ChristianMatch

Forum

Niet trouwen met gescheiden vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3879 3880 3881 3882 3883 3884 3885 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:47

MANNA420 schreef:
Daar gaat het hier niet om. Mijn denkt dat ik hier een oordeel heb over opnieuw getrouwde vrouwen, maar dat is helemaal niet zo.

Dat kan, er treden snel misverstanden op. Volgens mij deed je al een poging en herhaal dat desnoods. Probeer te verwoorden hoe je het wel bedoelt, daarmee haal je de angel er uit. Bovendien is er zoiets als voortschrijdend inzicht, je mag toch ook iets van anderen opsteken en je standpunt bijstellen?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 06:14

Lieve Gloria, Wat goed dat je deze beslissing hebt genomen. God is blij met je. Wees maar niet bang. Geniet van de samenkomst als die er is. Kiezen voor de doop is een daad van gehoorzaamheid. In de hemel is er feest als jij wordt gedoopt. Vier maar samen met de engelen dit feest! Jezus zelf heeft de angst weggenomen. Ik bid voor je, voor veel zegen en rust in de komende weken.
Marieke

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op vrijdag 1 juni 2012, 06:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:44

Hey Gloria,

Even een praktische opmerking... Achterover vallen is best heftig, misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren onder water mag (het water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle over en het resultaat is hetzelfde Knipoog smiley . Het moet toch jouw en Gods feestje blijven?

Succes,
Jo - altijd in voor alternatief

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 juni 2012, 07:50
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:45

ZEELAND736 schreef:
Ik draai het even om...ook al blijft dat hetzelfde....
Hoe gaat mijn vriend om met mijn kinderen...
Zelf heb ik net als wat Nicky schrijft...totaal geen problemen met de kinderen van een ander...ik hou van kinderen...om het even hoe ze zijn...
Juist had ik het voorrecht de oudste zoon mijn vriend nog net te hebben ontmoet voor onze relatie stuk liep...een lieve jongen...
Anders verliep het mijn dochter...een autistisch dochter...
In het begin verliep dat redelijk, maar de laatste maanden ook niet meer..
Doordat dat botste...hadden wij ook woorden...
Niet dat ik alles pikte wat ze zei, want soms leek het net of ze hem behandelde als een vriendje inplaats van een volwassene...
Ik kon niet altijd aan haar kant staan...en hadden wij weer onenigheid.
Nu wist hij wel wat er met haar was, maar hoe er mee om te gaan is weer een ander verhaal...DAT...weet ik als moeder des te meer..dat is HEEL moeilijk...Want ook zonder vriend hier in huis is dat vaak heel zwaar!!!

Toch weet ik dat het ook 1 van de redenen is geweest...niet de grootste...van het beëindigen van onze relatie...
Voor mijn exvriend ook heel moeilijk...
Maar doordat het toch een dochter is met veel zorgen zou het niet alleen met hem op problemen gestuit hebben...
En ik werd zodoende ook weer veel herinnert aan de thuissituatie tijdens mijn huwelijk.
Ik probeerde...(en nog) er wel met haar over te praten...maar dan laat ze niet veel los...

sterkte !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:50

JOL252 schreef:
hey Gloria,

Even een praktische opmerking... dopen is onderdompeling. Achterover vallen is best heftig ... misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren mag (water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle op. Is niet erg, het moet toch jouw en Gods feestje blijven?

Succes,
Jo - altijd in voor alternatief

[i]Dopen is overgave, en dit neemt vorm in totaal GEEN controle, is uit handen geven. En dat is voor mij, voor ons (westerse) mens moeilijk, erg moeilijk. De voorganger is nabij, en als men onzeker is, zal er gerust een 2de bijgehaald worden. Overgave Gloria, je gaat er helemaal vernieuwd uitkome. Een mijlpaal in je leven, zoveel is zeker. Prijs onze Goede Vader die je draagt in moeilijkere momenten. "Want hij die getrouw is, zal het ook doen" Engeltje smiley
[/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 1 juni 2012, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:54

HERMAN968 schreef:
[i]Dopen is overgave, en dit neemt vorm in totaal GEEN controle. De voorganger is nabij, en als men onzeker is, zal er gerust een 2de bijgehaald worden. Overgave Gloria, je gaat er helemaal vernieuwd uitkome. Een mijlpaal in je leven, zoveel is zeker. Prijs onze Goede Vader die je draagt in moeilijkere momenten. Engeltje smiley [/i]

Ik vraag me af in hoeverre dit iets te maken heeft met je geestelijke overgave.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 juni 2012, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:59

DJES101 schreef:
AMEN!

Is zo Djes, je laat me iet Verliefde smileys zien wat ik nog niet zag !
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 08:48

Ik deel graag met jullie welke christelijke films ik mooi vind en
eel graag wil zien of al gezien heb.

Hierbij de eerste welke mij mooi lijkt om te zien:

The Secrets Of Jonathan Sperry

http://www.gospel.nl/films/secrets-of-jonathan-sperry-the-dvd.html
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:05

LEONARD480 schreef:
Lees aandachtig de bovenstaande reacties. Wel/niet moeilijk.. een band opbouwen met kinderen van een vriend(-in).

In mijn ogen is het heel simpel een kind heeft liefde nodig en waar liefde heerst, kun je liefde terugkrijgen ..respect en duidelijke afspraken zijn een pre. Alles heeft in directe relatie met structuur te maken en als beide toekomstige ouders moeten als het ware op een lijn zitten.

Dit vergt ook veel onderling overleg tussen de beide partners, zodat er geen misverstanden of miscommunicatie kan ontstaan.
Maar het belangrijkste is toch de liefde....
Vergeet ook niet, dat kinderen ook lijden in een scheidingsproces.

Ik weet het niet hoor leonard. Ik denk dat er genoeg kinderen van gescheiden ouders zijn die helemaal niet zitten te wachten op liefde van een nieuwe partner en /of opvoeder. Die nieuwe partner kan juist gezien worden als een indringer in hun bestaan,
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:27

Ik zie hier weer allemaal weer Bijbelteksten voorbij vliegen die je naar de letter kan gaan lezen of het in die tijd te zien....
Als je het in deze tijd wilt zien denk ik dat de Bijbel benadrukt dat seks niet los verkrijgbaar is, Het hoort thuis in relaties van liefde en trouw,of dat nu een homorelatie is of een gemengde relatie.
Het is een geschenk, van God, voor de voortplanting maar ook om van te genieten, lees het Hooglied maar...
De kerk is daar vaak verknipt mee omgegaan en daarmee heel veel mensen beschadigd....dat is wel duidelijk....
En gaat het niet om bovenstaande?
Misschien kan de discussie wat anders worden en kan je je hoofd buigen over de vraag wat je mening is over het los verkrijgbaar zijn van sex? Ook op CM? Wat vind je daarvan in het licht van je geloof?
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:32

moet wel ff kwijt dat het terug mogelijk is om over onderwerpen na te denken zonder ruzie en het behalen van gelijk hebben Lachende smiley

Aan de ene kant hebben we natuurlijk Gods Woord... Wat voor de ene duidelijk is zal voor de ander dan weer helemaal anders zijn voor interpretatie. Ik lees wel vaak ... "het staat er duidelijk"
Doch niet alles is zo duidelijk voor ieder van ons.
Schriftgeleerden hadden ook alle kennis van het Woord.
Als ik "de wet" vooral in het licht van naastenliefde plaats, dan hebben we al een hele boterham aan het volbrengen van de wet.
Wat Jezus bedoelde met "ik geef jullie een nieuw gebod"
bijvoorbeeld
Als Hij bij overspel aangeeft dat je al even zondig bent met je oog op een ander te richten, dan kan ik alleen maar herleiden dat God niet gediend is met het uiterlijk vertoon van "wetten" te volbrengen, Hij kent immers al onze innerlijke gevoelens en verlangens.

Vanuit Romeinen leer ik dat we met vlees en Geest te worstelen hebben. Het vlees is zwak......
Ik lees ook dat de Geest onze Helper is.

Ik heb het vooral moeilijk dat men vaak aangeeft wat de mens zelf met het vlees zou moeten/kunnen doen. Dan lijkt het steeds dat we zelf in staat moeten zijn om Gods Woord zelf te kunnen volbrengen en onderhouden. Het streven hiernaar geeft teleurstellingen en frustraties die dan inderdaad schuldgevoelens geven over het "zelf" falen.
Door de Geest is het zo dat je een verlangen hebt om God alle eer te geven.
God heeft met ieder van ons een relatie (als het goed zit tenminste) en door die relatie is Hij het die je stuurt in jou leven en ook hoe je met alles moet omgaat.
Ik kan uit mezelf niets bereiken, het gedacht alleen al. Ik heb niet alleen Jezus nodig om me te helpen "goed" te doen, maar ook de Geest heb ik nodig om me te overtuigen van goed en kwaad.
Alleen kunnen mensen me vaak daarvan niet overtuigen

Dat vind ik nu net zo bijzonder aan God, Hij gaat met ieder een weg vanuit ieders verleden, interpretaties, gevoelens, verlangens ......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:32

JOLAN931 schreef:
Ik weet het niet hoor leonard. Ik denk dat er genoeg kinderen van gescheiden ouders zijn die helemaal niet zitten te wachten op liefde van een nieuwe partner en /of opvoeder. Die nieuwe partner kan juist gezien worden als een indringer in hun bestaan,

Helemaal met je eens Jolan, het tast hun basisveiligheden aan he? Ze zien het als een indringer maar zijn misschien ook wel hartstikke bang over wat er met hun gaat gebeuren, zeker niet iets om te onderschatten....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:36

JOLAN931 schreef:

Ja...ik ben dit eens met Jolan....
Niet dat het altijd zo is, maar ik kan het wel bevestigen.
En dan gaat het hier niet eens om kleine kinderen...(waar je het dan nog een beetje van kan begrijpen) Al hoewel...denk er om dat kleine kinderen inderdaad alles haarfijn aanvoelen.
Maar gaat het wel over een dochter met een beperking...
Zij zag mijn nieuwe relatie wel degelijk als een indringer, en ook hij voelde dat. Hij heeft op zijn manier er toch veel aangedaan om dat in goede banen te leiden...

Aan einde van deze relatie heb ik ook tegen hem gezegd, dat ik hem toch goed kon begrijpen....
Immers met HAAR beperking. leef ik al zo lang...en NOG...SOMS...begrijp ik haar niet en voel ik hoe moeilijk het is...
Wat dan oordelen over iemand die dit niet kent .................!!!!????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:38

Ik vind de film Troubled Water prachtig.....die laat zien dat de praktijk voor vergeving een stuk weerbarstiger is dan de theorie........
We hebben het allemaal wel over "we moeten vergeven'maar deze film laat zien als er iets vreselijks in je leven gebeurd het toch wel lastig is en toont dat hele proces......echt een film om stil van te worden...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:48

http://www.youtube.com/watch?v=wtU5Q81FBNI&list=WL38D75FA81E92C389&index=2&feature=plpp_video
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:05

Omdat er veel veranderingen in de zorg zijn...of komen...heb ik een vraag..
Weet niet of het iets is voor een topic maar dan kun je me misschien prive mailen, want ik zit er erg mee...

Mijn contract wordt niet verlengd met ingang van 25 juli...
Volgens zeggen worden de HH hulpen nu Alfahulpen...
Als ik dat wil mag ik per ingang van die datum echter wel Alfahulp worden...
Nu stuit het zoeken naar informatie daarna...steeds op de slechte sociale voorzieningen...geen pensioenopbouw... enz...enz.. en ook op veel dingen die je nu zelf moet gaan regelen...
Ook zou ik mijn huidige VASTE clienten kwijtraken..dat vind ik het ergste...
Dat heeft te maken met de indicaties...hebben ze die tot b.v. 2016 krijgen ze nu een medewerker (HH) met een VAST contract en vind er dan een nieuwe indicatie plaats dan kunnen ze alsnog een beroep doen op mij...
( Ach...het zijn mensen van de dag...vaak de 80 al gepasseerd en zeggen ze...DAT ZULLEN WE MISSCHIEN NIET EENS MEER BELEVEN!!)

Ook een eigen administratie bijhouden...veel zelf regelen...is voor mij erg moeilijk..

Wie heeft daar mee te maken...zit je ook in die(naar ik aanneem) landelijke regeling...en als je Alfahulp bent..zou iemand me willen helpen of een tip geven...

Als ik aankaart...(wat in mijn ogen op nummer 1 staat) ...en dus onze persoonlijke gevoelen wat meer laten spreken...zijn we te close met de client!!!!!!!!!
Zo is het leven nu eenmaal....zo gaat dat....( maar daar kan ik me niet bij neerleggen)

Luisteren naar een client is toch belangrijk???
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:15

As it is in heaven.

Een man die als kind het dorp verlaten heeft, komt terug en verandert mensen. De dominee wordt op de korrel genomen, dus niet geschikt voor bevooroordeelde kijkers. Een christeljke praktijk, hoewel niet speciaal benoemd, brengt de echte verandering in mensen te weeg.

Staat met Nederlandse ondertiteling in zijn geheel op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=-KbiCDJkwfQ&feature=related

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juni 2012, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:19

ZEELAND736 schreef:
Weet niet of het iets is voor een topic maar dan kun je me misschien prive mailen, want ik zit er erg mee...

Nu stuit het zoeken naar informatie daarna...steeds op de slechte sociale voorzieningen...geen pensioenopbouw... enz...enz.. en ook op veel dingen die je nu zelf moet gaan regelen...
Dat heeft te maken met de indicaties...hebben ze die tot b.v. 2016 krijgen ze nu een medewerker (HH) met een VAST contract en vind er dan een nieuwe indicatie plaats dan kunnen ze alsnog een beroep doen op mij...
( Ach...het zijn mensen van de dag...vaak de 80 al gepasseerd en zeggen ze...DAT ZULLEN WE MISSCHIEN NIET EENS MEER BELEVEN!!)

Ook een eigen administratie bijhouden...veel zelf regelen...is voor mij erg moeilijk..

Wie heeft daar mee te maken...zit je ook in die(naar ik aanneem) landelijke regeling...en als je Alfahulp bent..zou iemand me willen helpen of een tip geven...

Als ik aankaart...(wat in mijn ogen op nummer 1 staat) ...en dus onze persoonlijke gevoelen wat meer laten spreken...zijn we te close met de client!!!!!!!!!
Zo is het leven nu eenmaal....zo gaat dat....( maar daar kan ik me niet bij neerleggen)

ik denk-hoe naar dat ook klinkt- het dan ook zo is....Je bent er in de hoedanigheid van werk en tegenwoordig is het zo in de zorg dat er gekeken wordt hoeveel werk je kan doen in zo'n kort mogelijke tijd....Allemaal een tandje er bovenop zeggen ze dan.......En dan is nummer 1 niet het persoonlijke contact met je patiënt of cliënt maar of je je werk goed doet en er niet te lang over doet....De kunst is het te combineren, terwijl je je werk doet contact onderhouden met de patiënt of cliënt, dat lukt niet iedereen en is ook niet altijd mogelijk...en mijn ervaring is ook wel dat de jaren ook gaan meetellen in dit werk, als je wat ouder bent is het fysiek ook veel zwaarder en kost het ook energie.....
En toch zal het niet gauw anders worden Zeeland, dit is gezondheidszorg anno 2012.....hoe jammer ook....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:30

Dat begrijp ik Willemijn...maar zou het wezen dat ze een jong iemand liever of eerder aannemen dan mij.....dan hadden ze dat aanbod om mijn weg te vervolgen als Alfahulp toch niet gedaan???

Juist in de zorg in de wens van de client vaak...dat een ouder iemand...het klappen van de zweep kent...en ook eerder een luisterend oor bied...
Ik ga niet meer weg omdat er een zwangerschap kan komen...ook niet omdat mijn kleintje ziek wordt....
Niet dat ik de jongere mensen veroordeel...integendeel..en zitten geweldige meiden onder...en wat ze niet weten...moeten ze misschien nog leren, dat was ook mijn weg...
Dat wij ingeruild worden voor de jongere weet ik...we worden te duur en krijgen vaak te kampen met lichamelijke ongemakken...dat is zo...

Maar ik denk nog steeds in het belang van de client!!!!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 1 juni 2012, 11:31
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:35

To end all wars

http://youtu.be/LwyqlM5dRVI

heftig heftig.. maar zo touching...
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:42

Wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Johannes 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:00

ZEELAND736 schreef:

Ja daar heb je helemaal gelijk in Zeeland, maar het probleem is dat de thuiszorg overgegaan is naar het wmo. En de betaling die de de zorginstelllingen krijgen voor huishoudelijke zorg is niet zo geweldig. Die marges zijn maar zo klein en bij die grote instellingen blijft er nog al wat geld aan de strijkstok hangen. Ze zullen waarschijnlijk niet anders kunnen.Het is wel zuur. Je kunt wel informatie krijgen over hoe de financien te regelen en wat je rechten zijn bij Alphatrots die bemiddelen nog niet bij jou in de buurt maar willen je vast wel antwoord geven op je vragen. Financieel hoeft het niet slechter voor je te zijn maar je hebt geen recht op ww en maar 6 weken uitbetaling bij ziekte. Bij de belastingdienst zijn ze ook bereid om je uitvoerig in te lichten
Je zou eens een mail kunnen sturen naar Buurtdiensten mailadres kun je zo op internet vinden. Ik weet dat ze bezig zijn buurtdiensten in Zeeland op te zetten. Biedt jezelf aan om bij hen te komen werken met je clienten(die moeten dan wel willen overstappen). Ik heb dat zelf ook 2 jaar geleden gedaan en met mij vele anderen omdat je hier een salaris verlaging kreeg (of niets)ik heb toen buurtdiensten barneveld helpen opzetten. Zij nemen mensen in loondienst en maken kleine groepen van zo'n 12 werknemers die moeten zelf bijna alle administratie regelen. (Dat wordt je geleerd of een collega helpt je)Daarom kunnen zij goedkoper werken. Misschien heb je hier wat aan?
Sterkte en suk6

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 1 juni 2012, 12:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:05

ZEELAND736 schreef:
Dat begrijp ik Willemijn...maar zou het wezen dat ze een jong iemand liever of eerder aannemen dan mij.....dan hadden ze dat aanbod om mijn weg te vervolgen als Alfahulp toch niet gedaan???

Juist in de zorg in de wens van de client vaak...dat een ouder iemand...het klappen van de zweep kent...en ook eerder een luisterend oor bied...
Ik ga niet meer weg omdat er een zwangerschap kan komen...ook niet omdat mijn kleintje ziek wordt....
Niet dat ik de jongere mensen veroordeel...integendeel..en zitten geweldige meiden onder...en wat ze niet weten...moeten ze misschien nog leren, dat was ook mijn weg...
Dat wij ingeruild worden voor de jongere weet ik...we worden te duur en krijgen vaak te kampen met lichamelijke ongemakken...dat is zo...

Maar ik denk nog steeds in het belang van de client!!!!!!

Is het in het belang van de cliënt dat zijn/haar ramen gewassen zijn of dat de persoon zelf weer lekker gedoucht is? Of is het luisterend oor belangrijk? Ik denk alletwee....en ik denk zeker dat je als oudere meer hebt toe te voegen door je levenservaring...jongeren kijken er aan de andere kant wat verfrissender tegen aan is mijn eigen ervaring in deze...en die vinden jou waarschijnlijk een wijs mens met je ervaringen...
Maar de realiteit is toch wel zo dat wij plaats moeten maken voor de jeugd en zo hoort het toch ook eigenlijk? Het is de levensloop, wij moeten hun weer sturen en begeleiden........
Maar ik ben met je eens dat er aan voorbij gegaan wordt dat een luisterend oor ook welkom moet zijn.....daar zijn dan weer andere werkers voor he?
Waarom ze je wel vragen als Alpha hulp? Misschien iets rustiger of overzichtelijker? Ik weet niet wat je hiervoor deed dus het is maar de suggestie
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:09

HERMAN968 schreef:
Is zo Djes, je laat me iet Verliefde smileys zien wat ik nog niet zag !

Ik bedoel het niet onaardig maar pin je je niet teveel vast aan Willem Ouweneel?
Alles wat ik lees van je wordt getoetst of gezegd door hem, het spreekt je aan dat is wel duidelijk en daar is ook niets mis mee maar om nu je hele geloofsleven ervan af te laten hangen? Dan maak je van hem een soort Godheid of heb ik dat nu mis?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:10

De wet naleven moet gewoon gebeuren. God heeft de relatie man vrouw heilig gemaakt, 1 man met 1 vrouw, anders had hij Adam gelijk een harem gegeven. Het is de mens geweest die er zelf wat anders van gemaakt heeft.

Zoals hier al eerder gezegd Jezus kwam niet om de wet overbodig te maken maar juist om Hem te vervullen.
Hij geeft het GROTE GEBOD en van daaruit moeten we leven, daarnaast ook gehoorzaam aan de anderen.

We kunnen en mogen niet klakkeloos alles naar eien hand zetten, maar God geeft wel uitwegen juist door het GROTE GEBOD. Jezus geeft zelf aan dat God om bepaalde reden toestemt in een scheiding, vandar de scheidbrief.

Vandaag de dag word helaas het eigen ik gevoed en willen we ons best niet doen om een huwelijk in gede banen te leiden.

LETWEL, er zijn hier veel gescheiden mensen die hun best hebben gedaan om alles toch goed te krijgen in hun relatie ten (soms zwaar) koste van hun zelf, maar uiteindelijk toch de keus hebben gemaakt om te scheiden. Ook dat men ondanks alle inspanning alsnog in de steek werd gelaten.

Als men een relatie aangaat moet het op de juist basis gebeuren en dat is de liefde. Jezus heeft one voorgeleefd hoe lief te hebben namelijk, alles opofferende leifde, wij echter vinden vaak dat liefde een kwestie is van geven en nemen. Is dat het geval dan loopt het stuk. Maakt men er gelijk Jezus voorleefde, geven en krijgen van, veranderd er veel in een relatie.

Geven en krijgen is, naar kunnen liefde geven, en de ander zal als hij/zij dat doet nooit gaan eisen ik wil dit of dat. Helaas gaat het meestal stuk door ik wil of ik moet, ik hou niet meer van jou zonder na te gaan wat er nu werkelijk aan schort, want we geven ons niet zo gauw bloot als het om emotie gaat.

Desalnietemin, wens ik een ieder dat toe wat hij/zij graag ziet in overeenstemming met wat God met ons voorheeft. Hij wil ons gelukkkig zien. daar ben ik van overtuigd en hertrouwen mag dan ook.

Dat voor hen die zoeken en weer een goede liefdevolle relatie zoeken hier of op andere manier God dat zgeenen mag, Als kleinne bemoediging de volgende clip

http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 1 juni 2012, 12:11
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:10

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf;
als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23

ik lees statenvertaling dus zal die als eerste weergeven;

20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast?
21 namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan.
22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen;
23 Dewelke wel hebben een schijnrede van wijsheid in eigenwilligen godsdienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.

voor anderen, die dit wat moeizaam vinden lezen de herziene statenvertaling;

20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen
21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan?
22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.
23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees

hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees..........
grappige woordspeling overigens Knipoog smiley

He Hannah,

Ik heb dit stukje van jou al een paar keer gelezen en zie zo niet wat je eigenlijk bedoelt te zeggen. Wil je t nog eens uitleggen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:12

http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:12

[url]http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs Knipoog smiley [/url]

Pieter, ik wilde je even helpen...... en deed het dus dubbel....staat er nu drie keer op, nou als er nu niet geluisterd wordt weet ik het niet meer..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 1 juni 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:47

ROELANDE345 schreef:
He Hannah,

Ik heb dit stukje van jou al een paar keer gelezen en zie zo niet wat je eigenlijk bedoelt te zeggen. Wil je t nog eens uitleggen?

de discussie ging vooral tussen YES en DAAF, roelande........
YES gaf aan dat hij geen aanleiding ziet in de bijbel, om zelfbevrediging af te keuren, waarop DAAV aan YES vroeg; als je de vraag eens omdraait; waar zie je dan in de bijbel dat het toegestaan is; ook dat ziet hij nergens staan.

in bovenstaande stukje uit kollossensen 2 probeer ik aan te geven, dat daar ten diepste staat, dat wat God niet duidelijk verbied DUS "toegestaan" is.
(ik weet even geen betere woorden te vinden, en hoop dat je de strekking van mijn woorden begrijpt)

in de hannah's-hollands-vertaling staat er;
als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken".
het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".

alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels".
dát is wat ik hiermee zeggen wil; begrijp je me nu beter, roelande?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:55

WILLEMIJN232 schreef:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs Knipoog smiley [/url]

Pieter, ik wilde je even helpen...... en deed het dus dubbel....staat er nu drie keer op, nou als er nu niet geluisterd wordt weet ik het niet meer..... Knipoog smiley

Vriendelijk dank, soms wil de URl niet in één keer als ik hem plaats, nu heb ik de link met extra spatie vrij gezet met d eUrl er bij en toen deed hij het wel

Terwijl ik dit typ ff Jim Reeves er op

http://www.youtube.com/watch?v=jD81hw-uZTA
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3879 3880 3881 3882 3883 3884 3885 ... 6194 Volgende
Pagina 3882 van 6194