ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 17:49

Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen?
Waarom niet op onderwijs bezuinigen?
Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?

Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden.
Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.

De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd.
Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger.
Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.

Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 17:51

net iets op het forum gezet en nu eerst tafeldekken: biefstuk, frietjes en sla. Kwijlende smiley

nou nog n schaaltje appelmoes met een kers erop en het lijkt Van der Valk wel Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:01

MARIJAN072 schreef:
Als ik kijk naar de sector (onderwijs) waar ik in werk, dan kan daar ook wel bezuinigd worden. Natuurlijk is ‘goed onderwijs bieden’ de toekomst van het land, maar er kan in ieder geval kritisch gekeken worden waar het geld in geïnvesteerd wordt.

Marijan, die haar werk nog steeds met veel plezier doet en blij is dat ze geen politicus is Lachende smiley

Bezuinigen op onderwijs? Dat zou ik liever niet doen! Wel kan wat mij betreft een kleine verschuiving van de uitgaven plaatsvinden.
Inderdaad, wat jij zelf ook noemt: een versobering van overdreven luxe.

Volgens mij hebben bepaalde ouders een traumatische ervaring overgehouden van de schoolschriftjes waarin ze vroeger hebben moeten schrijven. (en ook van ander gebrek aan luxe.) En dus willen ze dat hun eigen kinderen in de watten worden gelegd.
Het is echt niet zo dat kinderen van tegenwoordig sneller of beter leren dan de mensen die 40 jaar geleden als kind op school zaten. Het is dus goed om te bezuinigen op overbodige zaken. Zo kan het geld gaan naar die taken op school die ècht noodzakelijk zijn maar waar nu geen geld voor is.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:02

RINGO975 schreef:
net iets op het forum gezet en nu eerst tafeldekken: biefstuk, frietjes en sla. Kwijlende smiley

nou nog n schaaltje appelmoes met een kers erop en het lijkt Van der Valk wel Gefrustreerde smiley

en zeker weten;goedkoper Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:31

RINGO975 schreef:

zit ik dan met mn pannekoeken..... Huilende smiley, smiley in tranen
kunnen er drie bordjes bij, ringo???
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:44

IMRE695 schreef:
Als hij de rest van de christenheid als een geestelijk zootje betiteld, dat vind ik nogal aanmatigend!

er staat een mening, imre,
en ik dacht dat een ieder toch mag vinden wat hij of zij vind?
hij matigt zich dus allleen aan, een eigen mening te hebben;
lijkt me niet teveel gevraagt, toch?? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:46

HANNAH810 schreef:
zit ik dan met mn pannekoeken..... Huilende smiley, smiley in tranen
kunnen er drie bordjes bij, ringo???

hahaha Hannah... maar misschien zijn het wel verrukkelijke pannekoeken he'
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:50

JONATHAN890 schreef:
Die andere heb ik er niet voor niets bijgezet hoor.

Heb ik nu ook bekeken... Knipoog smiley
Is wel een inspiratie voor wat ik nog altijd een keer wil doen... landschappen schilderen...
Het is zo fijn om geliefd te zijn door Iemand die je door en door kent... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 3 april 2010, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:53

HANNAH810 schreef:
er staat een mening, imre,
en ik dacht dat een ieder toch mag vinden wat hij of zij vind?
hij matigt zich dus allleen aan, een eigen mening te hebben;
lijkt me niet teveel gevraagt, toch?? Lachende smiley met blinkend witte tanden

op cm forum helaas wel Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:57

MARISKA601 schreef:
Nou nou chat, het lijkt hier alsof jij wilt zeggen dat jij met de juiste bril leest.
Ieder geloofsgemeenschap heeft zijn eigen visie op dingen.
Ik weet weinig van de kerkgeschiedenis af, maar het word voor mij tijd omdat weer eens op te pakken.
Kijken waar de leer geschillen liggen, en hoe dat allemaal gekomen is.

en misschien kom je er dan achter dat het zonde van je tijd is geweest, om na te gaan waar alle conflicten vandaan zijn gekomen, mariska;
t lijkt mij sneller en nuttiger om johannes 17 eens door te lezen
daar staat het gebed van de Heere Jezus zelf;

vers 19; en ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in de waarheid.
20; en Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen die door hun woord in Mij geloven zullen.
21; opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en ik in U, dat zij in Ons één zijn, opdat de wereld golove, dat Gij Mij gezonden hebt.
26;.....opdat de liefde, waarmee Gij MIj liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

hier staat toch, dat de kerkscheuringen/kerkelijke verdeeldheid er niet had moeten zijn, en door deze conflicten de liefde van God/de Heere Jezus wordt geblokkeerd, waardoor wij als mensen de liefde mislopen?
of zie ik dat fout........... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:01

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Hannah... maar misschien zijn het wel verrukkelijke pannekoeken he'
Knipoog smiley

ja suus, maar pannekoeken zijn nog geen biefjes met appelmoes en friet, toch.......... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:16

wij hebben gegourmet
errug lekker hoor Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:32

HANNAH810 schreef:
en misschien kom je er dan achter dat het zonde van je tijd is geweest, om na te gaan waar alle conflicten vandaan zijn gekomen, mariska;
t lijkt mij sneller en nuttiger om johannes 17 eens door te lezen
daar staat het gebed van de Heere Jezus zelf;

vers 19; en ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in de waarheid.
20; en Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen die door hun woord in Mij geloven zullen.
21; opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en ik in U, dat zij in Ons één zijn, opdat de wereld golove, dat Gij Mij gezonden hebt.
26;.....opdat de liefde, waarmee Gij MIj liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

hier staat toch, dat de kerkscheuringen/kerkelijke verdeeldheid er niet had moeten zijn, en door deze conflicten de liefde van God/de Heere Jezus wordt geblokkeerd, waardoor wij als mensen de liefde mislopen?
of zie ik dat fout........... Verlegen lachende smiley

dat kan dan wel zo zijn maar we hebben met het feit te maken dat er heel veel verschillende kerken zijn
en als je het forum leest snap je wel een beetje hoe dat kan en dat het niet zomaar te veranderen is
het kan daarom juist heel zinnig zijn om eens te kijken waardoor de kerken zo verdeeld zijn en of je op de juiste plaats bent in de kerk waar je zit
er zijn tenslotte zoveel kerken dat je vaak niet eens meer weet wie nou wat belijd
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:36

SOLAFIDE630 schreef:
Om eerlijk ter zijn....ben ik ook van jou geschrokken. Waar heb je het eigenlijk over....... Ik vind je een vat vol tegenstrijdigheden. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

tja dat is nu net wat ik ook wel eens probeer duidelijk te maken
alleen breng jij het iets tactischer misschien Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:46

MARISKA601 schreef:
Gisteravond in de chat hebben we gesproken of Jezus echt
in de hel geweest is en ook hoe lang.
Ik heb altijd gedacht dat Jezus 3 dagen en 3 nachten in de hel
is geweest , tot aan het tijdstip van Zijn opstanding.
Hoe zit dat nou precies?

Wat is het kenmerkende van de hel? Het is de plaats waar God niet is.
Ik denk dat het nedergedaald zijn tot in de hel duidt op de godverlatenheid die Jezus aan het kruis heeft ervaren: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?

Ik heb het daarom altijd verwarrend gevonden dat in de apostolische geloofsbelijdenis het nedergedaald ter helle volgt op gestorven en begraven.

Quote:
1. Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en van de aarde.
2. En in Jezus Christus, Zijn enig geboren Zoon, onze Heere;
3. Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
4. Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald in de hel;
5. Op de derde dag weer opgestaan van de doden;

6. Opgevaren ten hemel, zittende aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;
7. Van waar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden;
8. Ik geloof in de Heilige Geest;
9. Ik geloof een heilige, algemene, Christelijke kerk, de gemeenschap van de heiligen;
10. Vergeving van de zonden;
11. Wederopstanding van het vlees;
12. En een eeuwig leven.
Amen.

Ik heb er wel een verklaring voor gevonden... Lange tijd ging ik ervan uit dat er sprake was een chronologische volgorde. Maar volgens mij is dat niet juist (het is ook in strijd met mijn bovenstaande gedachte...).
Ik denk dat het gaat om een steeds diepergaande trap in Zijn vernedering. Het nedergedaald zijn tot in de hel is werkelijk het allerdiepste!
Daarna volgt weer de opklimming... opstanding, hemelvaart, zitten aan Gods rechterhand.

Ik kan het het ook nog op een andere manier lezen, namelijk: nedergedaald tot in het dodenrijk. Dat is de letterlijke Nederlandse vertaling vanuit het Latijn. En dan is het wel juist: gestorven, begraven, nedergedaald ter helle.

De laatste 'lezing' lijkt me het meest waarschijnlijk. De eerste verklaring die ik gaf is misschien wat vergezocht, maar ik vind het wel een boeiende gedachtegang.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 19:46

MARISKA601 schreef:
Nou nou chat, het lijkt hier alsof jij wilt zeggen dat jij met de juiste bril leest.

dat gevoel heb ik ook regelmatig als ik chats opmerkingen en reacties lees

Ieder geloofsgemeenschap heeft zijn eigen visie op dingen.
Ik weet weinig van de kerkgeschiedenis af, maar het word voor mij tijd omdat weer eens op te pakken.
Kijken waar de leer geschillen liggen, en hoe dat allemaal gekomen is.

Laatst aangepast door
RENSKE067
op zaterdag 3 april 2010, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
BEA505

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:04

Heb deze toch 3x gedaan erg leuk , helaas moet ik dit jaar werken
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:07

CROSSROAD317 schreef:
Dus Bull is een uitzondering?? Die deed mee met de drentse fiets4daagse, in Meppel geloof ik. Ging eerst op zijn fiets, vanuit Assen dacht ik, naar Meppel, dan de route fietsen, en daarna nog weer terug..... Knipoog smiley Respect !!!!!! Gefrustreerde smiley

ohh en jij gelooft dat Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
hij moet hier eigenlijk alles op de fiets doen van mij Knipoog smiley
de eerste keer dat ie hier fietste lag ie na een minuut al op apegapen Boze smiley
maar hij begint ondertussen idd een uitzondering hierop te worden Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:08

LIESBETH326 schreef:

Ik heb er wel een verklaring voor gevonden... Lange tijd ging ik ervan uit dat er sprake was een chronologische volgorde. Maar volgens mij is dat niet juist (het is ook in strijd met mijn bovenstaande gedachte...).
Ik denk dat het gaat om een steeds diepergaande trap in Zijn vernedering. Het nedergedaald zijn tot in de hel is werkelijk het allerdiepste!
Daarna volgt weer de opklimming... opstanding, hemelvaart, zitten aan Gods rechterhand.

Ik kan het het ook nog op een andere manier lezen, namelijk: nedergedaald tot in het dodenrijk. Dat is de letterlijke Nederlandse vertaling vanuit het Latijn. En dan is het wel juist: gestorven, begraven, nedergedaald ter helle.

De laatste 'lezing' lijkt me het meest waarschijnlijk. De eerste verklaring die ik gaf is misschien wat vergezocht, maar ik vind het wel een boeiende gedachtegang.

In onze kerk wordt de oude Protestantse versie nog gebruikt,inderdaad met het "ter helle"

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere;
die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, des almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving der zonden;
wederopstanding des vlezes;
en een eeuwig leven.
Amen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:11

LEANNE226 schreef:
Cabernet dr bij? Kwijlende smiley

Haalde ik vanmiddag die Cabernet van jou, kom ik thuis, heb ik een konijn vergeten.....
Maar die lekkere wijn te laten staan is ook zonde he. Hoe los ik dit op?

Thomas, innerlijk verscheurd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 april 2010, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:14

LEANNE226 schreef:
In onze kerk wordt de oude Protestantse versie nog gebruikt,inderdaad met het "ter helle"

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere;
die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, des almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving der zonden;
wederopstanding des vlezes;
en een eeuwig leven.
Amen

Bij ons ook hoor Leanne. Maar het is de vraag of dat dus weergeeft wat er mee bedoeld wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:17

LIESBETH326 schreef:
Bij ons ook hoor Leanne. Maar het is de vraag of dat dus weergeeft wat er mee bedoeld wordt...

Ik blijf er over piekeren maar ik kom er niet uit........ik ga het zeker navragen!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

LIESBETH326 schreef:

Ik geloof dat Jezus ook in het dodenrijk, de hel dus is geweest en daar de gebondenen van satan heeft bevrijd.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

THOMAS968 schreef:
Haalde ik vanmiddag die Cabernet van jou, kom ik thuis, heb ik een konijn vergeten.....
Maar die lekkere wijn te laten staan is ook zonde he. Hoe los ik dit op?

Thomas, innerlijk verscheurd.

Is dit jouw manier om je uit te nodigen voor een diner en dan een aardigheidje mee te brengen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:22

Wat is het kenmerkende van de hel? Het is de plaats waar God niet is.
Ik denk dat het nedergedaald zijn tot in de hel duidt op de godverlatenheid die Jezus aan het kruis heeft ervaren: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?

Boeiende gedachte, Liesbeth..

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:30

maar hoe zit het met de tijden?
was het nou 3 uur of 3 dagen?
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:33

CROSSROAD317 schreef:
Ik heb en de zon en het Licht ..... Knipoog smiley

Ja, het Licht doet het hier ook; komt van de Zo(o)n he. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:33

JONATHAN890 schreef:
Ik geloof dat Jezus ook in het dodenrijk, de hel dus is geweest en daar de gebondenen van satan heeft bevrijd.

Hoe kijk jij aan tegen deze verzen uit Mat. 27, Jonathan?

51 Op dat moment scheurde in de tempel het voorhangsel van boven tot onder in tweeën, en de aarde beefde en de rotsen spleten.
52 De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt;
53 na Jezus’ opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.
54 Toen de centurio en degenen die met hem Jezus bewaakten de aardbeving voelden en merkten wat er gebeurde, werden ze door een hevige angst overvallen en zeiden: ‘Hij was werkelijk Gods Zoon.’

Kan ik dit zien als een onderbouwing van jouw bewering? (is een gewone vraag hoor, geen suggestieve vraag...)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:38

LIESBETH326 schreef:
Is dit jouw manier om je uit te nodigen voor een diner en dan een aardigheidje mee te brengen? Clown smiley

Lijkt me meer een smoes om zelf de hele fles leeg te drinken.....
En weet je........dat zou ik ook doenKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:39

Gisteren las ik iets moois en boeiends...

Net nadat Jezus geboren werd op aarde, werd het licht in de nacht.
Net voordat Jezus stierf, werd het donker op de dag...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 ... 6194 Volgende
Pagina 389 van 6194