ChristianMatch

Forum

Preek uit 5 woorden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3866 3867 3868 3869 3870 3871 3872 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:40

WILLEM618 schreef:
De preek van Jezus aan Mattheus

VOLG MIJ

Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.

Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker.

Zoist Willem..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:43

WILLEM618 schreef:
Hij MOET...

Ik denk niet dat dat gelukkig maakt, als er moeten in het spel is.
Geluk beleef je samen, niemand maakt iemand gelukkig. Als Hij een dagtaak heeft om de ander tijd voor zichzelf te laten hebben, dan is balans bijhoorlijk zoek denk ik.

Samen één zijn wil niet zeggen dat je altijd bij elkaar ben, maar er dan wel naar verlangt om weer bij elkaar te zijn. En ik geloof dat je er dan ook beiden naar verlangt, en er ook beiden aan werkt om bij elkaar te zijn, en in principe alles voor de ander te willen doen. En niet in een sfeer van de ander doet maar alles voor mij, dan kan ik lekker aan mezelf gaan denken. Als dat geluk zou zijn, dan was er een hoop geluk op deze wereld.

Mooie woorden Willem......zo hoort het te zijn he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:45

ROELANDE345 schreef:
Ben het helemaal met Inge eens Yes. Op jouw leeftijd moet je toch wel een paar ideeën hier over hebben.
Dus zelf eerst de aftrap geven Lachende smiley

Ik ben het met jullie eens dames, op deze leeftijd is niemand meer een onbeschreven blad, gelukkig ook maar en dan heb je zeker al een paar antwoorden paraat....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:47

LEONARD480 schreef:
Hardware-matig is noal breed he Beun ...of het om een laptop of pc gaat Knipoog smiley

Ik vond het wel een slimme tip Leonard.....
Ik heb een E book gekocht en ben nu aan het uitvogelen hoe ik er boeken opzet.....ook weer zo'n lekkere klus voor een digibeet als ik...
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:48

pff..niet wat te warrum voor dit onderwerp Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:50

YES356 schreef:
Haha Lachende smiley ik heb de antwoorden niet Smiley die vol vragen zit . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. Knipoog smiley

Vol nog wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:50

De mens ziet aan wat voor ogen is maar de Heer zit het hart aan.

Dit is even vrij de tekst die we kunnen lezen in 1 Samuel 16.

Gisteren kwam de tekst opeens in me op. Ik wist niet meer waar hij precies stond. Toen hoorde ik in mijn gedachten opeens 1 samuel 16 en ik ging kijken en jawel hoor daar stond deze tekst.

Voor mij betekent het dat ik niet te snel moet oordelen en dat God weet wat Hij doet en wie Hij uitzoekt voor zijn dienst. Misschien zou je het ook kunnen toepassen op de zoektocht naar je partner? Jij denkt vaak: Leuk meisje/ leuke jongen, maar het belangrijkste is dat beide personen hun hart aan Jezus gegeven hebben.

Ik vind mijn vrouw alleen door ook mijn hart aan Hem te geven. Dan komen ons beider harten samen door en in Hem :D
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 11:59

HEIDE115 schreef:
Echt!

Yes!
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 12:00

Kennen jullie onderstaand lied?
Ik vind het een herkenbaar lied.
Als mens zijnde gaan er soms dingen niet zo goed in het leven,
maar je kan als mens altijd opnieuw beginnen.

Groetyen van Paulus

Te beluistern via:

http://www.youtube.com/watch?v=Q0_EnwjW2AU

Dingen gedaan (Stef Bos)

Ik ben geboren in een huis

Waar de liefde woonde

In een dorp waar de tijd

Soms stil leek te staan

Geboren op een zondag

In het hart van de zomer

En het leek of de zon

Nooit onder zou gaan

Ik verliet op een dag

De veilige haven

Ik wilde voorbij

De horizon gaan

De wereld gezien

De angst overwonnen

En soms in de nacht

Gehuild naar de maan

Ik heb dingen gedaan

Die ik beter had gelaten

Heb dingen gelaten

Die ik beter had gedaan

Maar het heeft weinig zin

Om de tijd terug te draaien

Al is het goed om te zien

Waar het mis is gegaan

Ik wit soms niet meer

Waar ik het moest zoeken

Zo kwam ik terecht

Waar ik niet wilde zijn

Maar je vind soms een weg

Als je durft te verdwalen

Je ziet soms pas de kern

Van alles … als alles verdwijnt

En nu sta ik hier

Dertig jaar later

Lichter dan ooit

In een donkere tijd

Ik zing de toekomst

In slaap in mijn armen

En ik weet wat je geeft

Is dat wat je krijgt

Ik heb dingen gedaan

Die ik beter had gelaten

Heb dingen gelaten

Die ik beter had gedaan

Maar het heeft weinig zin

Om de tijd terug te draaien

Al is het goed om te zien

Waar het mis is gegaan
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 12:16

Ik ben zelf vrij kritisch betreffende het luisteren naar muziek artiesten die niet gelovig zijn.
Hiermee bedoel dat ik liederen die gaan over dingen die in strijd met de woorden uit de bijbel.
Bijv.liederen die seksistisch getint zijn of die gaan over haat en nijd zonder respect erin.
Herman van Veen heeft mooie teksten vind ik, maar om eeder genoemde redenen vind ik niet al zijn teksten mooi.

Ik vind het fijn om hierover met jullie te delen.
Hoe zien jullie dit?
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 12:35

PAULUS636 schreef:
Ik ben zelf vrij kritisch betreffende het luisteren naar muziek artiesten die niet gelovig zijn.
Hiermee bedoel dat ik liederen die gaan over dingen die in strijd met de woorden uit de bijbel.
Bijv.liederen die seksistisch getint zijn of die gaan over haat en nijd zonder respect erin.
Herman van Veen heeft mooie teksten vind ik, maar om eeder genoemde redenen vind ik niet al zijn teksten mooi.

Ik vind het fijn om hierover met jullie te delen.
Hoe zien jullie dit?

mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:02

INGE721 schreef:
Geef nu maar eens antwoord op vraag 4........

Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.

Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !.
En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 25 mei 2012, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:06

SHANITA130 schreef:
Ja, de vreemdste dingen, mensen die pleisters plakken op hun mond enzo..

Jij werkt zeker in de zorg, met die obsessie voor persoonlijkheidsstoornissen Knipoog smiley

Maar ja, je hebt wel gelijk hoor! (ja, dat bepaal ik eventjes Verlegen lachende smiley

Maar ik veroordeel hiermee niemand hoor Shanita!
Het is meer bedoeld als mijn constatering vanuit de praktijk.
Het lijkt me al moeilijk genoeg als je er (op wat voor manier ook) mee te maken hebt.....

Laatst aangepast door
COOTJE711
op vrijdag 25 mei 2012, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:07

PAULUS636 schreef:
Ik ben zelf vrij kritisch betreffende het luisteren naar muziek artiesten die niet gelovig zijn.Ik vind het fijn om hierover met jullie te delen.
Hoe zien jullie dit?

Het siert je als christen Paulus. Je luistert blijkbaar met een "apart" oor en dit voorleven, mooi. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:43

Luk 16: 10 Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.

Deze tekst spreekt over hoe je met je geld kunt omgaan en het is tevens een graadmeter om te kijken hoe iemand is. Als iemand met de kleine dingen al slordig is ( leugentjes om bestwil) dan is de kans groot dat diegene dit ook is bij de grotere dingen. Veel mensen zijn naief en denken dat mensen tegen hen niet liegen. Maar de kans is groot dat als iemand tegen een ander liegt hij/zij dat op den duur ook bij jou doet.

Of als iemand al moeite heeft om zichzelf te onderhouden hoe dan een vrouw en kinderen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:56

Ben ik het ook mee eens ik leer mijn kinderen ook altijd naar de tekst te kijken. Als die oke is laat ik ze lekker experimenteren met muziek.
Al vind ik het soms niet om aan te horen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:58

HERMAN968 schreef:

Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !.
En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja

Knipoog smiley

goeie preek
en dan nu antwoord op vraag 4 zoals je beloofde

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:06

als je de ander gelukkig kunt maken, voel je jezelf toch ook happy?

op een man die de hele dag druk is om naar mijn pijpen te dansen, zou ik persoonlijk enorm afknappen! ik krijg al de rillingen als ik het me probeer voor te stellen!!
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:09

HERMAN968 schreef:

Knipoog smiley

Wat heeft dit te maken met zelfbevrediging??????
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:17

Ik had al aangegeven dat” ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. ”

Maar voor 1 keer laat ik me “verleiden”door een paar meiden van 53 en ouder Lachende smiley
1 Ik denk dat alle mensen er wat van vinden er iets mee gedaan hebben. Ongeacht hun leeftijd,(of je nu bv18 46 53 of 56 bent) en daar iets bij (over) voelen. Ik ook! Pv wil ik daar best meer over delen
2 Sex heeft voor mij een andere betekenis en inhoud/invloed dan(vergeef mij het hopeloos ouderwetse maar zo dicht bij mijn waarheid liggende bewoordingen) “de liefde bedrijven” Omdat dat het bedrijven van de liefde is het gaat dus van uit de liefde. Voor mij is dat het tegenovergestelde van lust,drift,ed ( dat plaats ik meer bij een one night stand)
3 Nee (maar dat kan ik met zo veel dingen niet. bv als ik bewust door rood ben gereden en daar mee de overheidsregels overtreed) is dat een excuus? Nee! Een constatering. En dan zwijg ik nog maar over de gedachten die we soms kunnen hebben. Zou God daar verschil in zien?
4 “ontladen” is beter dan “ontploffen”( niet alle mensen hebben de gave der onthouding ) sorry ik kom van Mars (Alhoewel Venus vulkanisch actief schijnt te zijn) daar kunnen haar bewoners met hun jaren ervaring vast meer over vertellen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:18

Fotoalbum.

Dat ik van mijn vader hou,
doet moeder soms verdriet.
En dat ik van mijn moeder hou,
dat weet mijn vader niet.
Zo draag ik mijn geheimen mee
en loop van hier naar daar.
Nog altijd hou ik van die twee
die hielden van elkaar.

Het fotoalbum van toen ze trouwden,
ze kijken elkaar zo vriendelijk aan.
Nog niets van de ruzies die komen zouden,
nog niets van de dag dat hij weg zou gaan.

Dat was zo rot in het begin,
dat heeft geen kind verdiend.
Nu heeft mijn vader een vriendin
en moeder heeft een vriend,
en alles went wel op den duur,
dan doet het minder zeer.
Maar soms, in een verloren uur,
pak ik dat album weer.

Dat fotoalbum van toen ze trouwden,
ze kijken elkaar zo vriendelijk aan.
Nog niets van al die ruzies die komen zouden,
nog niets van de dag dat hij weg zou gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:23

antwoord op vraag 4
Waarom zou dat een probleem zijn? Denk dat veel alleenstaande mensen het doen. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt volgens mij.
Er is denk ik niets mis mee.
Seksueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover zou wel zondig kunnen zijn , maar hoeft dat ook niet te zijn.
Kijk dat je liever de liefde met zn tweeën bedrijft lijkt me logisch, maar als je geen partner heb wat moet je dan? Het altijd verdringen van seksuele behoefte lijkt me niet gezond

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 25 mei 2012, 14:24
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:29

Pffffff...Inge....heel duidelijk.....dat wel.....

Het was alsof ik de gedachten van mijn kinderen las...

Het raakte me wel....ik blijk er nog volop in te zitten....
Kan het niet nader verklaren hier...
De gebrokenheid....de realiteit....
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 16:38

ZEELAND736 schreef:
Pffffff...Inge....heel duidelijk.....dat wel.....

Het was alsof ik de gedachten van mijn kinderen las...

Het raakte me wel....ik blijk er nog volop in te zitten....
Kan het niet nader verklaren hier...
De gebrokenheid....de realiteit....

Daarom raakte het mij ook zo.............soms pak je het album weer........
en snap je er niks van.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:11

[quote=WILLEM618]Het is een prachtig stuk en zo zou het moeten zijn....Maar als je bij de Kinderbescherming en Jeugdzorg kijkt zie je ook dat incestslachtoffers later ook vaak dader worden.......en dat blijft een trieste constatering.....
Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt maar de gegevens liggen er wel.....
En als je weet dat één op de tien kinderen misbruikt wordt is er in jouw omgeving en die van mij altijd wel iemand die misbruikt is/wordt......
En ik ben er van overtuigd dat de meeste incestklachtoffers er altijd een gevoelig litteken aan over houden en dat is toch niet raar? Je kan het bij God neerleggen en het een plekje geven maar het is wel iets wat bij de rest van je leven hoort ook al heeft de ander berouw en spijt betuigt...net als alle vervelende en mooie dingen die je overkomen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 25 mei 2012, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:15

MANNA420 schreef:
Luk 16: 10 Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.

Deze tekst spreekt over hoe je met je geld kunt omgaan en het is tevens een graadmeter om te kijken hoe iemand is. Als iemand met de kleine dingen al slordig is ( leugentjes om bestwil) dan is de kans groot dat diegene dit ook is bij de grotere dingen. Veel mensen zijn naïef en denken dat mensen tegen hen niet liegen. Maar de kans is groot dat als iemand tegen een ander liegt hij/zij dat op den duur ook bij jou doet.

Of als iemand al moeite heeft om zichzelf te onderhouden hoe dan een vrouw en kinderen?

Ik denk dat dit een heel waar woord is Manna...!
Geen mens is zonder zonde... maar als structureel dezelfde fout/ foutjes gemaakt worden veranderd de situatie...
Om bij je voorbeeld te blijven... als we regelmatig 'kleine' leugens in de omgeving vertellen zal oneerlijkheid (een gegeven moment) ook in een relatie of vriendschap komen.... met alle gevolgen van dien...
Soms kun je hierin inderdaad tè naïef zijn....
Het leven blijft daarom een leerproces...

Laatst aangepast door
COOTJE711
op vrijdag 25 mei 2012, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:32

Ik las vandaag van Christian Match in mijn mailbox
dat er zich nog niet zo heel veel mannen hebben opgegeven
voor het wandel pannenkoek single evenement.

Kom op mannen,
wie wil er ook graag graag komen
op Zaterdag 30 Juni in Amerongen.
Ik ga in ieder geval.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:46

WILLEM618 schreef:
De preek van Jezus aan Mattheus

VOLG MIJ

Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.

Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker.

De vossen in de wijngaard". Hoe kleine foutjes hardnekkig kunnen blijven doorwerken en onze wijngaard kunnen blijven teisteren en de vruchten stukmaken.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 25 mei 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:52

CHATULIEM619 schreef:
Tja in mijn ruimschootse ervaring met vrouwen hier op de site, valt me altijd een bepaalde tegenstrijdigheid op bij de meesten. Aan de ene kant willen ze het allerliefste de taak van moeder 24/7 behouden, aan de andere kant vinden ze werk ook wel leuk en lekker...De meesten zitten met een schuldgevoel als ze werken en aan de andere kant willen ze het ook niet aan de kant zetten. Er wordt vaak gezegd, dat men alleen maar werkt omdat het moet, maar in de meeste gevallen zouden ze zich geen raad weten om 24/7 moeder en huisvrouw te zijn.

Deze ambivalente houding heeft natuurlijk ook zijn gevolgen voor de houding van de man. Meestal komt ie thuis en moet hij zich storten op de huishouding en de kinderen..het is er allemaal niet gemakkelijker op geworden.

Ik blijf toch in het priesterschap van de man geloven, omdat ik nu eenmaal zie in de bijbel dat er duidelijk twee verschillende taken zijn.

Deze geniale discussie strandde al wat langer geleden jammerlijk na een generaliserende opmerking dat de meeste mannen autistisch zouden zijn... daar ga ik maar wijselijk niet op in en het is naar aanleiding van dit onderwerp ook binnen een ander topic neergezet, ook langer geleden.
Volgens mij bleef het hangen op bovenstaande bijdrage. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar deze gedachte uit voortvloeit dat alleen de man een priester voor zijn gezin (of vrouw???) zou zijn en wat daarvan de geestelijke uitwerking zou moeten zijn. Ben ook wel benieuwd wie hier op CM uit ervaring kan zeggen welke uitwerking dit daadwerkelijk heeft gehad, uitgaande van dus dat priester zijn als man. Op welke bijbelteksten moet ik deze visie baseren en is het niet een uit zijn verband gerukte conclusie van de tekst: U echter bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk God ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht. (1Petrus 2:9)?
Als ik zo vrij mag zijn, ik ben zelf de mening toegedaan dat we allemaal, man en vrouw, getrouwd of niet behoren tot dat priesterschap.....

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 25 mei 2012, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:53

HEIDE115 schreef:
Het kruikje te Sarfath..Amen

wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3866 3867 3868 3869 3870 3871 3872 ... 6194 Volgende
Pagina 3869 van 6194