus Jezus over u.
Ik bid ook voor degene die moeilijkheden hebben, in de rouw gedompeld en ook voor die de examen gedaan hebben en wachten voor de uitslag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:29
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel. |
Als dat zo was, hadden we geen discussie als Christenen onder elkaar. Het is niet altijd zo helder hoe God er over denkt en hoe we dat lezen en interpreteren. Als we naar de geschiedenis kijken, is dat al tweeduizend jaar zo. De Bijbel letterlijk nemen is ook een interpretatie hoor. Zoals het lezen van de Bijbel en rekening houden met de culturele context dat ook is. In principe ben ik het wel met je slotzin eens maar we moeten als mensen wel voorzichtig zijn om namens God te spreken en al helemaal om de eigen visie als zijnde die van God te poneren. Dat deden de heksenverbranders en de Inquisitie ook. Net als de farizeeers en hun hedendaagse varianten. Toch is de zoektocht naar de betekenis altijd heel erg de moeite waard.
Thomas, vindt de Bijbel ook wel eens onduidelijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms????? Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic.... |
Nee besilst niet, ik bedoel dat als iemand een gebed uitspreekt en je zegt er amen op (omdat je het er mee eens bent) het eigenlijk ook jou gebed word. Je bekracht zo ook het gebed van eeen ander, zo gaat het dan eigenlijk al dubbel op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|
|
|
MARC212 schreef: | Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Johannes 14:6 |
3 maal is scheepsrecht, ga maar terugscrollen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Misschien uitzicht op een andere baan....
Een zoon die heerlijk thuis...moeders bami...kwam eten.. Het overheerlijke toetje...SLAGROOM met aardbeien.. ( ja je leest het goed...slagroom was over de datum, maar blijkbaar nog prima en moest dus op)
Genoeg mooie...(en dankbare) momenten... Enne..o ja...toch bijna de hele dag mooi weer!!!! |
Zeg Zeeuws,
Heb je nu geen buikpijn van die slagroom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:39
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel. |
Bedoel je nu te zeggen dat ik geen christen ben omdat ik de Bijbel wat anders lees en interpreteer dan jij dat doet? Dan durf je nogal wat te beweren........is dat wel zo christelijk dan? Ik denk dat het juist zo fout is hoe kerkgenootschappen met seksualiteit om gaan alleen omdat men de Bijbel naar de letter leest..... Prima, als je dat denkt, daar niet van.......maar om mij nu verwijten dat ik mijzelf geen christen mag noemen gaat me wel een beetje te ver.......en lijkt me ook wel wat onredelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als dat zo was, hadden we geen discussie als Christenen onder elkaar. Het is niet altijd zo helder hoe God er over denkt en hoe we dat lezen en interpreteren. Als we naar de geschiedenis kijken, is dat al tweeduizend jaar zo. De Bijbel letterlijk nemen is ook een interpretatie hoor. Zoals het lezen van de Bijbel en rekening houden met de culturele context dat ook is. In principe ben ik het wel met je slotzin eens maar we moeten als mensen wel voorzichtig zijn om namens God te spreken en al helemaal om de eigen visie als zijnde die van God te poneren. Dat deden de heksenverbranders en de Inquisitie ook. Net als de farizeeers en hun hedendaagse varianten. Toch is de zoektocht naar de betekenis altijd heel erg de moeite waard.
Thomas, vindt de Bijbel ook wel eens onduidelijk. |
Helemaal mee eens
Ik denk dat we er voor op moeten passen om te menen dat ‘wij”zeggen dit vind de bijbel. We kunnen uit de geschiedenis uit de bijbel leren dat bv Paulus af en toe flink met d bezem door een gemeente ging, omdat daar “men”oprecht vond dat wat zij dachten en deden de wil van God was. En wat achteraf helemaal niet bijbels bleek te zijn Integendeel zelfs . Jezus had het ook niet zo op de mensen die de bijbel en zijn wetten zo goed meenden te kennen. Daar had/heeft Hij een heel duidelijke mening en benaming voor. Ik ken streken (kerken) in Nederland war alcohol drinken op zondag “zondig”word gevonden op zondag. Er zijn er die dat wel doen.en dat in een goede relatie met God doen. Dat de bijbel op verschillende mannieren in de praktijk door gelovige mensen ingevuld word is wel bekend denk ik. Het is niet aan mij daar een oordeel over te hebben Dat is aan Hem. En dat laat hij ook wel merken in de persoonlijke relatie met je Schepper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Misschien uitzicht op een andere baan....
Genoeg mooie...(en dankbare) momenten... Enne..o ja...toch bijna de hele dag mooi weer!!!! |
Dan moest je gewoon die slagroom nemen he? Kon jij ook niets aandoen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is geen Engels hoor, Willemijn, er hoort eigenlijk een streepje tussen: be-amen, door tijdens het gebed "amen" te zeggen. |
klopt, bedankt voor de uitleg, steepje was ik vergeten
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:43
|
|
|
PIETER619 schreef: | klopt, bedankt voor de uitleg, steepje was ik vergeten |
Nu snap ik het! Ik dacht al waar heeft hij het over.......wij hebben sinds kort in de kerk een beamer dus ik dacht gelijk daaraan...... Ik ben duidelijk niet evangelisch...... Grappige misverstanden krijg je zo!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 2 juni 2012, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu snap ik het! Ik dacht al waar heeft hij het over.......wij hebben sinds kort in de kerk een beamer dus ik dacht gelijk daaraan...... Ik ben duidelijk niet evangelisch...... Grappige misverstanden krijg je zo! |
ja maar het zou eigenlijk wel kunnen , bijvoorbeeld gebedspunten op een beamer zetten voor of na een dienst, kan men het overschrijven en thuis voor bidden.
Bij ons draaien we voor de dienst een powerpoint met informatie daar staan du sook zieken bij waar men voor kan bidden bijvoorbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:54
|
|
|
Ook fijn en eerlijk hoe je dit beschrijft!!! Eigenlijk ben ik het roerend met je eens!!!!
Ik schrijf...""eigenlijk""...(dus...ik twijfel??)
Nee, want ik kom inderdaad tot ontdekking dat we zelf maar een beetje regeltjes maken ja...Een beetje van ons zelf..en een beetje van God!! Ook ik... En toch..voel ik me daar niet altijd even prettig onder, laat staan eerlijk... Luisteren naar ons eigen lichaam??? Het Woord van God moet op de eerste plaats komen.
|
|
Naar boven |
|
|