Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 06:29
|
|
|
Woorden kunnen helen of verwonden, daarom zouden we weinig woorden moeten gebruiken en als we spreken zou het op een vriendelijke en bemoedigende toon moeten zijn. Wanneer je woorden snijdend zijn, snijd je jezelf, en is dat wijs om te doen?”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 06:30
|
|
|
Bederf wat je hebt niet door je verlangen naar wat je niet hebt. Bedenk dat wat je nu hebt, ooit was waar je alleen kon naar verlangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 06:36
|
|
|
Wijsheid is een beetje minder treuren om het verleden, een beetje minder hopen op de toekomst, en VEEL BIDDEN om meer liefhebben in het HEDEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 06:37
|
|
|
http://youtu.be/6mV3qtU7Wkc
.................. Your eye is on the sparrow and your hand, it comforts me From the ends of the earth to the depths of my heart let Your mercy and strength be seen... You call me to Your purpose as angels understand .... for your Glory may you draw all men as Your love and grace demand And I will run to You, to Your words of truth not by might not by power but by the spirit of God yes I will run the race till I see Your face oh let me live in the glory of Your grace.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 23 mei 2012, 06:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 07:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn laatste 24 uur gaan in.........maar ik zeg geen vaarwel,ik zeg tot ziens! Zodra de avonden langer worden kom ik kijken of jullie nog steeds zo aardig tegen elkaar doen
Het ga jullie goed,hopelijk vinden jullie hetzelfde geluk als ik!(wie weet waar je rust kunt kopen mag me nog even mailen)
|
Het allerbeste toegewenst Leanne..het ga je goed!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 07:40
|
|
|
YES356 schreef: | Geluk = Rijkdom | En welk Geluk bedoel je dan....dat is ook nog de vraag....toch???
Aards Geluk...is heel mooi...maar dat verdwijnt allemaal...das maar tijdelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 07:44
|
|
|
Een aantal jaren geleden heb ik de deur van m’n huis opengedaan voor de “grote schoonmaker”. Hij heeft al een aantal keren aangeklopt. Iedereen vertelde me altijd dat het erg belangrijk was om hem binnen te laten in je huis. En ik heb hem daarom ook binnengelaten in m’n gang. En zonder dat ik het gevraagd had, poetste deze “grote schoonmaker” de hele gang! Het was er al snel helemaal schoon. Alles glom, en het rook er heerlijk naar allesreiniger!
Tot op een dag m’n buurman me vroeg of ik de “grote schoonmaker” wel eens had toegelaten in de rest van mijn huis. En ik dacht na… Het rook zo fris in m’n schoongemaakte gang… De schoonmaker was zo’n aardige man… En hij gaf me zo’n goed gevoel… Dus ik besloot op dat moment ook de andere deuren in mijn huis voor hem open te zetten. Onmiddellijk nadat ik dat gedaan had, ging hij m’n woonkamer eens grondig inspecteren. En daarna de keuken. En vervolgens de slaapkamers, de badkamer. En zelfs het toilet!
Inmiddels is hij al heel ver gekomen. Al die vertrekken zijn grotendeels geboend en gesopt. Alhoewel het nooit af is, omdat het stof en de viezigheid van buiten toch altijd weer binnengelopen wordt. Maar, dan staat hij altijd snel weer met z’n stofdoek voor de deur klaar.
Sinds kort is “de grote schoonmaker” aan de zolder en de kelder begonnen. De zwaarste klus, bleek. Want wat een rommel komt daar vandaan! Ik heb nooit geweten hoeveel, en wat voor rommel daar lag. En bovenal, hoe het daar terecht is gekomen! Het is echt zwaar werk. Er liggen echt grote lagen met stof! En de zwaarste rommel tilt hij zomaar op! En brengt in een mum van tijd, naar de vuilnisbelt.
Het werk is nog steeds niet af. Het doet me soms pijn, om hem zo hard aan het werk te zien. En dan te bedenken, dat ik al die rommel heb binnengelaten. En hij vraagt er niks voor! En als ik hem dan vraag, waarom hij dit allemaal voor me doet… Dan spreidt hij zijn armen, zo ver als kan, en zegt hij: “Ik doe dit allemaal, mijn kind, niet omdat jij het verdiend hebt, maar omdat mijn vader het wilde… uit genade
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:21
|
|
|
SILVIA267 schreef: | nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:47
|
|
|
SILVIA267 schreef: | nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . |
mannen zijn inderdaad anders dan vrouwen; en ik denk dat ik daar eigenlijk wel blij mee ben!! - stel dat mannen en vrouwen dezelfde lichaamsbouw hadden - stel dat je als man en vrouw dezelfde sterke/minder sterke punten had - stel dat je als man en vrouw dezelfde hormonen had
wat zou het leven dan SAAAAAI zijn, nietwaar? eigenlijk ben ik wel blij met het vooruitzicht dat alles went, behalve "een vent".
(nu de jusite vent nog vinden........... )
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 23 mei 2012, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En welk Geluk bedoel je dan....dat is ook nog de vraag....toch???
Aards Geluk...is heel mooi...maar dat verdwijnt allemaal...das maar tijdelijk... |
de G en R staan met een hoofdletter, zeeland........... een goed verstaander..................ziet gouden appelen in zilveren schalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 09:39
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn laatste 24 uur gaan in.........maar ik zeg geen vaarwel,ik zeg tot ziens! Zodra de avonden langer worden kom ik kijken of jullie nog steeds zo aardig tegen elkaar doen
Het ga jullie goed,hopelijk vinden jullie hetzelfde geluk als ik!(wie weet waar je rust kunt kopen mag me nog even mailen)
|
Ik denk dat je de rust krijgt bij GOD.
gratis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 09:48
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Heel mooi om te lezen Linny, dat God centraal staat in jouw leven en het kan niet anders zijn, dat Hij ...ondanks alle tegenslagen je de weg wijst die je moet gaan en anders gezegd… jou de partner gaat geven die je intens gelukkig gaat maken. |
dat is nogal wat , dat een partner jou intens gelukkig gaat maken!! lijkt mij een hele dagtaak!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 23 mei 2012, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 10:23
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Geld maakt niet gelukkig hè |
ach
geen geld maakt ook niet gelukkig
en 'tis wel heel handig met boodschappen doen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 23 mei 2012, 10:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 10:49
|
|
|
Wat je in het gebed ook vraagt, je krijgt het als je gelooft dat je het al hebt. Markus 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 10:59
|
|
|
NICKY298 schreef: | En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.
Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn. |
Da's een antwoord !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 11:02
|
|
|
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op |
"Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 23 mei 2012, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 11:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ach
geen geld maakt ook niet gelukkig
en 'tis wel heel handig met boodschappen doen |
Niets maakt ten diepste gelukkig, alleen de Vrede Gods, die alle verstand te boven gaat.
Maar tegelijk, geef ons heden ons dagelijks brood. Daarin de afhankelijkheid te ervaren, en de rust te krijgen, geeft zoveel vrede. Armoede en rijkdom geef mij niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 12:29
|
|
|
Want VADER ik wil dat degenen die GIJ mij gegeven hebt ook bij mij zullen zijn. (want hij bad ook als mens..in alles gelijk geworden)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 23 mei 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 12:47
|
|
|
Heerlijk de deuren open gooien..over de 20%
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | "Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !. |
Alles heeft er mee te maken met hoe ver je bent met alles en met wat je wilt! En hoe je gevoelens zijn.
En ja ik geloof het best , ik ga zeker mijn best doen om daar rekening mee te houden!
Herman toch maar uitkijken wat je doet he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:32
|
|
|
Ik vroeg mij af wie heeft zich al leden van Christian Match op hadden gegeven voor het wandel en pannenkoek single evenement georganiseerd door Christian Match? Zou het druk worden? Ik denk wel dat het heel gezellig zal worden die dag. Ik heb mij gisteren opgegeven hiervoor. Ik vind het vooral leuk omdat ik zelf veel van wandelen houd en uit eten gaan. Deze combinatie, speciaal voor christelijke singles wilde ik zelf ook al eens organiseren, maar het is er tot nog toe nog nooit van gekomen. Ik zie er naar uit om er naar toe te gaan.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:43
|
|
|
rNet met hulp van beveiliging winkelcentrum mn autosleutel gevonden. Toch lever ik mezelf alvast maar in als verloren voorwerp, dat gaat vandaag nog wel gebeuren.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 23 mei 2012, 13:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:47
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Niets maakt ten diepste gelukkig, alleen de Vrede Gods, die alle verstand te boven gaat.
Maar tegelijk, geef ons heden ons dagelijks brood. Daarin de afhankelijkheid te ervaren, en de rust te krijgen, geeft zoveel vrede. Armoede en rijkdom geef mij niet... |
KIJK...en dat bedoelde ik nu eigenlijk ook!!! maar was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 14:01
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
AMEN Hou dat maar vast blijf in Hem want HIJ woont in jou Gods zegen voor altijd
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 14:21
|
|
|
Bij ons in de parochie vindt er elke eerste vrijdag avond van de maand een lofprijs avond plaats:
Lofprijs avond
Iedere eerste vrijdag van de maand is er een lofprijsavond in de Lucaskerk: samen zingen en bidden om God eer te brengen, Hem te loven en danken, momenten van stilte, bijbelpassage en voorbede. Na afloop is er een kopje koffie. of thee De avonden zijn open voor iedereen. Aanmelden is niet nodig. Van harte welkom! Aanvang: 19.30 uur. Locatie: Lucas Kerk Den Bosch Zuiderparkweg Den Bosch
Er werden vele verschillende liederen gezongen. Zowel vanuit christelijke als kathoklieke zijde. Deze avonden zijn echter vaak doorgaans over het algemeen oecumenisch.
Zijn er onder jullie die wellicht een keer mee willen gaan daar naar toe?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 14:30
|
|
|
Ik kon niet duidelijk onderscheiden in welke onderwerp op dit forum dit onderwerp geplaats wordt vandaar dat ik het hier plaats:
Ik kom zelf uit de Provincie Noord-Brabant. Bij ons in de parochies is er door vermindering van het aantal gelovigen en an het aantal priesters welke op Zondag in de Kerk komen een groot samenwerkingsverband. Onze parochie bestaat bijv. sinds begin dit jaar uit 10 R.k. Kerken. Samengaan kan heel fijn zijn omdat je dan meer draakracht hebt, maar tegelijkertijd vind in het jammer dat parochies dan zo groot worden. Ik kom zelf graag in een Kerk bij mij in de buurt, waar ik mij thuis voel. In diezelfde kerk kerkt ook een van mijn beste vrienden.
Hoe is dit bij jullie? Hebeen jullie in jullie gemeenten ook een groter samenwerkingsverband? Zijn er bij jullie ook minder predikanten, voorgangers en dominee´s in deze tijd?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES774
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 14:47
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
Dank je wel voor je schrijven Manna. Ik kan dit beamen. "Wees stil en weet dat Ik God ben"
Laatst aangepast door
|
LIES774
|
op woensdag 23 mei 2012, 14:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:10
|
|
|
Het aantal kerkgangers is dramatisch afgenomen. Dan is het op een gegeven moment niet meer mogeljjk de gebouwen te behouden en ook het aantal personeelsleden moet omlaag. Een kerk is wel een samenkomst van gelovigen, het is ook een instelling die met het geld uit moet komen. Het feit dat parochies of gemeenten worden opgeheven en samen moeten gaan met andere is onontkoombaar. Het levert altijd verlies op aan leden bij de kerk die opgeheven wordt. Gevoeligheden kunnen een grote rol spelen: in Leeuwarden was het plan om alle goed verkoopbare gereformeerde kerken ten gelde te maken en alle PKN-leden moesten maar naar de gebouwen van de Hervormde kerk. Economisch gezien juist maar qua gevoel viel dat wel heel slecht en vooral bij de gereformeerde ouderen met een hoge kerkelijke bijdrage. Wat? alle gereformeerde kerken opheffen en alle hervormde behouden? Dat heeft nogal wat geld gekost. Moraal: laat een fusie doen door mensen die kunnen rekenen maar ook een antenne hebben voor wat er leeft onder de mensen. De PKN is een nuttig organisatorisch geheel maar het is natuurlijk niet een kerkgenootschap met dezelfde geloofsbeleving. Zelfs tussen midden-orthodox hervormd en gereformeerd synodaal is het nog geen koek en ei. Verder blijven de bevindelijke kerken dankzij het geboortencijfer nog net constant maar de rek is er bij de evangelischen ook al lang uit. De PKN verliest momenteel 50000 leden per jaar en dat zijn er duizend per week. Als je dat extrapoleert, moet je maatregelen nemen. De eens zo machtige katholieke kerk heeft veel moreel gezag verloren door het autoritaire karakter en het toedekken van misbruik, Deze kerk zal nog verder in de marge verdwijnen. Een kerk die ongeloofwaardig wordt, daar hoef je je handen niet voor op te houden en je hoeft er ook echt je tong niet naar uit te steken: die keer je gewoon de rug toe.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 mei 2012, 16:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVIA267
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:54
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Heel mooi om te lezen Linny, dat God centraal staat in jouw leven en het kan niet anders zijn, dat Hij ...ondanks alle tegenslagen je de weg wijst die je moet gaan en anders gezegd… jou de partner gaat geven die je intens gelukkig gaat maken. |
als je een partner zoekt om je gelukkig te maken ben je verkeerd bezig hoor zorg eerst dat je gelukkig bent en ga dan op zoek naar een partner
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:55
|
|
|
Wat vinden jullie? Is het het van belang om te kiezen bij een beginnend contact op Christian Matc te kijken naar de geloofsovertuiging. Uiteraard zijn er veel verschillen in de geloofsovertuiging, maar ik vind het dat men wel heel mooi om de geloofsbeleving et elkaar te kunnen delen. Ik ben zelf Rooms-Katholiek gelovig. Ik ben echter naast het R.k. geloof ls tiener opgevoed met de charismatische vernieuwing. Deze richt zich op Lofprijzing en Aanbidding en op het leven vanuit de Geest. k denk dat ik met evangelische christenen het meeste gemeen heb. Ik ken vele christelijke lofprijsliederen en ik vind het fijn om God dagelijks te loven en te prijzen. Ik heb wel eens het gevoel dat men op Christian Match te weinig contact legt omdat men een verschillend geloof heeft. Wat vinden julllie?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|