Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide? |
Dat is terug te vinden in de bijbel Hannah De hele gebeurtenis rondom het kruikje zegmaar.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:24
|
|
|
Bijzonder mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:43
|
|
|
Manna hoe ervaar jij de woorden ..je hart aan Jezus gegeven?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | JOL252: Goede vraag! Quote: Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is, is het JUIST WEL mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.
Ben 't er gewoon mee eens! |
Thanks voor je aanvulling JUIST WEL! inderdaad...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:53
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als iemand(mv), mijn hele leven heeft verwoesd, opleiding niet af kunnen maken, ernstige psychische aandoeningen, zoals angst paniek, slikstoornis, etc. geen kinderen kunnen krijgen.
Dus nog mazzel, wao(niveautje bijstand dat wel, nav van part time werk, en scheiding waar ik geen alimentatie van wilde), geen bijstand, ja, dan moet ik helemaal niets vergeven als de dader(s) geen berouw tonen, sterker nog, ontkennen, bagateliseren op een hele erg manier.
Dan is contact helemaal verbreken de enige optie en was ik daar maar eerder achter gekomen.
Waar ik nog ff aan toe wil voegen dat verdriet en woede blijven, die kan je een plaats geven en als dat maar niet overheerst.
Want iemand die seksueel een kind misbruikt, zal ook op andere vlakken het slechtste voor hebben, behalve als hij d'r ook profijt van heeft. Maar dan is het dus eigenbelang, en dat is destructie van het kind, ofwel leedvermaak en andere negatieve zaken.
Hoe willen zij zich naar God toe verantwoorden? |
Ik lees een dappere strijdster hier op het forum.
een lieve groet,
Jo'
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 25 mei 2012, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | goeie preek en dan nu antwoord op vraag 4 zoals je beloofde
|
Het blijft verdacht lang stil............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:34
|
|
|
Ik denk dat het betekent Hem liefhebben boven alles. Zijn Woord serieus nemen en weten dat wat er ook gebeurd in je leven dat God voor je zorgt en dat Hij alles doet mee werken ten goede.
Een kwestie van vertrouwen en van liefde dus. Niet altijd eenvoudig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:38
|
|
|
Vrijdag 25 Mei, Psalm 65: 1-9; De stilte zingt.
Waar is nu die stilte gebleven, in de Nieuwe Bijbelvertaling? ‘U komt de lof toe.’ Geen woord over stilte. Oudere vertalingen spreken er nog van. ‘U komt stilheid toe, een lofzang…’ De psalmberijmingen weten er nog van. ‘De lofzang klimt uit Sions zalen tot U, met stil ontzag.’ Je vraagt je nu af : zit die stilte wel in de oorspronkelijke tekst? De vertalingen gaan op dit punt uiteen. De ene vertaling heeft de stilte wel, de andere niet. Kwestie van overlevering. Oorverdovend, die discussie over de stilte. Ik wil die debatten niet horen! Ze blokkeren het loflied. Ik houd het erop dat het stille ontzag van de oude berijming zo gek nog niet is. Toch zing ik deze psalm in de nieuwe berijming. ‘De stilte zingt U toe, o Here, in uw verheven oord.’ Het is – op goede gronden – in elk geval dichterlijk, aanschouwelijker, visueler: de taal van een visionair. Het is de taal van iemand die horen kan, de taal van iemand het ontzag voor de Eeuwige nog gewaarwordt in de’ Het is – op goede gronden – in elk geval dichterlijk, aanschouwelijker, visueler: de taal van een visionair. Het is de taal van iemand die horen kan, de taal van iemand het ontzag voor de Eeuwige nog gewaarwordt in de stilte. Kom daar maar eens om, in deze drukke tijden! Horendol word je – van het getetter in winkels en wachtkamer, van het getoeter in metro en trein. Het schalt de luidsprekers uit! Koptelefoontjes met blèrmuziek verjagen de laatste restanten stilte. Misschien moet je voor de stilte naar de kerk gaan, naar het heiligdom. Of wordt ook daar de ruimte volgeperst met hippe klanken? En is ook daar iemand aan het woord die niet van ophouden weet? Is er nog wel eerbied voor de Schepper van de stilte? Is er nog wel ontzag voor de Bedenker van de vogelzang? ‘De stilte zingt U toe, o Here…’Wie luisteren wil, kan het horen. Met oren van geloof.
De stilte zingt U toe, o Here, in uw verheven oord. Wij zullen ons naar Sion keren waar Gij ons bidden hoort. Daar zal men, Heer, tot u zich wenden, tot U komt al wat leeft, tot U, o redder uit ellende, die alle schuld vergeeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je de ander gelukkig kunt maken, voel je jezelf toch ook happy?
op een man die de hele dag druk is om naar mijn pijpen te dansen, zou ik persoonlijk enorm afknappen! ik krijg al de rillingen als ik het me probeer voor te stellen!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:47
|
|
|
INGE721 schreef: | Het blijft verdacht lang stil............ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:58
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Ben het met je eens Willemijn, geloof ook niet dat ik gering denk over de gevolgen die het heeft, en welke sporen het trekt bij de slachtoffers Daarom juist het belang van het onderstrepen van waardevol met het leven van jezelf en de ander omgaan. En hoe begrijpelijk en intriest het ook is, veel slachtoffers zien vaak zelf ook de waarde van het leven niet, en ook de sporen die het trekt blijven altijd. Maar zelfs de overheid gaat mee in het wegnemen van de waarde van het leven, en probeerd dat nog te verdedigen ook. En de waarde daarvan te zien voor je eigen leven, maakt ook dat je het ziet voor het leven van de ander. En in dat opzicht ben ik er van overtuigt, dat als hier meer oog voor was, er veel minder leed zou zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:00
|
|
|
LINNY170 schreef: | Ik denk dat het voor iedereen verschillend is?
Als God en het Geloof centraal staan in jouw leven, dan zou het toch fijn zijn als je dat samen kunt delen met iemand die er net zo over denkt? En natuurlijk zullen er ook wel verschillen zijn, misschien ook wel als je iemand hebt met precies dezelfde geloofsovertuiging, iedereen interpreteert dingen anders, en iedereen heeft zijn of haar eigen visie en kijk op dingen. Toch gelooft iedereen met zijn of haar eigen geloofsovertuiging dat zij het juiste geloof hebben, dus ja..welke is goed en welke niet? Je kunt van elkaar leren, en God om leiding en duidelijkheid vragen hierin.
Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als we samen naar de kerk zouden kunnen gaan, cursussen volgens etc..en er zo samen over kunnen praten. Ik merk dat na mijn scheiding, ook tijdens huwelijk, maar vooral nu, God heel duidelijk in mijn leven staat.En dat wil ik echt zo houden! En hoewel ik op dit moment niet open sta voor een relatie, weet ik wel dat God echt op nummer 1 staat (gedeelde plaats met mijn kindje dan hihi). En ik zou dus echt niets willen met een persoon die niets van God wil weten, of juist alles het tegenovergestelde ervan vind.
Ook met iemand die er iets anders over denkt kun je veel van leren...en het hoeft niet perse niet goed te zijn ;) |
Precies zo denk ik er ook over. Samen naar de kerk kunnen gaan lijkt me fijn, maar voor mij is dat geen zwaartepunt. Het belangrijkste vind ik dat je samen kunt Bijbellezen en kunt bidden. En als God in je leven op 1 staat en dat ook geldt voor je levenspartner dan is dat heel mooi :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:15
|
|
|
Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:18
|
|
|
Helaas Paulus,
ik mag niet meedoen van mijn kersverse vrouw. Op die dag zijn we al 4 dagen getrouwd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:19
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En hoe begrijpelijk en intriest het ook is, veel slachtoffers zien vaak zelf ook de waarde van het leven niet, en ook de sporen die het trekt blijven altijd. |
ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.
immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene. het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.
het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit. ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!
de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn..........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:27
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive' |
Dank je wel broeder voor je "vermogen des onderscheids", ofte je fijngevoeligheid.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:29
|
|
|
Hoe hoger de temperatuur hoe hoger de rente Foto gemaakt in Dordrecht tijdens shoppen met Brigit.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zaterdag 26 mei 2012, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:30
|
|
|
MANNA420 schreef: | Ik denk dat het betekent Hem liefhebben boven alles. Zijn Woord serieus nemen en weten dat wat er ook gebeurd in je leven dat God voor je zorgt en dat Hij alles doet mee werken ten goede.
Een kwestie van vertrouwen en van liefde dus. Niet altijd eenvoudig. |
Bedankt voor je reactie..het is idd mooi wanneer je dit samen zo beleefd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.
immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene. het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.
het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit. ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!
de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn..........
. |
Klopt Hanna, als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen ....
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:37
|
|
|
Weer teleurstelling
Dinsdag wordt mijn hand voor de 8 keer geopereerd. 1 van de 3 schroeven is gebroken, het was tijdens laatste operatie misgegaan, het was duidelijk zichtbaar bij röntgenfoto.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:42
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Weer teleurstelling
Dinsdag wordt mijn hand voor de 8 keer geopereerd. 1 van de 3 schroeven is gebroken, het was tijdens laatste operatie misgegaan, het was duidelijk zichtbaar bij röntgenfoto. |
He bah wat een tegenvaller. Wens je vast veel sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Hannah; als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... |
het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat, - dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien. - WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat! - WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was. - alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!
hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk...............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat, - dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien. - WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat! - WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was. - alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!
hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk............... |
Mooi, wat is het toch mooi om het woord te delen met elkaar, elkaar op te bouwen mét Het Woord én de kracht ervan te kunnen proeven en ervaren. Allelluja !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.
. |
Ik bedoel denk ik het zelfde, al heb ik niet de ervaringen met gevallen die slachtoffer zijn. Zijn ook geen dingen die te omschrijven zijn, en alleen het voorstellen ervan is al vreselijk genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:00
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Hanna, als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... |
En het zijn niet alleen mannen die het doen, Herman, al is het dan misschien wel het meeste bekend..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:10
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En het zijn niet alleen mannen die het doen, Herman, al is het dan misschien wel het meeste bekend.. |
Een mens die dwaalt (en dan spreek ik op allerlei vlak), is tot veel boosheid in staat, de dood tegemoetgaande niet wetende wat de gevolgen zijn van daden. Dat ik gevrijwaard blijf (en bleef) is/was pure genade, want in de diepte zijn we allemaal potentëel dader. Zeg nooit nooit. Eer aan Hem die mij in vrijheid stelde en mij de wet in mijn hart heeft gelegd. Die mijn ogen opende en in Zijn genade om me geeft, Zich over mij ontfermt. Here zij dank !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:38
|
|
|
Quote: | =HERMAN968][color=0000FF][i]Een mens die dwaalt (en dan spreek ik op allerlei vlak), is tot veel boosheid in staat, de dood tegemoetgaande niet wetende wat de gevolgen zijn van daden. Dat ik gevrijwaard blijf (en bleef) is/was pure genade, wantin de diepte zijn we allemaal potentëel dader. Zeg nooit nooit. Eer aan Hem die mij in vrijheid stelde en mij de wet in mijn hart heeft gelegd. Die mijn ogen opende en in Zijn genade om me geeft, Zich over mij ontfermt. Here zij dank ! |
eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 25 mei 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:43
|
|
|
ist zo moeilijk dan? Iemand bevredig zich met roken ------------------------------geld ------------------------------bloemen ------------------------------massage ------------------------------haar doen ------------------------------sport ------------------------------eten ------------------------------een tattoo enz.. Maar goed het ging over zelfbevrediging
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:06
|
|
|
JOL252 schreef: | eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier. |
Ik begrijp je Jol, maar volg je niet. Prijs de Heer dat je niet erfelijk belast bent, in een familie bent opgegroeid waar je liefde en ethische code hebt meegekregen én dat je persoonlijkheid evenwichtig is. Da's pas compleet, en dan nog oppassen geblazen want sommige situaties dienen zich aan. Zo zien we bv. David die Batseba in zijn hart graag zag, en ... doodslag tot gevolg.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|